Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skyfox

Ze waren aangesloten op een Marantz sr7005. Lijkt me toch wel prima?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Zefanja

Citaat van: skyfox op april  1, 2012, 12:14:38
Ze waren aangesloten op een Marantz sr7005. Lijkt me toch wel prima?

Zou op de SR7005 niet hard mogen klinken, alhoewel de SR7005 minder warm is dan je zou verwachten van Marantz.
Het kan ook an de bekabeling hebben gelegen, maar het kan ook heel goed zijn dat ze gewoon niet matchen met de SR7005 of misschien wel de gebruikte bekabeling.

@Beatbrother: Ik zou zeker eerst gaan luisteren op verschillende receivers.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Leuk dat je bijna aan je HT begint. Ken de speakers niet, wel KEF, maar niet in die uitvoering. Los van de electronica (die natuurlijk ook een groot deel van het geluid bepaalt) zal de akoestiek een nog groter aandeel hebben hoe de speaker klinkt. Heb je al besloten of je een nul-meting laat doen? Je bent natuurlijk ook nog steeds welkom om bij mij te ervaren wat akoestiek voor invloed heeft ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

beatbrother

Citaat van: HTip op april  4, 2012, 23:17:41
Leuk dat je bijna aan je HT begint. Ken de speakers niet, wel KEF, maar niet in die uitvoering. Los van de electronica (die natuurlijk ook een groot deel van het geluid bepaalt) zal de akoestiek een nog groter aandeel hebben hoe de speaker klinkt. Heb je al besloten of je een nul-meting laat doen? Je bent natuurlijk ook nog steeds welkom om bij mij te ervaren wat akoestiek voor invloed heeft ;)

Ik wil wel zowiezo daarna eens een meting gaan doen, maar niet op voorhand.
Alle muren worden eerst met gyproc dicht gemaakt en er wordt achterin wel isolatie voorzien. Voor warmte & geluid.
Zojuist telefoon gehad dat ze mss dinsdag ermee gaan beginnen. Dus dat wordt opruimen dit weekend.  ;D

Daarna als de volledige ruimte klaar is, ga ik het wss wel laten nameten voor eventueel aan te passen waar nodig.
Ik wil zeer graag eens langskomen bij u, maar ik ben er nog niet kunnen geraken door tijdsgebrek.  :'(



StefaanD

Vreselijk late reactie ivm speaker keuze van mijnentwege en moest op een bepaalde pagina ook even een dweil erbij nemen  ;D Dit wordt zowieso een topruimte om volop in te genieten.

Opnamestudio ziet er wowww uit, dus kan niet misgaan voor de HT ruimte.

Ben waarschijnlijk bevooroordeeld maar Focal lijkt me een goede keuze zeker in combinatie met Marantz.
Maar je zou dan wel beter voor de W serie gaan ipv de V, die klinken namelijk nog strakker. Kan je zelfs een iemand aanraden waar je deze kan beluisteren weliswaar op een Sunfire opstelling.

Klonk toen ik er was met de V serie al top maar er staan daar nu blijkbaar een stel 826 W te spelen.

Zelf stap 'k dit weekend over op een combi AV 7005 / MM 7055 komend vanaf een Onkyo in combinatie met Focal 826 V. Klinkt met mijn Onkyo receiver al goed, maar straks zal dat nog beter gaan.


Wat me wel afvraag welke bronnen ga je gebruiken ?

De Anthem heeft bijvoorbeeld geen multi channel analoog in en dat deed voor mij de keuze vallen op Marantz.

beatbrother

Voila.
Na een weekendje goed doorgewerkt te hebben is de ruimte volledig leeg en klaar om in te beginnen.  :clapping:
Vandaag hebben ze ook de levering gedaan van het isolatie-materiaal en de gyproc platen.
Het is eindelijk zo ver en ik ben er klaar voor.  Nu ja, mijn werk zal vooral het nemen van fotootjes zijn.  :angel:
Bij deze dus :




Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |


Da-lite

Dat is een grote ruimte die je daar klaar hebt staan .
Dit gaat weer een mooie HT worden , nog eentje om te volgen .  :popcorn:

Die paletten op je oprit zijn waarschijnlijk voor de muren en plafond , wat ga je op de vloer doen ?
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

W.Otter

heel veel succes! ziet er veel belovend uit :) mooie ruimte!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

larzie

Mooie stenen ook aan de buitenkant van je huis! Ben benieuwd hoe de ruimte uiteindelijk gaat worden. Dat het mooi gaat worden heb ik geen twijfel over! Succes ermee!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Wat zijn de afmetingen van de ruimte? Ziet er echt heel groot uit. Gaaf dat je vanaf het nulpunt kunt beginnen met alles opbouwen. Succes!   
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

HTip

De eerste stap is gemaakt. Nu gaat het echt beginnen :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Veel succes ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

MG76

Ben ook heel benieuwd naar de vorderingen van dit project, gezien de studioruimte gaat dit zeker goed komen  ;D

Is er een planning wanneer je de ruimte af wil hebben?

beatbrother

Citaat van: MG76 op april 11, 2012, 07:33:45
Ben ook heel benieuwd naar de vorderingen van dit project, gezien de studioruimte gaat dit zeker goed komen  ;D

Is er een planning wanneer je de ruimte af wil hebben?

Ik hoop zo snel mogelijk.
De gyproc muren, koof en plafond zouden op 1,5 - 2 weekjes klaar moeten zijn.
De rest denk ik dat toch ook nog enkele weekjes in beslag zal nemen en ook naargelang het financieel haalbaar is hè.
Momenteel ben ik bezig om een container te laten afkomen met de cinema-zetels.

rallufff

Citaat van: beatbrother op april 11, 2012, 09:47:11
Ik hoop zo snel mogelijk.
De gyproc muren, koof en plafond zouden op 1,5 - 2 weekjes klaar moeten zijn.
De rest denk ik dat toch ook nog enkele weekjes in beslag zal nemen en ook naargelang het financieel haalbaar is hè.
Momenteel ben ik bezig om een container te laten afkomen met de cinema-zetels.

Heb je een foto van de cinema-zetels?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


rallufff

Ze zien er echt uit als heerlijke stoelen om in te hangen en naar een filmpje te kijken.

Moet goed gaan komen denk ik  8)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

larzie

Ik zie dat als je die neemt je in ieder geval naast jezelf 8 andere forumleden kunt uitnodigen voor een M&G!  :D hehe
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

beatbrother

Citaat van: Zefanja op april 11, 2012, 12:00:35
Nice!!!
Je weet ze wel uit te zoeken zeg.

Ik ben er voor in Amerika geweest en ben er daar verschillende gaan testen.
Er was er ook 1 die ook echt heel goed zat, maar die zag er wat ouderwets en bompa-achtig uit.  :dry:
Dus die gaat het dan toch niet worden.
De keuze van de zetels die ik nu wil hadden ze toen nog niet, dus deze heb ik jammer genoeg nog niet kunnen proberen.
Vandaar dat ik nu met de twijfel zit om eerst 1 te laten overkomen zodat ik m kan testen en dan
de resterende zetels te kopen of toch maar ineens ze allemaal tegelijk kopen met het risico dat ik
ze niet leuk vind.  :blush:
Ze lijken me wel goed te zitten.
Ze zijn ook in echt leer, electrisch verstelbaar en eventueel met een butkicker geïnstalleerd.

beatbrother

Citaat van: larzie op april 11, 2012, 12:05:47
Ik zie dat als je die neemt je in ieder geval naast jezelf 8 andere forumleden kunt uitnodigen voor een M&G!  :D hehe

;D
De bedoeling is voor 2 rijen.
De eerste rij met 4 stoelen en een love-seat in het midden.
De tweede rij gewoon 4 stoelen.
Dus het zullen 7 forumleden worden.  :devil: