Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: Xander32 op november 29, 2013, 09:46:15
Maar om dan vervolgens voor Glennies te gaan ???

;D

Tja.... iedere gek zijn gebrek  :tongue2:

Bas Akkerman

Citaat van: weust op november 29, 2013, 08:44:43
Ben ook wel erg benieuwd naar hoe het gaat klinken.
En als Bas nou tegen die tijd een auto heeft *hint, hint, wink, wink* ;)
Gaaf, lijkt me juist heel tof.

Enne Sander voel je vooral niet opgejaagd! We zijn alleen erg nieuwsgierig en zitten gerust tussen badkamertegels en kubieken aarde naar nog niet-ingespeelde Glennies te luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2013, 17:39:55
Gaaf, lijkt me juist heel tof.

Enne Sander voel je vooral niet opgejaagd! We zijn alleen erg nieuwsgierig en zitten gerust tussen badkamertegels en kubieken aarde naar nog niet-ingespeelde Glennies te luisteren.

;)


Vandaag een leuk setje bij mijn ma geïnstalleerd, welke een draagbare transistor vervangt.
Een state of the art Yamaha MCR-N560. Een zeer compact setje uit de Yamaha Pianocraft-serie, met cdp en streamer/internetradio. Super afgewerkt. Aansluiten en instellen ging intuïtief, enne, het klonk nog lekker ook (internetradio) :clapping:. Natuurlijk wel direct zorggedragen voor fatsoenlijke 2.5 mm luidspeakerdraad i.p.v. bijgeleverde snoertje 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op november 29, 2013, 21:07:10
;)


Vandaag een leuk setje bij mijn ma geïnstalleerd, welke een draagbare transistor vervangt.
Een state of the art Yamaha MCR-N560. Een zeer compact setje uit de Yamaha Pianocraft-serie, met cdp en streamer/internetradio. Super afgewerkt. Aansluiten en instellen ging intuïtief, enne, het klonk nog lekker ook (internetradio) :clapping:. Natuurlijk wel direct zorggedragen voor fatsoenlijke 2.5 mm luidspeakerdraad i.p.v. bijgeleverde snoertje 8).
Haha, dat de luidsprekerkabels haast duurder zijn dan de Yamaha-set. Heb zelf ook 15 jaar met iets dergelijks gespeeld, prima te doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2013, 23:02:21
Haha, dat de luidsprekerkabels haast duurder zijn dan de Yamaha-set. Heb zelf ook 15 jaar met iets dergelijks gespeeld, prima te doen.

;D


Maar dat viel mee: de kabels waren nog geen 5% van het aankoopbedrag v.d. set.

Ma heeft ook direct de crt de deur gewezen en er staat nu een Sony led. Ook hier wederom veel hardware voor relatief weinig. Maar ben zelf toch wel heel erg blij met mijn Pana plasma. Led is niet mijn ding; een super scherp beeld en de kleuren zijn heel wat beter (lees: meer natuurlijk) dan bij de voormalige lcd schermen. Maar een goed plasma scherm is in deze toch een klasse apart.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

En dan vooral als het in de kamer wat donkerder wordt, dan zet je met een LCD met liefde dat ding uit.

weust

Of je koopt een fatsoenlijke LCD TV met full LED backlightverlichting en local dimming plus Ambilight.
Dan is het wel erg fijn.
Ik heb dan een wat ouder model (sterker nog, de eerste Philips met LED verlichting) maar erg tevreden mee.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op november 30, 2013, 08:20:38
Of je koopt een fatsoenlijke LCD TV met full LED backlightverlichting en local dimming plus Ambilight.
Dan is het wel erg fijn.
Ik heb dan een wat ouder model (sterker nog, de eerste Philips met LED verlichting) maar erg tevreden mee.
Dat dan vooral zo houden Tom!
Persoonlijk vind ik de Philips Ambilights maar kermis ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Omdat je het niet goed instelt. Heel simpel.
Goed instellen en het is echt een toevoeging.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op november 30, 2013, 11:47:01
Omdat je het niet goed instelt. Heel simpel.
Goed instellen en het is echt een toevoeging.
Dat zal het allicht zijn ... heb het Ambilight in mijn omgeving een aantal keren gezien en daarop is mijn mening gestoeld.
Er zal markt voor zijn, anders werd het niet aangeboden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Hoorde dat je nog een extra woofertje voor het laag erbij ging doen
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Citaat van: John Wx op december  7, 2013, 12:04:29
Hoorde dat je nog een extra woofertje voor het laag erbij ging doen
Klopt ja, wij zijn de voorzijde van het huis reeds aan het uitbouwen - deze woofer gaat ingebouwd worden en deel uit maken van de draagconstructie van het huis 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Citaat van: Xander32 op december  7, 2013, 12:11:14
Klopt ja, wij zijn de voorzijde van het huis reeds aan het uitbouwen - deze woofer gaat ingebouwd worden en deel uit maken van de draagconstructie van het huis 8).
:D
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Er was enige ruis aangaande het stoppen van de productie van de Glenair. Daarom de NL importeur dat zelf maar voorgelegd. Die was heel duidelijk; zowel de Glenair als de Glenair 10 zijn courante modellen en er zijn geen plannen om deze te vervangen of uit productie te nemen.

:)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

De vraag die dan nog overblijft is: wanneer staat ze bij jou?
En welke kleur ga je trouwens voor, of is dat al eens gevraagd?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op december  8, 2013, 21:32:04
De vraag die dan nog overblijft is: wanneer staat ze bij jou?
En welke kleur ga je trouwens voor, of is dat al eens gevraagd?
Op bestellen over ga ik over een 14 dagen en de kleur; zoals op de foto's. De keuze is reuze inzake de kleur van een Glenair, als het maar American Cherry is ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Tof! Kleur zoals de eerste Ford dus.
Kunt 'm in alle kleuren krijgen, als het maar zwart is.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Leuk Sander! Ik moest ook maar eens aan een nieuwe set als ik jullie zo hoor. Lol. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Xander32

Citaat van: twani op december  8, 2013, 22:00:24
I am still in :inlove:
Live zijn ze (nog) mooier; dan zie je ook de tekening van het hout.
Echter eerlijk is eerlijk; betreft looks zijn het niet de speakers welke mij het meest aanspreken, maar ik had deze domweg nooit moeten beluisteren 8). Gaandeweg ben ik het ontwerp gaan waarderen (/accepteren?) en nu zie ik ze al zo hier in ons interieur staan :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Goed geregeld alles  :thumbs-up: zag ik stiekum op het Mforum(heb weer verlof) respect
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

twani

Citaat van: Xander32 op december  9, 2013, 06:47:52
Live zijn ze (nog) mooier; dan zie je ook de tekening van het hout.
Echter eerlijk is eerlijk; betreft looks zijn het niet de speakers welke mij het meest aanspreken, maar ik had deze domweg nooit moeten beluisteren 8). Gaandeweg ben ik het ontwerp gaan waarderen (/accepteren?) en nu zie ik ze al zo hier in ons interieur staan :).
Ah ja, je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Mijn Harbeths hebben een soortgelijke uitstraling. Eerst lijkt het niets, later als ze in de huiskamer staan blijken ze, vooral door hun ongekunstelde en naturelle uitstraling, perfect in het interieur te integreren.

Het zijn bij mij thuis ook de 1e luidsprekers waartegen argeloze bezoekers niet meteen roepen "arghh, wat zijn dat nou voor idiote dingen". Maw, visueel laten de Harbeth's je met rust en trekken niet de aandacht hetgeen voor een lelijke speaker een aanzienlijk voordeel is :tounge2:

Xander32

Citaat van: John Wx op december  9, 2013, 10:27:03
Goed geregeld alles  :thumbs-up: zag ik stiekum op het Mforum(heb weer verlof) respect
Verlof, haha ... Grapjas.

;D


Citaat van: twani op december  9, 2013, 10:33:00
Ah ja, je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Mijn Harbeths hebben een soortgelijke uitstraling. Eerst lijkt het niets, later als ze in de huiskamer staan blijken ze, vooral door hun ongekunstelde en naturelle uitstraling, perfect in het interieur te integreren.

Het zijn bij mij thuis ook de 1e luidsprekers waartegen argeloze bezoekers niet meteen roepen "arghh, wat zijn dat nou voor idiote dingen". Maw, visueel laten de Harbeth's je met rust en trekken niet de aandacht hetgeen voor een lelijke speaker een aanzienlijk voordeel is :tounge2:
We gaan het meemaken hoe ze worden ontvangen. Ik zie ze betreft looks veel meer als meubelstukken dan speakers. Dat komt ook door het massieve, door het vele hout.

Leuke statafels voor als er eens een feestje is :o

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT