Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Xander32 op december 22, 2012, 14:58:09
... een uurtje terug in ontvangst genomen en 2 minuten later was deze reeds aangesloten ...


... eerste indruk i.c.m. Spotify Premium (320 kb/Vbr Ogg Vorbis):
Rust in het geluidsbeeld en het meest opvallende; het klinkt warmer, ronder (meer fundament en een meer afgerond hoog).
Heel erg lekker :clapping:  !!!

Even terug naar de orginele voeding: het klinkt weer direct meer plat en veel meer agressief in het hoog  :nopompom:.


Resume na een eerste uurtje luisteren: een direct hoorbaar verschil, welke die van een "nuance" ver overstijgt. Top aankoop, zo had de SBT altijd standaard geleverd moeten worden :thumbs-up:.
Ware het niet dat de SBT oorspronkelijk niet is ontworpen met de focus op een hoogwaardige geluidsweergave....
Wat niet wegneemt dat er natuurlijk wel mooi resultaten zijn te behalen.

Marino

Same here, Squeezebox + Spotify is de ontdekking van 2012 en de betere voeding is de slagroom op de taart!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Xander32

Citaat van: drees62 op december 24, 2012, 17:03:14
Mooi hè?  :wub: :inlove:

We hebben net op tijd zo'n "(tover-)knijpdoosje" aangeschaft!
Ja joh, right on time! Maar we hadden idd. al veel eerder er van kunnen genieten indien wij naar Maro hadden geluisterd afgelopen jaren ...

Citaat van: Maro op december 24, 2012, 20:17:00
Loop het al jaren te verkondigen. Blij dat je eindelijk snapt wat ik al die tijd beweerde. Die voeding is bij mij niet eens nodig.  :D
:blush:

Citaat van: VANZOMERENG op december 24, 2012, 17:34:40
Dit kan je in januari als je hier bent zelf ervaren  :bigsmile:
Yep, ben erg benieuwd of die separate dac nog weer een verschil geeft met die van de SA15. Tevens nieuwsgierig naar de Liuto`s.

Citaat van: Martin!!! op december 24, 2012, 17:51:28
@ Xander

Wat vind je van nu van de Spotify kwaliteit?

Ook de groei van de BOTWS ervaren?

Tsja op m'n Harbethjes na is de SBT en de  BOTWS inderdaad de aankoop van 2012  :thumbs-up:
Betreft groei (inspelen) BOTWS; handleiding geeft aan zo`n 100 uur maar ik ervaar geen verschil, het geheel klinkt gewoon erg lekker. Betreft kwaliteit Spotify Premium: ook daar ben ik erg over te spreken, draai ongemerkt nog nauwelijks cd`s ... dat zegt wel iets. Harbeth, wat is dat, klinkt als een nieuw merk cornflakes of zo ;).

Citaat van: twani op december 24, 2012, 21:56:12
Ware het niet dat de SBT oorspronkelijk niet is ontworpen met de focus op een hoogwaardige geluidsweergave....
Wat niet wegneemt dat er natuurlijk wel mooi resultaten zijn te behalen.
Het kastje kan met enige ondersteuning/een aantal tweaks idd. heel wat meer dan waarschijnlijk door Logitech bedoelt.

Citaat van: Marino op december 24, 2012, 21:57:00
Same here, Squeezebox + Spotify is de ontdekking van 2012 en de betere voeding is de slagroom op de taart!

Join the club :) , hoe herkenbaar.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#178
Citaat van: Xander32 op december 25, 2012, 07:59:13
Ja joh, right on time! Maar we hadden idd. al veel eerder er van kunnen genieten indien wij naar Maro hadden geluisterd afgelopen jaren ...

Yep, Logitech met aparte (buizen) Dac klinkt magistraal...

Gisteren ff "Silverwing" van Stevie Ray Vaughan gedraaid en "Messiah" van Handel  :inlove:
(liep nog met vage plannen om de SF Liuto's te upgraden naar B&W 804 Diamond maar toch twijfel ik nog
  ... klinkt hiero toch wel erg lekker  ;D)

Donderdag na mijn werk ff bij Wifimedia ook zo,n BOTWS-voedinkje halen  :bigsmile:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op december 25, 2012, 08:03:42
Yep, Logitech met aparte (buizen) Dac klinkt magistraal...

Gisteren ff "Silverwing" van Stevie Ray Vaughan gedraaid en "Messiah" van Handel  :inlove:
(liep nog met vage plannen om de SF Liuto's te upgraden naar B&W 804 Diamond maar toch twijfel ik nog
  ... klinkt hiero toch wel erg lekker  ;D)

Donderdag na mijn werk ff bij Wifimedia ook zo,n BOTWS-voedinkje halen  :bigsmile:
Die BOTWS gewoon doen ja! Betreft de Liuto`s en het MH dacje; ik ga het meemaken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Mooi dat je tevreden bent sander! Ik draai eigenlijk ook nog maar weinig cd's
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: Xander32 op december 16, 2012, 09:43:03
Begin 2013 ga ik wederom een x luisteren naar een paar vloerstaanders. Allicht kom ik tot een zelfde conclusie als begin dit jaar (dat deze geen meerwaarde bieden t.o.v. mijn huidige gear) ::).

Maar ik ben erg benieuwd naar de (sorry Usher guys) Dynaudio Focus 260 en de relatief nieuwe Tannoy Precision 6.4 (gesloten systeem met 2 passieve radiotors en de bekende dual concentric).

Citaat van: JeroenGRT op december 25, 2012, 08:49:15
Mooi dat je tevreden bent sander! Ik draai eigenlijk ook nog maar weinig cd's
Tevreden ben ik, desondanks: zie bovenste quote 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op december 16, 2012, 09:43:03
Begin 2013 ga ik wederom een x luisteren naar een paar vloerstaanders. Allicht kom ik tot een zelfde conclusie als begin dit jaar (dat deze geen meerwaarde bieden t.o.v. mijn huidige gear) ::).

Maar ik ben erg benieuwd naar de (sorry Usher guys) Dynaudio Focus 260 en de relatief nieuwe Tannoy Precision 6.4 (gesloten systeem met 2 passieve radiotors en de bekende dual concentric).
... Something completely different; Tannoy Stirling SE ... Die zou ik ook graag eens beluisteren, maar waar?
De WAF is wel erg kritisch bij deze speakers, maar ik vind ze wel wat hebben 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Tannoy vind ik ook mooi klinken alleen zijn de TD series die ik beluisterd heb te duur tov de Ushers......
De andere series ken ik niet,...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Eddye

Niet echt de mooiste speakers.... Moeten wel dondersgoed klinken.
Misschien bij Klankbeeld in Wageningen, volgens mij verkopen die Tannoy
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op december 30, 2012, 15:36:17
Niet echt de mooiste speakers.... Moeten wel dondersgoed klinken.
Misschien bij Klankbeeld in Wageningen, volgens mij verkopen die Tannoy
... diens looks is discutabel ja ::). Dank voor de tip :thumbs-up:; in Wageningen voeren ze idd. de Prestige-line.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Als je die Tannoy's niet lelijk vind kun je ook die Harbeth dozen proberen. Zijn de gebruikers ook lyrisch over.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: Maro op december 30, 2012, 15:54:01
Als je die Tannoy's niet lelijk vind kun je ook die Harbeth dozen proberen. Zijn de gebruikers ook lyrisch over.
Volgens mij zijn er geen vloerstaanders van Harbeth.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#188
Citaat van: Maro op december 30, 2012, 15:54:01
Als je die Tannoy's niet lelijk vind kun je ook die Harbeth dozen proberen. Zijn de gebruikers ook lyrisch over.

>>>>

Citaat van: Eddye op december 30, 2012, 16:14:28
Volgens mij zijn er geen vloerstaanders van Harbeth.

