Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

chansig en 17 gasten bekijken dit topic.

Eddye

Citaat van: Xander32 op april 12, 2013, 15:07:13
... Mijn dagelijks werk bestaat voor een groot deel uit het beoordelen van gedrag ...
Zolang het bij beoordelen blijft....... of wordt het daarna alsnog oordelen? of misschien zelfs veroordelen.....  :o
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op april 12, 2013, 20:14:14
Zolang het bij beoordelen blijft....... of wordt het daarna alsnog oordelen? of misschien zelfs veroordelen.....  :o
Beoordelen, als zijnde " inschatten" .
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Citaat van: W.Otter op april 12, 2013, 21:00:10
veel plezier morgen jongens! :clapping:
Gaat vast goed komen :).

Morgen ook de alom bekende Brothers in Arms 1 op 1 vergelijken op Cd en Sacd.
Zelf vond ik het verschil fors, ben benieuwd wat de anderen er van vinden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Veel plezier morgen....

Wie heeft de eindredactie voor de full-colorverslagen  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Eddye

Citaat van: VANZOMERENG op april 12, 2013, 21:33:08
Veel plezier morgen....

Wie heeft de eindredactie voor de full-colorverslagen  ;D
We gooien morgen wel een muntje op ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Ik als set eigenaar en gastheer voer tevens de eindredactie uit :police:.


;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#633
Citaat van: Xander32 op april 12, 2013, 21:42:24
Ik als set eigenaar en gastheer voer tevens de eindredactie uit :police:.

;D

Als Bas morgen ook komt ?    lijkt me wel verstandig het verslag in eigen hand te houden  :D

Waar Bas komt vallen spaanders, hij maakt gehakt** van elke set met zijn recensie  ;)

( ** niet te verwarren met het gehakt v/h groene forum  ;D)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op april 12, 2013, 21:24:28
Gaat vast goed komen :).

Morgen ook de alom bekende Brothers in Arms 1 op 1 vergelijken op Cd en Sacd.
Zelf vond ik het verschil fors, ben benieuwd wat de anderen er van vinden.
Moet ik nog een bepaalde versie van BIA meenemen?

Citaat van: VANZOMERENG op april 12, 2013, 21:53:53
Als Bas morgen ook komt ?    lijkt me wel verstandig het verslag in eigen hand te houden  :D

Waar Bas komt vallen spaanders, hij maakt gehakt** van elke set met zijn recensie  ;)

( ** niet te verwarren met het gehakt v/h groene forum  ;D)
Het potlood is geslepen... :devil: Nee hoor, gewoon een leuke dag.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op april 12, 2013, 22:00:25
Moet ik nog een bepaalde versie van BIA meenemen?
Zijn er nog meer dan CD en SACD?

Citaat
Het potlood is geslepen... :devil: Nee hoor, gewoon een leuke dag.
Wedstrijdje luisteren  :wacko:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op april 12, 2013, 22:02:00
Zijn er nog meer dan CD en SACD?
Wedstrijdje luisteren  :wacko:
Wat dacht je va high res stream of vinyl ... Maar voor geen van beide bezit ik de hardware.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Citaat van: Xander32 op april 12, 2013, 22:19:58
Wat dacht je va high res stream of vinyl ... Maar voor geen van beide bezit ik de hardware.
Je hebt toch een Touch? Streamt meer dan prima high-res.
Of heb je die gitarenbroeders niet als flac? Ik heb enkele albums van ze in SHMCD-flac.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op april 12, 2013, 22:02:00
Zijn er nog meer dan CD en SACD?
De "oude" versie en de remaster neem ik mee. Ik vermoed dat Sander alleen de remaster heeft als hij het heeft over vergelijken tussen cd en sacd.

Zo, nu aan het ontbijt en dan naar de training om vervolgens moe (?) en voldaan naar Sander af te reizen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op april 13, 2013, 07:24:27
De "oude" versie en de remaster neem ik mee. Ik vermoed dat Sander alleen de remaster heeft als hij het heeft over vergelijken tussen cd en sacd.

Zo, nu aan het ontbijt en dan naar de training om vervolgens moe (?) en voldaan naar Sander af te reizen!
LOL, straks een slapende Bas op de bank :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005


Bas Akkerman

#641
Citaat van: Eddye op april 13, 2013, 07:54:56
LOL, straks een slapende Bas op de bank :D
Neuh, dat zal wel meevallen. Ik ben in veel te leuk gezelschap. En nee, ik breng geen dames mee. :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Citaat van: Bas Akkerman op april 13, 2013, 08:11:26
Neuh, dat zal wel meevallen. Ik ben in veel te leuk gezelschap. En nee, ik breng geen dames mee. :P

Bas, en bovenstaande heb je net ingetypt op je Ipad in de sportschool, liggend op de bank, typend met 1 knuistje
en met de andere knuistje houd je ondertussen de halter met 100kg in de lucht  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Eddye

Citaat van: bmateijsen op april 13, 2013, 08:03:14
Alle versies en dynamische range resultaten:
http://www.dr.loudness-war.info/index.php?search_artist=&search_album=brothers+in+arms

;D
Holy s***, zoveel (ik neem aan verschillende) uitgaves.
Citaat van: Bas Akkerman op april 13, 2013, 08:11:26
Neuh, dat zal wel meevallen. Ik ben in veel te leuk gezelschap. En nee, ik breng geen dames mee. :P
Dat is jammer, van die dames. Neem jij wel wat muziek mee, buiten BIA?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: VANZOMERENG op april 13, 2013, 08:16:47
Bas, en bovenstaande heb je net ingetypt op je Ipad in de sportschool, liggend op de bank, typend met 1 knuistje
en met de andere knuistje houd je ondertussen de halter met 100kg in de lucht  :D
Niet overdrijven hè? 80 kg. Lol, nee nu naar rolstoelhockeytraining.

Citaat van: Eddye op april 13, 2013, 08:22:40
Holy s***, zoveel (ik neem aan verschillende) uitgaves.Dat is jammer, van die dames. Neem jij wel wat muziek mee, buiten BIA?
Ja, onder andere muziek van een paar dames. Is dat een goede tegenprestatie?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op april 13, 2013, 08:26:35
Ja, onder andere muziek van een paar dames. Is dat een goede tegenprestatie?
Is er keuze, dan? :hmmm:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#647
Citaat van: bmateijsen op april 13, 2013, 08:03:14
Alle versies en dynamische range resultaten:
http://www.dr.loudness-war.info/index.php?search_artist=&search_album=brothers+in+arms

;D
... Oke, best veel verschillende uitvoeringen  ::).

Jullie (BB&G) kunnen deze tracks waarschijnlijk niet meer horen (?), het schijnt dat dit 1 van de meest gebruikte albums betreft t.b.v. luistersessies. Vele eigenaren van inloopwinkels lopen al gillend hun zaak uit als er weer de zoveelste klant met het blauwe hoesje binnen komt ...

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Klopt, en juist Dire straits is niet de muziek die je mee moet nemen, want op een of andere manier klinkt het album altijd wel goed. Kritische opnames met veel vrouwenstemmen of een klassiek orkest daarmee kun je veel beter bepalen of speakers e.d. geschikt voor je zijn.

nb: ik heb de 1985 versie, gekocht toen deze net uit kwam, schijnt ook nog de beste te zijn.
Grappig heb op mijn HD ook nog iets van Zucherro staan-Cuba, vond het niet mooi klinken, blijkt ook wel uit de database.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op april 13, 2013, 09:52:43
Klopt, en juist Dire straits is niet de muziek die je mee moet nemen, want op een of andere manier klinkt het album altijd wel goed. Kritische opnames met veel vrouwenstemmen of een klassiek orkest daarmee kun je veel beter bepalen of speakers e.d. geschikt voor je zijn.

nb: ik heb de 1985 versie, gekocht toen deze net uit kwam, schijnt ook nog de beste te zijn.
Grappig heb op mijn HD ook nog iets van Zucherro staan-Cuba, vond het niet mooi klinken, blijkt ook wel uit de database.
... Klopt helemaal Frank. Echter gebruik ik de track "Your latest trick" wel vaak. Daar zit een rustige trompet intro in, welke gevolgd wordt door een sax. Beide instrumenten ken ik zeer goed, middels deze track kan ik redelijk bepalen hoe natuurgetrouw de speakers deze blaasinstrumenten kan weergeven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT