Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

DofN

#8050
Citaat van: Bebatoli op februari 21, 2023, 17:58:46En dat is wat ik juist bedoel, mensen blijven in hetzelfde schuifje zitten, ze willen geen "andere" paden bewandelen net omdat ze bevooroordeeld zijn.

Ik vind het altijd wat lastig als mensen zulke dingen over anderen roepen, want daarmee willen ze zeggen dat ze zelf niet bevooroordeeld zijn.. Al zegt B dat hier strikt genomen nét niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bebatoli

Citaat van: DofN op februari 21, 2023, 19:22:55Ik vind het altijd wat lastig als mensen zulke dingen over anderen roepen, want daarmee willen ze zeggen dat ze zelf niet bevooroordeeld zijn.. Al zegt B dat hier strikt genomen nét niet.

Je hebt een punt, en ik heb ook mijn voorkeuren. Maar ik zal een voorbeeld geven, vroeger, in een vorig leven toen we dealer waren, hadden we een show en er waren mensen aan het luisteren naar de Grimm LS1 speaker. Eén van hen zei, "Ik ben allergisch aan digitale versterkers" (hij bedoelde klasse D versterker die 100% analoog zijn). In een volgende ruimte stond een andere set, met Jeff Rowland apparatuur en die set vond hij héél erg mooi. Fijn, alleen waren dat ook klasse D versterkers. Ik heb uiteraard niets gezegd en hem verder laten genieten. Er zijn spijtig genoeg veel vooroordelen in audio en dat is spijtig want zo mis je mooie apparatuur. 
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

DofN

Daar sluit ik me helemaal bij aan :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rob_Dingen

Citaat van: Kingpin op februari 21, 2023, 07:06:58Kan ook zo maar zijn dat de persing op analoog een andere mix heeft dan een gepoetste digitaal exemplaar.
Dan nog is CD meettechnisch superieur dat punt wilde ik eigenlijk maken.
Dus volgens de meet technische gegevens kan dat nooit beter zijn als CD maar dat kan het dus wel.
Wat jij zegt is wat anders, er zijn inderdaad LP's die beter klinken als CD maar ook CD's die beter zijn als LP.

Citaat van: Rowdy op februari 21, 2023, 09:46:08Een versterker met een sterke overall tegenkoppeling kan zo plat als een dubbeltje klinken, maar je hebt wel zeer lage vervorming. Terwijl een versterker met lokale- of minder sterke tegenkoppeling veel beter kan klinken, ondanks een hogere vervormingscijfer.
Waarom wil je eigenlijk vervormingscijfers met 3 of 4 cijfers achter de komma als de vervormingscijfers van luidsprekers vele malen hoger zijn?
Daar ben ik het in het algemeen wel mee eens dat is mijn ervaring ook maar er zijn ook uitzonderingen zoals bij de ontwerpen van Bruno Putzeys.
Maar dat is ook de enige die ik ken die dat voor elkaar heeft gekregen, en dan nog moet klasse D je ding zijn.
Maar de klasse D ontwerpen van tegenwoordig zijn van ver gekomen.

Rob

Xander32

Zelf heb ik beperkt ervaring met klasse d versterking en tot op heden heeft het mij niet kunnen overtuigen. Beide waren op basis van NCore. Echter geloof ik wel dat deze techniek nog volop in in ontwikkeling is, er wellicht verbeteringen aanstaande zijn.

De controle over speakers en de punch zijn mij positief bijgebleven. Het vale, fletse middengebied en het klinische hoog stonden mij tegen. In eerste instantie trok het geluid mijn aandacht, juist door die punch en het hoog, maar bij wat langer luisteren naar diverse content ging ik zaken missen. Er ontbrak een stukje levendigheid en de tonaliteit was niet evenwichtig, onnatuurlijk.

Maar dat was ruim 2 jaar terug, een hernieuwde kennismaking met deze klasse versterking ga ik zeker niet uit de weg.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Ik heb mijn twijfels of je bij klasse D wel hoort waar de eindversterker trappen toe in staat zijn.
Een digitaal signaal wordt middels een DAC analoog gemaakt, daarna wordt dat analoge signaal weer bemonsterd en gekwantificeerd in de EV als PWM en die pulsen wordt dan weer analoog (via een spoel?) aan de luidsprekers aangeboden. Drie stappen die geen van drieën geheel verlies/vervormingsvrij zijn.
Vind ik op theoretische gronden mijn versterkeropbouw mooier: het signaal blijft digitaal, wordt omgerekend van PCM naar PWM en dan weer via een spoel naar de luidsprekers.
Of dat inderdaad het verschil maakt weet ik niet, maar in reviews (waarbij ik er vanuit ga dat de reviewers veel ervaring hebben en daardoor beter kunnen vergelijken dan ik) wordt vaak opgemerkt dat de versterker de gebruikelijke klasse D problemen mist.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Fr@nk

#8056
De Powernode 2i die in de woonkamer staat heeft (een simpele) class D versterking aanboord. In combinatie met de Q Acoustic Concept 40 speakers vind ik deze heel aangenaam klinken.
Bij een blindtest tussen de Powernode 2i en een +/- 1000 euro AB versterker zou ik vermoedelijk de class D er niet kunnen uithalen.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Dura

#8057
Citaat van: Fr@nk op februari 22, 2023, 10:49:03De Powernode 2i die in de woonkamer staat heeft (een simpele) class D versterking aanboord. In combinatie met de Q Acoustic Concept 40 speakers vind ik deze heel aangenaam klinken.
Bij een blindtest tussen de Powernode 2i en een +/- 1000 euro AB versterker zou ik vermoedelijk de class D er niet kunnen uithalen.

Ik heb mijn versterker vergeleken met de Powernode 2i van mijn vriendin. Niet slecht, maar het verschil was op mijn speakers zeer hoorbaar, met name het mij irriterende percussie voor de zanger zetten. Dat kan het verschil in vermogen zijn geweest, icm lage gevoeligheid van de speakers.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Fr@nk

Als je Powernode 2i van je vriendin vergeleken hebt met jouw NAD C390DD kan ik me goed voorstellen dat er hoorbaar verschil was. Een beetje het verhaal van die 2 soorten fruit vergelijken hé.
Ik moet de Powernode ook niet met mijn Michi combi gaan vergelijken.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Dura

Citaat van: Fr@nk op februari 22, 2023, 11:01:05Als je Powernode 2i van je vriendin vergeleken hebt met jouw NAD C390DD kan ik me goed voorstellen dat er hoorbaar verschil was. Een beetje het verhaal van die 2 soorten fruit vergelijken hé.
Ik moet de Powernode ook niet met mijn Michi combi gaan vergelijken.  ;)
Je hebt helemaal gelijk.
Voor de 390DD had ik overigens een Prima a30.1 loodzware klasse AB met twee fikse trafo's, nog wat duurder dan de NAD. Die twee klonken bijna identiek, de NAD net de betere, een tikje cleaner, krachtiger en gedetailleerder, maar qua klankkleur/ signatuur zelfde karakter. Die Primare klonk wel totaal anders dan wat ik daarvoor had, een Cyrus 3 + PSX, ook klasse AB met op papier min of meer dezelfde specs als de Primare. 
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

brt

#8060
--
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Je ziet dat er in toenemende mate producenten over gaan op een vorm van klasse d versterking. Zelf heb ik de nodige versterkers van Marantz gehad en diens assortiment bestaat anno 2023 hoofdzakelijk uit klasse d versterkers. Maar zelfs hun huidig topmodel, de PM10 kon mij niet bekoren in mijn set. Marantz hun herkenbare sounding is ermee verdwenen. Het vriendelijk, wellicht wat afgerond hoog is verdwenen, gekomen is meer basdruk, meer punch, hetgeen zeker positief is  :thumbs-up: hoor, maar weg is de magie in het midden  :( . Juist het gebied waar zoveel gebeurd (stemmen, natuurlijke instrumenten).

Vooruitgang? Voor velen waarschijnlijk wel, er zal vraag naar zijn, voor mij zeker niet  :nowink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#8062
Citaat van: Xander32 op februari 23, 2023, 06:43:03Je ziet dat er in toenemende mate producenten over gaan op een vorm van klasse d versterking. Zelf heb ik de nodige versterkers van Marantz gehad en diens assortiment bestaat anno 2023 hoofdzakelijk uit klasse d versterkers. Maar zelfs hun huidig topmodel, de PM10 kon mij niet bekoren in mijn set. Marantz hun herkenbare sounding is ermee verdwenen. Het vriendelijk, wellicht wat afgerond hoog is verdwenen, gekomen is meer basdruk, meer punch, hetgeen zeker positief is  :thumbs-up: hoor, maar weg is de magie in het midden  :( . Juist het gebied waar zoveel gebeurd (stemmen, natuurlijke instrumenten).

Vooruitgang? Voor velen waarschijnlijk wel, er zal vraag naar zijn, voor mij zeker niet  :nowink:

Daar ben ik t grotendeels mee eens maar uitwijkmogelijkheden genoeg...

De buizenamp én vintage scene bloeit als nooit tevoren.

Vroege Sansuis, Accuphases en Luxmans gaan voor prijzen hoger dan het nieuwe spul.

Als bezitter van meerdere vintage Accu's, Rotels en Luxmans die vanaf de grond af aan nieuw zijn opgebouwd zie ik werkelijk geen enkele reden om ooit nog iets nieuws te kopen.

Géén één kan tippen aan de gloed en sfeervolle klank die de oudjes kunnen neerzetten...

Van de Accu's heb ik al weer enige tijd wat 205, 206 spul.  Mooi man😉

brt

Citaat van: twani op februari 23, 2023, 12:23:11Géén één kan tippen aan de gloed en sfeervolle klank die de oudjes kunnen neerzetten...


Niet iedereen is op zoek naar sfeer in zijn klankbeeld. Dat is (blijkbaar) jouw smaak, maar zo zijn er nog meer smaken.

Je post riekt een beetje naar dat alles vroeger beter was cq. gemaakt werd, maar daar ben ik het dan weer niet mee eens. Er worden nog steeds mooie nieuwe producten ontwikkeld. Het kan je smaak zijn, of niet, maar dat wil niet zeggen dat 'ze' er tegenwoordig niks meer van bakken.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

MarKath

V.w.b. vintage apparatuur ben je liefhebber of niet. En over smaak in klank/geluid valt niet te twisten/discussiëren.

Wat wel zeer opmerkelijk is en daar wil ik dan wel even de aandacht op vestigen is dat er zeer veel goede vintage apparatuur op gelijkwaardig (of soms hoger) niveau speelt dan menig modern ontwikkelde tegenhanger waar men veel geld voor durft te vragen.

Je zou toch denken dat de techniek van toen (40 – 50 jaar geleden)  van mindere kwaliteit was dan tegenwoordig.
 
Vraag komt dan op wat technisch inzicht en doorontwikkeling in al die jaren heeft opgeleverd? In ieder geval heel veel apparatuur wat duur verkocht wordt met een verkoop praatje van veel gebakken lucht.

Natuurlijk is er veel goede nieuwe apparatuur te koop tegen exceptionele bedragen maar zet die technische ontwikkeling of vooruitgang eens af tegen een apparaat van 40-50 jaar geleden en ga dan eens luisteren naar het resultaat?! Dan rijst de vraag wat er dan in al die (dure) ontwikkeling verbeterd is?

Maar het blijft een feit dat alles valt of staat met eigen smaak of voorkeur en natuurlijk de overtuiging van eigen gelijk!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

twani

Citaat van: MarcelHLX op februari 24, 2023, 07:51:24Je zou toch denken dat de techniek van toen (40 – 50 jaar geleden)  van mindere kwaliteit was dan tegenwoordig.
 


Hier zit de crux....   

Als je een Lux of een Accu uit de jaren 70 openschroeft zie je meteen, die kwaliteit zie je nu niet meer....


CinéHome

Citaat van: twani op februari 24, 2023, 09:37:22Als je een Lux of een Accu uit de jaren 70 openschroeft zie je meteen, die kwaliteit zie je nu niet meer....
Ook niet in de Lux of Accu van vandaag?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

Citaat van: MarcelHLX op februari 24, 2023, 07:51:24... dat er zeer veel goede vintage apparatuur op gelijkwaardig (of soms hoger) niveau speelt dan menig modern ontwikkelde tegenhanger waar men veel geld voor durft te vragen.

Je zou toch denken dat de techniek van toen (40 – 50 jaar geleden)  van mindere kwaliteit was dan tegenwoordig.
Als je zegt 'veel geld' is dat rekening houdend met inflatie? Misschien was die vintage apparatuur in zijn tijd nóg duurder?

En technologische ontwikkeling was er zeker. Maar wat als je die extra vervorming van de vintage nu lekkerder vindt?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

#8068
En niet vergeten dat hifi 50 jaar geleden nog een massaproduct was. Dat is het nu al lang niet meer.
Niche = hoge ontwikkelkosten.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

MarKath

#8069
Citaat van: MichelDW op februari 24, 2023, 10:08:18En niet vergeten dat hifi 50 jaar geleden nog een massaproduct was. Dat is het nu al lang niet meer.
Niche = hoge ontwikkelkosten.

Ja, dat klopt en daarom moet tegenwoordig alles het predicaat High End hebben, als het maar duur genoeg is.

Zolang er geen definitie is van de term High End, is dit gewoon een dooddoener en een leuk verkoop argument.

Je ziet helaas nog veel adverteerders hun apparatuur omschrijven met de mededeling "dit koste in 1985 toch Fl. 9000,00 dus echte High End", nou dan zakt mij de broek af. 

Je kunt bijna geen 2e hands audio advertentie meer
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Dura

#8070
De combinatie van Tannoy en Accuphase lijkt mij een mooi voorbeeld van synergie; de versterker heeft genoeg kracht en dynamiek om de speaker de muziek te laten volgen, en een mooie zachte klankkleur die ervoor zorgt dat de vrij expliciete tweeter van de dc niet teveel aangezet wordt.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kingpin

Citaat van: MarcelHLX op februari 24, 2023, 07:51:24Wat wel zeer opmerkelijk is en daar wil ik dan wel even de aandacht op vestigen is dat er zeer veel goede vintage apparatuur op gelijkwaardig (of soms hoger) niveau speelt dan menig modern ontwikkelde tegenhanger waar men veel geld voor durft te vragen.

Je zou toch denken dat de techniek van toen (40 – 50 jaar geleden)  van mindere kwaliteit was dan tegenwoordig.
 
Vraag komt dan op wat technisch inzicht en doorontwikkeling in al die jaren heeft opgeleverd? In ieder geval heel veel apparatuur wat duur verkocht wordt met een verkoop praatje van veel gebakken lucht.

Natuurlijk is er veel goede nieuwe apparatuur te koop tegen exceptionele bedragen maar zet die technische ontwikkeling of vooruitgang eens af tegen een apparaat van 40-50 jaar geleden en ga dan eens luisteren naar het resultaat?! Dan rijst de vraag wat er dan in al die (dure) ontwikkeling verbeterd is?

Maar het blijft een feit dat alles valt of staat met eigen smaak of voorkeur en natuurlijk de overtuiging van eigen gelijk!
Feit is dat technisch gezien de klasse A bak met lineaire voeding mits goed gebouwd onovertroffen is.

Klasse D, switching regulatoren etc zijn ontstaan omdat overheden willen dat bedrijven meer 'groen' gaan werken en daardoor apparatuur op een andere manier moeten ontwerpen (denk aan klasse A vs Klasse D of LDO's vs switching varianten) om aanspraak te kunnen maken op subsidies.
Daar komt een hoop goeds uit, anders, maar dat wil niet zeggen dat ze 40 jaar geleden niet wisten hoe ze high-end apparatuur konden maken, verre van dat.
Daarnaast moet tegenwoordig alles via zeer dunne printspoortjes en loodvrij gesoldeerd zijn .... ik soldeer liever met lood maar goed zo zijn er zoveel dingen op te noemen.
Ik moet nog maar zien of de huidige versterkers 40 a 50 jaar probleemloos werken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#8072
Citaat van: Kingpin op februari 24, 2023, 13:01:07Feit is dat technisch gezien de klasse A bak met lineaire voeding mits goed gebouwd onovertroffen is.

Klasse D, switching regulatoren etc zijn ontstaan omdat overheden willen dat bedrijven meer 'groen' gaan werken en daardoor apparatuur op een andere manier moeten ontwerpen (denk aan klasse A vs Klasse D of LDO's vs switching varianten) om aanspraak te kunnen maken op subsidies.
Daar komt een hoop goeds uit, anders, maar dat wil niet zeggen dat ze 40 jaar geleden niet wisten hoe ze high-end apparatuur konden maken, verre van dat.
Daarnaast moet tegenwoordig alles via zeer dunne printspoortjes en loodvrij gesoldeerd zijn .... ik soldeer liever met lood maar goed zo zijn er zoveel dingen op te noemen.
Ik moet nog maar zien of de huidige versterkers 40 a 50 jaar probleemloos werken.

Dit is exact wat ik bedoelde Eric.

Hier de onderkant van m'n Luxman 507X

Lood en dik...

Xander32

Je legt vooral de nadruk op een hifi term en de prijzen. Wat is daarvan de reden? Je broek zakt er zelfs vanaf 🫣 Indien jij het er niet voor over; prima toch 👍🏻

Alles is anno 2023 duurder. Zo juist kocht ik een 500 gram bonbons en mocht €18.50 aftikken, een jaar terug was dat nog €13.50, we laten ze ons nog evengoed smaken, ik haal ze nu wat minder vaak in huis, maar wil geen concessie doen aangaande de kwaliteit. Keuzes, prioriteiten. En wanneer ik ze niet meer kan of wil betalen dan haal ik ze niet meer.


We hebben het n.b. over audio apparatuur, een hobby, zelfs een luxe hobby, waarin je van doen hebt met verschillende prijsklassen. Een apparaat uit een hogere prijsklasse is niet per definitie beter dan eentje uit een prijsklasse eronder inzake de geluidskwaliteit (maar wel vaak is onderwijl mijn ervaring, alle waar naar z'n geld), maar kent steevast wel een betere bouw en (een meer luxe) afwerking. Dat is identiek aan andere luxe hobby's. Een Casio horloge zal de tijd net zo punctueel weergeven als eentje van Breitling, toch zijn er mensen bereid om de forse meerprijs voor die laatste neer te leggen. De reden; de looks, de feel, de mooie loop van het mechaniek, het merkje. En die Casio tref je over vijf jaar waarschijnlijk in een kliko aan, die andere loopt nog als een zonnetje en krijgt over nog eens vijf jaar een servicebeurtje, waarna die weer probleemloos tien jaar mee gaat. Zie ook de luxe hifi apparatuur van weleer, zie ook hoe Twani het aanpakt.


Citaat van: MarcelHLX op februari 24, 2023, 10:28:23Ja, dat klopt en daarom moet tegenwoordig alles het predicaat High End hebben, als het maar duur genoeg is.

Zolang er geen definitie is van de term High End, is dit gewoon een dooddoener en een leuk verkoop argument.

Je ziet helaas nog veel adverteerders hun apparatuur omschrijven met de mededeling "dit koste in 1985 toch Fl. 9000,00 dus echte High End", nou dan zakt mij de broek af. 

Je kunt bijna geen 2e hands audio advertentie meer
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Yes, eens 😄 Ik vind het een fraaie combinatie, voldoende detail en lekker soepel spelende, aan de warme kant van neutraal 🎶

Volgende week komen er weer eens forumgenoten op visite, eens zien en horen wat die van de combinatie vinden.

Citaat van: Dura op februari 24, 2023, 11:15:35De combinatie van Tannoy en Accuphase lijkt mij een mooi voorbeeld van synergie; de versterker heeft genoeg kracht en dynamiek om de speaker de muziek te laten volgen, en een mooie zachte klankkleur die ervoor zorgt dat de vrij expliciete tweeter van de dc niet teveel aangezet wordt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT