Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Gebruiker 003

Als een Glenair voor wat betreft geluid jouw ding is dan moet je mijns inziens daar voor kiezen. Een Glenair is optisch beslist fraai als de kappen ervoor zitten. Ik heb destijds ook naar de Glennies geluisterd en ook naar de DC8T en DC10T. Met name die laatste doet ook goede dingen, maar uiteindelijk valt die speaker voor mij af omdat deze naast muzikale, ook vrij analytische trekjes heeft. Draai maar eens een wat mindere opname door een DC10T en daarna door een Glenair. Bij die eerste klonk dat bij mij niet lekker, bij een Glenair was er muziek. Ik vind het een goede eigenschap als bij hoogwaardige apparatuur, eenvoudige opnames niet door de mand vallen. Als een DC8T of DC10T niet je smaak is, dan zal een TD serie dat ook niet zijn. Maar ga vooral zelf luisteren want mijn randapparatuur was destijds een gegeven en dat kan ook van invloed zijn.

twani


Xander32

Citaat van: karma op januari 25, 2013, 18:02:29
Als een Glenair voor wat betreft geluid jouw ding is dan moet je mijns inziens daar voor kiezen. Een Glenair is optisch beslist fraai als de kappen ervoor zitten. Ik heb destijds ook naar de Glennies geluisterd en ook naar de DC8T en DC10T. Met name die laatste doet ook goede dingen, maar uiteindelijk valt die speaker voor mij af omdat deze naast muzikale, ook vrij analytische trekjes heeft. Draai maar eens een wat mindere opname door een DC10T en daarna door een Glenair. Bij die eerste klonk dat bij mij niet lekker, bij een Glenair was er muziek. Ik vind het een goede eigenschap als bij hoogwaardige apparatuur, eenvoudige opnames niet door de mand vallen. Als een DC8T of DC10T niet je smaak is, dan zal een TD serie dat ook niet zijn. Maar ga vooral zelf luisteren want mijn randapparatuur was destijds een gegeven en dat kan ook van invloed zijn.
Dank u voor het delen van uw ervaringen :thumbs-up:.

Zelf zou ik de Glenair hier zo neer willen zetten, maar ik verblijf hier niet alleen en de mening van die ander wil ik ook respecteren ...

Allicht dan toch ook naar de DC8t en de DC10t gaan luisteren. Dat deels analytische past mij ook wel, dat hebben mijn huidige Ushers met diens dmd tweeters ook wel in zich. Maar ik herken jouw ervaring met de Glenair volledig; alles klonk zo muzikaal, zo'n betrokkenheid, zo vloeiend ... Heerlijk!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Hoe zou die glenair zijn in black high glosh?

Spuiten dan maar?

Xander32

Citaat van: denoontje op januari 25, 2013, 21:12:00
Hoe zou die glenair zijn in black high glosh?

Spuiten dan maar?
... Dat zou hare maje gunstig stemmen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Zijn ze er alleen in die kersen-achtige finish?
Lichter hout zou ook niet verkeerd zijn.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: denoontje op januari 25, 2013, 21:12:00
Hoe zou die glenair zijn in black high glosh?

Spuiten dan maar?
Ga jij je mond eens spoelen man ;D

Xander32

Citaat van: twani op januari 25, 2013, 22:48:12
Ga jij je mond eens spoelen man ;D
... Wanneer ik na een volgende x beluisteren van betreffende speakers nog zo enthousiast ben zou ik die optie haast in overweging gaan nemen 8).

Of deze wrappen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Ga je ook nog naar Harbeth luisteren Robert?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#284
Citaat van: Maro op januari 26, 2013, 18:59:56
Ga je ook nog naar Harbeth luisteren Robert?
Niet meer; heb die (o.a. Monitor 30, Monitor 40, Hlls5) nu twee x bij BB&G mogen beluisteren en eind vorig jaar bij Bas Akkerman. Vooral de Monitor 30 kon mij wel bekoren al die keren. Echter is dat niet hetgeen waar ik naar op zoek ben, d.w.z. die brengen niet de vooruitgang op mijn huidige set die ik zoek.

Momenteel ben ik via Spotify weer van alles aan het luisteren en het klinkt toch wel erg lekker hoor. Deze combi van Usher en Velodyne gaat echt maar niet zo de deur uit 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Voor wat het waard is: DC10T of wrappen! Geluid staat niet opzichzelf, het oog wil ook wat. Mooie speakers = mooier geluid.
Da's vast ergens psychologisch getest :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

#286
Citaat van: rovinggecko op januari 26, 2013, 19:32:51
Voor wat het waard is: DC10T of wrappen! Geluid staat niet opzichzelf, het oog wil ook wat. Mooie speakers = mooier geluid.
Da's vast ergens psychologisch getest :)
... dat werkt allicht zo bij de vrouwtjes maar niet voor mij ;). Ik heb ook de meest lelijke, plastic jappenbak ooit gereden, maar dat kreng was bruuuuuut, was enorm snel ... Gaf mij zoveel rijplezier. Om dat laaste was het mij te doen, betreft een geluidsinstallatie werkt het voor mij net zo, gaat het mij uiteindelijk om hetgeen die voortbrengt ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Ja, kijk, als het echt lelijk is, dan is dat ook weer extra mooi want dan benadruk je de functie nog eens... :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Citaat van: rovinggecko op januari 26, 2013, 19:42:47
Ja, kijk, als het echt lelijk is, dan is dat ook weer extra mooi want dan benadruk je de functie nog eens... :)
Neemt niet weg dat als ik de keuze heb ook ik voor een optisch aansprekend product zal gaan hoor. Maar de Glenair vind ik persoonlijk niet lelijk, die dien je in het eggie te hebben gezien om er over te kunnen oordelen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2013, 19:44:59
Neemt niet weg dat als ik de keuze heb ook ik voor een optisch aansprekend product zal gaan hoor. Maar de Glenair vind ik persoonlijk niet lelijk, die dien je in het eggie te hebben gezien om er over te kunnen oordelen!
De komende maand toch ook maar eens een moment plannen om een DC8t te gaan beluisteren. Daarnaast een dagje over de grens om e.e.a. met elkaar te gaan vergelijken. Eens zien of dat de " Tannoy-sound" uit mijn hoofd weet te krijgen ::) ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Mooi om de zoektocht naar vervangende speakers te lezen en de indrukken die je tijdens elke sessie op doet. Ben erg benieuwd of er en welke Tannoy luidsprekers er uiteindelijk komen ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

Citaat van: high-q op februari  3, 2013, 11:59:56
Mooi om de zoektocht naar vervangende speakers te lezen en de indrukken die je tijdens elke sessie op doet. Ben erg benieuwd of er en welke Tannoy luidsprekers er uiteindelijk komen ;)
... Dat ben ik zelf ook!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren een nieuwe laptop in gebruik genomen. Zojuist maar eens een Speedtest uitgevoerd, die bevestigde hetgeen ik eigenlijk al wist; het signaal is meer dan goed te noemen (94 Mbit van de 100 Mbit conform het KPN pakket), en dat draadloos!

Ik twijfelde nog, of ik de SBT t.z.t. van een Cat5 zou gaan voorzien, maar ik hou het zoals het nu is; aansluiting middels Wifi  8).


De komende tijd maar eens gaan verdiepen in hetgeen een NAS kan brengen en op zoek naar een externe DVD-brander, t.b.v. het rippen van mijn CD's. Iemand advies in deze?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

#293
Citaat van: Xander32 op februari 10, 2013, 13:50:37
De komende tijd maar eens gaan verdiepen in hetgeen een NAS kan brengen en op zoek naar een externe DVD-brander, t.b.v. het rippen van mijn CD's. Iemand advies in deze?

Ik rip sinds kort (twee weken) met dBpoweramp (gekocht) instellingen volgens:

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm

Het rippen doe ik gewoon met de cd/dvd lezer/brander van mijn Toshiba lap-topje.

Als NAS heb ik aangeschaft:

http://www.wifimedia.eu/catalog/synologydiskstationds21320ghz512mb-p-3137.html

Met 2 van deze schijven er in:

http://www.wifimedia.eu/catalog/3000gbwesterndigitalcaviargreenwd30ezrx-p-2071.html?osCsid=6b02d83d8433e0a8434d7e7ea4056c17

In RAID1 (zeg maar back-up / mirror) laten configureren en LMS er voor € 10 op laten installeren, Weust heeft (gelukkig) geholpen om e.e.a. aan te gang helpen en ik moet zeggen het draait als een tierelier.

:pompom: :clapping: :coffee:
mainly British stuff

Xander32

Dank Martin voor de uitgebreide reply :worship:.


Een ander forumlid, zijnde een muziekvriend van mij, is zich ook al een tijdje aan het orienteren op een NAS, hem zo ook maar eens polsen of/wat hij heeft uitgevonden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Martin!!! op februari 10, 2013, 14:06:19
Ik rip sinds kort (twee weken) met dBpoweramp (gekocht) instellingen volgens:

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm

Het rippen doe ik gewoon met de cd/dvd lezer/brander van mijn Toshiba lap-topje.

Als NAS heb ik aangeschaft:

http://www.wifimedia.eu/catalog/synologydiskstationds21320ghz512mb-p-3137.html

Met 2 van deze schijven er in:

http://www.wifimedia.eu/catalog/3000gbwesterndigitalcaviargreenwd30ezrx-p-2071.html?osCsid=6b02d83d8433e0a8434d7e7ea4056c17

In RAID1 (zeg maar back-up / mirror) laten configureren en LMS er voor € 10 op laten installeren, Weust heeft (gelukkig) geholpen om e.e.a. aan te gang helpen en ik moet zeggen het draait als een tierelier.

:pompom: :clapping: :coffee:

Goeie keus! Die wil ik ook, alleen misschien met de WD Red schijven erin.

pekelvlees

Citaat van: drees62 op februari 10, 2013, 16:54:32
Goeie keus! Die wil ik ook, alleen misschien met de WD Red schijven erin.
Deze Combi heb ik,loopt idd als een tierelier.
Maar of WD Red nou beter is dan WD Green ,geen idee ?
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Martin!!!

Citaat van: drees62 op februari 10, 2013, 16:54:32
Goeie keus! Die wil ik ook, alleen misschien met de WD Red schijven erin.

De verkopers bij Wifimedia gaven aan dat het verschil tussen de schijven zit in de garantie 2 jaar voor de Greens en 3 jaar bij de Reds. De Greens schijnen tov de Reds energiezuiniger te zijn vandaar de typering Green. Voorsts zijn de Greens iets goedkoper (nu nog maar € 9,00).

Ik heb nu tijdelijk een Chord Indigo Plus interlink tussen m'n SBT en SuperNait hangen en ik moet zeggen dat maakt pas echt muziek............  Ik heb de Chord Signature hier ook liggen maar die staat behoorlijk in de schaduw van zijn grote broer...... Nooit gedacht dat een interlink nog zoveel met ééntjes en nullen kon doen!
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op februari 10, 2013, 17:06:34
De verkopers bij Wifimedia gaven aan dat het verschil tussen de schijven zit in de garantie 2 jaar voor de Greens en 3 jaar bij de Reds. De Greens schijnen tov de Reds energiezuiniger te zijn vandaar de typering Green. Voorsts zijn de Greens iets goedkoper (nu nog maar € 9,00).

Ik heb nu tijdelijk een Chord Indigo Plus interlink tussen m'n SBT en SuperNait hangen en ik moet zeggen dat maakt pas echt muziek............  Ik heb de Chord Signature hier ook liggen maar die staat behoorlijk in de schaduw van zijn grote broer...... Nooit gedacht dat een interlink nog zoveel met ééntjes en nullen kon doen!
... Bij jou is de basis al super, een goede ic kan dan net het laatste beetje extra doen.


@ Drees; ik hoef jou dus niet eens meer te vragen, je hebt al geantwoord. Dank. Binnenkort maar weer eens bijpraten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op februari 10, 2013, 17:16:22
... Bij jou is de basis al super, een goede ic kan dan net het laatste beetje extra doen.

Xander32 geloof me het is echt geen beetje.............. het is absurd veel!
mainly British stuff