Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

#650
Citaat van: Xander32 op april 13, 2013, 11:07:24
... Klopt helemaal Frank. Echter gebruik ik de track "Your latest trick" wel vaak. Daar zit een rustige trompet intro in, welke gevolgd wordt door een sax. Beide instrumenten ken ik zeer goed, middels deze track kan ik redelijk bepalen hoe natuurgetrouw de speakers deze blaasinstrumenten kan weergeven.
Eens met Frank. Wat dat betreft vind ik het jammer dat ik Paolo Fresu nog niet heb, ook een erg mooie opname.

Nog een uur, dan ga ik me eens lekker uitleven op die brievenbusklep van je Sander! :tongue2:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Citaat van: Xander32 op april 13, 2013, 11:07:24
... Klopt helemaal Frank. Echter gebruik ik de track "Your latest trick" wel vaak. Daar zit een rustige trompet intro in, welke gevolgd wordt door een sax. Beide instrumenten ken ik zeer goed, middels deze track kan ik redelijk bepalen hoe natuurgetrouw de speakers deze blaasinstrumenten kan weergeven.
Mooi nummer inderdaad. Ik heb de dvd-a track geript van de dvd, deze is 24/48, staat helaas niet in de loudness-war db maar klinkt ook erg goed.
Hier nog als test opstelling van m'n set toen deze nog niet opgebouwd was.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op april 13, 2013, 11:18:16
Eens met Frank. Wat dat betreft vind ik het jammer dat ik Paolo Fresu nog niet heb, ook een erg mooie opname.

Nog een uur, dan ga ik me eens lekker uitleven op die brievenbusklep van je Sander! :tongue2:
I say; ducktape >:D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: quattronl op april 12, 2013, 23:10:58
Je hebt toch een Touch? Streamt meer dan prima high-res.
Of heb je die gitarenbroeders niet als flac? Ik heb enkele albums van ze in SHMCD-flac.
Klopt ja, maar voorst geen pc, laptop, MacMini of Nas ingericht ...
Een NAS staat voordit jaar nog op mijn wishlist.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: bmateijsen op april 13, 2013, 08:03:14
Alle versies en dynamische range resultaten:
http://www.dr.loudness-war.info/index.php?search_artist=&search_album=brothers+in+arms

;D

Leuke site, tooltje gedownload en geïnstalleerd. Bedankt voor de link, Bjorn!
Kun je trouwens ook SACD "meten" of alleen dan de redbook-layer?

Heb dus de goeie  ;)

----------------------------------------------------------------------------------------------
Analyzed folder: D:\Music\Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR         Peak           RMS          Filename
----------------------------------------------------------------------------------------------

DR15     -6.95 dB    -26.21 dB    Dire Straits - Brothers in Arms.wav
DR18     -2.00 dB    -22.62 dB    Dire Straits - Money for Nothing.wav
DR18     -2.95 dB    -23.49 dB    Dire Straits - One World.wav
DR17     -4.78 dB    -25.27 dB    Dire Straits - Ride Across the River.wav
DR20     -2.00 dB    -23.87 dB    Dire Straits - So Far Away.wav
DR14     -5.21 dB    -24.75 dB    Dire Straits - The Man's Too Strong.wav
DR13     -6.98 dB    -22.62 dB    Dire Straits - Walk of Life.wav
DR13    -14.86 dB -30.84 dB    Dire Straits - Why Worry.wav
DR14     -9.61 dB    -27.12 dB    Dire Straits - Your Latest Trick.wav
----------------------------------------------------------------------------------------------

Number of files:    9
Official DR value:  DR16
==============================================================================================

Eddye

Veel eerder dan ik eigenlijk wilde, moest ik helaas vertrekken. Xander32, hartelijk bedankt voor het openstellen van je huis en voor de uitstekende lunch. Bas en wuest, jullie natuurlijk ook bedankt, ik heb me heel erg goed vermaakt.  :pompom: :pompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#656
Citaat van: Eddye op april 13, 2013, 18:08:51
Veel eerder dan ik eigenlijk wilde, moest ik helaas vertrekken. Xander32, hartelijk bedankt voor het openstellen van je huis en voor de uitstekende lunch. Bas en wuest, jullie natuurlijk ook bedankt, ik heb me heel erg goed vermaakt.  :pompom: :pompom:
Ook dank voor de gezelligheid :thumbs-up:.

Buiten dat ik het zelf ook als een gezellige middag heb ervaren, waarin er wat geluisterd werd en vooral veel gepraat over muziek en aanverwante zaken, was het voor mij het meest verrassende om vast te stellen dat high res streaming materiaal via de DAC van de SA15, heel anders klinkt dan een goede cd/sacd via dezelfde speler. Anders in de zin van meer open en sprankelend, maar ook wat anders van klankkleur, wat minder rond/warm. Dat terwijl de hardware ongewijzigd is (DAC van SA15, middels Kimber ic naar de PM15)   :eh:. Strange, dat verschil kan toch niet alleen het bronmateriaal (de software) bewerkstelligen?

Voorts drie verschillende versies van de Dire Straits track "Your latest trick" met elkander vergeleken (met dank aan Bas);

* cd uit 1985
* cd uit 1996
* sacd uit .?.

Daar waren (subtiele) verschillen betreft dynamiek (cd '85 versus cd'96) maar vooral ook betreft galm(cd'96), uitklinken van instrumenten, natuurgetrouwheid van de trompet solo en diens vibrato/het uitsterven van diens tonen (cd'85) en de aanzetten van de bassgitaar en slagen op het woodblock (cd'96).
Daarnaast klonk het gitaarwerk enigszins verschillend; vloeiend en wat meer op de achtergrond (cd'85) versus wat meer pit, venijn en meer op de voorgrond (cd'96).

De sacd klonk vooral meer vol, wat meer galm en ietwat meer detail, wat echter ten koste gaat van een deeltje dynamiek.

Al met al leuk om het eens te kunnen vergelijken.


Daarnaast heeft wizkid Weust de Logitech server op mijn nieuwe laptop en op de SBT ingericht en het nodige high res materiaal op die eerste achtergelaten. Top  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op april 13, 2013, 19:02:27
Voorts drie verschillende versies van de Dire Straits track "Your latest trick" met elkander vergeleken (met dank aan Bas);

* cd uit 1985
* cd uit 1996
* sacd uit .?.

Daar waren (subtiele) verschillen betreft dynamiek (cd '85 versus cd'96) maar vooral ook betreft galm(cd'96), uitklinken van instrumenten, natuurgetrouwheid van de trompet solo en diens vibrato/het uitsterven van diens tonen (cd'85) en de aanzetten van de bassgitaar en slagen op het woodblock (cd'96).
Daarnaast klonk het gitaarwerk enigszins verschillend; vloeiend en wat meer op de achtergrond (cd'85) versus wat meer pit, venijn en meer op de voorgrond (cd'96).

De sacd klonk vooral meer vol, wat meer galm en ietwat meer detail, wat echter ten koste gaat van een deeltje dynamiek.

Al met al leuk om het eens te kunnen vergelijken.


Het was inderdaad erg leuk om dit een keer te doen. Persoonlijk vond ik het erg moeilijk om verschil te horen tussen de verschillende versies. Pas na meerdere keren wisselen kon ik pas zeggen dat er ook inderdaad verschil is. Om daarna nog te benoemen wat de verschillen zijn..... Ik sluit me daarom aan bij Xander32.

Voor wat betreft de Usher/Marantz set van Xander32:
De zeer elegante Ushers geven een heel detailrijk en breed stereobeeld neer. Ze staan nauwelijks ingedraaid, en ik heb het idee dat er best een klein beetje meer toe-in bij kan. Toen ik in de sweetspot zat had ik het idee een gat, direct voor me, te horen. Het kan natuurlijk ook een stukje onwennigheid zijn. De Usher worden nog ondersteund door 2 kleine subs. Die geven juist dat beetje extra, en maakt het geheel een erg prettige set om te beluisteren.

Ik ben heel erg benieuwd of Xander32 andere luidsprekers gaat aanschaffen, of dat deze set blijft staan. Zoals ik het gehoord heb is deze set beslist geen straf om naar te luisteren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

Eddy als allereerst gefeli met je 3000ste post  :headbanging:

hoe vergelijk jij de twee Velodyne 8" van Xander met bijvoorbeeld de xxls400 die je bij mij hebt gehoord?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op april 13, 2013, 20:30:52
Eddy als allereerst gefeli met je 3000ste post  :headbanging:

hoe vergelijk jij de twee Velodyne 8" van Xander met bijvoorbeeld de xxls400 die je bij mij hebt gehoord?
Potjandozie, 3000 posts alweer, ik moet een hobby gaan zoeken...
Moeilijke vraag, als eerste kunnen die 2 Velo's in jou xxls400. De opstelling en kamer is ook heel anders. Daarnaast gaan deze Ushers niet zo diep en hebben ze bij sommige nummers echt toevoeging nodig. Bij jou ervaarde ik de sub als extraatje en niet zozeer nodig. Make sense?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

Ik vind de muziek nog steeds erg ok. Ik ren eerder weg bij Eva Cassidy, Chris Jones en 'Keith don't Go'... :)

Xander32

Citaat van: garmtz op april 13, 2013, 23:21:53
Ik vind de muziek nog steeds erg ok. Ik ren eerder weg bij Eva Cassidy, Chris Jones en 'Keith don't Go'... :)
... ik maak mij alleen schuldig betreft die laatste  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op april 13, 2013, 23:26:24
... ik maak mij alleen schuldig betreft die laatste  ;).

En binnenkort misschien wel aan de eerst genoemde ?  ;) :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op april 13, 2013, 23:32:17
En binnenkort misschien wel aan de eerst genoemde ?  ;) :D

;D


... kan/mag die dan slechts @Home spelen  :(
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

En de NA-11 nog voorbij gekomen  ;D :notify: :P
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Niet zo gek dat die sacd meer galm heeft die hebben ze erin geplakt gedumpt of hoe je het wil noemen  :angel:


leuk stuk weer om te lezen
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Citaat van: John Wx op april 14, 2013, 10:23:59
En de NA-11 nog voorbij gekomen  ;D :notify: :P
Sh#t, vergeten aan te kaarten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

Citaat van: Eddye op april 13, 2013, 20:37:02
Potjandozie, 3000 posts alweer, ik moet een hobby gaan zoeken...
Moeilijke vraag, als eerste kunnen die 2 Velo's in jou xxls400. De opstelling en kamer is ook heel anders. Daarnaast gaan deze Ushers niet zo diep en hebben ze bij sommige nummers echt toevoeging nodig. Bij jou ervaarde ik de sub als extraatje en niet zozeer nodig. Make sense?

en het laag, ervoer je dat als diep en strak of werd het door de kleinere driver (ondanks 3 keer zoveel vermogen) wat boomerig/rommelig?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Niet rommelig oid. Prima strak, juist.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#669
Citaat van: W.Otter op april 14, 2013, 11:47:07
en het laag, ervoer je dat als diep en strak of werd het door de kleinere driver (ondanks 3 keer zoveel vermogen) wat boomerig/rommelig?
Citaat van: Eddye op april 14, 2013, 12:08:24
Niet rommelig oid. Prima strak, juist.
Een bevestiging van hetgeen je (W.Otter) reeds van mij hebt ervaren ;).
Indrukken van een ander kunnen deels richting geven, maar kunnen niet op tegen een eigen ervaring.

