Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Momenteel een stabiele verbinding (100%)!


Internetradio draaid nu als een tierelier, eens zien of dat m.o. ook nog zo is.
Zojuist IPeng geinstall. op de IPad, ook die werkt super / intuitief.


Desondanks ga ik waarschijnlijk toch een catkabel trekken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op november 11, 2012, 01:22:06
Momenteel een stabiele verbinding (100%)!


Internetradio draaid nu als een tierelier, eens zien of dat m.o. ook nog zo is.
Zojuist IPeng geinstall. op de IPad, ook die werkt super / intuitief.


Desondanks ga ik waarschijnlijk toch een catkabel trekken.
Vanmorgen was de verbinding maar ik heb het weten op te lossen. Er stond iets niet goed in de router ingesteld.

Nu draaid de SBT, aangestuurd door de IPad met IPeng, probleemloos, intuitief  :pompom:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op november 11, 2012, 16:53:02
En hoe klinkt het?
Wat kan ik er van zeggen; internetradio, 44,1 kb/ s ...

Ben m.n. benieuwd wat Spotify gaat doen, maar ik wacht nog ff met het aanschaffen daarvan, lees upgraden van mijn KPN Glasvezel abbo, daar ik eerst de SBT een aantal dagen achtereen zonder hiaten in het netwerk wil zien hangen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op november 11, 2012, 17:00:03
Wat kan ik er van zeggen; internetradio, 44,1 kb/ s ...

Ben m.n. benieuwd wat Spotify gaat doen, maar ik wacht nog ff met het aanschaffen daarvan, lees upgraden van mijn KPN Glasvezel abbo, daar ik eerst de SBT een aantal dagen achtereen zonder hiaten in het netwerk wil zien hangen 8).
... heden ook probleemloos; morgen aaf maar mijn glasvezelpakket opwaarderen zodat ik over Spotify Premium kan beschikken 8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op november 12, 2012, 20:05:38
... heden ook probleemloos; morgen aaf maar mijn glasvezelpakket opwaarderen zodat ik over Spotify Premium kan beschikken 8)
Done, nu een week geduld hebben voordat ik de login in mijn bezit heb voor Spotify ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Ben benieuwd hoe je Spotify via de SBT over jouw set zal vinden klinken, zit ook een beetje op dat (nog) te bewandelen pad............
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op november 14, 2012, 11:29:59
Ben benieuwd hoe je Spotify via de SBT over jouw set zal vinden klinken, zit ook een beetje op dat (nog) te bewandelen pad............
... wanneer deze is geactiveerd zal ik mijn eerste ervaringen hier posten.
We dienen echter nog wel ff met zijn allen enig geduld uit te oefenen ... ???
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op november 14, 2012, 20:13:27
... wanneer deze is geactiveerd zal ik mijn eerste ervaringen hier posten.
We dienen echter nog wel ff met zijn allen enig geduld uit te oefenen ... ???

Geduld is (over het algemeen) een schone zaak.....
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op november 14, 2012, 20:28:10
Geduld is (over het algemeen) een schone zaak.....
... and still waiting ...

Zou deze week toch binnen moeten komen :police:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op november 25, 2012, 21:31:22
... and still waiting ...

Zou deze week toch binnen moeten komen :police:.

Ik heb het KPN 'besteld' binnen tien dagen zou ik een brief moeten ontvangen.......
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op november 25, 2012, 21:56:08
Ik heb het KPN 'besteld' binnen tien dagen zou ik een brief moeten ontvangen.......
Dat is mij ook verteld ;D.
We'll see ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op november 26, 2012, 06:46:40
Dat is mij ook verteld ;D.
We'll see ...

Net de brief van KPN uit de bus gevist, code geactiveerd en Spotify draait..........

Nu Stevie Ray Vaughan / Texas Flood aan staan en dat kinkt verdomd  :pompom: :headbanging: :pompom: :headbanging: :clapping:

mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op november 29, 2012, 18:01:25
Net de brief van KPN uit de bus gevist, code geactiveerd en Spotify draait..........

Nu Stevie Ray Vaughan / Texas Flood aan staan en dat kinkt verdomd  :pompom: :headbanging: :pompom: :headbanging: :clapping:
... Ik zal er m.o. maar eens achteraan bellen :-\.

Maar iig. goed om te lezen dat het jou bevalt!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

#89
Citaat van: Xander32 op november 29, 2012, 18:57:27
... Ik zal er m.o. maar eens achteraan bellen :-\.

Maar iig. goed om te lezen dat het jou bevalt!

Tsja ik zou zeker maar is bellen dan, ik heb e.e.a. afgelopen zondag de 25e besteld en nu al binnen (29e).

De geluidskwaliteit, en dan staat de BOTW voeding nog in te spelen en hangt er een draak van coaxiale interlink tussen, is verbluffend. Sinds dinsdag wat met internetradio aan het frutsen geweest, kwaliteit mwah leuk over het algemeen, LINN radio meer dan oké. Maar Spotify is geweldig. Ik denk dat ik voorlopig mijn stream, rip, nas plannen maar is diep in de koelkast zet.
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op november 29, 2012, 19:07:13
Tsja ik zou zeker maar is bellen dan, ik heb e.e.a. afgelopen zondag de 25e besteld en nu al binnen (29e).

De geluidskwaliteit, en dan staat de BOTW voeding nog in te spelen en hangt er een draak van coaxiale interlink tussen, is verbluffend. Sinds dinsdag wat met internetradio aan het frutsen geweest, kwaliteit mwah leuk over het algemeen, LINN radio meer dan oké. Maar Spotify is geweldig. Ik denk dat ik voorlopig mijn stream, rip, nas plannen maar is diep in de koelkast zet.
Kijk aan, goede berichten! Dat is/was ook mijn hoop, dat de kwaliteit zo goed is dat ik een NAS niet meer nodig zal vinden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op november 29, 2012, 19:41:56
Kijk aan, goede berichten! Dat is/was ook mijn hoop, dat de kwaliteit zo goed is dat ik een NAS niet meer nodig zal vinden.

Ja dat hoopte ik ook, alleen dat gedoe al, rippen volgens de meest auiofiele-methode op een schijf zetten, back-up schijven maken, NASSEN toewijzen, en weet ik wat allemaal nog meer bij komt kijken. Zo het zich nu laat aanzien ga ik die richting (voorlopig) nog (lang) niet op.....

Heb je de SBT ook op een BOTW-voeding en CAT-bedraad aangesloten?

mainly British stuff

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op november 29, 2012, 19:41:56
Kijk aan, goede berichten! Dat is/was ook mijn hoop, dat de kwaliteit zo goed is dat ik een NAS niet meer nodig zal vinden.

Hmmm... spotify kan mij niet zo bekoren, kan vaak datgene wat ik zoek niet eens vinden en de kwaliteit vond ik met premium niet voldoende genoeg :-/.

Xander32

#93
 :coffee:d
Citaat van: bmateijsen op november 29, 2012, 20:18:23
Hmmm... spotify kan mij niet zo bekoren, kan vaak datgene wat ik zoek niet eens vinden en de kwaliteit vond ik met premium niet voldoende genoeg :-/.
We'll see. Ik hoor uit mijn kennissenkring gelukkig ook heel andere geluiden aangaande Spotify ...

Jullie zijn dan ook verwend he met een goed gevulde Nas op dure Linn/Naim streamers ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op november 29, 2012, 20:21:01
:coffee:dWe'll see. Ik hoor uit mijn kennissenkring gelukkig ook heel andere geluiden aangaande Spotify ...

Jullie zijn dan ook verwend he met een goed gevulde Nas op dure Linn streamers ...

Ben thuis nog meer verwend.. draai met Meridian ;D.

Groet,

Bjorn

Xander32

Citaat van: bmateijsen op november 29, 2012, 20:22:28
Ben thuis nog meer verwend.. draai met Meridian ;D.

Groet,

Bjorn
... Ja dan, beetje appels met peren he 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op november 29, 2012, 20:23:40
... Ja dan, beetje appels met peren he 8).
Tsja, klinkt enorm arrogant, maar als je niet beter weet, is Spotify helemaal niet verkeerd. Ga je het vergelijken met betere rips en apparatuur dan is Spotify naar mijn idee vlakker (minder dynamiek), minder detailrijk, heeft het een wat glazig middengebied, afgetopt hoog, dichtlopend laag en is de tonale balans wat onevenwichtiger. Maar voor wat het voor mij doet, doet het heel goed, makkelijk nieuwe muziek leren kennen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2012, 23:15:52
Tsja, klinkt enorm arrogant, maar als je niet beter weet, is Spotify helemaal niet verkeerd. Ga je het vergelijken met betere rips en apparatuur dan is Spotify naar mijn idee vlakker (minder dynamiek), minder detailrijk, heeft het een wat glazig middengebied, afgetopt hoog, dichtlopend laag en is de tonale balans wat onevenwichtiger. Maar voor wat het voor mij doet, doet het heel goed, makkelijk nieuwe muziek leren kennen.
... ik ga een tijdje samenleven met Spotify en als ze mij bevalt mag zij als enige blijven, zo niet, dan moet ze een NAS naast zich gaan dulden ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op november 30, 2012, 09:21:45
... ik ga een tijdje samenleven met Spotify en als ze mij bevalt mag zij als enige blijven, zo niet, dan moet ze een NAS naast zich gaan dulden ...

Zo denk ik er op dit moment ook over. Niet alle tracks worden ook kwalitatief even goed weergegeven. Mijn BOTW staat nog in te spelen en ben ik nog in afwachting van een fatsoenlijke interlink, de kwaliteit kan dus alleen nog maar beter worden.

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2012, 23:15:52
Tsja, klinkt enorm arrogant, maar als je niet beter weet, is Spotify helemaal niet verkeerd. Ga je het vergelijken met betere rips en apparatuur dan is Spotify naar mijn idee vlakker (minder dynamiek), minder detailrijk, heeft het een wat glazig middengebied, afgetopt hoog, dichtlopend laag en is de tonale balans wat onevenwichtiger. Maar voor wat het voor mij doet, doet het heel goed, makkelijk nieuwe muziek leren kennen.

BOTW............  :D (misschien)
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op november 30, 2012, 09:37:02
BOTW............  :D (misschien)
Wie weet heeft dat zo'n effect dat bovenstaande een heel stuk minder is...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten