Post hier je landschapsfoto's

Gestart door denoontje, augustus 20, 2009, 21:27:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skyfox

Wauw, supergave platen, ook de HDR!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

W

Citaat van: skyfox op augustus 16, 2012, 08:31:11
Wauw, supergave platen, ook de HDR!!

Nog twee dan maar:

En voor de geïnteresseerden is hier nog een timelapse van sommige van deze platen te zien: https://vimeo.com/47583688

R


W

Citaat van: R op augustus 18, 2012, 13:25:28
Leuk zeg! Hoe maak je zoiets?

Het is gemaakt van fotosequences ipv normale film. Tussen de 300 en 2000 foto's per shot. Het is eigenlijk niets meer dan het omgekeerde van slow motion. Het ligt natuurlijk allemaal aan je framerate maar hier een rekenvoorbeeld: je uiteindelijke film wil je afspelen met 30 frames per seconde, tijdens het 'opnemen' (wat je dus eigenlijk doet met foto sequences) maak je bijvoorbeeld om de 2 seconden 1 foto. Voor die 30 frames en 1 seconde uiteindelijke film ben je dus 30 x 2 seconden = 1 minuut bezig. dat resulteert in 1 minuut realtime voor 1 seconde footage, voor 10 seconden film heb je 300 foto's nodig die in dit voorbeeld dan 600 seconden duren om te maken.

Het 'leuke' is om uit te rekenen wat de levensduur van je camera is met deze techniek. Stel je maakt 1000 foto's voor 1 shot, en je sluiter is ontworpen op 150.000 clicks (mijn huidige d7000), dan kun je maar 150 shots maken.

eddy135

En dat is gewoon een programmastand in de camera?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

W

Citaat van: eddy135 op augustus 18, 2012, 16:28:25
En dat is gewoon een programmastand in de camera?

De D7000 heeft een ingebouwde intervalometer, daarmee kun je de interval en de hoeveelheid foto's instellen (tot 999). Die foto's moet je zelf verwerken tot een film in een videobewerkingsprogramma. Als de 999 foto's niet genoeg zijn kun je een losse intervalometer op ebay scoren waarmee je oneindig foto's kunt maken. Zelfbouw is natuurlijk ook een optie.

eddy135

Citaat van: W op augustus 18, 2012, 17:13:35
De D7000 heeft een ingebouwde intervalometer, daarmee kun je de interval en de hoeveelheid foto's instellen (tot 999). Die foto's moet je zelf verwerken tot een film in een videobewerkingsprogramma. Als de 999 foto's niet genoeg zijn kun je een losse intervalometer op ebay scoren waarmee je oneindig foto's kunt maken. Zelfbouw is natuurlijk ook een optie.
Cool!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

denoontje

Leuk hoor, lijkt wel een bbc planet filmpje

Perfectionist

Mooie platen, heb sinds kort ook de D7000 maar moet het nog allemaal uitzoeken.
Een beter forum begint bij jezelf.

W

Citaat van: eddy135 op augustus 18, 2012, 18:45:21
Cool!

Ja, het is een mooie techniek! de echte timelapse guru's hebben sinds enkele maanden een film van ongeveer drie kwartier uitgebracht (ook in 4k), hier kun je een trailer zien: http://timescapes.org

Citaat van: denoontje op augustus 19, 2012, 09:47:31
Leuk hoor, lijkt wel een bbc planet filmpje

Dank! Maar de BBC series zijn wel echt van een hogere kwaliteit, met open mond van verbazing zit ik daar vaak naar te kijken. En natuurlijk bij elke shot jezelf afvragen hoe ze het voor elkaar hebben gekregen.

Citaat van: Perfectionist op augustus 19, 2012, 12:16:41
Mooie platen, heb sinds kort ook de D7000 maar moet het nog allemaal uitzoeken.

Wederom dank! De d7000 is een mooie camera die echt veel kan. Een van de manieren om uit te zoeken hoe die werkt is door 'm natuurlijk gewoon lekker veel te gebruiken. Wat voor lenzen heb je erbij? Ik heb namelijk de 18-70mm meegenomen van m'n vorige d70s en gebruik voor de rest alleen maar manual focus lenzen van ±30 jaar oud, of dwalen we hier nu te ver af..

Perfectionist

Heb de 16-85 erbij genomen.......erg scherp lensje....
Een beter forum begint bij jezelf.

Marcus

Citaat van: W op augustus 15, 2012, 15:19:16
De tweede is een HDR, hierin zijn de kleuren redelijk veel aangezet wat niet iedereen even mooi zal vinden (iets té misschien) maargoed, dit is wel ongeveer wat je ziet.

Het is wel HDR maar vind het op zich nog wel meevallen, er zijn mensen die het goed weten te overdrijven!
Mooie compo overigens.

RonG

Geen HDR maar een panorama plaatje  :)

Marcus

Prachtige kleuren! Waar is dat?

RonG

Dat is Haleakala op het eiland Maui, Hawaii. Er is daar ook een observatorie, zal er zo een foto van plaatsen, erg mooi.

RonG

#465
Hier isie, dat is op 3Km hoogte.



W

Citaat van: RonG op augustus 22, 2012, 10:24:44
Hier isie, dat is op 3Km hoogte.



foto doet 't niet, maar ben heel benieuwd!

RonG

Citaat van: W op augustus 22, 2012, 10:54:07
foto doet 't niet, maar ben heel benieuwd!

vreemd, ik zie hem staan ???

skyfox

Citaat van: RonG op augustus 22, 2012, 09:10:11
Geen HDR maar een panorama plaatje  :)


Wauw, fantastische kleuren! Ook erg gaaf dat de wolken over de bergen 'rollen'. Heb je de foto toevallig ook verscherpt? De rand van de berg naar de wolken is hier en daar wel erg hard.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RonG

Citaat van: skyfox op augustus 22, 2012, 12:14:28
Wauw, fantastische kleuren! Ook erg gaaf dat de wolken over de bergen 'rollen'. Heb je de foto toevallig ook verscherpt? De rand van de berg naar de wolken is hier en daar wel erg hard.

Ietsjes, maar ik heb altijd het idee wanneer ik upload naar Flickr het er daar anders (softer) uitziet dan het origineel.

W

Citaat van: RonG op augustus 22, 2012, 11:49:45
vreemd, ik zie hem staan ???

Dan moet ik 'm missen, de eerste kan ik wel gewoon zien

RonG

#471
Citaat van: W op augustus 22, 2012, 14:11:12
Dan moet ik 'm missen, de eerste kan ik wel gewoon zien

En zo?
even verwijderd

VlisChris

Je host hem direct vanuit je account. Dus je moet inloggen om hem te zien. Dat jij hem ziet staan is omdat die in je cache staat waarschijnlijk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RonG

Citaat van: Christiaan S op augustus 22, 2012, 15:49:39
Je host hem direct vanuit je account. Dus je moet inloggen om hem te zien. Dat jij hem ziet staan is omdat die in je cache staat waarschijnlijk.

ok thnx, even aanpassen

RonG