Ik kan beide subs redelijk vergelijken daar ik zelf ook in het bezit ben geweest van een BK XXLS 400;
Dat betreft voor het geld een uitstekende subwoofer die het goed doet bij film en ook met muziek, zeker als deze wordt gecombineerd met een AM (must). Maar betreft controle, snelheid, resolutie en afstel-mogelijkheden geen vergelijk met de Velodynes. In zoverre mijn ervaring.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

Daarom vond ik het ook een mooie gelegenheid om het in jouw topic nog even aan Eddy te vragen om zo een wat groter onderzoek op touw te zetten  :D uiteraard is zelf luisteren de beste manier, hoe dan ook is het best nuttig om vooraf wat verschillende ervaringen te horen. De een zal wat uitbundiger praten over een product dat van hunzelf is dan iemand anders die er meer objectief tegen aan kijkt.

hoe dan ook denk ik ook dat de Velo's net even wat strakker/sneller zijn maar soms wil ik mijzelf nog wel eens inprenten dat ze niet die druk kunnen leveren die ik van de xxls gewend ben, dankzij de 4'' kleinere driver. Er staat heel wat power tegenover maar dan nog.

ik zal het zelf maar eens moeten ervaren, het zijn gewoon hele mooie subs!

betreft je zoektocht naar luidsprekers, denk je echt dat je verbetering gaat krijgen (die je wilt) ten opzichte van je huidige set? of wil je van het hele 2.2 systeem af..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Citaat van: W.Otter op april 14, 2013, 13:04:55
Daarom vond ik het ook een mooie gelegenheid om het in jouw topic nog even aan Eddy te vragen om zo een wat groter onderzoek op touw te zetten  :D uiteraard is zelf luisteren de beste manier, hoe dan ook is het best nuttig om vooraf wat verschillende ervaringen te horen. De een zal wat uitbundiger praten over een product dat van hunzelf is dan iemand anders die er meer objectief tegen aan kijkt.

hoe dan ook denk ik ook dat de Velo's net even wat strakker/sneller zijn maar soms wil ik mijzelf nog wel eens inprenten dat ze niet die druk kunnen leveren die ik van de xxls gewend ben, dankzij de 4'' kleinere driver. Er staat heel wat power tegenover maar dan nog.

ik zal het zelf maar eens moeten ervaren, het zijn gewoon hele mooie subs!

betreft je zoektocht naar luidsprekers, denk je echt dat je verbetering gaat krijgen (die je wilt) ten opzichte van je huidige set? of wil je van het hele 2.2 systeem af..
... Je onderzoekt maar; mochten de Velo's te koop komen ben ik niet bang deze niet kwijt te geraken 8).

Hoe meer zuilspeakers ik voorts beluister, hoe meer ik er van overtuigd raak dat deze wat extra's kunnen brengen in mijn specifieke situatie. Echter wil dat niet direct zeggen dat ik daarvoor het huidige weg doe. Maar ik ga daarover wel aanstonds een belissing nemen, nadat ik bij WdW ben geweest en bij VANZOMERENG.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

ik ben heel benieuwd en ook wel bang dat je de velo's snel kwijt zult raken  :D zeker nu ik in een dure verhuizing zit. Maar goed dat heb je natuurlijk niet in de hand.

je ging de dynaudio's beluisteren toch?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

#673
Citaat van: W.Otter op april 14, 2013, 13:27:03
ik ben heel benieuwd en ook wel bang dat je de velo's snel kwijt zult raken  :D zeker nu ik in een dure verhuizing zit. Maar goed dat heb je natuurlijk niet in de hand.

je ging de dynaudio's beluisteren toch?
... Heb je goed onthouden :). Ja, ik ga nog luisteren naar de Dynaudio Focus 260 (waarschijnlijk van G.J. Vanzomereng) en ik heb WdW de toezegging gedaan (met alle plezier!) dat ik voordat ik een beslissing neem nog bij hem ga luisteren naar zijn Mxxxxx Phxxxxm  :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

Millon Phantoms? :coffee:

je keuzes vallen wel op smalle luidsprekers en dan zit er ineens zo'n Glenair tussen..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF