Het Dynaudio topic

Gestart door the limp man, juni 9, 2011, 20:56:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eded

Iemand een idee of een ALBS Mosfet versterker (2 x mono 400VA voeding, 60.000µF per voedingsspanning, dus totaal 240.000µF) een Dynaudio Confidence C1 of C2 behoorlijk kan aansturen en onder controle houden?  Deze versterker gebruikt de originele Hitachi mosfet 2SK135 en 2SJ50.
De versterker is/was vooral in Duitsland geliefd, en stabiel tot 2Ohm.  Hij lijkt een beetje op de Elektuur Crescendo, maar dan beter.

:unsure:

dchris

Citaat van: dchris op februari 24, 2013, 20:41:36
Beste Forummers,

Ik heb hier sinds vele jaren ook een Dynaudio set staan, de audience reeks, de instapper onder de Dyn's.
Mijn set bestaat uit L+R 2x 122's : 1x 122C center en 2x 42's als rears.

Ik ben niet een audiofiel pur sang, draai met een surround setup maar ben niet vies van een lekker avondje muziek luisteren, jazz,dire straits, john mayer en film muziek. De pure Direct Mode helpt enorm met de detaillering van het geluid maar het is het nét niet. :dontgetit:

Ik draai met een surround versterker Onkyo 875, 7x 170 watt, deze heeft een flinke bak vermogen en kan de impendatie van de speakers goed aan ook op hoge volumes.
Maar.....................ik ben een klein beetje uitgekeken op deze combi en ben dan ook aan het nadenken over een waardige
vervanger van de Onkyo.

Hiervoor draaide ik volledig met B&W en denon en die sound was totaal anders, warm,soms een beetje té wollig maar wel altijd strak.
De combinatie Dynaudio en Onkyo is een te kil, ik mis de dynamiek en warmte. Ik heb een SVSPC12-NSD subwoofer en die integreerd goed en vullen de sound goed aan, maar het wordt nergens spectaculair.

Hebben jullie voor mij een goed advies welke soort surround receiver/versterker ik zou kunnen proberen met mijn Dyn set?
Ik dacht zelf aan Marantz 7007 of Pioneer LX serie, ik hoor graag jullie mening. :bigsmile:
Misschien meer high end richting cambridge audio, NAD en Arcam?

Alvast bedankt ! :clapping:


Inmiddels ben ik wat verder gegaan met bovenstaand vraagstuk.

Ik was van de week bij een hifi zaak in Amersfoort, toen ik binnenkwam zat er een verkoper in een luie stoel discovery channel te kijken.
Hij stond op, vroeg of hij kon helpen, ik wilde even rondkijken, en de verkoper ging weer zitten.
Vervolgens een vraag gesteld over mijn receiver die ik daar heb aangeschaft in 2008 en dat deze mankementen vertoont, hij bleef gewoon zitten, en bleef tv kijken zonder mij aan te kijken...uhmmm hallo?
(Ik werk als Service Expert bij een groot telecom bedrijf en let dus heel erg op dit soort dingen).

Toen kwam ik op het onderwerp van mijn receiver en speaker combinatie.
Ik werd alleen niet echt blij van het advies, dit was kortweg gezegd slecht: "ja Dynaudio Audience in surround opstelling oefff, niet echt makkelijk aan te sturen, moeilijk moeilijk.
Marantz is niks, Onkyo, Pioneer niet,Denon kan,maar dan alleen het topmodel, misschien Rotel of Arcam,Anthem of NAD maar die hebben we hier niet en zijn trouwens veel te duur voor wat je krijgt.

Ik dacht echt...WTF? :o
Ik kan dus echt niks met dit advies, er werd niet met mij mee gedacht.
Misschien iemand nog advies en/of suggesties, of een plek waar ik WEL goed te woord word gestaan?
Mvg,

Dchris

grendel

#152
Mmm er zijn genoeg winkels waar je wel goed geholpen word

Zelf heb ik goede ervaringen met Hobo hifi in Apeldoorn
Bender hifi in Arnhem
Er zit ook een hobo hifi in Arnhem maar daar heb ik 1 keer een slechte ervaring gehad , maar de laatste keer ook een goede.
Denk dat het dan meer aan de verkoper ligt.

Gewoon wat bezoekjes brengen,je merk vanzelf waar jij je het beste voelt.
En anders,  take your money elswere ;D
succes
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

dchris

Bedankt voor de info grendel, ik ermee aan de slag.
Mochten er nog andere suggesties zijn hoor ik dat graag.
Mvg,

Dchris

FWK

Net nieuw hier op het HTForum en eigenlijk gelijk een vraag die misschien door een van jullie verder beantwoord kan worden.

Ik ben in het bezit van de Dynaudio's 52 SE die aangestuurd worden door een DENON AVC-A11SR.
De bekabeling van de versterker naar de Dynaudio's bestaat uit de Ocos kabel, interlinks tussen cd speler en Sonos zp 90 gaan via een Cambridge DAC magic en zijn van d van den Hul.

Nu komt het : de Dynaudio's laten hinderlijke s-klanken horen waarbij het niet uitmaakt welke bron geselecteerd wordt als input, dus of de cd speler of de Sonos.
Iemand een tip om deze s-klanken te beperken?
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

dchris

Ik neem aan dat je het signaal zo "puur" mogelijk wil laten doorgeven, geen EQ etc erop. Ligt voor de hand, maar kan misschien in de Denon nog iets anders staan.

Die hinderlijke S klanken herken ik niet zo met mijn Onkyo combinatie, en het klinkt meer als een fout in de speaker zelf als het niet aan de Denon ligt.
De tweeters staan bekend om hun zachte sprankelende hoog.
Denon zou, volgens vele forumleden, juist het meest warm moeten klinken temidden van het Onkyo, Pioneer en Yamaha rijtje.
Hoor graag of je nog nieuwe bevindingen hebt
Mvg,

Dchris

grendel

Citaat van: FWK op mei  7, 2013, 11:23:44
Net nieuw hier op het HTForum en eigenlijk gelijk een vraag die misschien door een van jullie verder beantwoord kan worden.

Ik ben in het bezit van de Dynaudio's 52 SE die aangestuurd worden door een DENON AVC-A11SR.
De bekabeling van de versterker naar de Dynaudio's bestaat uit de Ocos kabel, interlinks tussen cd speler en Sonos zp 90 gaan via een Cambridge DAC magic en zijn van d van den Hul.

Nu komt het : de Dynaudio's laten hinderlijke s-klanken horen waarbij het niet uitmaakt welke bron geselecteerd wordt als input, dus of de cd speler of de Sonos.
Iemand een tip om deze s-klanken te beperken?

Ik zelf heb sinds kort een Denon pma sa1 met dynaudio contour s1.4.
Ik heb de speakers aangesloten met monster speakerkabel z2.
Alleen ben ik nu aan het kijken naar andere kabels, deze kabel is een bi wire versie, dus ik heb aan alle 2 kanten 2 losse draden hangen.
Dus ik maak meteen gebruik van de situatie om ook andere kabels te testen.
Ik heb nu van hobo hifi een kabel mee gekregen, een oelhbach xxl fusion 2.
Maar deze kabel gaat echt wel weer terug naar hobo, ik heb nu ook veel s klanken, eigenlijk hoor je heel veel tsss klanken.
Vooral bij vrouwen stemmen.
Daar had ik bij de monster kabel geen last van.
Ik moet wel zeggen dat er wel meer detail in zit in de fusion 2, en in de monster is het laag wat meer aanwezig.
Maar liever iets meer bas dan die veel te heldere s klanken.
Dus ik denk dat het in jouw geval aan de speaker kabels ligt, misschien expirimenteren met andere kabels
Ik oor het verschil wel heel duidelijk met deze set die ik nu heb
succes
mvg
Grendel
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

FWK

Dank voor het advies.
Met de luidsprekerbekabeling heb ik al veel alternatieven geprobeerd, o.a. van den Hul 352 en ook Chord en Nordost.
De Ocos bevalt me tot nu toe nog het beste maar die heeft dus wel de neiging meer s-klanken te laten horen dan gewenst.
Wellicht dat ik een andere versterker probeer die beter aansluit op de Dynaudio's want dat zijn toch wel heel fijne luidsprekers.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Lightspeed

