Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op mei  7, 2013, 18:07:50
Begrijp ik nu dat de SBT via de SA Dac beter klinkt in jouw oren dan de SA15 zelf?
Anders. Met meer openheid en puntiger als pluspunten, tegelijkertijd vond ik dat op de langere termijn ook minpunten.

Citaat van: frank2 op mei  7, 2013, 18:29:28
Een mooi verhaal en de gedachte over deze set komen vlgs jouw verhaal aardig overeen met mijn gedachte over deze set. Ik denk dat de TS en mooie set heeft staan, echter door zijn huis zal hij altijd problemen houden met midbass, dat wordt niet opgelost door glennies of andere speakers, het wordt hooguit gecamoufleerd. Enige oplossing is of akoestiek maatregelingen of een DSP apparaat.

Helaas heb jij toen jij hier was mijn set in een slechte setting beluistert, er waren op dat moment diverse "dingen" niet in orde. Maar wat jij schrijft is nog netjes met wat ik vond toen jij hier luisterde. Nu echter is de set zoals hij hoort te zijn, het overmatige sterk overdreven hoog is geheel weg, met daarvoor in de plaats een aanmerkelijk vollere gedefinieerde sound, met een bescheiden dieptewerking.
Frank, het lijkt me beter over jouw set in jouw showcase te babbelen. Niet dat ik het niet over je set of mijn ervaringen wil hebben, in tegendeel, maar het lijkt me dat anders twee sets en hun discussies door elkaar gaan lopen. Eens?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Wat was het bronmateriaal van de SBT voordat de stick van Bas gebruikt werd? Meen nl dat Xander alleen nog maar Spotify via de SBT gebruikte en dus geen Flac oid via zijn netwerk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: Maro op mei  7, 2013, 19:25:00
Wat was het bronmateriaal van de SBT voordat de stick van Bas gebruikt werd? Meen nl dat Xander alleen nog maar Spotify via de SBT gebruikte en dus geen Flac oid via zijn netwerk.
Wuest heeft LMS geinstalleerd op de laptop van Xander32 en wat FLAC files erop gezet
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Maro

#880
Hoe dan ook als ik de laatste alinea lees krijg ik sterk de indruk dat Bas de SBT beter vond klinken wat ik verbazend vind, en ja luistermoeheid? Als er eerst naar de SBT was geluisterd en later naar de SA was dan niet het zelfde gebeurd? Maakt ook niks uit. Leuk verslag...leuke dag en daar gaat het om.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

#881
Citaat van: Maro op mei  7, 2013, 19:34:57
Hoe dan ook als ik de laatste alinea lees krijg ik sterk de indruk dat Bas de SBT beter vond klinken wat ik verbazend vind, en ja luistermoeheid? Als er eerst naar de SBT was geluisterd en later naar de SA was dan niet het zelfde gebeurd? Maakt ook niks uit. Leuk verslag...leuke dag en daar gaat het om.  ;)
De SBT was met de DAC van de Marantz verbonden via een extra digitale interlink. Die twee veranderingen zorgden bij mij voor een andere weergave. En zoals ik al zei, zal luistermoeheid een rol hebben gespeeld, maar ik vond de weergave op zichzelf voor mij op den duur wel wat vermoeiend. Op korte termijn vond ik de set met SBT pakkender, maar op de langere termijn te opdringerig.

Nogmaals, het gaat om smaak en je moet alles bekijken in het licht van de aanschafprijs. Ik heb sets gehoord die vele malen duurder waren dan de set van Sander, maar me veel minder muziekplezier gaven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

@ Bas, dank voor het uitgebreide verslag :thumbs-up:. Daar hebben wij een tijdje op mogen wachten maar dat is het waard gebleken.

Hetgeen je beschrijft herken ik in grote mate.
En ja, hoogstwaarschijnlijk gaan er andere speakers komen, maar dan is het voorlopig ook weer mooi geweest met de investeringen in de set. Daar zijn nog meer hobbies die mijn/ons leven veraangenamen en ook geld kosten.

Het enige wat voorts nog op mijn wishlist voor dit jaar staat is een NAS. Als ik jouw verslag en de woorden van Weust mag geloven, een waardevolle investering 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei  7, 2013, 21:08:22
@ Bas, dank voor het uitgebreide verslag :thumbs-up:. Daar hebben wij een tijdje op mogen wachten maar dat is het waard gebleken.

Hetgeen je beschrijft herken ik in grote mate.
En ja, hoogstwaarschijnlijk gaan er andere speakers komen, maar dan is het voorlopig ook weer mooi geweest met de investeringen in de set. Daar zijn nog meer hobbies die mijn/ons leven veraangenamen en ook geld kosten.

Het enige wat voorts nog op mijn wishlist voor dit jaar staat is een NAS. Als ik jouw verslag en de woorden van Weust mag geloven, een waardevolle investering 8).
Tuurlijk, vind het best vervelend dat ik zo weinig tijd heb gemaakt om het eerder te posten.
Om eerlijk te zijn, ben ik opgelucht dat je dingen herkent. Mijn schrijfwijze kan erg belerend overkomen en zo bedoel ik het niet. Ik schrijf slechts zoals ik het ervaar en ook over mijn eigen set zou ik een dusdanig oprecht verslag kunnen schrijven waardoor de slechte verstaander het idee zou kunnen krijgen dat ik een hele slechte set heb. Terwijl ik alleen schrijf wat ik hoor. Nou ja, misschien moet ik mezelf niet zo verdedigen. ;)

Het rippen van mijn eigen cd's is ook een werkje dat ik maar eens weer wat meer aandacht moet gaan geven. :sigh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei  7, 2013, 21:20:49
Tuurlijk, vind het best vervelend dat ik zo weinig tijd heb gemaakt om het eerder te posten.
Om eerlijk te zijn, ben ik opgelucht dat je dingen herkent. Mijn schrijfwijze kan erg belerend overkomen en zo bedoel ik het niet. Ik schrijf slechts zoals ik het ervaar en ook over mijn eigen set zou ik een dusdanig oprecht verslag kunnen schrijven waardoor de slechte verstaander het idee zou kunnen krijgen dat ik een hele slechte set heb. Terwijl ik alleen schrijf wat ik hoor. Nou ja, misschien moet ik mezelf niet zo verdedigen. ;)

Het rippen van mijn eigen cd's is ook een werkje dat ik maar eens weer wat meer aandacht moet gaan geven. :sigh:
... Je moet en hoeft je idd. niet te verdedigen; het verslag is vrij realistisch en in mijn optiek positief van toon. Daarbij breng je m.i. ook de juiste nuancering aan; de prestaties van deze set in het perspectief van diens aanschafprijs/beduidend duurdere sets hebben horen spelen die minder luisterplezier gaven ...

Steevast als ik van een M&G thuis kom en mijn eigen gear aan zwengel, kom ik zelf tot de conclusie dat ik er een fijn setje heb staan, afgestemd op mijn behoeftes en smaak.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei  7, 2013, 21:34:00

Steevast als ik van een M&G thuis kom en mijn eigen gear aan zwengel, kom ik zelf tot de conclusie dat ik er een fijn setje heb staan, afgestemd op mijn behoeftes en smaak.
Benieuwd hoeveel mensen op dit forum dat kunnen zeggen...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

twani


Eddye

Citaat van: twani op mei  7, 2013, 21:40:12
Ze zijn er écht ;)
Getuige Xander32 (en Harbeth eigenaren??)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

#888
Citaat van: Xander32 op mei  7, 2013, 21:34:00
... Je moet en hoeft je idd. niet te verdedigen; het verslag is vrij realistisch en in mijn optiek positief van toon. Daarbij breng je m.i. ook de juiste nuancering aan; de prestaties van deze set in het perspectief van diens aanschafprijs/beduidend duurdere sets hebben horen spelen die minder luisterplezier gaven ...
Absoluut, dat moet je altijd in het achterhoofd houden vind ik.

CitaatSteevast als ik van een M&G thuis kom en mijn eigen gear aan zwengel, kom ik zelf tot de conclusie dat ik er een fijn setje heb staan, afgestemd op mijn behoeftes en smaak.
Idem! Op deelaspecten winnen andere sets misschien, maar overall ben ik erg blij met mijn set. Wat je zegt, samengesteld op je smaak. En die tevredenheid vind ik miljoen keer belangrijker dan de mening van anderen. Niet dat ik niet opensta voor de mening van anderen, maar tevredenheid is een groot goed.

Het enige waar ik echt moeite mee heb, waar ik met afgunst aan terugdenk Sander, is je brievenbusklep. :wub:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Eddye op mei  7, 2013, 21:42:09
Getuige Xander32 (en Harbeth eigenaren??)
Ja! Vooral die laatste :P

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op mei  7, 2013, 22:04:08

Het enige waar ik echt moeite mee heb, waar ik met afgunst aan terugdenk Sander, is je brievenbusklep. :wub:
Misschien wil Xander32 je even bellen en dan klepperen? ;D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op mei  7, 2013, 22:11:29
Misschien wil Xander32 je even bellen en dan klepperen? ;D
... Ik bezit een digi memorecorder ... mocht Bas z'n verlangen onhoudbaar worden dan ...


:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei  7, 2013, 22:17:40
... Ik bezit een digi memorecorder ... mocht Bas z'n verlangen onhoudbaar worden dan ...


:D
Toch wel hi-res FLAC, hopelijk?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op mei  7, 2013, 22:18:37
Toch wel hi-res FLAC, hopelijk?
... Met minder zal ie geen genoegen nemen; hoe machtig zou dat wel niet klinken over zijn Harbeths  :inlove:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei  7, 2013, 22:24:40
... Met minder zal ie geen genoegen nemen; hoe machtig zou dat wel niet klinken over zijn Harbeths  :inlove:.
Beter dan echt   :laugh:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op mei  7, 2013, 21:42:09
Getuige Xander32 (en Harbeth eigenaren??)

Hmm, hoef je niet persé Harbeth eigenaar voor te zijn hoor... :smile:  Gelukkig zijn er nog meer merken die goed klinkende speakers kunnen maken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: frank2 op mei  7, 2013, 18:29:28
Een mooi verhaal en de gedachte over deze set komen vlgs jouw verhaal aardig overeen met mijn gedachte over deze set. Ik denk dat de TS en mooie set heeft staan, echter door zijn huis zal hij altijd problemen houden met midbass, dat wordt niet opgelost door glennies of andere speakers, het wordt hooguit gecamoufleerd....
Gecamoufleerd; prima, dan heb ik mij doel bereikt  8).

Hoeveel zou er in jouw eigen set worden gecamoufleerd middels kabel-tuning ;).


Maar ik begrijp wel wat je bedoelt; het zal in dat opzicht nooit perfect worden, dat kan je m.i. alleen tegen hoge kosten in een dedicated luisterruimte bereiken. Maar daarin is mijn situatie niet uniek, denk zelfs dat velen jaloers mogen zijn op de akoestiek alhier (p.s. Je hoeft hier niet aan te komen met DSP dan wel EQ).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei  7, 2013, 22:17:40
... Ik bezit een digi memorecorder ... mocht Bas z'n verlangen onhoudbaar worden dan ...


:D
Ships, die heb ik ook! Helemaal vergeten... In cd-kwaliteit WAV is ook goed hoor! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Bas...

had het nu echt zo'n 3.800km, 7.000 "virages dangereux" en bijna 1 achterband moeten kosten
voordat ik eigenlijk dit luisterverslag bij Xander32 had kunnen lezen  :D

verder mooi verslag Bas en beschreven zoals we, dit van jouw inmiddels gewend zijn  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD