Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Ralf67

Zoiets als een actieve monitor met DSP en multiple subwoofers ?

Werkt in de praktijk ook vaak goed


Maar dat station ben je al voorbij .

Staaled

Citaat van: Contour op augustus 26, 2021, 11:13:54
Om het laag goed tot zijn recht te laten komen, is een grote ruimte vaak gunstiger. In een kleine ruimte kan het helemaal vollopen met zulke grote speakers met van die dikke woofers erin. In kleinere ruimtes zie je derhalve vaak dat met monitor speakers betere resultaten worden bereikt.

Groetjes Walter
Je bent nieuw hier ? :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

#10552
Citaat van: Staaled op augustus 26, 2021, 14:01:33
Je bent nieuw hier ? :D
🤣🤣🤣
Het beste laag wat ik ooit gehoord heb.
Was op mijn slaapkamer.
Met torenhoge speakers ....en een sub(.s)


Heeft Koen ze bijna klaar Hans.
Cool !!

chansig

Nee....ik krijg de speakers van Koen. Hij voorziet een chronisch gebrek aan tijd voor de komende jaren.  :D

Voor de rest: Rokjesdag is 1 van de mooiste dagen van het jaar: teken dat de zomer eraan komt. Vandaag is dat helaas niet het geval. Wind waait schijnbaar weer een kant op die lekker kriebelt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Als hij kriebelt dan is je rokje te kort, ik zou kniehoogte aanraden dan bevalt mij goed..

chansig

De spiekers staan.

Gisteren kwamen Koen en Abel even langs. We moesten ook weer snel door voor andere festiviteiten. Het boven krijgen was een uitdaging. Man wat zijn ze zwaar. Dan mn de baskasten. Ook de topkasten wegen niet weinig. Maar goed, Koen heeft undercover spieren dus kreeg ze zonder problemen boven. Neergezet, zoeken naar kabels om de boel aan te sluiten. Er was snel geluid. Even meten en hoe bijzonder: Niets aan te passen in het laag. Vanaf 20 Hz (raam stond open dus de golf paste) erg netjes met piekjes en dalletjes binnen de 3 dB.

Hoppa speakers uit en door naar een gezellige middag/avond. Vandaag eens serieus luisteren. Mooie dag hiervoor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Vandaag eerst maar eens foto's maken en hier posten denk ik :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

#10557
 ;D

Helemaal gelijk...



Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Fraai!  :worship:
Zit hier nu ook dsp bij ingebouwd?

Groeten...

chansig

#10559
Ze zijn erg fraai. Er komen nog ringen om de woofers. Vervolgens is het een beetje schuiven, proberen etc wat het fijnste klinkt. Dan komt Koen nog een keer langs voor die ringen en nogmaals meten. EN eventueel wat aanpassingen in het filter. Nu dus niet nodig.

Maar vandaag gewoon even genieten van muziek. Speakers zijn gelukkig al ingespeeld.  :D

De boel gaat nog anders aangesloten worden. Is nu analoog.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Ziet er zeer fraai uit Hans. Veel luister/meet/aansluit/schuif maar vooral muziek plezier gewenst  :smile:

Carrol

Ziet er fraai uit Hans...
De jbl gaat toch uiteindelijk weg,wat komt daar voor in de plaats.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Ws de 305.  Of misschien dat ik de Adam ga kiezen. Ik kijk wel. Het is voor in de fietskamer dus geen audiofiele eisen.

De 308 is te groot, kan ook de plankjes wat naar beneden verplaatsen. Maar verkopen en nieuwe/andere kopen is minder werk. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Mooie luidsprekers.

Hoe hoog zijn ze ?

i2Paq

Wat een prachtige combinatie dat wit met dat hout!
Alleen al een streling voor het oog.  :wub:

Veel luisterplezier Hans!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

CZ79

Wat een onwijs mooie speakers Hans!
Zal vast mooi klinken, erg anders dan de JBLs
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Citaat van: Ralf67 op augustus 29, 2021, 10:36:24
Mooie luidsprekers.

Hoe hoog zijn ze ?


1.24 hoog, 41 diep en 24 breed. En dus behoorlijk zwaar. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: i2Paq op augustus 29, 2021, 11:02:54
Wat een prachtige combinatie dat wit met dat hout!
Alleen al een streling voor het oog.  :wub:

Veel luisterplezier Hans!

Zit geen wit in.. :D

Topkasten zijn grijs.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: cz79 op augustus 29, 2021, 11:05:10
Wat een onwijs mooie speakers Hans!
Zal vast mooi klinken, erg anders dan de JBLs

Nu het eerste nummer erdoorheen. Het klinkt voller. Gezien de woofer berzetting mag dat ook wel.

Laag klinkt heerlijk, stemmen idem. Qua plaatsing, afbeelding etc maakt het allemaal niet zoveel uit. Dus eigenlijk wat je mag verwachten van een goede speaker. Een 8m maar dan met een flinke baskast. :D

Dus....zonde van het geld.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

#10569
Citaat van: chansig op augustus 29, 2021, 11:08:50
Zit geen wit in.. :D

Topkasten zijn grijs.

Gr. Hans

Nu je het zegt!  :laugh:

Zal de lichtval zijn, of dat krijg je met een cheap-ass laptop van de baas  :D

Neemt niet weg dat ze mooi zijn, ook in het grijs  :angel:


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Contour

Niet eens een 8C? Miskoop dan!  :laugh:

Nee hoor, ziet er fraai uit, op tapijt zouden er wel spikes of iets dergelijks onder kunnen trouwens.


Kwabbernoot


chansig

Dat is toch de uiteindelijke naam geworden ? Of ben ik in de war ?

Overigens dat "dingetje" in het hoog hoor ik hier niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Voor de verandering ben je eens een keer niet in de war.  :laugh:

Top dat de eerste indrukken thuis goed zijn.

Groeten...