Zo te lezen interessante luister-ervaringen met dit merk. Wil ook eens 'wat anders' proberen.  :lookaround:
En de Excite X12  16 lijken mij wel wat, zeker in wit hooglans. Deze afwerking is niet persé m'n favoriet, meestal Maple of Black ash, maar die grijze voorzijde vind ik eigenlijk niet echt mooi en deze witte doet het ook wel goed in m'n woonkamer.
Overeenkomstige klank-kleur van luidsprekers met Spendor (maar is iets duurder) heb ik gelezen, iedergeval wat milder dan de Tannoy's denk ik zo.
Ga komende tijd maar eens wat beluisteren hier-en-daar, en de X12 het liefst thuis dan.  :thumbs-up:
*en er komt ook nog een vernieuwde serie. http://www.whathifi.com/news/dynaudio-excite-series-aims-to-make-high-end-affordable
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Xander32

Citaat van: Lightspeed op mei 13, 2013, 17:08:27
Zo te lezen interessante luister-ervaringen met dit merk. Wil ook eens 'wat anders' proberen.  :lookaround:
En de Excite X12  16 lijken mij wel wat, zeker in wit hooglans. Deze afwerking is niet persé m'n favoriet, meestal Maple of Black ash, maar die grijze voorzijde vind ik eigenlijk niet echt mooi en deze witte doet het ook wel goed in m'n woonkamer.
Overeenkomstige klank-kleur van luidsprekers met Spendor (maar is iets duurder) heb ik gelezen, iedergeval wat milder dan de Tannoy's denk ik zo.
Ga komende tijd maar eens wat beluisteren hier-en-daar, en de X12 het liefst thuis dan.  :thumbs-up:
*en er komt ook nog een vernieuwde serie. http://www.whathifi.com/news/dynaudio-excite-series-aims-to-make-high-end-affordable
Juist de Excite serie schijnt behoorlijk pittig in het hoog te klinken; wel eerst zelf gaan luisteren dus 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted User

#160
Beste Dynaudio liefhebbers, de kogel is door de kerk!!!  :pompom:

Vanmorgen heb ik de Dynaudio C1 mkII in rosewood besteld, die de final countdown van mijn Finals inluiden. Weer een twijfel minder....  :clapping:

Charlemagne

Citaat van: jazzman op mei 16, 2013, 14:53:35
Beste Dynaudio liefhebbers, de kogel is door de kerk!!!  :pompom:

Vanmorgen heb ik de Dynaudio C1 mkII in rosewood besteld, die de final countdown van mijn Finals inluiden. Weer een twijvel minder....  :clapping:

Goede keus! Een vriend van mij heeft hem ook in een combi met een Lyngdorf.  Met een TDAI 2200 in dit geval. Veel luisterplezier. Schrik niet als ie nieuw uit de doos minder klinkt. Een Dynaudio moet echt inspelen. Na 200 uur op de teller gaat ie pas echt zingen. Of bij een jazzman 'toeteren'.  ;D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Robin10

De Exite serie is inderdaad vrij scherp in het hoog. Dynaudio wilde een commerciële speaker op de markt brengen.................
De X32 klinkt ook erg dun en supersaai.

Deleted User

Citaat van: Charlemagne op mei 16, 2013, 18:04:00
Goede keus! Een vriend van mij heeft hem ook in een combi met een Lyngdorf.  Met een TDAI 2200 in dit geval. Veel luisterplezier. Schrik niet als ie nieuw uit de doos minder klinkt. Een Dynaudio moet echt inspelen. Na 200 uur op de teller gaat ie pas echt zingen. Of bij een jazzman 'toeteren'.  ;D

;D ;D ;D Dat komt helemaal goed, dat "toeteren"... uit ervaring (concertbezoek... ook onversterkt  ;)) weet ik een beetje hoe een en ander hoort te klinken.. Moet zeggen dat de c1 in de prijsklasse errug in de buurt komt. Had ook de B&W 805D op de lijst, ik hoorde vandaag de echtheid van een trompet.... en dat vond ik griezelig goed.

Mn dealer heeft al gewaarschuwd voor de inspeeltijd... dus tijdens de lange winteravonden zit ik in mn luisterhok  :music:

raindog

#164

Citaat van: Robin10 op mei 16, 2013, 18:16:32
De Exite serie is inderdaad vrij scherp in het hoog. Dynaudio wilde een commerciële speaker op de markt brengen.................
De X32 klinkt ook erg dun en supersaai.

Onzin! De Excite serie klinkt alles behalve scherp in het hoog. Ze zijn wel iets levendiger dan de 'oude' focus-lijn, maar nog steeds hebben ze dat typisch zijdige hoog van Dynaudio.

De Excite serie wijkt vooral af van ande series door een vlakkere impendantie, dit is door Dynaudio bewust gekozen zodat ze ook met minder zware versterkers gecombineerd kunnen worden. Om dit commercieel te noemen is een vreemde benadering, alles is commercieel bij een bedrijf met winstoogmerk.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Xander32

Citaat van: raindog op mei 16, 2013, 18:32:43


Onzin! De Excite serie klinkt alles behalve scherp in het hoog. Ze zijn wel iets levendiger dan de 'oude' focus-lijn, maar nog steeds hebben ze dat typisch zijdige hoog van Dynaudio.

De Excite serie wijkt vooral af van ande series door een vlakkere impendantie, dit is door Dynaudio bewust gekozen zodat ze ook met minder zware versterkers gecombineerd kunnen worden. Om dit commercieel te noemen is een vreemde benadering, alles is commercieel bij een bedrijf met winstoogmerk.
... iemand anders zijn/haar ervaren kan je nooit af doen als zijnde onzin!
Het betreft zijn of haar ervaren en daarmee zijn of haar waarheid.

Dat jij andere ervaringen hebt wil niet zeggen dat die van een ander onzin betreft ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

raindog

Mwah, ik snap je punt wel hoor Sander maar de opmerking over de scherpte werd stellig gebracht en niet als mening gepresenteerd. In zo'n geval heb ik niet de behoefte om genuanceerd te reageren. 

In een merk-topic zoals deze vind ik het belangrijk dat zaken correct, of in verhouding, weergegeven worden zodat geinteresseerden in een merk niet op het verkeerde been gezet worden.

Ik VIND echt het tegenovergestelde wat betreft de opmerkingen over het hoog van de Dynaudio Excite serie. In vergelijking met andere speakers die ik heb en heb gehad (Harbeth, Quadral, Magnat, B&W, Phonar en Tannoy) vind ik het hoog van mijn X12's (en andere Dynaudio's die ik gehoord heb) bijzonder vriendelijk, prettig, lief en zijdig klinkend, ergo niet scherp of pittig. Alleen mijn Bose 901 MkIV waren terughoudender en daarmee softer in het hoog.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Xander32

#167
Citaat van: raindog op mei 16, 2013, 20:24:39
Mwah, ik snap je punt wel hoor Sander maar de opmerking over de scherpte werd stellig gebracht en niet als mening gepresenteerd. In zo'n geval heb ik niet de behoefte om genuanceerd te reageren. 

In een merk-topic zoals deze vind ik het belangrijk dat zaken correct, of in verhouding, weergegeven worden zodat geinteresseerden in een merk niet op het verkeerde been gezet worden.

Ik VIND echt het tegenovergestelde wat betreft de opmerkingen over het hoog van de Dynaudio Excite serie. In vergelijking met andere speakers die ik heb en heb gehad (Harbeth, Quadral, Magnat, B&W, Phonar en Tannoy) vind ik het hoog van mijn X12's (en andere Dynaudio's die ik gehoord heb) bijzonder vriendelijk, prettig, lief en zijdig klinkend, ergo niet scherp of pittig. Alleen mijn Bose 901 MkIV waren terughoudender en daarmee softer in het hoog.
Bovenstaande betreft jouw ervaren, jouw waarheid.

Is deze dan de referentie voor het Dynaudio-draadje ?
En heb jij uberhaupt inzicht in het referentiekader van de overige leden die hier posten?


;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Charlemagne

Ik kan de beleving van regenhond volledig onderschrijven. Ik heb in mijn leven KEF, B&W, Translator, Chario en Tannoy gehad. Mijn Dynaudio Sapphires ervaar ik ten opzichte van de voorgangers als meest
Citaat"bijzonder vriendelijk, prettig, lief en zijdig klinkend"
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Xander32

Citaat van: Charlemagne op mei 16, 2013, 21:10:09
Ik kan de beleving van regenhond volledig onderschrijven. Ik heb in mijn leven KEF, B&W, Translator, Chario en Tannoy gehad. Mijn Dynaudio Sapphires ervaar ik ten opzichte van de voorgangers als meest
Zelf heb ik recent Focus 260 mogen beluisteren en die heb ik ook verre van pittig in het hoog ervaren (was onder de indruk van diens presteren). Maar daar was het mij niet om te doen; het ging mij om het aggeren op het ervaren van derden en deze als onzin te betittelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maneblusser

#170
Citaat van: raindog op mei 16, 2013, 18:32:43


Onzin! De Excite serie klinkt alles behalve scherp in het hoog. Ze zijn wel iets levendiger dan de 'oude' focus-lijn, maar nog steeds hebben ze dat typisch zijdige hoog van Dynaudio.

De Excite serie wijkt vooral af van ande series door een vlakkere impendantie, dit is door Dynaudio bewust gekozen zodat ze ook met minder zware versterkers gecombineerd kunnen worden. Om dit commercieel te noemen is een vreemde benadering, alles is commercieel bij een bedrijf met winstoogmerk.
Ik heb zonet op het Dynaudio website gezien dat er een nieuwe Excite reeks is uit gekomen.
De X14 zal de compacte X12 vervangen
De X34 is de vervanger voor de "kleine" floorstander X32.
De X38 is de vervanger voor de "grote" floorstander X36.
Geen vervanger voor de X16 (die logischerwijs X18 zou moeten heten), en dat is jammer , want ik heb het nogal voor grote bookshelf speakers. Zelf speel ik met Focus 140, de voorganger van de Focus 160.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Robin10

Ik kan de beleving van regenhond volledig onderschrijven. Ik heb in mijn leven KEF, B&W, Translator, Chario en Tannoy gehad. Mijn Dynaudio Sapphires ervaar ik ten opzichte van de voorgangers als meest
Quote

    "bijzonder vriendelijk, prettig, lief en zijdig klinkend"


Het kan ook te lief en zijdig klinkend zijn. Daarom vind ik b.v. Dynaudio hoe goed de kwaliteit ook is, slaapverwekkend saai. De "funfactor" ontbreekt totaal.

vanzomereng

Citaat van: Robin10 op mei 20, 2013, 14:07:22
Ik kan de beleving van regenhond volledig onderschrijven. Ik heb in mijn leven KEF, B&W, Translator, Chario en Tannoy gehad. Mijn Dynaudio Sapphires ervaar ik ten opzichte van de voorgangers als meest
Quote

    "bijzonder vriendelijk, prettig, lief en zijdig klinkend"

Het kan ook te lief en zijdig klinkend zijn. Daarom vind ik b.v. Dynaudio hoe goed de kwaliteit ook is, slaapverwekkend saai. De "funfactor" ontbreekt totaal.

En zo blijven (voor)oordelen eeuwig stand hadden, of leidt dit tot generaliseren  :(

Nieuwe Focussen al gehoord, allesbehalve saai, lief etc.., misschien gelden jouw kwalificaties voor de oudere series
maar bij Dynaudio gaat het leven ook gewoon door !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Mijn Focus 260 zijn inmiddels helemaal ingespeeld en steeds wordt ik meer verbaasd, tot welke magistrale prestaties
deze speaker in staat is.   Ongelooflijk wat voor een detaillering, deze speakers laten horen, zonder maar 1 spoortje van analytisch
te zijn of "koel" over te komen.  Ook wat mindere/oude opnames blijven zeer fraai klinken  :wub:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

gerardv

Het rendement wordt bij de nieuwe serie een stuk lager; de X12 86dB en de nieuwe X14 82 dB/W/m.
Gaat dat in de praktijk problemen opleveren als je regelmatig een beetje 'steviger' wilt gaan luisteren of bij het weergeven van film spektakel? Toch wel een erg laag rendement  :confused:
Rega Mira3 & Radio3 / Marantz DV6600vm / Monitor Audio RS6 akoestisch aangepast / Nordost Flatline Gold  / Div. diy kabeltjes