Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

twani

#425
Citaat van: Bas Akkerman op maart  9, 2013, 23:49:01
Thuis vergelijken dus...
Usher eigenaren zijn altijd blijvend "in de weer" met "het hoog".....ik ken geen ander merk waar men zó aan het pielen is met oa. tweeter wisselingen en dat soort zaken. Ik heb ze bij W&W gehoord, mij viel op dat het hoog retestrak is maar daardoor ook nogal artificiëel klinkt. Anders gezegd, van hoge kwaliteit maar niet aleen maar muziek makend, hetgeen dodlijk is voor een lange relatie met een bepaalde (iedere) speaker.

Frank2, Alex Groningen, en nog wel een paar meer zijn goede voorbeelden van onrustige Usher eigenaren...

De Glennies gaan jou de muziek weer teruggeven Xander.....

Aan de ander kant: als je van dat "knijterstrakke directe" hoog houdt moet je bij de Ushers blijven, ik zelf vind het weinig organisch van klank......

Bas Akkerman

Citaat van: twani op maart 10, 2013, 08:32:25
Usher eigenaren zijn altijd blijvend "in de weer" met "het hoog".....ik ken geen ander merk waar men zó aan het pielen is met oa. tweeter wisselingen en dat soort zaken. Ik heb ze bij W&W gehoord, mij viel op dat het hoog retestrak is maar daardoor ook nogal artificiëel klinkt. Anders gezegd, van hoge kwaliteit maar niet aleen maar muziek makend, hetgeen dodlijk is voor een lange relatie met een bepaalde (iedere) speaker.

Frank2, Alex Groningen, en nog wel een paar meer zijn goede voorbeelden van onrustige Usher eigenaren...

De Glennies gaan jou de muziek weer teruggeven Xander.....

Aan de ander kant: als je van dat "knijterstrakke directe" hoog houdt moet je bij de Ushers blijven, ik zelf vind het weinig organisch van klank......
Idem voor onder andere: Monitor Audio, Millon en JMLab. Toch zorgt dit wel voor een bepaalde aantrekkingskracht bij velen. Harbeth heeft dat weer niet, maar ik kan me voorstellen dat die voor velen weer aan de (te) warme kant en daardoor te vriendelijk, te weinig pit biedt.

Sander, kan je de Glenair en Usher in gedachten naast elkaar zetten en de voors en tegens benoemen? De Glenairs zullen meer laag geven als ik je zoektocht begrijp, wat hebben ze nog meer voor?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#427
Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 08:59:07
Idem voor onder andere: Monitor Audio, Millon en JMLab. Toch zorgt dit wel voor een bepaalde aantrekkingskracht bij velen. Harbeth heeft dat weer niet, maar ik kan me voorstellen dat die voor velen weer aan de (te) warme kant en daardoor te vriendelijk, te weinig pit biedt.

Sander, kan je de Glenair en Usher in gedachten naast elkaar zetten en de voors en tegens benoemen? De Glenairs zullen meer laag geven als ik je zoektocht begrijp, wat hebben ze nog meer voor?
Je kunt jezelf een nieuwe vrouw gaan uitkiezen :P

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 08:59:07
Idem voor onder andere: Monitor Audio, Millon en JMLab. Toch zorgt dit wel voor een bepaalde aantrekkingskracht bij velen. Harbeth heeft dat weer niet, maar ik kan me voorstellen dat die voor velen weer aan de (te) warme kant en daardoor te vriendelijk, te weinig pit biedt.

Sander, kan je de Glenair en Usher in gedachten naast elkaar zetten en de voors en tegens benoemen? De Glenairs zullen meer laag geven als ik je zoektocht begrijp, wat hebben ze nog meer voor?
Niet toevallig een Harbeth eigenaar (en niet zo maar één ;D) die hier aanslaat op mijn betoog.
Jou hoef ik niets uit te leggen Bas ;)

twani

#429
Mijn Harbeths gaan niet weg, maar stel het zou moeten (van wie dan ook) dan kwamen er Tannoys........

Zo'n lekkere dikke "Glen 15".....

Maro

#430

Citaat van: twani op maart 10, 2013, 08:32:25
Usher eigenaren zijn altijd blijvend "in de weer" met "het hoog".....ik ken geen ander merk waar men zó aan het pielen is met oa. tweeter wisselingen en dat soort zaken. Ik heb ze bij W&W gehoord, mij viel op dat het hoog retestrak is maar daardoor ook nogal artificiëel klinkt. Anders gezegd, van hoge kwaliteit maar niet aleen maar muziek makend, hetgeen dodlijk is voor een lange relatie met een bepaalde (iedere) speaker.

Frank2, Alex Groningen, en nog wel een paar meer zijn goede voorbeelden van onrustige Usher eigenaren...

De Glennies gaan jou de muziek weer teruggeven Xander.....

Aan de ander kant: als je van dat "knijterstrakke directe" hoog houdt moet je bij de Ushers blijven, ik zelf vind het weinig organisch van klank......

Hier een erg tevreden Usher gebruiker. Is het laatste wat ik de deur uit doe...hooguit voor een Usher upgrade. ;) Ben nog geen seconde 'in de weer' geweest met "het hoog"
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Dan heb jij vast al andere tweeters gemonteerd :P

Maro

Idd...omdat eentje stuk bleek.  ;D  Denk de voorbeelden die jij noemt en dan vooral frank2 nou niet echt representatief voor een Usher gebruiker zijn. Wat die man ook in huis haalt...die blijft pielen met "problemen" ook als ie Harbeth speakers zou hebben...of dacht jij dat hij dan tweakloos zou worden.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Citaat van: twani op maart 10, 2013, 08:32:25
Usher eigenaren zijn altijd blijvend "in de weer" met "het hoog".....ik ken geen ander merk waar men zó aan het pielen is met oa. tweeter wisselingen en dat soort zaken. Ik heb ze bij W&W gehoord, mij viel op dat het hoog retestrak is maar daardoor ook nogal artificiëel klinkt. Anders gezegd, van hoge kwaliteit maar niet aleen maar muziek makend, hetgeen dodlijk is voor een lange relatie met een bepaalde (iedere) speaker.


Usher speakers zijn zeker niet de gemakkelijkste speakers, dat is waar, ze hebben een zware versterking nodig om optimaal te presteren. Maar een luistersessie bij wenw vind ik ongeveer de slechtste maatstaaf die je kunt nemen, het klinkt daar nooit echt goed.
mbt. "hoog pielen" er is ooit een upgrade gekomen de DMD tweeter en die vonden veel mensen een verbetering, verder is er nooit iets veranderd, al zijn de nieuwste Usher speakers iets "warmer" afgesteld.

Er zijn zeker makkelijkere speakers dan Usher, maar dit merk geeft wel erg veel waar voor je geld. Zo'n bas als een Usher kan geven, daar zijn maar weinig speakers, die dat ook kunnen.

Maar ze zijn niet te vergelijken met Harbets.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: Maro op maart 10, 2013, 09:28:17
Idd...omdat eentje stuk bleek.  ;D  Denk de voorbeelden die jij noemt en dan vooral frank2 nou niet echt representatief voor een Usher gebruiker zijn. Wat die man ook in huis haalt...die blijft pielen met "problemen" ook als ie Harbeth speakers zou hebben...of dacht jij dat hij dan tweakloos zou worden.  :P
Dacht het niet :D hopeloos zou ik er zelf van worden als ik zó muziek moest luisteren.....


frank2

Citaat van: Maro op maart 10, 2013, 09:28:17
Idd...omdat eentje stuk bleek.  ;D  Denk de voorbeelden die jij noemt en dan vooral frank2 nou niet echt representatief voor een Usher gebruiker zijn. Wat die man ook in huis haalt...die blijft pielen met "problemen" ook als ie Harbeth speakers zou hebben...of dacht jij dat hij dan tweakloos zou worden.  :P

Het zijn geen problemen, het zijn verbeteringen die ik doe, is een groot verschil
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#436
Citaat van: frank2 op maart 10, 2013, 09:33:26


"Zo'n bas als een Usher kan geven"


Ongemerkt geef je met bovenstaande (een gedeelte van) jouw problematiek aan Frank........

Denk er maar over na.....  Tip: Iets met homogeniteit, authenticiteit....enz....

Maro

Citaat van: frank2 op maart 10, 2013, 09:36:47
Het zijn geen problemen, het zijn verbeteringen die ik doe, is een groot verschil

Die 'verbeteringen' die noem je zelf vaak 'problemen oplossen'...ik verzin dit zelf niet... Maar goed 'whatever makes you happy'  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

#438
Zit ik nou toch in Franks topic...? :unsure:

Onvoldoende versterking leidt voor mij wel eens tot geknepenheid, waardoor de klankbalans naar boven verschuift. Tricky als je dat niet door hebt bij een luistersessie (verder plakken aan de luidsprekers en verminderde dynamiek) en wat je hoort wijt aan de luidsprekers. Dit even terzijde en ik weet eigenlijk niet waarom ik hier over begon. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Dat felle hoog heb ik nooit last van.
Wat al werd aangegeven met de Harbeths klopt voor mij zeker.
Vind het meer dan prima klinken, maar mis net dat iets extra's.

Uiteindelijk willen we allemaal een zo natuur getrouw geluid uit onze luidsprekers.
Helaas kunnen de meesten van ons geen 500K Euro neer leggen voor zoiets.
Exclusief het huis...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op maart 10, 2013, 10:00:54
Dat felle hoog heb ik nooit last van.
Wat al werd aangegeven met de Harbeths klopt voor mij zeker.
Vind het meer dan prima klinken, maar mis net dat iets extra's.

Uiteindelijk willen we allemaal een zo natuur getrouw geluid uit onze luidsprekers.
Helaas kunnen de meesten van ons geen 500K Euro neer leggen voor zoiets.
Exclusief het huis...
Het is ook geen absoluut oordeel. Ik ben gevoelig voor hoog en het is voor mij al snel teveel. Grappig genoeg laat de meting thuis ook een dipje in het hoog zien, waarschijnlijk precies daar waar ik juist weer gevoelig hoor. Dat lijkt zich dus met elkaar te vereffenen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Ik snap dat het geen oordeel is, gaf het ook alleen aan hoe ik het ervaar.
Eigenlijk had je in december bij de demo bij Chattelin moeten zijn.
Daar was het zo natuurlijk als mogelijk was. Give or take...

Zat daar nog te denken, wat jij er van zou vinden.
Geen klankkleur meer, etc. Gewoon hoe het hoort te klinken als de band/zanger/koor voor je neus staat.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 10:08:16
Het is ook geen absoluut oordeel. Ik ben gevoelig voor hoog en het is voor mij al snel teveel. Grappig genoeg laat de meting thuis ook een dipje in het hoog zien, waarschijnlijk precies daar waar ik juist weer gevoelig hoor. Dat lijkt zich dus met elkaar te vereffenen.
Overgevoelig voor (een "teveel" van) het hoog; breng je oordoppen mee de 13e?

;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#443
Ik zal in de loop van de dag eens proberen de vraag van Bas te beantwoorden, de Usher 718's te vergelijken met de Glennies.

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2013, 08:59:07
... Sander, kan je de Glenair en Usher in gedachten naast elkaar zetten en de voors en tegens benoemen? De Glenairs zullen meer laag geven als ik je zoektocht begrijp, wat hebben ze nog meer voor?


Een aantal verschillen zijn al door jullie zelf benoemd, maar beiden hebben eigenschappen die mij aanspreken, dat moge duidelijk zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: weust op maart 10, 2013, 10:30:24
Ik snap dat het geen oordeel is, gaf het ook alleen aan hoe ik het ervaar.
Eigenlijk had je in december bij de demo bij Chattelin moeten zijn.
Daar was het zo natuurlijk als mogelijk was. Give or take...

Zat daar nog te denken, wat jij er van zou vinden.
Geen klankkleur meer, etc. Gewoon hoe het hoort te klinken als de band/zanger/koor voor je neus staat.
We moesten maar eens samen naar zo'n show gaan. Lijkt me tof!

Citaat van: Xander32 op maart 10, 2013, 10:35:05
Overgevoelig voor (een "teveel" van) het hoog; breng je oordoppen mee de 13e?

;)
Haha, dat zal wel meevallen. Hoogstens wordt het sneller vermoeiend.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

#445
Citaat van: twani op maart 10, 2013, 08:32:25
Usher eigenaren zijn altijd blijvend "in de weer" met "het hoog".....ik ken geen ander merk waar men zó aan het pielen is met oa. tweeter wisselingen en dat soort zaken. Ik heb ze bij W&W gehoord, mij viel op dat het hoog retestrak is maar daardoor ook nogal artificiëel klinkt. Anders gezegd, van hoge kwaliteit maar niet aleen maar muziek makend, hetgeen dodlijk is voor een lange relatie met een bepaalde (iedere) speaker.
Frank2, Alex Groningen, en nog wel een paar meer zijn goede voorbeelden van onrustige Usher eigenaren...
Of deze twee (zeker Frank2  :D ), nu representatief zijn voor alle Usher-gebruikers... ik denk het niet.

De meesten Usher-gebruikers, zijn wel zeer tevreden, zoals ik vernomen heb.
Xander32 heb ik ook niet horen klagen...

Wat ik zelf gehoord heb van Ushers, is gewoon goed en het hoog (zeker bij de Berylium en DMD-tweeters)
vond ik zeer verfijnd klinken.   (maar dit waren wel mijn korte-termijn indrukken)

Dat ze niet kunnen tippen aan Sonus Faber  Harbeth is een andere discussie  ;)

Onderschat ook de opstelling v/d speakers en de ruimte niet,
wie denkt dat dit alleen maar impact heeft op het laag, zit er volledig naast

Dit nog ff los v/h feit, dat oude lullen (50+), hoge tonen anders waarnemen, dan die jonge honden zoals Bas (< 40)  :D

Nog een paar jaren en dan vrees ik, dat ik wat extra piezo-tweeters om mijn Sonussen moet plaatsen
om nog uberhaupt een viool te kunnen horen en als deze dan klinkt als een janke ijzerzaag,  so let it be     ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Als Sander een gaatje kan prikken v.w.b. tijd dan kan ik hem hier laten horen (ook met zijn eigen Marantz set) dat er meer merken speakers zijn (buiten de ''gevestigde orde'' hier op het forum  ;)) die ook (zeer) goed en natuurlijk kunnen klinken zonder een nadrukkelijk of ''pittig'' hoog. Misschien niet relevant voor iedereen, maar kijk maar eens wat voor mooie vlakke frequentie curves er behaald worden in de div. internationale testen/reviews en die onderbouwen voor mij toch in ieder geval wel wat ik hier hoor en elders gehoord heb.
Blijft over de smaakkwestie qua uiterlijk: een Harbeth liefhebber zal er zeer waarschijnlijk niet voor gaan, daarvoor zijn er te veel grote verschillen in uiterlijk (en klank) tussen beide merken.
En zoals bekend valt daarover niet te twisten..... :angel:

Wat mij vaak opvalt is dat het lijkt !! dat een Harbeth hier dé referentie moet zijn terwijl er echt ook heel veel ander moois op de markt te koop is.
Ik heb ze nu meerdere keren goed kunnen beluisteren en hetgeen ik persoonlijk vind is dat het heerlijk en muzikaal klinkende weergevers zijn waar urenlang relaxed naar te luisteren valt en waar weinig aan af te dingen valt.
Persoonlijk mis ik toch een paar dingen in de weergave en dat zijn voor mij toch de volgende puntjes waardoor het (buiten het uhh uiterlijk  ;)) niet mijn ''first choice'' zou zijn.

* Zoals gezegd heerlijk muzikaal klinkend, maar voor mij net te weinig microdetail ? hoorbaar waardoor ik meer de belevenis heb om bepaalde details in de opname te moeten missen.
* Ze moeten m.i. redelijk near field beluisterd worden en dat is in mijn opstelling hier niet wenselijk.
* Fundament of body in het mid-laag en de laagste frequentie regionen mis ik eerlijk gezegd (vooral bij grotere luisterafstanden) waardoor het gebruik van een dedicated sub noodzakelijk wordt en dit voor mij (ook weer persoonlijk) een oplossing biedt waar ik niet mee wil leven. Althans, als het nodig is om het de genoemde ''issues'' van de speakers in kwestie te moeten completeren of aanvullen.
Akoestische problemen die evt. geëlimineerd kunnen worden door toevoeging van een sub even daarbuiten gelaten natuurlijk  ;)

De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik de grotere SHL-5 (zoals twani die heeft) nog niet goed heb kunnen beluisteren en dit zeker nog wel eens wil doen.

Maar goed, genoeg daarover. Het is Sander zijn zoektocht en daarin staan bovenvermelde persoonlijke ervaringen zeker niet centraal natuurlijk.

@Sander  Als je de tijd kan vinden om te komen luisteren dan lijkt het mij beter dat je niet je vrouw/vriendin meeneemt gezien de door jou eerder genoemde argumenten  :)
b.t.w. Tannoy is een merk waar ik ook altijd met meer dan gemiddelde interesse naar heb gekeken (en geluisterd)  :headbanging:

Ik ben benieuwd waar jouw zoektocht gaat eindigen, maar zo jouw enthousiasme voor de Tannoy,s volgende is het volgens mij alleen een kwestie van uitstel van.........aankoop  :pompom:



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: VANZOMERENG op maart 10, 2013, 11:12:16
Of deze twee (zeker Frank2  :D ), nu representatief zijn voor alle Usher-gebruikers... ik denk het niet.

De meesten Usher-gebruikers, zijn wel zeer tevreden, zoals ik vernomen heb.
Xander32 heb ik ook niet horen klagen...

Wat ik zelf gehoord heb van Ushers, is gewoon goed en het hoog (zeker bij de Berylium en DMD-tweeters)
vond ik zeer verfijnd klinken.   (maar dit waren wel mijn korte-termijn indrukken)

Dat ze niet kunnen tippen aan Sonus Faber  Harbeth is een andere discussie  ;)

Onderschat ook de opstelling v/d speakers en de ruimte niet,
wie denkt dat dit alleen maar impact heeft op het laag, zit er volledig naast

Dit nog ff los v/h feit, dat oude lullen (50+), hoge tonen anders waarnemen, dan die jonge honden zoals Bas (< 40)  :D

Nog een paar jaren en dan vrees ik, dat ik wat extra piezo-tweeters om mijn Sonussen moet plaatsen
om nog uberhaupt een viool te kunnen horen en als deze dan klinkt als een janke ijzerzaag,  so let it be     ;D
Ik kijk uit naar de dag dat ik slecht hoor, dat maakt een zoektocht naar een nieuwe aanwinst een stuk makkelijker. Lol, nee, ik ben blij met mijn oren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op maart 10, 2013, 11:58:44
Als Sander een gaatje kan prikken v.w.b. tijd dan kan ik hem hier laten horen (ook met zijn eigen Marantz set) dat er meer merken speakers zijn (buiten de ''gevestigde orde'' hier op het forum  ;)) die ook (zeer) goed en natuurlijk kunnen klinken zonder een nadrukkelijk of ''pittig'' hoog.

....

@Sander  Als je de tijd kan vinden om te komen luisteren dan lijkt het mij beter dat je niet je vrouw/vriendin meeneemt gezien de door jou eerder genoemde argumenten  :)
b.t.w. Tannoy is een merk waar ik ook altijd met meer dan gemiddelde interesse naar heb gekeken (en geluisterd)  :headbanging:

Ik ben benieuwd waar jouw zoektocht gaat eindigen, maar zo jouw enthousiasme voor de Tannoy,s volgende is het volgens mij alleen een kwestie van uitstel van.........aankoop  :pompom:
Hallo J; PM. Zoals reeds aangegeven maak ik graag gebruik van jouw uitnodiging :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT