Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchmuscle

Citaat van: morca op januari  8, 2013, 21:45:19
Wat koste deze set?

-49 euro voor de mic.
-59 euro voor de M-audio.
-15 euro 5 meter mic kabel.
-5 euro voor loop kabel.
-4 euro voor 3m tulp.

132 euro voor mij.

ligt natuurlijk ook aan de lengte van de kabels en kwaliteit.

Dutchmuscle

Citaat van: Phyt op januari  8, 2013, 22:15:33
-Behringer mic ecm 8000.  €49 Bij Bax
-M-audio fast track Usb II  €59 bij Feedback
-Xlr male/female (kabel voor mic)
-Xlr male naar tulp (voor loop te maken calibreren soundcard)
-Tulp voor naar je receiver.

Kabels is lastig kun je zo gek maken als je wilt en afhankelijk van de lengte maar denk dat je totaal zo rond de 120/130 euro uitkomt?

Ik zag eerder in je post staan omg Eindhoven.......woon jij daar? zo ja.....waar?

Phyt

B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

bluemagics

Als je een receiver koopt met audessey. bijvoorbeeld de XT32 (de beste versie die ze hebben. Goedkoopste receiver die het heeft is de Onkyo 818). ZOu dat een hoop gedoe kunnen schelen?

Audessey kan ook de sub instellen. Dat kan het systeem van pioneer niet. Maakt dat een groot verschil?
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)


Timvg

Maar als je handmatig werken niet ziet zitten zijn Audyssey XT / XT32 of een anti-mode een leuke tool. Bij mij werkten ze allemaal erg goe, maar ik heb een heel droge ruimte.

morca

Citaat van: Timvg op januari  9, 2013, 17:35:31
maar ik heb een heel droge ruimte.
Ik ook,beide ruimte,s trouwens,
maar ben altijd bang met die harde kamer,en al die nagalm dat het dan niet goed werkt.
Dus tip het nooit als het middel,het werkt zekers wel goed als je ruimte meewerkt,doet ADSY dat ook wel weer,de dure versie,s dan.

Joske007

Neem nu mijn galm-kamer als voorbeeld  :smile:
Zelf heb ik gemerkt en getest met Audyssey, standaardmeting via MCACC en de Automatische EQ v/d sub Velodyne, dat je van een moeilijke kamer geen wonderen kan verrichten en je de oplossingen elders moet zoeken en aanpakken.
Wel was ik aangenaam verrast dat ik in mijn Pioneer-MCACC, de mogelijkheid kortelings ontdekte om staande golven, enz.. beperkt te kunnen aanpakken en dat is wel iets dat je niet terug vindt bij Audyssey.

Al haal je de grootste winst natuurlijk in het aanpakken van de kamerakoestiek zelf.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Timvg

Wat voor Audyssey was dat? Met de XT heb ikzelf heel goeie ervaringen, XT32 zou nog beter zijn.

Staaled

Citaat van: Joske007 op januari  9, 2013, 18:36:26
Neem nu mijn galm-kamer als voorbeeld  :smile:
Zelf heb ik gemerkt en getest met Audyssey, standaardmeting via MCACC en de Automatische EQ v/d sub Velodyne, dat je van een moeilijke kamer geen wonderen kan verrichten en je de oplossingen elders moet zoeken en aanpakken.
Wel was ik aangenaam verrast dat ik in mijn Pioneer-MCACC, de mogelijkheid kortelings ontdekte om staande golven, enz.. beperkt te kunnen aanpakken en dat is wel iets dat je niet terug vindt bij Audyssey.

Al haal je de grootste winst natuurlijk in het aanpakken van de kamerakoestiek zelf.
Doet Audyssey ook ,maar heeft geen aparte setting of naam. :)

 
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joske007

Citaat van: Timvg op januari  9, 2013, 18:42:54
Wat voor Audyssey was dat? Met de XT heb ikzelf heel goeie ervaringen, XT32 zou nog beter zijn.

Ik had de Onkyo TX-NR5007 (Audyssey MultEQ XT) en die regelt alles automatisch, waarbij je minder manuele controle hebt.
Zoals bv staande golven, enz.. die ik wel manueel kan dempen/regelen via MCAAC van Pioneer.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Timvg

Welke posities gebruik je bij metingen? Normaal zou de XT een heel degelijk resultaat moeten geven.

Joske007

Citaat van: Timvg op januari  9, 2013, 19:42:18
Welke posities gebruik je bij metingen? Normaal zou de XT een heel degelijk resultaat moeten geven.
Zoals ik reeds zei, dat je van een moeilijke kamer geen wonderen kan verrichten en je de oplossingen elders moet zoeken en aanpakken ook al heb je Audyssey, etc...
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

bluemagics

Zeg ik het goed als ik het als volgt samenvat:

ADSY is geavancerder en stelt ook je sub in. Alleen is er geen ruimte voor handmatige correctie.

MCAAC van pioneer is minder uitgebreid, maar er zijn wel mogelijkheden om het een en ander zelf in te stellen.

ADSY (XT/XT32) zal het in de meeste gevallen standaard goed instellen, maar bij moeilijke ruimten zal je handmatig moeten tweaken en in dat geval is MCAAC of een externe systeem beter.
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Staaled

Citaat van: bluemagics op januari 10, 2013, 14:11:49
Zeg ik het goed als ik het als volgt samenvat:

ADSY is geavancerder en stelt ook je sub in. Alleen is er geen ruimte voor handmatige correctie.

MCAAC van pioneer is minder uitgebreid, maar er zijn wel mogelijkheden om het een en ander zelf in te stellen.

ADSY (XT/XT32) zal het in de meeste gevallen standaard goed instellen, maar bij moeilijke ruimten zal je handmatig moeten tweaken en in dat geval is MCAAC of een externe systeem beter.
In moeilijke ruimtes of situaties raakt elke auto EQ die ik ken de draad gedeeltelijk of soms helemaal kwijt.
Handmatig is dan de enige oplossing , maar ook daar hoef je niet veel van te verwachten.
Galm haal je nooit met EQ weg.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dutchmuscle

Citaat van: bluemagics op januari 10, 2013, 14:11:49
Zeg ik het goed als ik het als volgt samenvat:

ADSY is geavancerder en stelt ook je sub in. Alleen is er geen ruimte voor handmatige correctie.

MCAAC van pioneer is minder uitgebreid, maar er zijn wel mogelijkheden om het een en ander zelf in te stellen.

ADSY (XT/XT32) zal het in de meeste gevallen standaard goed instellen, maar bij moeilijke ruimten zal je handmatig moeten tweaken en in dat geval is MCAAC of een externe systeem beter.

Ik denk het niet met mcacc kan je maar op 1 plek meten en met adsy op 8 dat is beter.

morca

Citaat van: Hipster op januari 10, 2013, 14:24:29
In moeilijke ruimtes of situaties raakt elke auto EQ die ik ken de draad gedeeltelijk of soms helemaal kwijt.
Handmatig is dan de enige oplossing , maar ook daar hoef je niet veel van te verwachten.
Galm haal je nooit met EQ weg.
:withstupid:
Daarom zie je mij ook vaak de auto systemen afraden als je niet gaat meten.
Nagalm en staande golven door verkeerde plaatsing vaak moeten door plaatsing veranderd worden.

Net als Dutchmuscle al aanhalde in een ander topic vandaag,en ik vd week ook al tov mijn situatie en waarom ik zo geplaatst heb.
Mijn setup staat haaks op die van......moet even denken.
Op langs de lange muur spelen is 99 % van de gevallen niet gunstig tot zeer slecht.
Midden in de kamer dwars op de lange muur is ook al zo,n lekkere als je alle delen hard hebt,de vloer dus ook......

Dutchmuscle

Zo heren ik heb me net wat banaan plugs kado gedaan en onderlegschijven voor spikes :D
De extra banaan plugs zijn voor het bi-ampen van mijn b&w cm9's.
De onderleg schijven zijn voor de spikes nu staan ze nog op doppen.
Ik ga nu meten wat het verschil is tussen de doppen en de spikes.
En wat het verschil is met bi-ampen of gewoon.

wordt vervolgt..........

Timvg

Wel de microfoon laten staan dan, anders zou je wel eens verschillen kunnen meten die er niet zijn  :music:

bluemagics

Een vraag van een groentje:

Wat is het verschil tussen het meten met een db-meter met een meet-microfoon? Hebben je beide nodig om een compleet beeld te krijgen?
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Dutchmuscle

Citaat van: Dutchmuscle op januari 10, 2013, 16:36:57
Zo heren ik heb me net wat banaan plugs kado gedaan en onderlegschijven voor spikes :D
De extra banaan plugs zijn voor het bi-ampen van mijn b&w cm9's.
De onderleg schijven zijn voor de spikes nu staan ze nog op doppen.
Ik ga nu meten wat het verschil is tussen de doppen en de spikes.
En wat het verschil is met bi-ampen of gewoon.

wordt vervolgt..........

Het eerste wat opvalt met doppen of spikes onder de speakers is:
adsy regelt de speakers 2db harder af met spikes.
Heb 3 keer gereset en opnieuw gemeten met adsy omdat ik het zelf ook niet geloofde :D

wordt vervolgt.........

Phyt

Citaat van: Dutchmuscle op januari 10, 2013, 16:36:57
Zo heren ik heb me net wat banaan plugs kado gedaan en onderlegschijven voor spikes :D
De extra banaan plugs zijn voor het bi-ampen van mijn b&w cm9's.
De onderleg schijven zijn voor de spikes nu staan ze nog op doppen.
Ik ga nu meten wat het verschil is tussen de doppen en de spikes.
En wat het verschil is met bi-ampen of gewoon.

wordt vervolgt..........

Nice welke heb je gehaald VDH?  Ik vond die te prijzig en ben voor Norstone pluggen gegaan ook goudkleurig en staat dus mooi :).  Waren 15 euro per 4 ipv €32.
B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

morca

Citaat van: Dutchmuscle op januari 10, 2013, 17:36:50
Het eerste wat opvalt met doppen of spikes onder de speakers is:
adsy regelt de speakers 2db harder af met spikes.
Heb 3 keer gereset en opnieuw gemeten met adsy omdat ik het zelf ook niet geloofde :D

wordt vervolgt.........
Misschien resoneren ze door,en nu niet meer.....?

Dutchmuscle

Citaat van: Phyt op januari 10, 2013, 17:57:50
Nice welke heb je gehaald VDH?  Ik vond die te prijzig en ben voor Norstone pluggen gegaan ook goudkleurig en staat dus mooi :).  Waren 15 euro per 4 ipv €32.

Ik heb inderdaad  norstone pluggen gehaald 14.95 per 4

Timvg

Controleer je de verschillen met REW? Of laat je gewoon Audyssey opnieuw inregelen? Weet wel dat Audyssey opnieuw laten inregelen sowieso verschillen geeft in resultaat, met of zonder nieuwe apparatuur.

Persoonlijk laat ik inmeten met Audyssey, en controleer dan de curve met REW. Is die niet naar wens, laat ik opnieuw inmeten.