;)


Meer WAF hebben iig. de Tannoy Precision, Dynaudio Focus, SF Liuto, Totem Staff/Hawk en Usher MD-1.
En de Stirlings moeten wel heeeeel goed klinken, voordat ik uberhaupt een poging ga ondernemen deze bij hare maje onder de aandacht te brengen :-\.
"Als ze maar niet te opvallend en bij voorkeur zwart zijn ..." is hetgeen ik heb meegekregen van haar, dat past 1 op 1 bij de Stirlings  :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

LOL, ik dacht dat WAF stond voor ''wife acceptance factor'', maar ''wife annoyance factor'' kan natuurlijk ook ;D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

Ik heb de Stirlings wel eens gehoord, groots geluid, echter ook wat oud engels, dus een beetje donker...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: Eddye op december 30, 2012, 16:26:07
LOL, ik dacht dat WAF stond voor ''wife acceptance factor'', maar ''wife annoyance factor'' kan natuurlijk ook ;D
LOL !  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: frank2 op december 30, 2012, 16:26:49
Ik heb de Stirlings wel eens gehoord, groots geluid, echter ook wat oud engels, dus een beetje donker...
Dank voor het delen van jouw ervaring :thumbs-up:.  ... de Prestige serie is echter in de loop van de jaren geëvolueerd, huidige SE versie heeft o.a. verbeterde filters en interne bekabeling gekregen ...

Maar het is niet zeer waarschijnlijk dat deze het gaan worden, nog sterker, het is niet eens zeker of ik uberhaupt afscheid ga nemen van het huidige. Alleen wanneer het een flinke verbetering zal zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Totem is een merk wat mij ook altijd is bijgebleven, wat klonken die kleine Staffs al goed.
Naar jouw Ushers heb ik ook een tijdje zitten luisteren bij W&W , dat klinkt ook erg goed!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op december 30, 2012, 18:46:18
Totem is een merk wat mij ook altijd is bijgebleven, wat klonken die kleine Staffs al goed.
Naar jouw Ushers heb ik ook een tijdje zitten luisteren bij W&W , dat klinkt ook erg goed!
Ja, die Ushers zijn nog niet zo gek. De Totem Arro en Sttafs ken ik ook ook, ben er erg van gecharmeerd. Echter ben ik bang dat die juist ook te weinig body zullen hebben voor hier ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Aangezien je nu al met subs draait zullen Beide, Arro's en Staff, te weinig body hebben, hoewel Staff een hele mooie speaker is!

Mijn Totem Hawk's zijn hele mooie speakers maar zijn zeker geen speakers zijn om een heel orkest neer te zetten ondanks de muur van geluid die ze geven. Daar is in deze toch de twee-weg speaker te beperkend.het zijn hele mooie speakers, zeker voor het formaat.
Wees lief voor jezelf

Xander32

Citaat van: Sailor Jan op december 30, 2012, 19:22:19
Aangezien je nu al met subs draait zullen Beide, Arro's en Staff, te weinig body hebben, hoewel Staff een hele mooie speaker is!

Mijn Totem Hawk's zijn hele mooie speakers maar zijn zeker geen speakers zijn om een heel orkest neer te zetten ondanks de muur van geluid die ze geven. Daar is in deze toch de twee-weg speaker te beperkend.het zijn hele mooie speakers, zeker voor het formaat.
... heel herkenbaar. Grootste kanshebbers zijn de Dynaudio Focus, Tannoy Precision en SF Liuto.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Voorts ook nog een tip gekregen betreft Adam (Pencil MK III). Maar die heb ik echt nog nooit gezien/gehoord ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Zelfbouw is geen optie? Kun je zelf het uiterlijk van de speakers bepalen...
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op december 30, 2012, 19:45:06
Zelfbouw is geen optie? Kun je zelf het uiterlijk van de speakers bepalen...
Nee joh, ik kijk met een blik van afgunst naar jouw speakers maar ik heb er het geduld en de skills niet voor  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT