Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Maro

Citaat van: technative op november  9, 2014, 10:36:23
Dat is toch gewoon je eigen keuze? En het is mooi dat dat kan met de SBT. Je kunt met beperkt budget een prima streamer in huis halen groeien naar waar je wilt zijn. Met een high end streamer ben je meteen veel geld kwijt en je zit vast aan die keuze. Je kunt dan hooguit nog wat tweaken met netsnoeren en interlinks, maar dan heb je het ook wel gehad.

Natuurlijk is dat een keuze. Ik keur het ook niet af, heb het altijd zelf zo gedaan. Maar om puur een SBT 1:1 met een streamer van >€2500,- te vergelijken zonder alle poespas te noemen die je nodig hebt om hem goed te laten klinken is geen eerlijk vergelijk om zo te stellen. Mij persoonlijk maakt het trouwens niks uit wat een ieder doet natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted member

Ik persoonlijk zie dat wel als onderdeel van de hobby hoor. Vind het heerlijk om te luisteren naar verschillen tussen kabels, connectors en componenten. Natuulijk is het luisteren naar muziek de hoofdmoot; dat is waar het om draait. Maar zo'n SBT stelt je wel in staat om met je spullenboel mee te groeien en dat heb ik zelf als zeer prettig ervaren.

Wat het vergelijk betreft heb je natuurlijk gelijk. Als je een SBT als streamer en dac gebruikt legt 'ie het af tegen de hogere klasse, maar daar is de prijs dan ook naar. Je kunt niet verwachten dat een 300 euro product een 3000 euro product voorbij speelt (hoewel dat soms ook nog wel eens voorkomt in Audioland, maar goed...).
Stereo-fan for life!

YamahaRXV

Citaat van: technative op november  9, 2014, 10:52:59
Ik persoonlijk zie dat wel als onderdeel van de hobby hoor. Vind het heerlijk om te luisteren naar verschillen tussen kabels, connectors en componenten. Natuulijk is het luisteren naar muziek de hoofdmoot; dat is waar het om draait. Maar zo'n SBT stelt je wel in staat om met je spullenboel mee te groeien en dat heb ik zelf als zeer prettig ervaren.

Wat het vergelijk betreft heb je natuurlijk gelijk. Als je een SBT als streamer en dac gebruikt legt 'ie het af tegen de hogere klasse, maar daar is de prijs dan ook naar. Je kunt niet verwachten dat een 300 euro product een 3000 euro product voorbij speelt (hoewel dat soms ook nog wel eens voorkomt in Audioland, maar goed...).

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#2903
Citaat van: Maro op november  9, 2014, 10:21:27
Weet niet wat de complete opstelling was maar ook dan gok ik dat je snel rond die €2000,- zit. Natuurlijk klinkt het dan meer dan prima en kan met hele mooie stand alone oplossingen meekomen. Het blijft dan wel een kabeltjes/ voedingen/dac verhaal. Puur als audio renderer is er niks mis met een SBT. Een SBT als stand alone streamer moet je afzetten tegen een high end stand alone. Dan heb je een eerlijk vergelijk. Wat je na de digitale uitgang doet met het signaal dat maakt de SBT oplossing in de praktijk net zo duur als een mooie stand alone die al die trucjes niet nodig heeft. Ik heb jaren (en nog) naar alle tevredenheid met een SBT gedraaid maar persoonlijk ben ik die kastjes, kabeltjes, voedingen enz. een beetje beu.

Er staat nu al bijna een jaar een one-box streamer te koop.........

Grijp je kans

Xander32

#2904
Uiteindelijk was jij het die mij de stap deed maken naar streaming, naar 'n SBT ;D.

En ik vat jouw punt echt wel hoor :). Wanneer de SBT het begeeft, dat moment gaat er echt een x komen, zal ik toch moeten gaan omzien naar een opvolger. Voor mij zal dat ook een natuurlijk moment zijn, om de overstap te maken naar enkel nog streamen. En eerlijk is eerlijk; ook in de huidige praktijk maak ik nog amper gebruik van het loopwerk van de SA ...

Echter ben ik er op dit moment nog niet van overtuigd, dat ik meer dan 2 mille voor een streamer (incl. interne dac) moet gaan neertellen, om tot een minimaal vergelijkbaar resultaat als met mij huidige set-up te komen. Ik moet dat zelf gaan ervaren, dat is de enige wijze en de eerste stap om mij om te krijgen. Die eerste stap gaat al spoedig plaatsvinden; 30/11 a.s. bij Technative :clapping:. Dan mag ik (o.a.) gaan kennismaken met de NA11s1.
Erg benieuwd ben ik (in de positieve zin van het woord).


Citaat van: Maro op november  9, 2014, 10:41:20
Natuurlijk is dat een keuze. Ik keur het ook niet af, heb het altijd zelf zo gedaan. Maar om puur een SBT 1:1 met een streamer van >€2500,- te vergelijken zonder alle poespas te noemen die je nodig hebt om hem goed te laten klinken is geen eerlijk vergelijk om zo te stellen. Mij persoonlijk maakt het trouwens niks uit wat een ieder doet natuurlijk.



De nog warme broodjes, verse eitjes en koffie smaakten voortreffelijk; een goed advies :coffee:.

Citaat van: twani op november  9, 2014, 09:41:21
Neem eerst even een lekker bakkie koffie man :) :coffee:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Ach, Maro moet gewoon zijn eigen nieuwe aanschaf nog verantwoorden naar zichzelf toe :-)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

 8)

You`re evil  >:D.

Citaat van: pameijer op november  9, 2014, 11:41:00
Ach, Maro moet gewoon zijn eigen nieuwe aanschaf nog verantwoorden naar zichzelf toe :-)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op november  9, 2014, 11:25:30
Er staat nu al bijna een jaar een one-box streamer te koop.........

Grijp je kans

De zwarte Linn Akurate DS ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Citaat van: pameijer op november  9, 2014, 11:41:00
Ach, Maro moet gewoon zijn eigen nieuwe aanschaf nog verantwoorden naar zichzelf toe :-)

Wat een kul zeg... ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted Member 2

#2909
Citaat van: YamahaRXV op november  9, 2014, 11:45:38
De zwarte Linn Akurate DS ?  ;)

klopt.

Was Italië succesvol én "mooi" Jan? ;)

YamahaRXV

#2910
Citaat van: Onder013 op november  9, 2014, 12:02:41
Was Italië succesvol én "mooi" Jan? ;)

We zijn in ieder geval sowieso erg goed en vriendelijk ontvangen; (mooi) hotel, eten, alles perfect geregeld en betaald door het bedrijf in kwestie. Men was (ondanks wat eerdere pittige discussies/meningsverschillen via de mail en telefoon) blij met onze komst en de eerste dag zijn we tot s' avonds 22.00 u doorgegaan om e.e.a. aan technische data door te nemen en voor te bereiden voor de beproevingen.
De volgende dag weer vroeg op en meteen aan de gang met de nodige praktische uitvoeringen en tests. Helaas moest ik constateren (had allerlei meetapparatuur meegenomen) dat de gemeten luchtvochtigheid in de testruimte dramatisch hoog was en dat de kans op succes zo erg klein werd. Helaas vertrok ons vliegtuig s'middags en konden we niet meer aanwezig zijn om de boel verder te optimaliseren.
Onder leiding van de Duitse !! sales director (i.t.t. de Italianen wel ontzettend accuraat handelend) is er meteen actie ondernomen en heeft hij de luchtvochtigheid in de testruimte tot acceptabele waardes weten te krijgen. Donderdag zijn de tests uitgevoerd in het bijzijn van Lloyd's Register en het is nu afwachten op de uitslagen daarvan... :angel:

Mocht het nodig zijn dan spring ik meteen weer in het vliegtuig; het is mij prima bevallen daar  :coffee:
De vriendelijke en charmante dames in het hotel droegen daar zeker aan bij... damn, wat kunnen Italiaanse dames mooi zijn zeg  :inlove:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Citaat van: YamahaRXV op november  9, 2014, 13:10:20


De vriendelijke en charmante dames in het hotel droegen daar zeker aan bij... damn, wat kunnen Italiaanse dames mooi zijn zeg  :tounge:

Met de nadruk op kunnen......

thepioneer

Ik geloof niet wat ik lees hier. Een pm11 die toch een Pm15 eruit speelt? Jaren geleden heb ik als zoveel anderen gezegd dat als je meer wilt je de pm15 moet vervangen voor iets met meer power. Dat was toen compleet onzin en had de pm15 meer dan voldoende vermogen om de usher's te laten zingen. En dat terwijl de Usher's meer nodig zijn dan de tannoy's.

Ben blij dat je het nu zelf ervaart en weer opnieuw je muziek kan ontdekken.

Nu zie ik dezelfde discussie terug komen met betrekking tot streaming audio. Waarschijnlijk lezen we over een tijd dat een echte highend streamer wel degelijk uit maakt.

Geniet van je upgrade  ;D
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

YamahaRXV

Citaat van: lynch1979 op november  9, 2014, 13:12:25
Met de nadruk op kunnen......

Hmm, dat geldt natuurlijk net zo goed voor o.a. dames van Nederlandse komaf, maar qua smaak voor stijl en kleding en het er verzorgd vrouwelijk,  en gedistingeerd sexy uitzien kan er m.i. weinig tippen aan de gemiddelde Italiaanse dame ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Citaat van: YamahaRXV op november  9, 2014, 13:24:40
Hmm, dat geldt natuurlijk net zo goed voor o.a. dames van Nederlandse komaf, maar qua smaak voor stijl en kleding en het er verzorgd vrouwelijk,  en gedistingeerd sexy uitzien kan er m.i. weinig tippen aan de gemiddelde Italiaanse dame ;)

Daarom van Nederlandse komaf met een smaakje  ;)

Maar wat betreft stijl een smaak ben ik het volkomen met je eens.

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op november  9, 2014, 13:24:40
Hmm, dat geldt natuurlijk net zo goed voor o.a. dames van Nederlandse komaf, maar qua smaak voor stijl en kleding en het er verzorgd vrouwelijk,  en gedistingeerd sexy uitzien kan er m.i. weinig tippen aan de gemiddelde Italiaanse dame ;)

Ik verwacht dat je nog wel wat vaker terug moet naar Italië voor de klus geklaard is..... ;)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op november  9, 2014, 13:30:54
Ik verwacht dat je nog wel wat vaker terug moet naar Italië voor de klus geklaard is..... ;)

Zou zomaar eens kunnen Henk... ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Ten tijde van de Usher monitoren was ik dolgelukkig met de PM15 en had ik nooit de behoefte om op te schalen. Daar was ik destijds duidelijk over en ik zie ook geen enkele reden om daarop terug te komen. Mijn ervaren werd destijds ook steevast bevestigd tijdens M&G hier ter plekke.

En die behoefte om op te schalen was er nu ook niet. Echter kwam er een aantrekkelijk bod voorbij en vind ik het af en toe ook lekker om wat nieuws te kopen. Dat is pure luxe, absoluut geen moeten.


Echter, dat de stap van 15 naar 11 zoveel zou brengen had ik niet verwacht, laat dat duidelijk zijn.
Ik kan nu dan ook niet anders dan blij verrast zijn :).

Betreft streamen; de tijd zal het leren ;).
Mijn persoonlijk leren in deze, bestaat vooral uit het zelf ervaren. En daar start ik al spoedig mee, met dank aan Technative :thumbs-up:.
Met ervaringen en meningen van anderen kan en wil ik hierin voorts weinig, ik vaar nou eenmaal graag mijn eigen koers wanneer het deze hobby betreft.


Citaat van: thepioneer op november  9, 2014, 13:15:09
Ik geloof niet wat ik lees hier. Een pm11 die toch een Pm15 eruit speelt? Jaren geleden heb ik als zoveel anderen gezegd dat als je meer wilt je de pm15 moet vervangen voor iets met meer power. Dat was toen compleet onzin en had de pm15 meer dan voldoende vermogen om de usher's te laten zingen. En dat terwijl de Usher's meer nodig zijn dan de tannoy's.

Ben blij dat je het nu zelf ervaart en weer opnieuw je muziek kan ontdekken.

Nu zie ik dezelfde discussie terug komen met betrekking tot streaming audio. Waarschijnlijk lezen we over een tijd dat een echte highend streamer wel degelijk uit maakt.

Geniet van je upgrade  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Eigen koers varen is volgens mij ook de enige juiste manier om deze hobbie te bedrijven. Het beleven van geluid is heel persoonlijk, net als een muzieksmaak. Je moet iets niet doen omdat iemand anders denkt of vindt dat het anders moet, maar omdat het vanuit jezelf komt. Tuurlijk kan iemand advies geven, maar dat wil niet zeggen dat iemand anders jouw volgende doel (een andere versterker, een andere interlink, enz...) kan bepalen.

Je doet het toch voor jezelf, en daarbij zijn -denk ik tenminste- maar drie beperkingen: je gehoor, je bereidheid en je budget. Als het aan een van die drie ontbreekt is het een verkeerd besluit om te upgraden of iets te vervangen.
Stereo-fan for life!

Xander32

Citaat van: technative op november  9, 2014, 14:40:28
Eigen koers varen is volgens mij ook de enige juiste manier om deze hobbie te bedrijven. Het beleven van geluid is heel persoonlijk, net als een muzieksmaak. Je moet iets niet doen omdat iemand anders denkt of vindt dat het anders moet, maar omdat het vanuit jezelf komt. Tuurlijk kan iemand advies geven, maar dat wil niet zeggen dat iemand anders jouw volgende doel (een andere versterker, een andere interlink, enz...) kan bepalen.

Je doet het toch voor jezelf, en daarbij zijn -denk ik tenminste- maar drie beperkingen: je gehoor, je bereidheid en je budget. Als het aan een van die drie ontbreekt is het een verkeerd besluit om te upgraden of iets te vervangen.


^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Je dwaalt af Jan :D

Citaat van: YamahaRXV op november  9, 2014, 13:10:20
...

Mocht het nodig zijn dan spring ik meteen weer in het vliegtuig; het is mij prima bevallen daar  :coffee:
De vriendelijke en charmante dames in het hotel droegen daar zeker aan bij... damn, wat kunnen Italiaanse dames mooi zijn zeg  :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op november  9, 2014, 21:39:42
Je dwaalt af Jan :D

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben...  :D

Maar om het af te leren nog even een foto van één van de Italiaanse dames die in ons hotel vertoefden en daar een soort van presentatie moesten bijwonen van hun werkgever   :pompom:



Sorry voor het vervuilen van je topic Xander  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Stereo-fan for life!

twani

#2923
En in deze snoepwinkel rondhangen noem jij werken Jan? :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  9, 2014, 23:39:54
En in deze snoepwinkel rondhangen noem jij werken Jan? :D

Dat noem ik het nuttige met het aangename verenigen Theo, zijn prima werkdagen zo  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8