Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Gestart door mmuetst, februari 14, 2022, 21:34:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AudioEnZo

Citaat van: katwax op februari 11, 2024, 10:37:25Het allerbelangrijkste is dat je luisterruimte goed meet, want daar kunnen we 100% met zekerheid van zeggen dat dan elk onderdeel van je set beter zal klinken.
Daar ben ik het helemaal mee eens!

mmuetst

Citaat van: katwax op februari 11, 2024, 10:37:25Het allerbelangrijkste is dat je luisterruimte goed meet, want daar kunnen we 100% met zekerheid van zeggen dat dan elk onderdeel van je set beter zal klinken.
Er zijn in mijn mancave maar twee zaken die klinken, luidsprekers en akoestiek. En een heel klein beetje mijn buizenspul (voornamelijk mijn single end en voorversterker). Voor de rest hou ik me bezig met luisteren naar muziek.
Mocht ooit mijn BlueSound het begeven dan zal ik het niet nalaten om te gaan kijken naar een Eversolo A6 gezien ik dan ook weer een onderdeel van mijn wenslijstje kan afstrepen: wapper  ;D 
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Vandaag twee live concerten meegemaakt. Terwijl op dit forum men zich druk maakt over DACjes en andere dure spulletjes heb ik live in café RoodNoot de groep Crawatte gezien met een hele dikke glimlach op mijn gezicht.
En jawel, ze hebben een verzoekje gespeeld:
Hierna nog naar Café kanaalzicht om de Bowie cover band te bekijken: Spiders from Mars, een feest van herkenning.
Dus nu lekker met een kopje koffie bijkomen van de dag met een mooi Bowie album: The man who sold The world.
Succes iedereen met het luisteren van (dure) spulletjes.....
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

katwax

Citaat van: mmuetst op februari 11, 2024, 11:51:21Er zijn in mijn mancave maar twee zaken die klinken, luidsprekers en akoestiek. En een heel klein beetje mijn buizenspul (voornamelijk mijn single end en voorversterker). Voor de rest hou ik me bezig met luisteren naar muziek.
Mocht ooit mijn BlueSound het begeven dan zal ik het niet nalaten om te gaan kijken naar een Eversolo A6 gezien ik dan ook weer een onderdeel van mijn wenslijstje kan afstrepen: wapper  ;D 
Muziek luisteren is zo fijn als je rust kan vinden in je set, wat je dan aan luisteren bent doet er dan bij mij weinig toe, meestal puur op waar ik zin in heb.
 
Is die Eversolo niet gewoon de next hype in streamers, zo zijn er elk jaar wel een paar  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mmuetst

Citaat van: katwax op februari 11, 2024, 22:04:20Muziek luisteren is zo fijn als je rust kan vinden in je set, wat je dan aan luisteren bent doet er dan bij mij weinig toe, meestal puur op waar ik zin in heb.
 
Is die Eversolo niet gewoon de next hype in streamers, zo zijn er elk jaar wel een paar  ;D

Ik doe ook niet mee aan hypes, zolang mijn BlueSound blijft spelen ga ik hem niet vervangen. Ik krijg voor deze eerste generatie nog steeds updates en hij speelt elke dag mijn favoriete muziek. Maar er komt een dag dat deze BlueSound ook echt op is, en dan zie ik die Eversolo wel als een leuke opvolger.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Ik moet in deze gekke weggooi en koopgrage maatschappij ook rekening houden met de kleinkinderen van @HuubF  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

En niet te vergeten de kwaliteit van software waar we het mee moeten doen  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Door een (onbedoelde) muziektip van @DofN zit ik nu naar Orlando Weeks te luisteren, album Hop Up. Had na de laatste bezoeker aan mijn mancave nog even mijn Magnepans aangesloten gelaten. Toch wel grappig dat deze antieke paneeltjes deze muziek zo lekker vertolken. @DofN bedankt voor de tip!
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

brt

Citaat van: mmuetst op februari 11, 2024, 22:30:11En niet te vergeten de kwaliteit van software waar we het mee moeten doen  :D


Dit plaatje gaat over mastering, niet over de software ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

Citaat van: mmuetst op februari 14, 2024, 21:51:32Door een (onbedoelde) muziektip van @DofN zit ik nu naar Orlando Weeks te luisteren, album Hop Up. Had na de laatste bezoeker aan mijn mancave nog even mijn Magnepans aangesloten gelaten. Toch wel grappig dat deze antieke paneeltjes deze muziek zo lekker vertolken. @DofN bedankt voor de tip!


Ik doe niet aan onbedoelde muziektips.
:)
 
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mmuetst

#460
Gisteren lekker gegeten in muziek café, restaurant Nomono in Utrecht. Achter de bar staan twee Thorens TD 125 draaitafels aangesloten op een klassieke Sansui AU 9900 (als ik het type goed heb) prachtige versterker. Deze stonden aangesloten op een paar grote Altec Lansing luidsprekers.
Kwam met de eigenaar in gesprek en dat is duidelijk een liefhebber. We gaan wat afspreken, ook om één van zijn Thorens te ontdoen van een brom.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Ik weet niet wat ik heb, maar na die vrijdag bij dat café/restaurant ben ik steeds plaatjes aan het draaien. En ik merk dat het ook goed is voor mijn conditie, je moet elke keer naar de tafel lopen, kant A, kant B, stofje aan de naald, plaat niet te dicht bij je trui anders gaat ie knetteren, naald naar het begin, even de borstel over het zwarte goud en dan die naald laten zakken in de eerste groef...kippenvel  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rowdy

Ik draai alleen maar LP's, meestal op de zondagochtend, want dan heb ik geen verplichtingen, en heel af-en-toe een CD.

mmuetst

Citaat van: Rowdy op februari 19, 2024, 21:26:38Ik draai alleen maar LP's, meestal op de zondagochtend, want dan heb ik geen verplichtingen, en heel af-en-toe een CD.
Jij hebt ook een hele mooie draaiert.
Die Thorens TD 125 machines zijn ook een genot om te zien. Heb nog wel zitten zoeken, maar op een gegeven moment maar gestopt. Of de prijs was belangrijk of de speler was er zo slecht aan toe dat ik daar ook geen zin in had. Uiteindelijk heb ik mijn genoegen genomen met mijn huidige Fisher MT 6225.
En uiteindelijk een hele fijne draaitafel.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

AudioEnZo

Citaat van: mmuetst op februari 19, 2024, 21:23:54Ik weet niet wat ik heb, maar na die vrijdag bij dat café/restaurant ben ik steeds plaatjes aan het draaien. En ik merk dat het ook goed is voor mijn conditie, je moet elke keer naar de tafel lopen, kant A, kant B, stofje aan de naald, plaat niet te dicht bij je trui anders gaat ie knetteren, naald naar het begin, even de borstel over het zwarte goud en dan die naald laten zakken in de eerste groef...kippenvel  ;)
Ik denk er ook wel eens met weemoed aan terug, vond  het altijd erg leuk om te doen. Had ook zo'n flesje met peperduur smeermiddel om de naaldtip te koelen  :P

mmuetst

Citaat van: AudioEnZo op februari 20, 2024, 08:05:39Ik denk er ook wel eens met weemoed aan terug, vond  het altijd erg leuk om te doen. Had ook zo'n flesje met peperduur smeermiddel om de naaldtip te koelen  :P
Heb ik zelf niet nodig, draai alleen Coole muziek  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#466
Vandaag het album van Säje (gelijknamige album naam) over mijn Magnepans gedraaid. Ik weet niet wat ze gedaan hebben met deze opname, maar met de Magnepans lijkt het of de dames om je heen staan te zingen (misschien een soort Q sound?).

Nu wil ik als oude snoepert wel omringd worden door mooie jonge dames  :D  top middag!
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

Als de muziek niet netjes tussen de speakers was en de stemmen niet zo precies neergezet zou je bijna denken dat de luidsprekers uit fase staan ;)
Voor de rest vind ik het maar zijige muziek. Snel weer iets anders opgezet, haha
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

mmuetst

Citaat van: RZeemering op februari 25, 2024, 18:23:59Als de muziek niet netjes tussen de speakers was en de stemmen niet zo precies neergezet zou je bijna denken dat de luidsprekers uit fase staan ;)
Voor de rest vind ik het maar zijige muziek. Snel weer iets anders opgezet, haha
Ja, het is niet ieder zijn smaak. Sommige stemmen komen ook netje uit het midden en andere hoor je links en rechts van de luisterstoel.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

Citaat van: mmuetst op februari 25, 2024, 19:01:00Ja, het is niet ieder zijn smaak. Sommige stemmen komen ook netje uit het midden en andere hoor je links en rechts van de luisterstoel.
Ik geloof bij het tweede nummer hoor je de verschillende stemmen steeds verder naar rechts staan in het 'toonladdertje'. Dus begint redelijks rechts van het midden en iedere stem komt een stukje verder tot helemaal rechts naast je. Geinig effect
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

mmuetst

Citaat van: RZeemering op februari 25, 2024, 19:29:31Ik geloof bij het tweede nummer hoor je de verschillende stemmen steeds verder naar rechts staan in het 'toonladdertje'. Dus begint redelijks rechts van het midden en iedere stem komt een stukje verder tot helemaal rechts naast je. Geinig effect
Ja en blijkbaar versterken mijn Magnepans dit effect, heerlijk hoor vier van die zijige dames om je heen  :D
Ik had dit nog niet ervaren met mijn andere luidsprekers.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

haha, niet virtueel zullen ze me meer bekoren denk ik ;)
Een van de redenen waarom dat hier Magenpan's staan: ze weten zich goed geplaatst keer op keer helemaal weg te spelen en hebben een erg brede en diepe soundstage.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

mmuetst

Ik was die dames nu ook wel zat hoor...te veel van het goede is ook niet goed  ;). Live gaat ook altijd lekker op mijn Magnepans, daarom nu overgeschakeld naar live album van Fink: Wheels turn beneath my feet.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

morca

#473
Ik had die ervaring hier met een cd die ik ooit gedownload heb.

i ching - Of the marsh and the moon.
Eerste liedje: Tibet de intro.


mmuetst

Citaat van: morca op februari 25, 2024, 21:58:50Ik had die ervaring hier met een cd die ik ooit gedownload heb.

i ching - Of the marsh and the moon.
Eerste liedje: Tibet de intro.


Ik hoor het, dit is nu weer niet mijn muziek.
Gaat om dit album:
Geniet van Audio, maar betaal met mate.