Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Het was ook meer een grapje... en deja vu is inderdaad niet volledig correct (als technisch begrip dan ;D)

Xander32

Citaat van: bmateijsen op juni 16, 2012, 11:20:09
Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91497.msg2205601#msg2205601

Groet,

Bjorn ;D

;D

Was er al bang voor dat je daarop doelde ... maar twijfelde desondanks of het nog een diepere betekenis had 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op juni 16, 2012, 11:23:47
;D

Was er al bang voor dat je daarop doelde ... maar twijfelde desondanks of het nog een diepere betekenis had 8).

Not really.... ;D, het is zaterdagochtend... ;D

Xander32

Afgelopen dagen tussen andere bedrijvigheden door een aantal IC`s met elkander vergeleken in m`n relatief nieuwe set.
En niet omdat het moest, maar omdat het kon.

Ik speelde al een jaar of drie met een Slinky Links RS1 (zilver) welke mij altijd heeft kunnen bekoren. Afgelopen dagen ook eens m`n Furutech (FA-220, koper, solid core) en Kimber (KS-1010, koper) IC`s tussen versterker en bron gezet.


Uitkomst: voorlopig laat ik de Kimber er tussen ten koste van de Slinky. De KS-1010 heeft al hetgeen wat de RS1 zo`n goede IC maakt, maar geeft echter iets meer body, iets meer fundament en wat meer warmte mee. Hetgeen mijn set goed past.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Mooie set Sanders....

Deze wil ik nog (met name de speakers) graag eens horen...

Dus mocht je tijd hebben  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#55
Citaat van: VANZOMERENG op juli 27, 2012, 18:58:40
Mooie set Sanders....

Deze wil ik nog (met name de speakers) graag eens horen...

Dus mocht je tijd hebben  :D
Je bent welkom hoor, woonde jij niet in omg. Nijmegen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op juli 27, 2012, 19:44:13
Je bent welkom hoor, woonde jij niet in omg. Nijmegen?
Yep in het mooie Groesbeek...
waar ben je gesettled?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#59
Aan het genieten van;



... wel lekkere muziek voor een ietwat donkere zondagmiddag  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

ach je kunt ook de geremasterde versie van Spetters kijken. Beeld was wel goed, maar wat is/was het geluid van toen 1980/1979 slecht, we hadden de ondertitels nodig.....
Had ik ff gedownload van spotnet.

Straks weer even muziek luisteren
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#61
Dit draadje zat ondertussen onder de stof... Weer eens wat onderhoud plegen;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127755.msg2290457#msg2290457
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#62
Mooie review van van zomereng, , hij is ooit hier thuis geweest en hij kan goed luisteren..
Tsja niets opvallend beschouw ik inderdaad als heel goed.  Ik ken je speakers, zijn fijne speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Willy de Woofer

Ik had dit topic niet eerder opgemerkt.
Voor mij klinkt de installatie van Xander ook erg goed. Deze is ook niet "zomaar eventjes" tot stand gekomen. Complimenten voor de zorg waarmee deze is uitgezocht.
Ik heb al een paar keer gehoord, dat bas-weergevers, in zijn algemeenheid, eerder te groot dan te klein zijn in veel situaties.
Goede monitoren met een sub is zo gek nog niet.

Dirk

Citaat van: Willy de Woofer op november  4, 2012, 09:55:49
Ik heb al een paar keer gehoord, dat bas-weergevers, in zijn algemeenheid, eerder te groot dan te klein zijn in veel situaties.
Goede monitoren met een sub is zo gek nog niet.
een te grote "bas weergever" (sub bedoel je ?) kan volgens mij niet, wel een slecht geïntegreerde...wat hier duidelijk -zo maak ik op uit de vele reacties- niet het geval is
goede monitors met matching sub(s) kan idd erg mooi klinken ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Former member 78

Citaat van: Dynky op november  4, 2012, 10:04:42
een te grote "bas weergever" (sub bedoel je ?) kan volgens mij niet, wel een slecht geïntegreerde...

+1

Willy de Woofer

Citaat van: Dynky op november  4, 2012, 10:04:42
een te grote "bas weergever" (sub bedoel je ?) kan volgens mij niet, wel een slecht geïntegreerde...wat hier duidelijk -zo maak ik op uit de vele reacties- niet het geval is
goede monitors met matching sub(s) kan idd erg mooi klinken ;)
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel de bas-weergevers(drivers) zoals die in een vloerstaander zitten. Daar kun je uiteraard ook  niets aan bijregelen, aan een subwoofer wel. De subwoofer die ik destijds had vulde perfect aan.

vanzomereng

Aangezien Xander32, relatief niet zo ver van mij af woont en ik zeer geïnteresseerd was, in hoe zijn set zou "klinken"
vooral zijn speakers Usher BE-718 DMD, ben ik vandaag bij hem op luistervisite geweest.
Tevens trof ik daar later ook medeforummer Whisper(Marantzforum) aan, gewapend met een tas vol muziekdragers.
Xander32 pakt de zaken wel meteen efficiënt aan  ;D 

De set bestaat uit het zeer fraaie koppel
- Marantz PM 15 S2 Limited Edition (geintegreerde stereo versterker)
- Marantz SA 15 S2 Limited Edition (sacd speler)

Marantz PM 15 S2  / Marantz SA 15 S2



Weergevers
- Monitoren: Usher BE-718 DMD
- Subwoofers: Velodyne SPL-800 Ultra (2 x)

Het feit, dat ik regelmatig moest vragen over de subwoofers wel/niet aan stonden en
zelfs Xander32 af en toe dit zelf moest checken  :D, geeft aan dat deze subwoofers
goed zijn afgesteld en meer dan prima geïntegreerd hun arbeid verrichten i.c.m. de monitoren.

De Velodyne's doen hun ondersteunde werk onder ca.45Hz. en juist bij veel CD,s  is in deze regio niet zo heel veel meer te beleven.
M.a.w. bij vele CD's vond ik de subwoofers niet zo heel veel toevoegen en klonk het zonder subs ook zeer prima, maar als ze wel aan
de bak moesten, verliep dit uitstekend en kreeg het geluidsbeeld meer body.

Ondergetekende had een CD meegenomen met een bijna vergelijkbare playlist, die ik vorige week woensdag
ook heb gebruikt  tussen het vergelijk van de Millon Phantom & SF Liuto 

Mijn playlist



Daar waar mijn Liuto's nog weleens op willen vallen met hun pittigheid en retestrakke bas en ik me
de Millon,s nog goed kan herinneren om hun vloeiende/ronde weergave en "verende", charmante basweergave,
moest ik ff zeer goed nadenken wat me m.b.t. de Ushers, me tussen de oren is blijven hangen  :eh:
 
Eigenlijk is me niks goed bijgebleven of beter gezegd, er is me niks  spectaculairs bijgebleven.
Voor de 1, een signaal, wellicht naar een saaie luidspreker zonder karakter te hebben geluisterd  :(
voor de ander wellicht een teken van toppie, 1 luidspreker die zich zelf wegcijfert  ::)

Oh ja, de hoogweergave was zeer verfijnd en liet veel ruimte over voor detail, zonder analytisch te worden
en was m.i.z. qua dosering zeer goed, niet oplopend, niet schel maar lekker fris.
De rest van de frequentieband was gewoon goed, wellicht nog wel meer als dat, maar wel onopvallend.

E.e.a resulteerde wel dat het bij mij, bij wat stevige muziek het soms iets te timide en te gepolijst op me overkwam.
Uiteraard klonk  "When a Blind Men Cries" van Deep Purple, gewoon goed, maar wat meer vuurwerk geniet mijn voorkeur.
Het klassieke stuk van Handel (Watermusic) klonk zeer fraai en fijntjes, eigenlijk super en de aard van de weergave lag
geheel in het verlengde van de sfeer van dit muziekstuk  :inlove:
Mijn Liuto's denken af en toe dat Bach, Beethoven, Handel "rockers" zijn  ???

Uiteraard viel er ook nog meer fraaie muziek te genieten, waaronder ook zeer veel moderne wereldmuziek.

Hieronder een gedeeltelijke opsomming van wat we er doorheen gejast hebben
- Karunesh / nummer:Inshalla
- Panta Rhei / nummer: Ailin Duinm
- Clannad
- Fernanda Lemeirinhas
- Cantus ex Corde (Slavische byzant.mannenkoor)
- Anouk
- Mink de Ville
- Keb Mo
- Nils Lofgren
- Janis Ian
- German Brass
- Rodrigo y Gabriela / nummer: alleen akoestisch gitaar versie van Starway to Heaven

speakers




Resume
Ja alweer een goede review van VANZOMERENG, met zijn nonchalante testmethodiek of heeft 'ie echt slechte oortjes  :D

Echte slechte componenten/speakers worden er niet tegenwoordig niet meer gemaakt (uitzonderingen daargelaten)
Kies je speakers die passen bij je ruimte, vermijd je akoestische miskleunen.
Ben je evt. ook nog in staat je subwoofies goed af te stellen, is alles weliswaar nog niet 100% maar wellicht >95%,
dan kan er toch niet zoveel mis meer gaan, toch ?

Persoonlijk/smaak
Zeer fraaie set, zowel optisch als gehoormatig, die m.i.z. alle genres goed vertolkt, goed bij het stevige werk,
zeer goed bij het lichte werk/klassiek mits qua volume, niet op volle oorlogssterkte wordt gedraaid.
Niet de meest spectaculaire speakers, wel zeer verfijnd, geschikt voor langdurige hoorsessies zonder luistervermoeidheid
en zeer goed in staat de muziekale boodschap over te brengen.

Robert,
Je heb het goed voor elkaar en een zeer fraaie set, hierin verstandige keuzes gemaakt, goede op- en afstelling van de hardware
en dit alles voor een zeer vriendelijke aanschafprijs. (ik heb persoonlijk, duurdere sets minder horen presteren)

Verder nog bedankt voor je gastvrijheid en voor de gezellige middag .
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#68
 :pompom:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Betreft de SBT ben ik mij verder aan het inlezen.
Nu kom ik her en der de zgn. Toolbox 3.0 tegen ...


Wat is dat / wat doet het ?

Heeft iemand er ervaring mee ?

Is het een aanrader of juist niet ?




B.v.d.,  Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ik heb het er zelf ook op gezet. Meer omdat ik nog altijd een beetje tweaker ben, dus zoiets als Toolbox er al snel op zet.
Bevalt mij prima, maar heb niet getest tussen origineel en Toolbox.

Er is overigens ook nog andere mod die gericht is op het gebruik van de USB uitgang.
Je kunt ze niet  samen gebruiken!

Wat ze voornamelijk doen is het aanpassen van wat instellingen, waardoor het beter moet gaan klinken.
Het beste is om de site te lezen, daar word ook uitgelegd wat elke aanpassing doet namelijk.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

De IPad heeft best een goede/snelle netwerkkaart, dat i.c.m. de krachtige router maakt dat ik nu gemiddeld 45 a 46 mbit/s haal van de beloofde 50 bij een bekabelde aansluiting. Niet gek  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zojuist de Viablue toslink binnen; morgen maar eens de SBT gaan aansluiten, IPeng installeren op m`n IPad en Spotify activeren  :pompom:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Ik kan ook niet wachten totdat ik Spotify over mijn set kan luisteren. Veel plezier!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

#74
SBT:

In principe plug&play, maar de netwerk verbinding met de SBT valt steeds weg.
Wanneer ik op de plaats van de SBT ga zitten met de IPad, haal ik daar 25 mbit/ s hetgeen toereikend is.


Desondanks valt de verbinding steevast weg; HELP !



http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127931.msg2294293#new
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT