Het Primare topic

Gestart door VlisChris, januari 19, 2011, 23:37:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DVDmartinDVD

Citaat van: JürgenW op april  6, 2012, 14:06:32
Over Fast 5 kan ik niets zeggen, behalve wat Oppo daarover zegt.

Misschien is er een compatabiliteitsfout ingeslopen bij de latere Fw-versie (dan die versie die jij hebt) en is die nu weer verholpen.

De Primare van mij is (nog) niet regiovrij. Heb je de Fast 5 afgespeeld met een regiovrije speler?

Zou je ook even willen kijken welke Fw-versie jouw nieuw speler heeft? Enz.

Hoe dan ook: veel plezier met de speler en de 'rest'!

Jürgen

Hoi Jurgen,
ik zal vanavond even kijken welke FW versie deze speler heeft.

Hoe heb jij deze speler aangesloten via HDMI?
1 kabel voor beeld en de andere voor geluid?
of 1 van bron naar versterker en 1 naar monitor?

Heb jij die demo mode gebruikt (split screen) om te zien welke deep colour het beste is 36-30 bit met of zonder Ditherd

welke heb jij geselecteerd?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

JürgenW

Ik heb de speler via HDMI aangesloten, het ene naar de Panasonic tv (TX46-Z11), het andere naar de Bryston en daar weer naar de Panasonic tv. Dus afhankelijk ervan of ik de Bryston gebruik gaat het beeld van de Primare via de Bryston.
Reden hiervoor is dat ik voor tweekanalige weergave vaak de grote Audionet PRE G2 gebruik (dus zonder de Bryston). Als het geluid via de Bryston loopt dan wordt het geluid voor de frontsprekers door de PRE G2 door gesluisd (pass through).

Ik heb niet zoveel aan de instellingen van het beeld bij de Primare gedaan. Als basis heb ik mijn instellingen van de Oppo 83SE (dat is de speler die de Primare vervangen heeft) gebruikt en in mijn geval was dat vaak: direct enz. En voor weergave van dvd's en blu ray's heb ik bij de Panasonic ik de beste weergave optie gekozen [weet even uit mijn hoofd niet meer of dat THX- of cinema-mode is]. Ik heb wel een lange tijd de Oppo threads in het AVS-forum gevolgd en tips opgevolgd, in elk geval uitgeprobeerd.

Voor mij is overigens het geluid wellicht nog belangrijker dan het beeld. Ik heb behoorlijk veel (al zeg ik het zelf) muziek-dvd's en ook al aardig wat muziek Blu Rays.

DVDmartinDVD

#202
Citaat van: balodis op april  3, 2012, 22:21:42

Eén enorm irritant minpunt is de audio delay over HDMI wanneer ik op mijn Oppo of Tvix hoofdstukken skip. Dan ben ik een paar seconden het geluid kwijt!!! Gelukkig doe ik dat bij films bijna nooit maar bij concerten is het enorm irritant als ik een track wil overslaan! Primare belooft al sinds mijn aankoop, december 2009, een HD video upgrade die dit probleem zou moeten verhelpen. Ik wacht nog steeds ......

IK heb dat ook hoor dat even 1 of 2 seconden in het begin het geluid weg is, zal wel met de schakelingen te maken hebben. Vindt dat niet zo probleem.

Citaat
Met een beetje mazzel komen ze met een upgrade waarmee ook streaming mogelijk wordt gemaakt op de SP32. Dan was het wachten niet zo erg. Maar dat zal wel niet gebeuren.

Ik hoorde van de verkoper bij Hobo-Hifi dat die media module er al waren voor streaming maar dat ze zitten te wachten op een licentie van Apple. Dus Apple is de boosdoender van dit verhaal.

[/quote]
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

abbcdcg

Nog een oplossing gevonden voor de relais klikken? Het doet het idd bij 'pauze's' van tijd x tussen nummers. Meeste cd's hebben het wel, niet allemaal.

Iemand al iets van de media module gehoord????/

BSAudio

Er is een modificatie voor het relaisklikken. Huidige produktie BD32 heeft dit niet meer. Vroege produktie apparaten zijn te updaten in overleg door dealer/ More Music.
Is eenvoudige modificatie, maar niet iedere dealer heeft zelf de mogelijkheid om SMD te solderen.

Grtz.

JürgenW

Interessant.

Als Primare nou ook nog snel firmware updates op de markt zou brengen, dan waren we al een stuk verder.
Op mijn beide e-mails hierover heb ik helaas geen reactie ontvangen.

Groet,

abbcdcg

Ik heb vandaag van mijn dealer te horen gekregen dat de media module over een 14 dagen beschikbaar zal zijn!
Ben benieuwd, als hij hem heeft, heb ik hem ook zo  ;D

denoontje

Citaat van: abbcdcg op april 10, 2012, 20:20:42
Ik heb vandaag van mijn dealer te horen gekregen dat de media module over een 14 dagen beschikbaar zal zijn!
Ben benieuwd, als hij hem heeft, heb ik hem ook zo  ;D

ben wel benieuwd wat ie doet vs een linn majik

JürgenW

Citaat van: JürgenW op april 10, 2012, 18:05:33
Als Primare nou ook nog snel firmware updates op de markt zou brengen, dan waren we al een stuk verder.
Antwoord van Primare:
Nieuwe Fw verhelpt wel het probleem, maar voorkomt dat ISO-files afgespeeld kunnen worden. Wij zoeken naar een oplossing.

Dat ISO-files probleem is bekend van de Oppo's. Voor mij niet relevant, voor andere misschien wel.

's Kijken waarmee Primare komt.


DVDmartinDVD

Hoi,
iemand enig idee hoelang het inspelen duurt van een Primare CD of Blu-ray speler?
Ik heb er nu rond de 25-30 uur opzitten maar het lijkt of hij nog niet op het niveau zit als dat leentoestel wat ik toen had (BD-32)
Ik weet zeker dat het leentoestel meer details liet horen.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Melbury

Citaatiemand enig idee hoelang het inspelen duurt van een Primare CD of Blu-ray speler?

Misschien een domme vraag, maar wat gebeurt er eigenlijk met, of in een cd speler waardoor hij na een tijd anders zou gaan klinken?

DVDmartinDVD

#211
Misschien dat je het kan vergelijken met een projectorlamp die ook pas na zoveel uur goed gaat draaien, inbranden?

Je hoort het ook dat kabels in gespeeld moet worden.

Antwoord van More Music is dat de speler pas na 150 - 200 uur ingespeeld is.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

abbcdcg

Waar is dat dan op gebaseerd, die 150 uur, want over het algemeen speelt de Primare al lekker koud uit de doos.

Jij hebt dezelfde setup als n de leensituatie???

DVDmartinDVD

Citaat van: abbcdcg op april 20, 2012, 21:06:08
Waar is dat dan op gebaseerd, die 150 uur, want over het algemeen speelt de Primare al lekker koud uit de doos.

Jij hebt dezelfde setup als n de leensituatie???

Dat was met de parasound halo versterkers.
Waar die 150 uur op gebaseerd is denk ik op ervaring? Dat werd mij verteld door de importeur.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

I_Guardian_I

Na een aantal luistersessies, van stereo maar ook surround(voor de toekomst), ben ik er inmiddels uit: Het gaat de primare i32 worden. Primare Rocks!
Mijn bevindingen hierover zal ik in het lopende topic, Zoektocht naar de beste combinatie! Primare of Marantz met Quadral, in aankoop vragen/adviezen plaatsen.
Kort stukje: Na een direct vergelijk van de marantz pm ki pearl en primare i32 op mijn Quadral Aurum Orkhans, viel mijn mond letterlijk open: dat ik hierover heb kunnen twijfelen!
Wat een verschil in positieve zin wat betreft de primare tegen de marantz! De marantz heb ik dan ook maar snel uitgezet, en ben de rest van mijn sessie heerlijk gaan genieten van de i32!
Ook in surround was dit verschil groots. De marantz av-7005 icm mm8003, tov de primare sp32 icm 30.7. Weet dat ze niet in dezelfde prijsklasse zitten, maar hiervoor betaal ik graag wat extra!

Kortom, hier zit een nieuwe liefhebber van dit geweldige merk!

Offtopic:
Aangezien ik nog niet genoeg posts heb om een gezochtadvertentie te plaatsen, wilde ik het volgende aan de mensen in dit topic vragen die met een primare i32 spelen:
- Wie gaat er binnenkort upgraden naar losse componenten van primare of een andere versterker van een ander merk(of moet helaas downgraden), en zoekt iemand waar hij zijn primare i32 kwijt kunt?

Mocht dit spelen bij een van jullie, zou ik deze persoon willen vragen mij een PM te sturen! Hier zit een ontzettend geinteresseerde koper!


Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

peterbr

Ik zag net dat de mediamodule op de prijslijst staat voor 1090 euro (100 euro duurder dan in februari). Is hij nu écht leverbaar? Op de prijslijst staat geen voorbehoud dat hij er nog niet zou zijn.
Maar ik heb de iphone/ipad app nog niet kunnen vinden.
Zou het er dan toch nog van gaan komen ?????????

jayhawk

Nu, dat gaat nog wel even duren:

Reactie van HOBOHifi R'dam op mijn vraag over de leverbaarheid van de mediamodule/DAC:

Wij durven het niet te zeggen. Het wordt steeds uitgesteld. Wij vragen
het regelmatig na bij de importeur, en deze durft ook niets meer te
beloven.
Ze willen hem pas op de markt brengen als ook de Apple app goed werkt,
en hier hebben ze blijkbaar een probleem mee.
Zodra wij de werkende modules binnen krijgen laten wij u dit weten.
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

peterbr

Nou, da's jammer. Ik hoop dat het dan echt met die app te maken heeft en niet dat ze tegen een technische hardwarematige beperking aanlopen. Als het een standaard dlna/upnp apparaat is dan zou je voorlopig goed uit te voeten moeten kunnen met een andere app, bijv. mediaconnect. Dan heb je naturlijk nog niet specifieke Primare zaken maar kan je alvast wel van de muziek genieten.
Ach...nog maar ff afwachten dan...

abbcdcg

Citaat van: jayhawk op mei 15, 2012, 18:28:32
Nu, dat gaat nog wel even duren:

Reactie van HOBOHifi R'dam op mijn vraag over de leverbaarheid van de mediamodule/DAC:

Wij durven het niet te zeggen. Het wordt steeds uitgesteld. Wij vragen
het regelmatig na bij de importeur, en deze durft ook niets meer te
beloven.
Ze willen hem pas op de markt brengen als ook de Apple app goed werkt,
en hier hebben ze blijkbaar een probleem mee.
Zodra wij de werkende modules binnen krijgen laten wij u dit weten.

Dan was hij vast op weg van HOBO Hifi Breda naar Rotterdam, ik krijg vanuit Breda een zelfde soort bericht. Deze wist mij te vertellen dat het i.d.d. wachten is op Apple. De hardware zou reeds geheel compleet zijn. Bottlenek zou zijn degene die de apps schrijft voor apple, meer werk te doen hebben en Primare niet bovenaan de lijst staat.

Kortom, het komt allemaal op hetzelfde neer, wachten dus .... >:(

BSAudio

De eerste exemplaren werkende MM30 Media Modules zijn binnengekomen bij de importeur.
De bijbehorende Apple app is ontwikkeld door een partij die hetzelfde voor diverse andere (grote!) firma's heeft gedaan. In eerste instantie werd deze app echter onverwachts afgekeurd door Apple. Geconstateerd probleem is ondertussen gecorrigeerd en opnieuw voor licentie aangeboden. Naar verwachting wordt de app. nu goedgekeurd en binnen 2 weken beschikbaar in de Apple Store. De Android app komt ongeveer gelijktijdig beschikbaar.

VlisChris

Weet iemand hier hoe de match tussen Primare en Sonus Faber omschreven kan worden?
En is er iemand die een zinnig woord kan zeggen welke muzikale voorkeur die combinatie heeft?
Ik luister behoorlijk gevarieerd naar muziek, maar de laatste keer dat ik SF heb gehoord klonk dat subliem met rustige muziek, maar trok het geluid volkomen dicht bij wat harder werk (hardrock, linking park, hip-hop, enz).
Ligt dat aan de aard van Sonus Faber, of was dat eerder de combinatie SF + Chord?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Perfectionist

Ik heb dezelfde ervaring met Arcam -SF.
Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

Hm.

Dat is wel een eerlijk antwoord, maar niet de richting die ik zocht haha.
Even afwachten wat de reacties van anderen zijn.
Het is uiteraard niet de bedoeling om van redelijke all rounders naar goede speakers op 1 vlak te gaan :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GroeneLeeuw

Citaat van: Christiaan S op mei 21, 2012, 01:51:29
Weet iemand hier hoe de match tussen Primare en Sonus Faber omschreven kan worden?
En is er iemand die een zinnig woord kan zeggen welke muzikale voorkeur die combinatie heeft?
Ik luister behoorlijk gevarieerd naar muziek, maar de laatste keer dat ik SF heb gehoord klonk dat subliem met rustige muziek, maar trok het geluid volkomen dicht bij wat harder werk (hardrock, linking park, hip-hop, enz).
Ligt dat aan de aard van Sonus Faber, of was dat eerder de combinatie SF + Chord?

Ik denk dat 't probleem eerder bij de opnames zit dan bij je speakers of versterking en de combinatie ervan.
Goed hard-rock opnames klinken gewoon goed op de SF's, slechte niet. Speakers die slechte opnamen goed doen klinken zou ik niet zo gauw willen.
Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

Perfectionist

Ik denk dat een SF niet zo'n geweldige allround speaker is, met jazz, klassiek, vocaal echt prachtig, met rock, trance etc een wat suffe luidspreker.....
Een beter forum begint bij jezelf.