Gesloten sub op basis van CSS SDX-15

Gestart door daxie, november 5, 2009, 20:44:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daxie

Citaat van: Interficior op december 18, 2010, 17:02:03
Ik ben bang voor geld dus dat heb ik verder niet durven bekijken hoor. ;)

't Is je wel gelukt om ze eruit te krijgen? :P

jep, schaar er in :)

daxie


Ejorne

#77
 O0

Zij zijn groot... ... da's niet eerlijk...
:worship:

Interficior

Ahh, lekkere jetsers! Zijn dat nou trouwens "mijn" dingen of niet? :P

geld is trouwens aangekomen
Take it or lease it

daxie

Ja, komen inderdaad van bij jou...

Ik moet nog de luidsprekerkabel aan de klemmen solderen, maar mijn soldeerbout is naar de vaantjes...
Morgen op werk even soldeerstationnetje lenen.
Donderdag is gepland om ze dan te plaatsen...

Interficior

Citaat van: daxie op december 19, 2010, 14:29:29
Ja, komen inderdaad van bij jou...

Ik moet nog de luidsprekerkabel aan de klemmen solderen, maar mijn soldeerbout is naar de vaantjes...
Morgen op werk even soldeerstationnetje lenen.
Donderdag is gepland om ze dan te plaatsen...
Waarvan zijn die klemmen gemaakt dan? Zitten de kabeltjes er dan zo losjes in?
Take it or lease it

daxie

Is eigenlijk een plaatje met aan 2 zijden een gat... ene kant wordt op de klem geschroefd, andere kant moet aan de kabel gesoldeerd worden...

daxie

#82
Ze zijn af... Beetje gesukkeld met die slagmoeren. Ik had een tweetal verbindingen niet mooi rechtgeboord, en dus daar zitten sukkelen om de slagmoeren te vinden. Met als gevolg dat er een was losgekomen.
Toch altijd een gepiel. Kwam nog bij dat de rubber rand van de woofer niet overal even mooi was weggehaald, waardoor sommige gaten van de css-sdx15 half toe zaten met of wel een randje rubber of wel lijm... Niet echt mooi afgewerkt van CSS.
En staan te spelen, momenteel op Trentemöller.
Nog vroeg om iets te zeggen, eerst paar dagen laten inspelen, dan post ik wel wat meetgrafiekjes...

daxie

Ik kon het niet laten, en ik wou mijn gevoel controleren...

En mijn gevoel bleek te kloppen.

Onder de 45Hz niks meer... Vanaf 45 daalt hij sterkt, tot ong 30Hz -30dB, tussen 20 en 30Hz gaat hij een paar dBs omhoog, maar that'is

Ik kan me niet inbeelden dat inspelen zoveel effect heeft?

Of heb ik dikke pech met mijn (niet te wijzigen!) plaatsing?

Interficior

Anders voor de zekerheid even dichtbij de conus meten.
Take it or lease it

daxie

#85
Dag Camiel,

wat zou ik moeten zien bij welk geval? Ik veronderstel dat als het geen kamerinvloed is, de sub verder zal doorlopen als ik dichtbij meet?

Interficior

Je ziet dan de respons van de woofer in zijn kast (+ invloed amp!). Dan weet je dus of het aan de akoestiek ligt of aan iets in het systeem zelf.
Take it or lease it

daxie

Mooi vlak tot 24Hz, vanaf dan lichte daling, -3dB punt op 21Hz ong...

zucht

Ejorne

#88
Citaat van: daxie op december 24, 2010, 12:43:24
Onder de 45Hz niks meer... Vanaf 45 daalt hij sterkt, tot ong 30Hz -30dB, tussen 20 en 30Hz gaat hij een paar dBs omhoog, maar that'is

Citaat van: daxie op december 24, 2010, 14:12:04
Mooi vlak tot 24Hz, vanaf dan lichte daling, -3dB punt op 21Hz ong...

zucht

Staan de subs niet per ongeluk in elkaars tegen fase?

daxie

Citaat van: Ejorne op december 24, 2010, 14:43:49
Staan de subs niet per ongeluk in elkaars tegen fase?

Zal morgen eens 1 vd 2 omdraaien. Kan eigenlijk wel, geen slecht idee. Nu klaarmaken voor familiezaken.
Bedankt Jeroen.

daxie

Voorlopig nog weinig goed nieuws te melden.
Als ik de fase omkeer krijg ik een betere respons, maar ik moet de versterker ver open zetten om iets van geluidsdruk te krijgen.

Vanmiddag misschien nog wat experimenteren en eens de bevindingen hier neerzetten, stap voor stap.

Ondertussen mijn PB12+ opnieuw degelijk ingeregeld. Tot en met 30Hz een watervaldiagram dat onder de 300ms zit (op een klein piekje bij ong 52 Hz na).
Ook mooie vlakke respons met heel wat bottom end power.
Een mens vraagt zich af waarom hij eigenlijk verandert.

daxie

Resultaten blijven hetzelfde, ik moet de amp veel te ver openzetten en dan vrij sterk gaan corrigeren om een degelijke respons te krijgen. Ik blijf bovendien met een piek van 10dB zitten op 52Hz (roommode).

