Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Eddye

Citaat van: YamahaRXV op december 11, 2014, 21:16:51
Blijft een vervelend proces waarbij het geduld soms erg zwaar op de proef gesteld wordt... :wacko:
Kleine week, bij mij. Van andere Devialet eigenaren hoor ik ook geen weeeeeeeken. Elk apparaat is blijkbaar weer anders.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

#3076
Citaat van: Eddye op december 11, 2014, 21:25:05
Elk apparaat is blijkbaar weer anders.

Klopt helemaal, ligt ook grotendeels aan het type caps wat gebruikt wordt  ;) De caps die Naim meestal toepast staan er ook om bekend dat zij een relatief lange tijd nodig hebben om uiteindelijk volledig de klank te laten horen die beoogd is.

Heb het hier met verschillende merken versterkers meegemaakt en er zitten inderdaad soms flinke hoorbare (jawel) verschillen tussen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

#3077
Geen idee Eddy :nowink:. Ik ga dat niet bijhouden, maar geniet liever van de muziek. En dat lukt al sinds de PM11s3 koud uit de doos staat aangesloten ... Sindsdien is het enkel nòg beter geworden. En afgelopen week lijkt de 11 weer opeens een stap te hebben gemaakt.

Snappen doe ik het niet, een vereiste was het ook niet, want genieten deed ik al volop, maar lekker is het wel :). Wat een top amp. en wat een heerlijke match met de Glennies :worship:.



Citaat van: Eddye op december 11, 2014, 21:10:58
Hoeveel uren 'moet' je nog?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat komt vast en zeker goed. Ben benieuwd hoe de 11 uiteindelijk bij hem gaat uitpakken, maar eigenlijk weten we dat ook al he :).

Citaat van: technative op december 11, 2014, 21:13:27
Ik hoor tegenovergestelde geluiden uit Spijkenisse... ;) daar is 'ie juist aan het inkakken. Komt wel weer goed. Even door die zure appel heen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Genieten, zit niet in en toch is het goed.  :music: Geniet lekker verder zou ik zeggen  :colgate:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#3080
Tot op heden heb ik het zeker niet als een vervelend proces ervaren Jan. De 11 deed het direct uit de doos al lekkerder dan de 15 LE. En sindsdien hoor ik de 11 gestaag verder opbloeien;
De eerste weken waren er m.n. subtiele veranderingen aangaande de tonaliteit en nu de afgelopen weken vooral fijne wijzigingen in het stereobeeld.


Citaat van: YamahaRXV op december 11, 2014, 21:16:51
Blijft een vervelend proces waarbij het geduld soms erg zwaar op de proef gesteld wordt... :wacko:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Uhm, ik volg jou ff niet helemaal ???  ?   

Citaat van: Eddye op december 11, 2014, 21:39:19
Genieten, zit niet in en toch is het goed.  :music: Geniet lekker verder zou ik zeggen  :colgate:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op december 11, 2014, 21:44:23
Tot op heden heb ik het zeker niet als een vervelend proces ervaren Jan. De 11 deed het direct uit de doos al lekkerder dan de 15 LE. En sindsdien hoor ik de 11 gestaag verder opbloeien;
De eerste weken waren er m.n. subtiele veranderingen aangaande de tonaliteit en nu de afgelopen weken vooral fijne wijzigingen in het stereobeeld.

Het lijkt er op dat het bij mij precies zo verloopt. Leuk om dat zo te merken.
De eerste paar dagen direct uit de doos speelde hij de sterren van de hemel. De periode daarop volgend werd het heel wisselend van wat donker naar een beetje iel klinkend en een beperkt stereobeeld. Dat laatste viel mij nog het meeste op, wellicht omdat ik met de KI pearl redelijk verwend was.
Van meet af aan was wel duidelijk dat de PM11 meer druk levert in het laag. Dat is prettig omdat het de enige reden was om naar een andere versterker te gaan.

Gr
Henk

Xander32

Hoe lang heb je de 11 nu al aan het spelen Henk?

Citaat van: Onder013 op december 11, 2014, 22:32:54
Het lijkt er op dat het bij mij precies zo verloopt. Leuk om dat zo te merken.
De eerste paar dagen direct uit de doos speelde hij de sterren van de hemel. De periode daarop volgend werd het heel wisselend van wat donker naar een beetje iel klinkend en een beperkt stereobeeld. Dat laatste viel mij nog het meeste op, wellicht omdat ik met de KI pearl redelijk verwend was.
Van meet af aan was wel duidelijk dat de PM11 meer druk levert in het laag. Dat is prettig omdat het de enige reden was om naar een andere versterker te gaan.

Gr
Henk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op december 11, 2014, 22:35:54
Hoe lang heb je de 11 nu al aan het spelen Henk?

Vanaf 3 december in de avond. Sinds die tijd staat hij nagenoeg continu (24/7) te spelen.

Gr
Henk

Xander32

Dan heeft jouw 11 waarschijnlijk onderwijl al meer uren gemaakt dan die van mij en loop je aangaande het inspelen al voor 8).


Citaat van: Onder013 op december 11, 2014, 22:40:00
Vanaf 3 december in de avond. Sinds die tijd staat hij nagenoeg continu (24/7) te spelen.

Gr
Henk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op december 11, 2014, 22:53:25
Dan heeft jouw 11 waarschijnlijk onderwijl al meer uren gemaakt dan die van mij en loop je aangaande het inspelen al voor 8).

Een berekening op de "manchet" levert op dat hij nu zo'n 160 uur speelt. Vaak hoor je dat minimaal 200 uur nodig is om wat los te komen en dan zich nog verder zal ontwikkelen tot zeker 400 uur.
Ik hoop dat het een beetje klopt en de ruimtelijkheid snel zal toenemen.  8)

Gr
Henk

Xander32

 ;D

Ik zag /las het echt niet :lookaround:.


Citaat van: Eddye op december 11, 2014, 21:39:19
Genieten, zit niet in en toch is het goed.  :music: Geniet lekker verder zou ik zeggen  :colgate:
Citaat van: Xander32 op december 11, 2014, 21:52:53
Uhm, ik volg jou ff niet helemaal ???  ?   
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op december 11, 2014, 21:44:23
Tot op heden heb ik het zeker niet als een vervelend proces ervaren Jan. De 11 deed het direct uit de doos al lekkerder dan de 15 LE. En sindsdien hoor ik de 11 gestaag verder opbloeien;
De eerste weken waren er m.n. subtiele veranderingen aangaande de tonaliteit en nu de afgelopen weken vooral fijne wijzigingen in het stereobeeld.

Het is mooi dat je het niet als een vervelend proces ervaart Xander doordat je de PM 11 vanaf het begin al ervaart als de beter klinkende versterker dan de PM 15 LE  ;)
Wat ik bedoelde heeft meer betrekking op hetgeen Onder013 hierboven al heeft beschreven; de hoorbare belevenis van het wisselende beeld wat gerelateerd is aan de verschillende fasen van het inspeelproces. Persoonlijk ervaar ik dit altijd als minder fijn  :angel:

Maar goed, er zijn ook legio mensen die helemaal niets waarnemen van inspeel ''perikelen'' en het als pure onzin afdoen... :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Helder hoor :). Zelf heb ik nu een aantal keren achtereen mogen ervaren dat het niet enkel de ls. zijn die moeten inspelen. Hoe anderen dat vervolgens beleven is aan hen zelf.

Ik vind het zelfs wel wat hebben dat je gedurende een bepaalde periode het geluid in toenemende mate hoort verbeteren en dat mijn ervaringen met de 11, daar grotendeels overeenkomen met die van Paco en Henk.


Citaat van: YamahaRXV op december 12, 2014, 09:20:46
Het is mooi dat je het niet als een vervelend proces ervaart Xander doordat je de PM 11 vanaf het begin al ervaart als de beter klinkende versterker dan de PM 15 LE  ;)
Wat ik bedoelde heeft meer betrekking op hetgeen Onder013 hierboven al heeft beschreven; de hoorbare belevenis van het wisselende beeld wat gerelateerd is aan de verschillende fasen van het inspeelproces. Persoonlijk ervaar ik dit altijd als minder fijn  :angel:

Maar goed, er zijn ook legio mensen die helemaal niets waarnemen van inspeel ''perikelen'' en het als pure onzin afdoen... :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op december 12, 2014, 09:20:46

Maar goed, er zijn ook legio mensen die helemaal niets waarnemen van inspeel ''perikelen'' en het als pure onzin afdoen... :)

:D :D :D

John Wx

Citaat van: Xander32 op december 11, 2014, 21:35:04
Geen idee Eddy :nowink:. Ik ga dat niet bijhouden, maar geniet liever van de muziek. En dat lukt al sinds de PM11s3 koud uit de doos staat aangesloten ... Sindsdien is het enkel nòg beter geworden. En afgelopen week lijkt de 11 weer opeens een stap te hebben gemaakt.

Snappen doe ik het niet, een vereiste was het ook niet, want genieten deed ik al volop, maar lekker is het wel :). Wat een top amp. en wat een heerlijke match met de Glennies :worship:.

Heb vernomen uit geheime bron dat je ze best Glenn's mag noemen maar sssttttt  ;D  enjoy
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

 :nowink:

... dan gaat hare maje achterdochtig worden ;).


Citaat van: John Wx op december 12, 2014, 13:52:57
Heb vernomen uit geheime bron dat je ze best Glenn's mag noemen maar sssttttt  ;D  enjoy
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Na 14 dagen eindelijk weer eens de tijd om te genieten van mijn installatie.
En wat speelt er; "slechts" internetradio, http://www.radioveronica.nl/special/top-1000-allertijden-2014/?intern=overview , genieten!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Mijn drie voornaamste hifi aankopen 2014:











... Het jaar 2015, maar ook de daarop volgende jaren, gaan aangaande upgrades vast heel erg saai worden. Hopenlijk wel véél tijd voor véél mooie muziek   ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Fraaie 'spulletjes'. En hoe minder je uitgeeft aan de hardware, hoe meer muziek je zou kunnen aanschaffen. Nu maar hopen dat 2015 een goed muziekjaar gaat worden.  :music:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Dat moet vast gaan lukken, daar is nog zo enorm veel moois te ontdekken.

Citaat van: Eddye op december 23, 2014, 21:29:34
Fraaie 'spulletjes'. En hoe minder je uitgeeft aan de hardware, hoe meer muziek je zou kunnen aanschaffen. Nu maar hopen dat 2015 een goed muziekjaar gaat worden.  :music:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3099
Oudejaars avond bij vrienden ook nog even genoten van hun fraaie set, bestaande uit een Mystère ia21 versterker, PrimaLuna Proloque 8 cdp en SF Liuto (zuil-) speakers. Eerste indrukken zijn goed. Maar ik ga binnenkort nog een x terug om er echt voor te gaan zitten. Dan is er de gelegenheid om wat meer kritisch te luisteren en te genieten van goede muziek.

Eerste indrukken:
Een muzikaal, vloeiend buizengeluid waar je volgens mij urenlang stressvrij naar kan luisteren. Prachtige mids (zang, natuurlijke instrumenten). Mooie duidelijke scheiding van stemmen en instrumenten, deze hebben een duidelijke vaste plek in het geluidsbeeld. Echter ook een staand golfje en voor mijn smaak is het hoog te afgerond/laid back. Wordt vervolgd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT