Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op januari 19, 2013, 17:25:28
...
en ook Brass 2000 ? of zo iets   die het nummer Toccata and Fugue  van Bach vertolkte maar dan met
een orkest van koperen blazers is ook ...
... Je hebt het bijna goed, Bach 2000 door German Brass.  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op januari 19, 2013, 17:39:34
Met zulke minimale verschillen in afstand is het voor mij als randstad bewoner al moeilijk zat  ;D
De wijze komen uit het Oosten  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#252
Citaat van: Xander32 op januari 19, 2013, 17:15:58
Wennen moest ik in eerste instantie aan het aandeel bass in het plaatje ... Deze is redelijk strak en droog maar ook veel ... Nergens storend, maar voor mijn smaak wel op het randje ...
De Liuto,s hebben geen bult in de freq.karaktersiek en "laag" wordt door de speakers zelf net aangedikt
- zal ook een kwestie van smaak en gewenning zijn --> voor mij perfect
- kwestie van ruimte en opstelling --> kwestie van experimenteren door dichter/verder van de wanden te plaatsen is
  de manier om het "laag" te doseren (ervan uitgaande dat akoestiek verder onproblematisch is)
In jouw situatie kan wellicht in jouw ruimte betere resultaten worden bereikt --> lees meer op jouw smaak

Citaat van: Xander32 op januari 19, 2013, 17:15:58
Voorts komt het geluid goed los van de speakers; deze staat mooi tussen de speakers in en de verschillende stemmen en/of instrumenten staan mooi naast elkaar. Met dat laaste geeft ik tevens aan dat er (helaas) weinig diepte in het geluid aanwezig was. Echter zal daar de opstelling grotendeels debet aan zijn.
Klopt, het weghalen v/h audiomeubel en de TV zal wellicht de remedie zijn maar is zo lastig met muziek-Dvd's bekijken

Citaat van: Xander32 op januari 19, 2013, 17:15:58
Hebben deze mij de Glenairs doen vergeten? Nee, zeker niet.
Heb ik deze nu dan afgeschreven? Nee; naast de Glenairs hebben ook de Liuto's veel potentieel en ga ik deze zeker nog een keer vaker beluisteren.
Je zult wel naar meerdere speakers moeten omzien, die Glenairs krijg jij thuis niet door de welstandscommisie heen  :D


By the way:  tip internetradio : Charlietown Blues (Verenigde Staten)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#253
Citaat van: VANZOMERENG op januari 20, 2013, 10:08:31
....
Je zult wel naar meerdere speakers moeten omzien, die Glenairs krijg jij thuis niet door de welstandscommisie heen  :D


By the way:  tip internetradio : Charlietown Blues (Verenigde Staten)

;)


Op alle gemak naar meerdere speakers luisteren had ik mij reeds voorgenomen. Daarbij zeker ook voor een tweede keer naar de Liuto's! Hopelijk in een nog wat meer vrije opstelling.

Daarvoor ga ik naar dat "ene bedrijf in Dld." ... Ik zag zojuist dat het slechts vijf kwartier rijden is vanaf hier. En hetgeen zij er hebben staan aan merken sluit perfect aan op hetgeen mijn interesse heeft;

Adam (Pencill), Dynaudio Focus, Kef R line, SF Liuto en de new Elac FS407. Daarnaast zijn zij ook Marantz dealer waardoor ik betreffende speakers daar vast ook op een met mijn eigen vergelijkbare/identieke versterker en cdp kan beluisteren.


G.J. thx voor de naam van betreffende internetradiozender (mooi Wordfeud woord), deze had ik verkeerd in mijn mobiel gezet, kon hem niet vinden ...

Ik heb er overigens de gehele middag naar geluisterd; idd. een vette aanrader!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Voor wat het waard is;


http://www.i-fidelity.net/Druckansicht.html?showUid=1671


... maar altijd goed om te lezen dat hetgeen ik zelf ervaar door anderen wordt bevestigd 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... allicht dat ik ook eens naar Tannoy dc 8 of 10t moet gaan luisteren. Die smoelen iig. beter dan de Glenairs en als die dan ook nog eens een gelijk karakteristiek mogen kennen  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op januari 23, 2013, 20:18:28
... allicht dat ik ook eens naar Tannoy dc 8 of 10t moet gaan luisteren. Die smoelen iig. beter dan de Glenairs en als die dan ook nog eens een gelijk karakteristiek mogen kennen  ::).



DC 10t

vs.



Glenair 10"
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Die Glenair 10"........   VEEL MOOIER!!  :D :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op januari 24, 2013, 19:30:00
Deze ?  ;) :tongue2:


.... dat betreft slechts (?) de Dc8t, desondanks tempting ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op januari 24, 2013, 19:39:37
.... dat betreft slechts (?) de Dc8t, desondanks tempting ::).

:D Toch niet voldoende afgeleid door de tempting dame merk ik...... :D
Ik wel, vandaar de ? achter het woordje ''deze''  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Past helemaal bij de voorkeur van Jan: zwart, slank, één box ;D

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari 24, 2013, 19:57:02
Past helemaal bij de voorkeur van Jan: zwart, slank, één box ;D

Inderdaad Henk... ;)  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op januari 24, 2013, 19:57:02
Past helemaal bij de voorkeur van Jan: zwart, slank, één box ;D
Nou, de dame in kwestie heeft vermoedelijk twee doosjes, maar dat terzijde. ;)

Theo, ik heb vandaag mijn theorie-examen voor de auto gehaald. Dus binnenkort hopelijk afrijden en dan kom ik hier advies inwinnen over jullie verdere favoriete onderwerp!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op januari 24, 2013, 20:08:20
Nou, de dame in kwestie heeft vermoedelijk twee doosjes, maar dat terzijde. ;)

Theo, ik heb vandaag mijn theorie-examen voor de auto gehaald. Dus binnenkort hopelijk afrijden en dan kom ik hier advies inwinnen over jullie verdere favoriete onderwerp!
Gefeli Bas!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raymond187

Leuk topic. Je hebt inmiddels je 3e set Ushers in huis? Mooie set  :thumbs-up:

Wat voor verschil hoor je met de andere netsnoeren?

Xander32

Citaat van: Raymond187 op januari 24, 2013, 21:29:22
Leuk topic. Je hebt inmiddels je 3e set Ushers in huis? Mooie set  :thumbs-up:

Wat voor verschil hoor je met de andere netsnoeren?
Dank u voor het compliment.

In de huidige set heb ik nooit de orginele netsnoeren gebruikt; ik had er LAT mkI en mkII liggen. Heb eerst de mkI geprobeerd welke echter te donker klonk. Toen over gegaan op de mkII die het geheel meer open en sprankelend maakte (zowel op versterker als cdp). Nu vind ik het prima zo, ga daar geen geld meer aan besteden. Maar ik hoor dus duidelijk verschil tussen netsnoeren. In een voorgaande set heb ik drie verschillende netsnoeren van Furutech uitgeprobeerd en daar waren de verschillen ook duidelijk aanwezig (lees; ik heb duidelijke verschillen ervaren).

Voorts heb ik al geruime tijd een mooi stekkerblok van Jouwhifi.nl (Hifituning) in gebruik, die meer rust in het klankbeeld bracht, meer 'zwart' zoals sommigen dan noemen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op januari 25, 2013, 11:00:08
rrrrrrrrrrr doe mij haar maar.
.... Sein je mij ff in wanneer je haar thuis heb, dan kom ik spoedig voor een "M&G" !


:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Als je een vrouw was mocht je komen toe kijken.
Maar aangezien je dat niet bent, helaas pindakaas.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op januari 25, 2013, 11:58:28
Als je een vrouw was mocht je komen toe kijken.
Maar aangezien je dat niet bent, helaas pindakaas.
... er was ook geen sprake van dat jij er ook bij aanwezig zou zijn ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Raymond187

Citaat van: Xander32 op januari 24, 2013, 21:41:32
In de huidige set heb ik nooit de orginele netsnoeren gebruikt; ik had er LAT mkI en mkII liggen. Heb eerst de mkI geprobeerd welke echter te donker klonk. Toen over gegaan op de mkII die het geheel meer open en sprankelend maakte (zowel op versterker als cdp). Nu vind ik het prima zo, ga daar geen geld meer aan besteden. Maar ik hoor dus duidelijk verschil tussen netsnoeren. In een voorgaande set heb ik drie verschillende netsnoeren van Furutech uitgeprobeerd en daar waren de verschillen ook duidelijk aanwezig (lees; ik heb duidelijke verschillen ervaren).

Voorts heb ik al geruime tijd een mooi stekkerblok van Jouwhifi.nl (Hifituning) in gebruik, die meer rust in het klankbeeld bracht, meer 'zwart' zoals sommigen dan noemen.
Ik kan me daar niks bij voorstellen dat een andere stekker het geluid beinvloed. Ik lees het wel veel dus zal wel zo zijn. Ik moet het zelf eerst het verschil horen.