Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Faxe

Citaat van: Mediator op januari 18, 2014, 10:40:30
Hoi Sander,

Gefeliciteerd met je Glennies. Ga ze eerst inspelen en experimenteer dan eens met het aarden van de speaker(korven). Het werkt namelijk wel.

groeten.

Hoe werkt dat aarden in de praktijk? Kabeltje van de luidsprekers naar??? Ben wel benieuwd of het met mijn Tannoy speakers ook nog een verbetering geeft in het geluid.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Kingpin

Prachtige speakers  :worship:
Mijn vrouw vind ze zelfs mooier dan zwarte zuilen ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Citaat van: Kingpin op januari 22, 2014, 22:45:04
Prachtige speakers  :worship:
Mijn vrouw vind ze zelfs mooier dan zwarte zuilen ...
Wees zuinig op jouw vrouw :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#1853
Het waren deze, ook in deze kleur:

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Iig. opvallend Frank. Ze zien er erg mooi afgewerkt uit. Kan je wat vertellen betreft diens klank, diens karakteristiek? Hoe heb jij deze ervaren?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: frank2 op januari 21, 2014, 08:39:52
Ik heb ze pas geleden beluisterd bij de verkoper van de Touch. Hij had de avantgarde Uno. Had ze ooit bij Karel gehoord en dat was niet om aan te horen zo middentoonachtig, maar deze man had zijn set goed op orde. De speakers stonden aangesloten met een Yamaha av recievertje en een Dune base. Het klonk eerlijk gezegd gewoon goed. Vette bas (deze heeft een aparte versterking) maar wel gedefinieerd, dynamiekrijk, echt "into your face" krachtig , mijn Ushers halen die sound niet, ze zijn rustiger, er staat een orkest of zanger echt in de huiskamer te spelen. Het is een speaker waarmee je zeker ook goed kunt luisteren, maar waarmee je ook een disco feestje kunt doen.

(Hij had eerst een anthem mrx 700, maar die gaf niet genoeg bas dus had hij deze ingeruild voor een yamaha, dsp systemen gebruikt hij niet)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

... overheen gelezen ... Thx.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Citaat van: Faxe op januari 22, 2014, 21:48:43
Hoe werkt dat aarden in de praktijk? Kabeltje van de luidsprekers naar??? Ben wel benieuwd of het met mijn Tannoy speakers ook nog een verbetering geeft in het geluid.

Ik heb aan beide uiteinden van de aarde draad een tulpstekker gezet. De aardekabel moet verbonden worden aan de massa van dat tulpstekkertje (dus niet het signaal!!). De tulpstekkers zitten vervolgens ingestoken in een vrije ingang van mijn versterker. Pak gewoon om te proberen een simpel stuk lampendraad of wat je ook maar hebt en zet daar een tulpstekkertje aan. Dan hoeft je experiment niet veel te kosten.

Xander32

Citaat van: Mediator op januari 24, 2014, 18:20:31
Ik heb aan beide uiteinden van de aarde draad een tulpstekker gezet. De aardekabel moet verbonden worden aan de massa van dat tulpstekkertje (dus niet het signaal!!). De tulpstekkers zitten vervolgens ingestoken in een vrije ingang van mijn versterker. Pak gewoon om te proberen een simpel stuk lampendraad of wat je ook maar hebt en zet daar een tulpstekkertje aan. Dan hoeft je experiment niet veel te kosten.
En wat is vervolgens daarvan het resultaat? Welke verbetering/wijziging geeft het?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren bij een kennis geluisterd naar een set van SF Liuto op Mystere ia21, was niet verkeerd. Wie weet gaan er in de toekomst hier ook eens buizen komen ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Xander32

Zucht, het schiet lekker op met de badkamer, not. Nog voegen, kitten, stucen, afmonteren en aflakken ... En dan nog de wc beneden ...

Weekje of twee a drie :nopompom:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Pff.....je geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Citaat van: quattronl op februari 12, 2014, 19:27:00
Pff.....je geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld.
Het gaat wel erg mooi worden, maar dat het zo lang moet/zou duren, dat had ik nietl goed ingeschat  :-\.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Xander32 op februari 13, 2014, 06:58:11
Het gaat wel erg mooi worden, maar dat het zo lang moet/zou duren, dat had ik nietl goed ingeschat  :-\.

Leer mij een bouwproject dat wel op tijd 100% gereed is ..............
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

Citaat van: Xander32 op februari 13, 2014, 06:58:11
Het gaat wel erg mooi worden, maar dat het zo lang moet/zou duren, dat had ik nietl goed ingeschat  :-\.

Dat is toch altijd met bouwvakkers...

altijd over budget en over tijd ;)
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

John Wx

Citaat van: RoGEK op februari 14, 2014, 07:49:03
Dat is toch altijd met bouwvakkers...

altijd over budget en over tijd ;)

Gaat het nu over bouwvakkers of vrouwen  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

 :-X


... wat een teringzooi heeft de stukadoor er van gemaakt. De wanden en het plafond zien er super strak uit, vakwerk  :thumbs-up:, maar de sporen die hij achter laat door het gehele huis  :ohmy:. Komende week het toilet.
Voornemens was ik om de speakers deze dagen al vast op te stellen, maar gezien bovenstaande ervaring toch nog maar ff niet  :nopompom:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

Citaat van: Xander32 op februari 21, 2014, 13:49:19
:-X


... wat een teringzooi heeft de stukadoor er van gemaakt. De wanden en het plafond zien er super strak uit, vakwerk  :thumbs-up:, maar de sporen die hij achter laat door het gehele huis  :ohmy:. Komende week het toilet.
(...)
Ik zou hem even de borstel wijzen, waarmee hij na gebruik van het toilet zijn sporen kan wissen.
NAD M10 V2
Elac FS247

Xander32

#1873
Citaat van: BJF op februari 21, 2014, 14:02:26
Ik zou hem even de borstel wijzen, waarmee hij na gebruik van het toilet zijn sporen kan wissen.

;D


Uiteindelijk gaat het mooi worden, de douche en het toilet, maar m`n geduld wordt nu wel flink op de proef gesteld betreft de Glennies ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Citaat van: Xander32 op februari 21, 2014, 14:06:10
maar m`n geduld wordt nu wel flink op de proef gesteld betreft de Glennies ...
Nu al? :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW