Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

drees62

Citaat van: Martin!!! op november 29, 2012, 20:16:19
Ja dat hoopte ik ook, alleen dat gedoe al, rippen volgens de meest auiofiele-methode op een schijf zetten, back-up schijven maken, NASSEN toewijzen, en weet ik wat allemaal nog meer bij komt kijken. Zo het zich nu laat aanzien ga ik die richting (voorlopig) nog (lang) niet op.....

Heb je de SBT ook op een BOTW-voeding en CAT-bedraad aangesloten?

Je kunt ook, om te beginnen, eens wat CD's rippen naar de (externe) harde schijf van je PC. Logitech Media Server erop, map toewijzen waar de FLAC-bestanden staan en gaan met die banaan.
Hoor je gelijk het verschil met Spotify, dat overigens zeker niet verkeerd is. Maar het kan echt heel veel beter.

Heb trouwens de SBooster besteld, ben benieuwd of dat nog te horen is.

Xander32

Citaat van: drees62 op november 30, 2012, 12:29:22
Je kunt ook, om te beginnen, eens wat CD's rippen naar de (externe) harde schijf van je PC. Logitech Media Server erop, map toewijzen waar de FLAC-bestanden staan en gaan met die banaan.
Hoor je gelijk het verschil met Spotify, dat overigens zeker niet verkeerd is. Maar het kan echt heel veel beter.

Heb trouwens de SBooster besteld, ben benieuwd of dat nog te horen is.
Ben benieuwd naar jouw ervaring met de S Booster.

Betreft  to be Nas or not to be Nas - die gaat er wel of niet komen, maar als die er komt dan in1 x goed 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Nog een paar verdwaalde pics ...





Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Xander32 op november 30, 2012, 13:30:23
Ben benieuwd naar jouw ervaring met de S Booster.

Betreft  to be Nas or not to be Nas - die gaat er wel of niet komen, maar als die er komt dan in1 x goed 8).

Hier komt ook echt wel een NAS, maar dat kan altijd nog  ;)
Voorlopig stream ik in topkwaliteit voor iets meer dan € 200   :headbanging: :headbanging:

V.w.b. de SBooster laat ik je t.z.t. mijn bevindingen wel weten ;D

Xander32

Citaat van: drees62 op november 30, 2012, 16:56:11
Hier komt ook echt wel een NAS, maar dat kan altijd nog  ;)
Voorlopig stream ik in topkwaliteit voor iets meer dan € 200   :headbanging: :headbanging:

V.w.b. de SBooster laat ik je t.z.t. mijn bevindingen wel weten ;D
Allicht dat er in 2013 een NAS gaat komen. E.e.a. is afhankelijk van mijn ervaren van Spotify 320 ...

Ben geinterresseerd in de voeding voor de SBT. Daar lees ik m.n. positieve dingen over. Maar ondanks dat de aankoop ervan te overzien valt, moet deze wel echt een duidelijk hoorbaar verschil geven wil ik overstag gaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december  1, 2012, 08:38:17
Allicht dat er in 2013 een NAS gaat komen. E.e.a. is afhankelijk van mijn ervaren van Spotify 320 ...

Ben geinterresseerd in de voeding voor de SBT. Daar lees ik m.n. positieve dingen over. Maar ondanks dat de aankoop ervan te overzien valt, moet deze wel echt een duidelijk hoorbaar verschil geven wil ik overstag gaan.
Martin neemt zondag zijn voeding voor de SBT mee, dus dan kunnen we testen Sander. Zal ook nog even wat goede rips op mijn laptop zetten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op december  1, 2012, 08:42:34
Martin neemt zondag zijn voeding voor de SBT mee, dus dan kunnen we testen Sander. Zal ook nog even wat goede rips op mijn laptop zetten.
Hey dat is cool, kan ik het zelf ervaren. Ben benieuwd!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

drees62


Xander32

#109
Citaat van: drees62 op december  7, 2012, 11:43:48
Zo, das lef hebben. (oude) foto's van de verkoper gebruiken en zeggen dat je ze van WenW hebt overgenomen?
Of ben je daar in dienst nu Xander?  ;D ;)
Ik heb Marktplaats getipt dat dit niet zuiver is en een mede forumlid welke een bod heeft uitgebracht tevens gewaarschuwd.

Ook heb ik de "verkoper" zelf een mail gestuurd met het verzoek deze fotos te verwijderen. Hij schrijft in de advertentie dat betreffende stands ook te koop zijn; die zijn zo zeldzaam, ik denk dat ie niet eens weet welk merk het betreft ... Loser.  :mad:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op december  7, 2012, 20:01:08
Ik heb Marktplaats getipt dat dit niet zuiver is en een mede forumlid welke een bod heeft uitgebracht tevens gewaarschuwd.

Ook heb ik de "verkoper" zelf een mail gestuurd met het verzoek deze fotos te verwijderen. Hij schrijft in de advertentie dat betreffende stands ook te koop zijn; die zijn zo zeldzaam, ik denk dat ie niet eens weet welk merk het betreft ... Loser.  :mad:.

Bizar zeg, ik dacht eerst nog even dat het je oude Usher's waren die te koop stonden, idd wat een loser die gast zeg.

Heeft het vriendinnetje van KPN al woord gehouden?  Ik heb m'n abonnement nu zo aangepast dat ik vanaf volgende week vrijdag ook via KPN naar de tv kan kijken en dan zit Spotify gratis bij......

Vandaag de nieuwe Experia-box al vast geinstaleerd en internet draait bedraad en wireless ook weer prima, ik heb zelfs nog telefoon, je zou haast denken dat het straks toch ergens mis moet gaan zo soepel heb ik nog nooit iets met KPN geregeld......   :pompom:
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op december  7, 2012, 20:17:17
Bizar zeg, ik dacht eerst nog even dat het je oude Usher's waren die te koop stonden, idd wat een loser die gast zeg.

Heeft het vriendinnetje van KPN al woord gehouden?  Ik heb m'n abonnement nu zo aangepast dat ik vanaf volgende week vrijdag ook via KPN naar de tv kan kijken en dan zit Spotify gratis bij......

Vandaag de nieuwe Experia-box al vast geinstaleerd en internet draait bedraad en wireless ook weer prima, ik heb zelfs nog telefoon, je zou haast denken dat het straks toch ergens mis moet gaan zo soepel heb ik nog nooit iets met KPN geregeld......   :pompom:
Ik krijg een nieuwe activeringscode van Spotify. Slim om het pakket op te waarderen, heb ik ook gedaan. Ik had de keuze om zelf een Premium abbo te nemen a €11,-/maand of ik upgrade mijn KPN pakket a €10,-/maand en heb daarvoor het opnemenpakket, een verdubbeling van internetsnelheid en dus Spotify Premium... Geen moeilijke keuze  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#113
Zojuist via Appstore IPeng geupdated, versie 1.4.4, en nu doet IPeng helemaal niets meer. Start even op en sluit vervolgens weer af. Tevens is de Sqeezeserver zoek op de SBT ...

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel zo'n geouwehoer!

Dan maar beter een betrouwbare cdp ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Kan hier niet eens een connectie maken met de AppStore.
iTunes werkt ok lijkt het.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

drees62

Citaat van: Xander32 op december  8, 2012, 12:26:55
Zojuist via Appstore IPeng geupdated, versie 1.4.4, en nu doet IPeng helemaal niets meer. Start even op en sluit vervolgens weer af. Tevens is de Sqeezeserver zoek op de SBT ...

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel zo'n geouwehoer!

Dan maar beter een betrouwbare cdp ...

Van de week ook geupdate (op iPhone) en werkt ok.
Anders ff helemaal verwijderen en opnieuw iPeng installeren?

Xander32

#116
Citaat van: drees62 op december  8, 2012, 12:38:55
Van de week ook geupdate (op iPhone) en werkt ok.
Anders ff helemaal verwijderen en opnieuw iPeng installeren?
... Al tweemaal zonder effect uitgeprobeerd ... Er gaat iets niet goed bij IPeng en de SBT kan ook Squeezesever niet meer vinden ... Netwerk is 100% geeft de SBT aan, iig. iets waar ik mij niet druk om hoef te maken.

Ik verwacht dat het een tijdelijk probleem (met IPeng en Squeezeboxserver) betreft, ik leun maar ff achterover ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ironie is wanneer men eindelijk de activeringscode van Spotify Premium heeft ontvangen, de SBT/Squeezeserver en IPeng dienst weigeren ...

Ik lach er maar om  :-X.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Net mijn iPeng voor iPad geupdate naar 144, draait prima. Als apps op de ipad afstorten dan komt dat soms doordat er te veel andere apps op de achtergrond staan. Even dubbel klikken en een van de icoontjes in de onderste balk die verschijnt vast houden tot ze trillen en een kruisje krijgen (excuses als ik hier je intelligentie beledig). Dan alles afsluiten en ipeng nog eens proberen.

Vwb de squeezeserver, kan je die wel via de webinterface benaderen?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Citaat van: rovinggecko op december  8, 2012, 12:58:03
Net mijn iPeng voor iPad geupdate naar 144, draait prima. Als apps op de ipad afstorten dan komt dat soms doordat er te veel andere apps op de achtergrond staan. Even dubbel klikken en een van de icoontjes in de onderste balk die verschijnt vast houden tot ze trillen en een kruisje krijgen (excuses als ik hier je intelligentie beledig). Dan alles afsluiten en ipeng nog eens proberen.

Vwb de squeezeserver, kan je die wel via de webinterface benaderen?
... Uhm, van dat dubbelklikken kende ik nog niet  :P. Dank daarvoor. Er stond idd. een hele rits apps open, echter heeft het geen soelaas gebracht ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Onderwijl is de netwerkstatus weer okey, er is communicatie met de Squeezeserver.
IPeng blijft hommeles ....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op december  8, 2012, 14:14:14
Onderwijl is de netwerkstatus weer okey, er is communicatie met de Squeezeserver.
IPeng blijft hommeles ....

Check even of er geen update is van de app...

Xander32

#122
Citaat van: bmateijsen op december  8, 2012, 14:17:32
Check even of er geen update is van de app...
Juist de upgrade was de aanleiding tot dit onheil (vanmorgen versie 1.4.4 geinstall., zijnde de meest recente versie).

Heb IPeng helemaal eraf gehad en opnieuw geinstalleerd, meest recente versie, maar zonder resultaat. De app start op en sluit vervolgens weer af ...

Voorts functioneerd de IPad zoals deze moet, voorts geen problemen tegen gekomen, slechts dit irri IPeng issue ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

De formele iPeng FAQ (maar klinkt alsof je dat al precies gedaan hebt):

Peng doesn't work anymore after an update (of iPeng or iPhone/iPod firmware)

Typical symptoms include crashing on the start screen or not finding the server. Note: This is ONLY for issues with finding a local server in your network, not with connection issues with MySqueezebox.com. See above for that.

This seems to be an issue with the update process. As a workaround,please try to uninstall and reinstall iPeng, this should fix the issue. You can uninstall iPeng by holding the iPeng icon until i "wobbles" and then pressing "x". You can reinstall it by reloading it from the App Store. As long as you make sure you use the same account as for the original purchase you will not have to pay for iPeng again, even if the App Store item looks like you have to. After you select iPeng, App Store will tell you that you did purchase the App before and that you can re-download it free of charge.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

weust

Ben even buiten de deur, maar ik dacht dat je ook settings nzo kan verwijderen van appps.
Die blijven bestaan na een uninstall.
Ergens in de instellingen van de ipad bij apps dacht ik.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4