Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

advr

#1825
:
Citaat van: Xander32 op januari 18, 2014, 16:32:00


















                                                     ::)

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf die Glennies!! ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op januari 18, 2014, 17:14:43
Naaktfoto's van dozen kan je in twani's topic vinden hoor.  :tongue2:

Hahahahahahahaha.


Feliciteerd . Lynch  zei dat we een keertje langs moeten .. heb deze tannoys nooit gehoord ... succes met verbouwing maat.
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

MarkD

Ik vind ze mooi, mijn vriendin vindt ze afschuwelijk. Ik bespeur een patroon...

Hoe dan ook gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Xander32

Dank allen voor de reply :thumbs-up:.

Zelf beluisteren? T.z.t. gaat er wel een x een M&G volgen en een aantal hebben al een toezegging.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Gefeliciteerd!  :pompom: :pompom: :pompom:

Erg mooi, ik vind ze er erg goed uitzien!
Kom dit jaar wel een keer weer luisteren  :inlove:

Maro

Vind ze ook wel mooi maar denk dat ze op een mooie houten vloer nog beter tot hun recht komen. Dus eruit met die harde tegels en een mooi parketje leggen....?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#1831
Citaat van: Maro op januari 19, 2014, 20:32:43
Vind ze ook wel mooi maar denk dat ze op een mooie houten vloer nog beter tot hun recht komen. Dus eruit met die harde tegels en een mooi parketje leggen....?
Hare Maje is direct voor!

Een mooie houten vloer staat ook nog op ons wensenlijstje. Maar met dit jaar een nieuwe badkamer, toilet beneden en achtertuin is het ff zat, de knip leeg. Oja, vakantie, Costa Rica ...

Wat nou recessie 8).


Betreft de HARDE vloer en diens uitwerking op de akoestiek; metingen door Drees gaven zeer fraaie RT waarden weer. Daar zijn denk ik m.n. de dubbele gipswanden debet aan. Daarnaast ligt er voor de speakers een fijn vloerkleedje en, de Glennies bundelen het geluid, de relatief grote bass/mid driver werkt als een hoorn voor de tweeter welke zelf ook al in een hoorntje zit. Daardoor is de Gleniar wat minder gevoelig voor reflecties. Maar ieder voordeel heeft een nadeel; de sweetspot is beperkt. Maar hoe vaak luister je met meerdere personen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pietjepc

#1832
Citaat van: Xander32 op januari 19, 2014, 21:38:13
Maar hoe vaak luister je met meerdere personen ...
Dit jaar wat vaker dan anders, denk ik :D

Maro

Citaat van: Xander32 op januari 19, 2014, 21:38:13
Hare Maje is direct voor!

Een mooie houten vloer staat ook nog op ons wensenlijstje. Maar met dit jaar een nieuwe badkamer, toilet beneden en achtertuin is het ff zat, de knip leeg. Oja, vakantie, Costa Rica ...

Wat nou recessie 8).


:D. Goed bezig Robert. Ik heb ook net een Oppo 105 gekocht en de wintersport staat voor de deur verder afgelopen week een zomervakantie aan de Costa Brava geboekt en een 2e JL zal er ook nog komen dit jaar. In de tuin nog een flink stuk bestraten ed....samen kunnen we de crisis aan... :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: pietjepc op januari 19, 2014, 21:49:54
Dit jaar wat vaker dan anders, denk ik :D

;D

Teveel toezeggingen heb ik al gedaan ja 8).

@Maro; dat gaat niet ieder jaar bij ons zo hoor. Maar de badkamer kon echt niet meer (jaren '80) en onderwijl dreigt de omheining van de tuin om te vallen (rot). Dan alles maar in één keer goed aanpakken. Met het vernieuwen van de tuin komt er ook een houten uitbouw aan het huis, mogelijk zelfs een gehele veranda. Maar dat hangt af van de kosten (hout).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: drees62 op januari 19, 2014, 14:09:06
Gefeliciteerd!  :pompom: :pompom: :pompom:

Erg mooi, ik vind ze er erg goed uitzien!
Kom dit jaar wel een keer weer luisteren  :inlove:
Gezellig Drees, de deur staat voor jou altijd open, dat weet je.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Mooie aanwinsten! Wordt straks genieten.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

WickedGame

Citaat van: Onder013 op januari 18, 2014, 16:46:35
Wowwww :ohmy: :worship:

Laat die dames maar. Ze snappen er toch niks van.

Zo herkenbaar....

Mijn vriendin vind een seet toeters leuk van Avantgarde  :blink: terwijl ik dat weer ronduit lelijk vind. De glennies zijn ook niet de allermooiste luidsprekers maar klinken geweldig! En Tannoy heeft lelijkere in het assortiment :P Alleen klinken ze wel allemaal erg goed...

Mooie aanwinst :)  :pompom:

Joris1971

Citaat van: WickedGame op januari 20, 2014, 15:05:30
Zo herkenbaar....

Mijn vriendin vind een seet toeters leuk van Avantgarde  :blink: terwijl ik dat weer ronduit lelijk vind. De glennies zijn ook niet de allermooiste luidsprekers maar klinken geweldig! En Tannoy heeft lelijkere in het assortiment :P Alleen klinken ze wel allemaal erg goed...

Mooie aanwinst :)  :pompom:

wat is:  seet toeters ??

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

WickedGame

Citaat van: Joris1971 op januari 20, 2014, 15:09:32
wat is:  seet toeters ??

Set toeters oftewel hoornluidsprekers. Ze vond de Avantgarde Uno geweldig...  :nopompom:

lynch1979

Citaat van: WickedGame op januari 20, 2014, 18:43:53
Set toeters oftewel hoornluidsprekers. Ze vond de Avantgarde Uno geweldig...  :nopompom:

Mijn vriendin vind ze ook erg mooi.....bied perspectief, nu alleen nog het geld  :D

Actionhost

#1842
Citaat van: Maro op januari 19, 2014, 21:54:55
:D. Goed bezig Robert. Ik heb ook net een Oppo 105 gekocht en de wintersport staat voor de deur verder afgelopen week een zomervakantie aan de Costa Brava geboekt en een 2e JL zal er ook nog komen dit jaar. In de tuin nog een flink stuk bestraten ed....samen kunnen we de crisis aan... :headbanging:

Zo gaan wij in oktober 3,5 week naar Hawaii. Al lang een droomreis voor mij en nu gaat het er toch echt van komen. We gaan daar in bijna een maand tijd de mooiste 4 eilanden zien. En niet beknibbeld op hotels en dergelijke maar gewoon goed. Van deze reis had ik wel 7 WOW's kunnen kopen....

Zet het ook allemaal een beetje in perspectief vind ik. We hebben allemaal op dit forum dezelfde (vaak kostbare) hobby, maar er zijn nog veel meer leuke dingen waar ik me geld aan uitgeef. En dat is ook gezond denk ik ('don't spend it all at one place'  ;) )
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Xander32

Citaat van: Actionhost op januari 20, 2014, 18:57:15
Zo gaan wij in oktober 3,5 week naar Hawaii. Al lang een droomreis voor mij en nu gaat het er toch echt van komen. We gaan daar in bijna een maand tijd de mooiste 4 eilanden zien. En niet beknibbeld op hotels en dergelijke maar gewoon goed. Van deze reis had ik wel 7 WOW's kunnen kopen....

Zet het ook allemaal een beetje in perspectief vind ik. We hebben allemaal op dit forum dezelfde (vaak kostbare) hobby, maar er zijn nog veel meer leuke dingen waar ik me geld aan uitgeef. En dat is ook gezond denk ik ('don't spend it all at one place'  ;) )
Heel erg waar. Reizen kost (veel) geld, maar daarvoor krijg je ook een unieke ervaring terug welke je een leven lang mee jou mee kan dragen. Er is meer dan een huis, auto, kleding of hifigear, veel meer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: lynch1979 op januari 20, 2014, 18:47:07
Mijn vriendin vind ze ook erg mooi.....bied perspectief, nu alleen nog het geld  :D
... over smaak ...  Niet mijn ding, echter heb ik deze nog nimmer mogen beluisteren.
Welk karakter zou je die Uno's toeschrijven?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lynch1979

Citaat van: Xander32 op januari 21, 2014, 06:57:13
... over smaak ...  Niet mijn ding, echter heb ik deze nog nimmer mogen beluisteren.
Welk karakter zou je die Uno's toeschrijven?

Helemaal mee eens......ik heb ze ook nog nog nooit beluisterd, mijn budget is ook niet toereikend  ;)

Volgens mij heeft Onder013 ze wel eens beluisterd.....

Xander32

De enige hoorn speakers die ik ooit heb beluisterd zijn Blumenhofers op de XiFi twee jaar terug. En die vond ik toen afschuwelijk klinken ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#1847
Ik heb ze pas geleden beluisterd bij de verkoper van de Touch. Hij had de avantgarde Uno. Had ze ooit bij Karel gehoord en dat was niet om aan te horen zo middentoonachtig, maar deze man had zijn set goed op orde. De speakers stonden aangesloten met een Yamaha av recievertje en een Dune base. Het klonk eerlijk gezegd gewoon goed. Vette bas (deze heeft een aparte versterking) maar wel gedefinieerd, dynamiekrijk, echt "into your face" krachtig , mijn Ushers halen die sound niet, ze zijn rustiger, er staat een orkest of zanger echt in de huiskamer te spelen. Het is een speaker waarmee je zeker ook goed kunt luisteren, maar waarmee je ook een disco feestje kunt doen.

(Hij had eerst een anthem mrx 700, maar die gaf niet genoeg bas dus had hij deze ingeruild voor een yamaha, dsp systemen gebruikt hij niet)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Klassieke look  :thumbs-up:

Weer eens wat anders dan die glim kasten :D

Xander32

@Frank; zoals jij jouw ervaren van die Uno beschrijft, maakt mij wel nieuwsgierig. Wanneer ik een x de kans krijg om ze te beluisteren zal ik dat zeker niet nalaten.

Die Blumenhofers klonken destijds zeer zeker ook into your face, maar ook heel dun, schel, zelfs schreeuwerig.


Citaat van: Raymond187 op januari 21, 2014, 14:04:46
Klassieke look  :thumbs-up:

Weer eens wat anders dan die glim kasten :D
Dank u. Deze passen ook prima in ons interieur, al is hare maje daar nog niet helemaal van overtuigd ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT