Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Gestart door riesjdabietsj, januari 7, 2006, 02:28:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tazzy

Als ze net zo klinken als ze er uitzien zit het wel goed denk :D
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

riesjdabietsj

ik heb ze in 't zwart besteld  ;D

Ik houd je (Tazzy) even op de hoogte van de levering, dan kun jij mn DM110i's overnemen voor een goede prijs.

PM me even en dan komen we daar wel uit :)

Foto's volgen uiteraard wanneer ze binnen zijn!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Zo, de vincents van Jeepee zijn in goede staat binnengekomen! Wat me meteen opviel was het behoorlijke gewicht voor de kleine afmetingen van het beestje.

Alles is aangesloten en ik merk, ondanks dat een tweeter naar de mallemoer is, dat het geluid een stuk strakker wordt weergegeven, met name de lage tonen. Over een weekje komen de nieuwe Monitor Audio's, en die worden dan aangesloten met een wat betere kabel (vandenhul), dan zal ik mn nieuwe ervaringen posten.

Foto'tje:

Middelste plankje in het meubel heb ik gisterennacht er werkelijk uitgetrapt, om zo de receiver + DVD speler erin weg te stoppen... Zo creeert men wat plaats :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Zo, het spaarpotje is inmiddels leeg na wat nieuwe, en 2e hands aankopen.

- De Monitor audio bronze 6 fronts worden Donderdag a.s. in de ochtend geleverd.
- De Sony Wega breedbeeld van limboconnect wordt woensdag opgehaald.
- De champagnekleurige denon DCD 520 van j.bouwmeester zal hopelijk ook wel rond die periode binnenkomen.
- En vandaag nog de Logitech harmony 525 besteld.

Kan eigenlijk al niet wachten :)

En dan wat budget vrij proberen te maken voor de Monitor audio bronze 4 als rears :)

Foto's komen vanaf donderdag :)  :)

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

#29
Zo, alles is binnen, staat op zn plaats, en is inmiddels lekker aan t inspelen :)



Alleen de kabels nog een beetje wegwerken :)

En wat een verschil tov de oude B&W's!!! en maar niet te spreken over de t.v!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Tazzy

Netjes man!

We moeten ff een afspraak maken voor het afhalen van jouw B&W's :D
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

riesjdabietsj

thnx!  :)

Hahaha, jah, ik wilde je net PM'en!
Dan spreken we even een datum af!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

ZiegoM

Mooie set!

Ziet er netjes uit zo :)
Zal ook wel netjes klinken neem ik aan?
Marantz sr5500 - Paradigm Reference Studio 20 front - JBL Northridge e30 rear - Chario Syntar Dialogue center - SVS PB10-ISD

riesjdabietsj

#33
Ik vind ze heel netjes klinken idd... Merk wel dat ze te groot zijn voor mijn kamer (9 vierkante meter), maar eigenlijk heb ik dat bewust gedaan, aangezien ik over een aantal maanden switch van kamer/appartement....

Ze zijn wel nog vrij bassig, heb al wat heen en weer geschoven met de speakers, weg uit de hoeken (wat ten koste ging van het stereo-effect) maar het "bassige" blijft aanwezig (niet zo heel erg, want ik hou wel van iets aanweziger laag). Las dat dit ook een kenmerk was van de cs122 van van den hull?
Maar al met al klinken ze echt heel erg goed!
Ben wel nog aan t twijfelen of ik de center vervang, voordat ik die keuze neem ga ik nog wat filmpjes draaien...
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

En ook het nieuwe dts-es schild mag niet op de foto's ontbreken :)



Komende maand komen er 2 nieuwe rear's bij, dezelfde als de fronts.... dan ga ik eens kijken of ik mijn cc6 voor een leuk prijsje kan verkopen, zodat ik de 5G compleet kan maken :)

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Zo, de grote voorjaars-uitverkoop heeft zn werk gedaan, nieuwe upgrade is al besteldt.
Nu zijn de rears aan de beurt, welke dezelfde gaan worden als de fronts; Monitor audio b6.

Mooie deal kunnen sluiten met de verkoper, en de speakerkabel inclusief WBT's voor een prikje kunnen krijgen.. ideaal!

Speakers komen als het goed is volgende week binnen...

Nog wat foto's om de tijd door te komen ;)

sfeerfoto zonder flits:



sfeerfoto met flits:



De hierop volgende, waarschijnlijk deze maand nog, upgrade: SVS subwoofer.
Dan gaat mn center de verkoop in, en wordt ook de monitor audio bronze centerspeaker ingezet.

:)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

marh

Hallo,

Het ziet er mooi uit. Vooral het dts-es schild. Kun je die ook in Nederland kopen?
Via Google kom ik ze alleen maar in Duitsland tegen.

grt,

Marh

riesjdabietsj

#38
Citaat van: marh op maart 18, 2006, 08:16:13
Hallo,

Het ziet er mooi uit. Vooral het dts-es schild. Kun je die ook in Nederland kopen?
Via Google kom ik ze alleen maar in Duitsland tegen.

grt,

Marh

Ik heb geen flauw id waar je die zou kunnen halen, deze heb ik nl via een powerbuy op dit forum  :-X

Noujah, eigenlijk van mijn vriendin (voor valentijn :D)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

HTR

Mooie speakers:D die heb ik ook nog beluisterd toen ik speakers ging kopen.
ik heb zelf (zoals je in mijn onderschrift kan lezen) ook M A speakers en ik
ben er ook erg tevreden over ;D

Edtbonep

Altijd lekker zo'n open haardje. :P
Mis alleen het vachtje en bijbehorende schaars geklede knappe jongedame.... :o
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

riesjdabietsj

Citaat van: PC-21 vlieger op maart 18, 2006, 11:08:48
Mooie speakers:D die heb ik ook nog beluisterd toen ik speakers ging kopen.
ik heb zelf (zoals je in mijn onderschrift kan lezen) ook M A speakers en ik
ben er ook erg tevreden over ;D


Haha, en ik de MA silverserie.... bevielen me beiden erg goed, qua prijs de bronze iets beter ;)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Citaat van: Edtbonep op maart 18, 2006, 11:31:08
Altijd lekker zo'n open haardje. :P
Mis alleen het vachtje en bijbehorende schaars geklede knappe jongedame.... :o


Alleen de echte warmte ontbreekt..... alhoewel, dat bracht mijn vrouwtje wel die op dat moment bivakkeerde in bed ;)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Ey stiff....ff maar via t forum aangezien we ons niet zo heel vaak meer zien ;) Maar ik zag dat je je center weg ging doen omdat je voor de 5g ging? Wat bedoel je daarmee? Je weet overigens dat ik binnen afzienbare tijd ook op zoek moet naar een nieuwe center, dus is die van jou dan een optie? Of raad je me aan om het toch bij mission te houden ivm het "homogene" geluid?

Greetzzzzzzzzz
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

Citaat van: DeeCruise op maart 21, 2006, 05:28:49
Ey stiff....ff maar via t forum aangezien we ons niet zo heel vaak meer zien ;) Maar ik zag dat je je center weg ging doen omdat je voor de 5g ging? Wat bedoel je daarmee? Je weet overigens dat ik binnen afzienbare tijd ook op zoek moet naar een nieuwe center, dus is die van jou dan een optie? Of raad je me aan om het toch bij mission te houden ivm het "homogene" geluid?

Greetzzzzzzzzz

Vanwege dat "homogene" geluid gaat de center ook de verkoop in....ALles van hetzelfde merk, dezelfde serie, dus ook dezelfde klankeigenschappen.... Als je gaat voor de M33's van mission zou ik t ook meteen goed aanpakken en meteen voor een Mission center gaan :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Plannen zijn een beetje omgeroerd.

Via het forum een SVS 20-39PCi sub weten te fixen, audiozaak gebeld en de levering van de rear-speakers uitgesteld tot eind April. Zo komen we toch nog netjes veilig de maand door zonder op zwart zaad te zitten.
Tot die tijd doen we het zonder rears, of eventueel met de oude mirage's...

Alleen ben ik al een tijd aan t puzzelen waar ik in godsnaam die sub neer ga zetten. Veel keus heb ik niet op 9m2  ;D

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Op de wc is nog plek? Scheelt weer in doorspoelen, water trilt vanzelf de pot uit...Of op het balkon? Wel kans dat we dan acuut geen balkon of buren meer hebben maar ach.... O0
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Sjors

Citaat van: riesjdabietsj op maart 21, 2006, 23:54:35

< KNIP >

Via het forum een SVS 20-39PCi sub weten te fixen.

< KNIP >




Cool  :)  felli SVS rulezzz  Foto? O0




Groet, Sjors

riesjdabietsj

Citaat van: Sjors op maart 22, 2006, 22:12:43

Cool  :)  felli SVS rulezzz  Foto? O0




Groet, Sjors

O0 Ben er (nu al) ook heel blij mee :D... Beestje wordt 8 April opgehaald/gebrachtm foto's volgen uiteraard zsm ;)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Sjors

Citaat van: riesjdabietsj op maart 22, 2006, 22:27:15
O0 Ben er (nu al) ook heel blij mee :D... Beestje wordt 8 April opgehaald/gebrachtm foto's volgen uiteraard zsm ;)


Ben zelf ook erg blij met mijn 16 - 46  O0   ben zelf ook niet altijd even snel met de foto's  :-[  ik zie ze wel verschijnen ;)



Groet, Sjors