Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Vlearmoes

Citaat van: Xander32 op juli  6, 2013, 13:57:22
... ach, ik zit nu relatief veel binnen, heb ontzettend last van hooikoorts (sinds verhuizing naar land van Maas & Waal), pak dan met regelmaat een stapeltje CD`s om te rippen.

Ik heb er twee; 1 voor in slaapkamer en de ander in de woonkamer  :worship:

http://www.luchtreinigerwebshop.nl/product/airbutler-frank/20855/

er zouden meer mensen zo`n ding moeten hebben  :thumbs-up:
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Xander32

Citaat van: Vlearmoes op juli 10, 2013, 23:44:35
Ik heb er twee; 1 voor in slaapkamer en de ander in de woonkamer  :worship:

http://www.luchtreinigerwebshop.nl/product/airbutler-frank/20855/

er zouden meer mensen zo`n ding moeten hebben  :thumbs-up:
Dank T. voor de reply, echter heb ik er vooral last van als ik buiten ben. Maar ik probeer mij daar niet door te laten leiden.


Nog even terugkomende op een voorgaande post; zijn er nog meer die het verschil van rippen tussen de wat oudere, dikkere en zwaardere CD's versus de nieuwe herkennen? Ik vind dat toch opvallend.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op juli 11, 2013, 07:57:52
Dank T. voor de reply, echter heb ik er vooral last van als ik buiten ben. Maar ik probeer mij daar niet door te laten leiden.


Nog even terugkomende op een voorgaande post; zijn er nog meer die het verschil van rippen tussen de wat oudere, dikkere en zwaardere CD's versus de nieuwe herkennen? Ik vind dat toch opvallend.

Niets van gemerkt! Wellicht heeft het iets met je diskstation te maken?
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op juli 11, 2013, 08:07:48
Niets van gemerkt! Wellicht heeft het iets met je diskstation te maken?
Dat zou kunnen. Ik bezit ook nog een externe drive, zal die eens inzetten, kijken wat dat gaat opleveren ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Houd er ook rekening mee dat sommige CD's van eind jaren 90/begin 2000 Copy Protected waren.
Die kunnen ook lastig te lezen zijn door dat ze een stuurprogramma(driver) laden waardoor de CD lastig tot niet te rippen valt.

Moet zeggen dat ik niet zeker weet of dat met Windows 7 en hoger ook nog zo is.
Daarbij heb ik hier ook enkele CD's die zelfs onder Mac OS moeilijk doen met mijn externe speler.
Rammstein - Reise, Reise bijvoorbeeld. Die moet ik nog met een andere speler proberen.

Als Copy Protected CD's moeilijk doen kun je op starten in Veilige Modus, zodat geen drivers worden geladen anders dan degene die normaal geladen worden. Een Copy Protected CD zal het dus niet lukken om zijn driver te installeren.
Werkte vroeger altijd voor mij.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Dank T., echter betreft het issue vooral dat juist sommige nieuwe CD's kuren vertonen; het rippen gaat dan zeer traag en relatief veel fouten. Dat is voor mij juist ook het verrassende; de oudjes geven niet/nauwelijks problemen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ik ervaar dat ook wel met nieuwe CD's, maar oudere CD's gaan net zo slecht is mijn ervaring.
Nieuwe CD's kunen traag gaan, maar zonder fouten terwijl oude CD's ook traag gaan zonder fouten.
Ik merk er dus weinig van. Boeit mij ook niet, hoor de klik van de externe speler dat ie klaar is :-)

Oftewel, gevalletje "lekker belangrijk".
Zolang de data maar goed over gekomen is.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op juli 11, 2013, 09:52:41
Ik ervaar dat ook wel met nieuwe CD's, maar oudere CD's gaan net zo slecht is mijn ervaring.
Nieuwe CD's kunen traag gaan, maar zonder fouten terwijl oude CD's ook traag gaan zonder fouten.
Ik merk er dus weinig van. Boeit mij ook niet, hoor de klik van de externe speler dat ie klaar is :-)

Oftewel, gevalletje "lekker belangrijk".
Zolang de data maar goed over gekomen is.

:D


... een echt T. antwoord, gelukkig meen ik jou enigzins te kennen en te weten met welke intentie je dit schrijft  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

http://m.youtube.com/watch?v=TIH0GIPQv-E


... Teaser voor hun nieuwe album, release oktober 2013, tempting :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ik lees daar echt te veel over vandaag.
Ga vast braakzakjes inzamelen voor als in oktober alles ondergespammed word met dit.
http://www.travelmap.nl/inpaklijst/vervoer_per_vliegtuig/braakzakjes
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 20:53:22
Ik lees daar echt te veel over vandaag.
Ga vast braakzakjes inzamelen voor als in oktober alles ondergespammed word met dit.
http://www.travelmap.nl/inpaklijst/vervoer_per_vliegtuig/braakzakjes
Ach, als Sander er maar van geniet, toch?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Haha ja, dat klopt. Helaas zijn er met hem ook zoveel anderen :(
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

 :D .... Braakzakjes ... Duh.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 21:08:40
Haha ja, dat klopt. Helaas zijn er met hem ook zoveel anderen :(
Ik weet wat je bedoelt hoor. Denk je 'Neeeee, niet weer!'. En Sander 'Jaaaaa, nog meer!,. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Het stadium van dat denken ben ik al voorbij ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

#1267
Ach, ik ben aangestoken door vriendinlief; zij heeft echt alles van Pearl Jam. Een aantal albums van hen  vind ik wel ok, Ten, daarmee ben ik groot geworden en Into The Wild van Eddy Vedder is een pareltje. Voorts vooral veel van hetzelfde. Echter deze nieuwe track klinkt opeens on-PJ ruig, ik kan dat wel waarderen (af en toe een flinke bak herrie).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 21:42:47
Het stadium van dat denken ben ik al voorbij ;)
Dat was duidelijk. :alien:

Sander, schiet het al op met het rippen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Ik vind die stem van Vedder zo'n zeik stem.
Band of solo, kan er niet naar luisteren.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op juli 12, 2013, 22:33:51
Dat was duidelijk. :alien:

Sander, schiet het al op met het rippen?
... Heb van de week er niets meer aan gedaan. Ik heb en neem de tijd. Het moet geen verplichting worden he, want dan gaat het mij op den duur tegen staan.

Maar zondag a.s. ga ik weer een stapel verwerken. Momenteel staan er zo'n 250 albums op de HDD.

Voorts werkt het rippen op mij als een trigger om nieuwe muziek aan te kopen, om mijn collectie uit te breiden ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 22:34:46
Ik vind die stem van Vedder zo'n zeik stem.
Band of solo, kan er niet naar luisteren.
... Kwestie van smaak... Zo vind ik zelf de Counting Crows ook goed, maar velen knappen juist ook af op de stem van diens frontman ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Counting Crows trek ik idd ook niet :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 22:44:37
Counting Crows trek ik idd ook niet :)
... maar Matthew James Bellamy wel, dat terwijl die ook een heel eigen stemgeluid heeft ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

En Kate Bush, Björk, Ozzy Osborne, etc.

Het zal wel de muziek stijlen zijn die ik niet trek met die stemmen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4