Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Xander32

#2950
Afgelopen week heeft de versterker maar een paar extra uren gemaakt. Weinig voortgang aangaande het inspelen. Maar ik ken de luxe van het op vrijdag al weekend hebben; vanaf vandaag zal de set weer veel uren maken en zal het (hopelijk) genieten zijn van hetgeen die voort brengt :clapping:.


Inzake het inspelen gaan er nogal diverse, tegenstrijdige ervaringen dan wel meningen in den ronde.
Zelf ervaar ik steevast dat een versterker (nieuw uit doos) gedurende een x periode duidelijke verschillen laat horen aangaande het geluid, welke na een tijdje stabilliseren/verdwijnen.
Maar technisch onderbouwen kan ik mijn ervaren in deze niet ???.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

zozo, iedere vrijdag al weekend? of alleen deze vrijdag?

Eddye

Lekker zo'n dagje luisteren, geniet er van!

Nog een paar uurtjes (7,5) werken, dan naar de platenzaak voor het nieuwe Foo Fighters album, kijken of ze LP's van Seasick Steve hebben, dan naar de MM voor de Extended versie van het tweede deel van de Hobbit. Dan naar de patatzaak voor het avondeten, dan lekker op de bank luisteren en kijken. Ik verheug me er nu al op.  :colgate:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

... iedere :).


Dat kost mij geld, een deeltje salaris, maar de rust en weelde die de extra vrije dag ons geeft, is voor ons onbetaalbaar. Wij beseffen het ons goed wat voor een luxe het is deze keuze te kunnen maken en proberen er volop van te genieten.


Citaat van: Joris1971 op november 14, 2014, 07:37:56
zozo, iedere vrijdag al weekend? of alleen deze vrijdag?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Weer een vrij weekend Eddy? Geniet er van.
Het album van de FF staat ook op mijn wishlist, hetgeen ik er al van heb horen langskomen was erg fraai :headbanging:.


Citaat van: Eddye op november 14, 2014, 07:40:26
Lekker zo'n dagje luisteren, geniet er van!

Nog een paar uurtjes (7,5) werken, dan naar de platenzaak voor het nieuwe Foo Fighters album, kijken of ze LP's van Seasick Steve hebben, dan naar de MM voor de Extended versie van het tweede deel van de Hobbit. Dan naar de patatzaak voor het avondeten, dan lekker op de bank luisteren en kijken. Ik verheug me er nu al op.  :colgate:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op november 14, 2014, 07:48:07
Weer een vrij weekend Eddy? Geniet er van.
Het album van de FF staat ook op mijn wishlist, hetgeen ik er al van heb horen langskomen was erg fraai :headbanging:.
4 Dagen, maar liefst. Ik zou maandag en dinsdag helpen met afvoeren van wat grof vuil, maar dat is komen te vervallen.  :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Goed vooruitzicht joh; nieuwe software en alle tijd om daarvan te genieten.

Citaat van: Eddye op november 14, 2014, 07:50:46
4 Dagen, maar liefst. Ik zou maandag en dinsdag helpen met afvoeren van wat grof vuil, maar dat is komen te vervallen.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Citaat van: Eddye op november 14, 2014, 07:50:46
4 Dagen, maar liefst. Ik zou maandag en dinsdag helpen met afvoeren van wat grof vuil, maar dat is komen te vervallen.  :D
Wat een luxe Eddy! Enjoy!

Een 4-daagse werkweek lijkt me ook wel lekker Robert :)
Voor mij heeft dat echter iets teveel financiële nadelen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op november 14, 2014, 10:36:03
Wat een luxe Eddy! Enjoy!

Een 4-daagse werkweek lijkt me ook wel lekker Robert :)
Voor mij heeft dat echter iets teveel financiële nadelen.
Gaat lukken, bedankt Ferry.

Een vierdaagse werkweek kan ik helaas ook niet betalen. Ach, je moet blij zijn dat je 5 dagen mag werken, denk ik.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Tegenwoordig mag je de handen dicht knijpen wanneer je werk hebt. In principe kan ik ook per direct weer 36 uur werken, daarvoor ligt er werk zat en is er die ruimte in de personeelsbegroting. Maar waarom zou ik dat wilen?


Citaat van: Eddye op november 14, 2014, 10:41:02
Gaat lukken, bedankt Ferry.

Een vierdaagse werkweek kan ik helaas ook niet betalen. Ach, je moet blij zijn dat je 5 dagen mag werken, denk ik.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op november 14, 2014, 12:05:40
Tegenwoordig mag je de handen dicht knijpen wanneer je werk hebt. In principe kan ik ook per direct weer 36 uur werken, daarvoor ligt er werk zat en is er die ruimte in de personeelsbegroting. Maar waarom zou ik dat wilen?
Eens. Met mijn sport en vrijwilligerswerk erbij, vind ik vier dagen het fijnst. Dan maar iets minder te besteden, maar wel de energie om te genieten van dat wat ik heb besteed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Xander32 op november 14, 2014, 12:05:40
Tegenwoordig mag je de handen dicht knijpen wanneer je werk hebt. In principe kan ik ook per direct weer 36 uur werken, daarvoor ligt er werk zat en is er die ruimte in de personeelsbegroting. Maar waarom zou ik dat wilen?
Citaat van: Bas Akkerman op november 14, 2014, 13:00:07
Eens. Met mijn sport en vrijwilligerswerk erbij, vind ik vier dagen het fijnst. Dan maar iets minder te besteden, maar wel de energie om te genieten van dat wat ik heb besteed.

Niet geheel een eerlijk vergelijk. Voor zover ik weet hebben jullie beide een vrouw/vriendin die ook werkt.
Ferry en ik zijn alleenverdieners. Voor ons is het niet zozeer een keuze. Is overigens geen geklaag hoor, gewoon een constatering.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Eens. Maar mijn schrijven ging ook enkel over mijn persoonlijke situatie. En daarom ook de opmerking dat wij beiden heel goed beseffen wat voor een luxe positie dit betreft.

Doordat wij beiden een relatief goed inkomen hebben, geen kids (niet bewust, maar helaas een samenloop van omstandigheden) en lage hypothecaire lasten, kunnen wij dit ons permiteren.


Wanneer ik de week vol zou maken heb ik op jaarbasis een aanzienlijk bedrag meer te besteden. Echter komen wij nu ook niets tekort. Sterker, wij hebben een goed leven samen. En wat helpt is dat wij ook wat minder waarde hechten aan een aantal status symbolen als een groot huis en die twee-jaarlijks nieuwe auto. Keuzes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op november 14, 2014, 13:29:31
Eens. Maar mijn schrijven ging ook enkel over mijn persoonlijke situatie. En daarom ook de opmerking dat wij beiden heel goed beseffen wat voor een luxe positie dit betreft.

Doordat wij beiden een relatief goed inkomen hebben, geen kids (niet bewust, maar helaas een samenloop van omstandigheden) en lage hypothecaire lasten, kunnen wij dit ons permiteren.


Wanneer ik de week vol zou maken heb ik op jaarbasis een aanzienlijk bedrag meer te besteden. Echter komen wij nu ook niets tekort. Sterker, wij hebben een goed leven samen. En wat helpt is dat wij ook wat minder waarde hechten aan een aantal status symbolen als een groot huis en die twee-jaarlijks nieuwe auto. Keuzes.

Zo is het maar net. First world problems, noem ik het altijd maar.
Als je het kan, doen! Vanuit mijn perspectief is vrije tijd erg waardevol.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op november 14, 2014, 13:18:30
Niet geheel een eerlijk vergelijk. Voor zover ik weet hebben jullie beide een vrouw/vriendin die ook werkt.
Ferry en ik zijn alleenverdieners. Voor ons is het niet zozeer een keuze. Is overigens geen geklaag hoor, gewoon een constatering.
Daar dacht ik ook al aan. Maar ook in je eentje kun je er voor kiezen minder te verdienen. Dan kun je je minder veroorloven, maar wel meer genieten. Een tweepersoons huishouden heeft ook hogere lasten. Ik kan en wil niet in je persoonlijke financiële situatie kijken, maar ik weet dat wij met z'n tweeën net zoveel verdienen als veel IT'ers in hun eentje. Het verschil in salaris tussen één- en tweeverdieners hoeft dus helemaal niet zo groot te zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Heerlijk 4 dagen werken...ik werk de andere dagen (ik werk 36 uur) wat langer door zodat ik zelfs op vrijdag wat vroeger aan mijn weekend kan beginnen.Doe dit nu al 14 jaar...heerlijk.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op november 14, 2014, 17:10:14
Daar dacht ik ook al aan. Maar ook in je eentje kun je er voor kiezen minder te verdienen. Dan kun je je minder veroorloven, maar wel meer genieten. Een tweepersoons huishouden heeft ook hogere lasten. Ik kan en wil niet in je persoonlijke financiële situatie kijken, maar ik weet dat wij met z'n tweeën net zoveel verdienen als veel IT'ers in hun eentje. Het verschil in salaris tussen één- en tweeverdieners hoeft dus helemaal niet zo groot te zijn.
Dat valt wel heel erg tegen, hoor. Ik betaal b.v. geen halve hypotheek omdat ik alleen ben, ook zaken als ozb, rioolrecht, afvalheffing, gemeentelijke belastingen kennen geen 1 persoons tarief. Ook gas en elektra en schelen niet de helft, ik heb eens gelezen dat daar maar ongeveer 20% verschil in zit. Daarnaast heb ik ook geen verzekeringen voor 1 persoon zoals opstal, inboedel, WA. Alleen de zorgverzekering. Het enige waarmee ik minder verbruik is eten en drinken, dus dat zal 40 euro per week zijn of zo. Daarnaast ben ik ook geen IT-er, en die verdienen heden ten dage ook de wereld niet meer. Gelukkig ben ik niet zo'n vakantieganger, want als alleenstaande betaal je bijna hetzelfde als 2 personen voor dezelfde reis in hetzelfde hotel/resort. Om van groepsreizen maar te zwijgen. 
Nogmaals, ik  heb niets om over te klagen, maar om te denken dat ik veel meer overhoud omdat ik in mijn eentje ben is een fabeltje.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op november 14, 2014, 17:33:24
Dat valt wel heel erg tegen, hoor. Ik betaal b.v. geen halve hypotheek omdat ik alleen ben, ook zaken als ozb, rioolrecht, afvalheffing, gemeentelijke belastingen kennen geen 1 persoons tarief. Ook gas en elektra en schelen niet de helft, ik heb eens gelezen dat daar maar ongeveer 20% verschil in zit. Daarnaast heb ik ook geen verzekeringen voor 1 persoon zoals opstal, inboedel, WA. Alleen de zorgverzekering. Het enige waarmee ik minder verbruik is eten en drinken, dus dat zal 40 euro per week zijn of zo. Daarnaast ben ik ook geen IT-er, en die verdienen heden ten dage ook de wereld niet meer. Gelukkig ben ik niet zo'n vakantieganger, want als alleenstaande betaal je bijna hetzelfde als 2 personen voor dezelfde reis in hetzelfde hotel/resort. Om van groepsreizen maar te zwijgen. 
Nogmaals, ik  heb niets om over te klagen, maar om te denken dat ik veel meer overhoud omdat ik in mijn eentje ben is een fabeltje.
Nou, dat zijn een berg vooroordelen die mijn prullenbak in kunnen. :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op november 14, 2014, 17:33:24
Dat valt wel heel erg tegen, hoor. Ik betaal b.v. geen halve hypotheek omdat ik alleen ben, ook zaken als ozb, rioolrecht, afvalheffing, gemeentelijke belastingen kennen geen 1 persoons tarief. Ook gas en elektra en schelen niet de helft, ik heb eens gelezen dat daar maar ongeveer 20% verschil in zit. Daarnaast heb ik ook geen verzekeringen voor 1 persoon zoals opstal, inboedel, WA. Alleen de zorgverzekering. Het enige waarmee ik minder verbruik is eten en drinken, dus dat zal 40 euro per week zijn of zo. Daarnaast ben ik ook geen IT-er, en die verdienen heden ten dage ook de wereld niet meer. Gelukkig ben ik niet zo'n vakantieganger, want als alleenstaande betaal je bijna hetzelfde als 2 personen voor dezelfde reis in hetzelfde hotel/resort. Om van groepsreizen maar te zwijgen. 
Nogmaals, ik  heb niets om over te klagen, maar om te denken dat ik veel meer overhoud omdat ik in mijn eentje ben is een fabeltje.

^^  Erg realistisch weergegeven, m.i. geen speld tussen te krijgen.

Toen ons zoontje werd geboren is mijn vriendin qua werktijden naar 20 uur p/w gegaan en dat doet ze tot op heden nog steeds.
Ondanks dat het financieel gezien zeker geen noodzaak is wil ze wel weer meer gaan werken omdat ze zich daar gewoon lekkerder bij voelt en absoluut geen hekel aan haar werk heeft.
Zelf sta ik er ook zo in en ben eerlijk gezegd dankbaar voor het feit dat ik én een mooie goedbetaalde job vol uitdagingen heb, én niet geheel onbelangrijk: dat ik nog in de gelukkige lichamelijk gezonde omstandigheid ben om 40 uur p/w (+ zeer regelmatig vele overuren) te kunnen en mogen maken; iets wat vandaag de dag zeker geen absolute zekerheid meer is... :(
Misschien een ouderwetse instelling, maar ik heb persoonlijk altijd een beetje moeite met het feit dat personen die bij lange na nog niet de 55 jarige leeftijd hebben soms al zo erg bezig zijn met het zoveel mogelijk minimaliseren van werktijden.
Misschien een beetje de hedendaagse trend die vooral in ons landje lijkt te heersen; we klagen veel, willen zo veel mogelijk, maar willen er tevens zo min mogelijk voor doen  :withstupid:


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

IK was op mijn 30e al bezig met nadenken over wanneer te kunnen stoppen. Ik heb plezier in mijn werk, vind het leuk, leer er van, ervaar nooit druk, ga er met plezier heen etc...maar het is niet mijn hobby.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Eddye

Altijd leuk dat ieder zo zijn eigen kijk heeft op werken. Persoonlijk denk ik nooit na over wanneer ik kan stoppen. Werken hoort gewoon bij leven. Voor het gros van de mensen betekend dat dat als je extra wil, ook extra zult moeten doen. Een klein groepje heeft een uitzonderlijk talent, of het uitzonderlijke geluk goed geboren te worden, maar voor 99,999% is er een 1 op 1 relatie tussen inzet en beloning.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op november 14, 2014, 19:23:46
Altijd leuk dat ieder zo zijn eigen kijk heeft op werken. Persoonlijk denk ik nooit na over wanneer ik kan stoppen. Werken hoort gewoon bij leven. Voor het gros van de mensen betekend dat dat als je extra wil, ook extra zult moeten doen. Een klein groepje heeft een uitzonderlijk talent, of het uitzonderlijke geluk goed geboren te worden, maar voor 99,999% is er een 1 op 1 relatie tussen inzet en beloning.

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

#2972
Citaat van: Eddye op november 14, 2014, 19:23:46
Altijd leuk dat ieder zo zijn eigen kijk heeft op werken. Persoonlijk denk ik nooit na over wanneer ik kan stoppen. Werken hoort gewoon bij leven. Voor het gros van de mensen betekend dat dat als je extra wil, ook extra zult moeten doen. Een klein groepje heeft een uitzonderlijk talent, of het uitzonderlijke geluk goed geboren te worden, maar voor 99,999% is er een 1 op 1 relatie tussen inzet en beloning.

Ik ken ook mensen die de andere kant op redeneren. Als werkgever zie ik met de regelmaat van de klok sollicitatiebrieven voorbij komen van mensen die ECHT NIET aangenomen willen worden en het wel best vinden om lekker thuis te blijven zitten. Enige reden dat ze de moeite nemen om een sollicitatiebrief te sturen is de sollicitatieplicht en behoud van de uitkering.

Ikzelf kan me daar helemaal niets bij voorstellen en moet eerlijk bekennen dat ik het wel gortig maak en mezelf gelukkig prijs met mijn gezin. Ik run m'n bedrijf naast het feit dat ik zelf ook (als consultant) minimaal 40 uur per week bij klanten aktief ben. Dit betekent dat mijn werkweek aanzienlijk meer uren kent dan de gemiddelde werkweek en ook de weekends wel eens sneuvelen.

Maar goed, ik kan dan wel weer enorm tot rust komen van muziek en genieten van m'n kids. Bovendien zijn de uren die ik voor m'n eigen bedrijf maak heel flexibel in te delen, dus die kan ik maken zodra de kids op bed liggen.

Tis een keuze, maar het is natuurlijk ook zo gegroeid in de loop der jaren.
Stereo-fan for life!

Eddye

Citaat van: technative op november 14, 2014, 19:34:38
Ik ken ook mensen die de andere kant op redeneren. Als werkgever zie ik met de regelmaat van de klok sollicitatiebrieven voorbij komen van mensen die ECHT NIET aangenomen willen worden en het wel best vinden om lekker thuis te blijven zitten. Enige reden dat ze de moeite nemen om een sollicitatiebrief te sturen is de sollicitatieplicht en behoud van de uitkering.

Daar kan ik dus echt niet bij. Naast het feit dat je je alleen maar aan regels moet houden en je weinig te spenderen hebt, mis je toch een heel sociaal deel van je leven. Je beleeft helemaal niets dus je kan nergens over mee praten. Ik zou helemaal gek worden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

"It takes every kind of people..." zeggen ze dan he... ;)
Stereo-fan for life!