Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Gaat erg snel daar! Als het zo doorgaat kan je dan nog dit jaar intrekken?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


WickedGame

Toch wel benieuwd hoe het nu staat met dit project, zal vast nu toch wel weer wat voortgang zijn neem ik aan :)

DD2

updates...!!   het is alweer bijna Sinterklaas...    :D

MG76

idd, als je zag hoe snel de ruwbouw ging dan zou het huis nu al helemaal af moeten zijn  ;)

Janbo

Ruwbouw gaat inderdaad snel, en erg zichtbaar. Afbouw kost naar mijn ervaring (en bij ons huis) meer tijd dan de ruwbouw, zeker als je het allemaal netjes en precies wilt hebben. Electriciteit, tegels, keuken, plafondafwerking... duurt allemaal even. En voordat het bouwvocht uit het huis is zul je toch ook enige tijd moeten stoken.

Maar beatbrother: geniet van elke stap dichterbij :)

beatbrother

Ja, het ligt nu al eventjes stil. De ruwbouw is wel volledig klaar.
We hebben ondertussen de ramen besteld, maar vooraleer deze opgemeten kunnen worden
moet eerst de dorpels of het arduin gelegd worden.
Door de vrieskou kon dit niet gebeuren en morgen en vrijdag zou het niet vriesen waardoor men het dan gaat doen.
Dus zodra deze liggen worden de ramen opgemeten en vanaf dan duurt het 6-8 weken vooraleer de ramen klaar zijn.

Wat is er verder nog gebeurd ?
We hebben ondertussen ook de plannen en de tekeningen gekregen van de interieur-architect omdat we nu een electricien moeten aanstellen die de belichting moet voorzien.
Ik ben al heel tevreden.  :clapping:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Christof_G

Beatbrother, werk jij toevallig in the Atlantic House in Antwerpen? Ik zie je auto vaak staan in 'den boot' ;)
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

MG76

Bouwen in Belgie gaat dan blijkbaar toch heel anders dan in Nederland  :confused:
Als je zag hoe snel de 1e fase vd ruwbouw die al 2 maanden geleden klaar, dan had ik verwacht dat je nu al veel verder zou zijn.

Krijg je kunstof kozijnen omdat deze erna opgemeten worden omdat houten kozijn al tijdens de ruwbouw geplaatst worden?

En qua elektra moesten we dit voordat de bouw begon al duidelijk hebben ivm sparingen in vloerplaten etc, per verdieping is meteen al het leidingwerk in de verdiepingen (lees: vloerplaten) gestort. Dan kunnen we altijd nog wel wat wijzigigen als we willen maar voor een groot deel is 't al wel klaar.

Misschien dat we dan toch nog eerder klaar zijn  ;)  Of wat is de planning wanneer je er ongeveer in zou kunnen, even onafhankelijk v/h weer wat nu wel een zeer onzekere faktor is...


Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Christof_G

Dit is toch de normale manier van werken ongeacht het materiaal van de ramen. Eerst de ruwbouw en de dorpels plaatsen, daarna komen ze de ramen opmeten en die worden dan gemaakt (+/-6 weken wachttijd). De ramen staan nooit exact zoals op het plan, omdat dit moet uitkomen met de gevelsteen (volle of halve steen).

Elektriciteit wordt steeds bovenop de vloerplaten gelegt, daarna komt er chape of pur over.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

beatbrother

Hmmm ... op de bouwwijze zoals wij het doen moet je echt niet op voort gaan.
De reden dat de ruwbouw zo immens snel is gegaan is dat ik me daarvoor niets in mijne kop moest stoppen. 1 aannemer voor het huis en 1 aannemer voor de kelder en het resultaat is nu te zien.
Nu moeten we alles afzonderlijk gaan bekijken en beslissen. Electriciteit, sanitair, dakwerken, pleister, chape, etc. En dat is mijn probleem. Tijd. Ik ben continu aan het werk, dus voor al die zaken heb ik nog niemand gevonden.  :blink:
We hadden dus wel al wat verder kunnen staan dus, maar ja. Niks aan te doen zeker ?  ;D
M'n doelstelling is wel om volgend jaar juni er toch kunnen intrekken, maar alles zal dan wel nog niet afgewerkt zijn.  :nopompom:

DD2

CitaatM'n doelstelling is wel om volgend jaar juni er toch kunnen intrekken, maar alles zal dan wel nog niet afgewerkt zijn. 

Als de beamer maar hangt toch?   :D

beatbrother

Citaat van: DD2 op december  9, 2010, 14:09:07
Als de beamer maar hangt toch?   :D

Daar zijn we mee begonnen.
En daarrond is het huis gebouwd.  :clapping:

DD2

Heb je trouwens al iets van een ontwerp/tekening van hoe de Bios moet worden? (zag volgens mij enkel een plattegrond en foto's van een voorbeeld bios??).

MG76

#266
Citaat van: beatbrother op december  9, 2010, 14:47:01
Daar zijn we mee begonnen.
En daarrond is het huis gebouwd.  :clapping:

haha, en wat was je 1e film?  ;)

beatbrother


beatbrother

Hier nog eens een update :

* De dallen zijn gelegd en de ramen zijn opgemeten. Dus dat is al positief.  ;D

* De interieur-architect is nu ook begonnen met het ontwerp van de kelder-verdieping. Dit is zijn eerste ontwerp van de muziek-studio ruimte.
Dit staat wel los van de home-cinema, maar mss dat jullie dat ook wel wilden zien :





ProXius

Heel erg gaaf, zowel het huis zelf als deze ruimte. Helemaal mijn smaak!
Ben ook zeer benieuwd naar de inrichting en keuken van het huis zelf!

En uiteraard ook zeer benieuwd naar de HT.  :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

MG76

Ziet er strak uit! OOk zeeer benieuwd naar de rest !

DD2


Martijnst1990

Wauw, echt een heel mooi ontwerp, lekker strak!   :o
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Dat belooft wat voor de HT. Het lijken net foto's 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

beatbrother

Hier wat tekeningen van de andere ruimtes :