Maw: mislukt experiment...

morca

Daxie wat lees ik nou
is de sdx niet naar wens
heb je er al eens 1 aangesloten men zegt vaak dat 2 subs elkaar in de weg zitten
hoe regel je hem af met een behringer toch?

vind het vreemd die van Ejorne was ook zeer veel afstelwerk die heeft de behringer voor de antimode verruild en dan is he geluid stukken beter

de accoustic van de ruimte kan er voor zorgen dan een behringer en meten niet goed lukt terwijl de antimode het geluid erg goed maakt

nog niet opgeven hoor Ejorne is er ook een poos mee bezig geweest
wat ligt er op de vloer van je ruimte hout of tapijt dat scheelt ook veel

jammer genoeg woon je zo ver weg anders kwamen we zeker een keertje luisteren en of kijken of wij wat weten

plaats eens een foto anders van de opstelling misschien heb ik nog ideeen
deed Ejorne pas ook een idee over de plaatsing en dat is heel goed uitgepakt

gr Morca



daxie

Dat is net het probleem. In de huidige situatie kan de sub niet verplaatst worden.
Ik moet hem opnieuw in de ruimte halen om met de plaatsing te kunnen spelen.

De keuze voor links en rechts van de luisterpositie was een risico, helaas is het niet goed uitgevallen.

Om ze beter te kunnen inzetten moet ik ze er weer uithalen en in de ruimte zetten. Dat betekent dat ik ze moet afwerken (schilderen en zo), en momenteel nog niet zo veel zin in. (Teleurgesteld nu).

Inderdaad met een behringer in combinatie met REW.

Het ligt dus niet aan de subs, maar aan de plaatsing die ongelukkig uitvalt.

morca

Citaat van: daxie op december 27, 2010, 11:38:07
Dat is net het probleem. In de huidige situatie kan de sub niet verplaatst worden.
Ik moet hem opnieuw in de ruimte halen om met de plaatsing te kunnen spelen.

De keuze voor links en rechts van de luisterpositie was een risico, helaas is het niet goed uitgevallen.

Om ze beter te kunnen inzetten moet ik ze er weer uithalen en in de ruimte zetten. Dat betekent dat ik ze moet afwerken (schilderen en zo), en momenteel nog niet zo veel zin in. (Teleurgesteld nu).

Inderdaad met een behringer in combinatie met REW.

Het ligt dus niet aan de subs, maar aan de plaatsing die ongelukkig uitvalt.
de plaatsing zouden we met Ejorne een beetje met je mee kunnen denken
hij is ook een poos bezig geweest en het zou ook maarzo kunnen dat je een antimode nodig hebt
hij kon ook niet zonder

tja afwerken is veel werk voor die zware kisten dat is niet motiverend dat het niet meteen naar wens speelt
dat is niet leuk

laat je niet te veel kisten Ejorne zal het met me eens zijn dat het even werk is als je ruimte geen goeie accoustic heeft
maar uiteindelijk moet je toch zo,n resultaat als hij heeft  wel kunnen behalen en das best laag kan ik je vertellen
denk dat zijn meting tot de 16 doorloopt vlak dan iets alvalt tot 13 en dan pas wegvalt

als jij daar ook die svs nog bij heb staan op de behringer dan moet je haast wel de ultime sublaag voor thuisbios hebben

succes ermee

gr Morca

daxie

Morca, ik weet waar ze zouden moeten komen als ze in de ruimte staan. Mijn PB12+ staat op een vrij goede plaats.

Ik weet ook dat ze laag kunnen, ik zeg het, het heeft niks met de subs te maken, maar enkel met de locatie.

Tegen volgende week zal ik het wel zien zitten om ze er uit te halen en ze toch af te werken, don't worry.

daxie

Vervolg zie topic in prive/home theater

Duck Twacy

Citaat van: daxie op november 28, 2010, 14:26:59
Even updateje...

Alle bracing is nu afgewerkt. Alles afgerond en klaar.

Deze morgen ook de eerste sub ingelijmd. Volgende volgt volgende week.
Ik hoop dat Camiel me deze week de klemmen opstuurt, want daarop wacht  ik eigenlijk :)

Foto's:

http://www.dropbox.com/gallery/7959262/1/CSSSDX?h=69143c
Klemmen?



Op mn mid/hoog boxjes heb ik (metalen) Speakon STX gebruikt met erachter een rubber "matje" voor de afdichting. Werkt prima en omdat je ze schroeft is de wanddiepte (44 mm in mijn geval) geen punt.

http://www.neutrik.com/fl/en/audio/210_1161301771/NLT4MP-BAG_detail.aspx
http://www.neutrik.com/fl/en/audio/210_1951798740/SCNLT_detail.aspx



Alleen wat lastig aan te komen (moeten besteld worden meestal)

WMC

Waar haal je die hoek klemmen? Ben ze nog nooit tegen gekomen maar zien er erg handig uit!
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Duck Twacy

Ik wet t niet zeker meer, maar ik denk bij Hornbach in Wateringen (of anders Gamma). Deze zijn vrij licht (en kostten niet veel), maar volgens mij hadden ze ook zwaardere modellen.