Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

#4900
Citaat van: papaleo op februari  6, 2022, 17:18:36
Ooh..gelukkig dan maar  :tounge2:

Wellicht kan de NZ8 dan met dit doek op 6500K gekalibreerd worden ipv 7500K waar de meeste nu mee kijken.
Dat heeft te maken dat men dan minder hoeft te corrigeren om tot 6500K te komen dacht ik.

buckler

Tja, dat dacht ik al en zei ik nog he... het had me verbaasd dat je de V6/7 beter had gevonden... ik heb altijd als ik van Werner thuis komt en alles aanzet (exact dezelfde spullen op het scherm na) het beter vind dus jou opservering verbaasd me niks.
Maargoed weer wat wijzer geworden.

Misschien raar maar zal je niet even wachten totdat hij gecalibreerd is want als jou huidige scherm er best goed uitkomt in deze vergelijking dan krijgt Werner hem misschien wel zeer goed met zijn calibratie?
En er zit een 'Look' algo in de Envy die hier best wel eens mee kan gaan helpen (staat in de Envy standaard op 'balanced' maar denk zo dat je naar 'neutral' moet).
Ik zou nog ff wachten.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#4902
Lijkt mij ook ja...,maar dan rijst er de vraag wàt is nu de juiste of te wel de beste kleur voor een NZ8 laser projector?
Zo heb je bv ook high-contrast doeken die grijs zijn en dit is ook verre van 'wit'  ;)

Ik reageerde op je weggehaalde/veranderde antwoord...Citaat;
"Dat zal zeker, maar het lijkt me altijd beter als het doek van zichzelf al meer de juiste kleurtemp heeft toch?''
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: buckler op februari  6, 2022, 17:48:59
Misschien raar maar zal je niet even wachten totdat hij gecalibreerd is want als jou huidige scherm er best goed uitkomt in deze vergelijking dan krijgt Werner hem misschien wel zeer goed met zijn calibratie?
En er zit een 'Look' algo in de Envy die hier best wel eens mee kan gaan helpen (staat in de Envy standaard op 'balanced' maar denk zo dat je naar 'neutral' moet).
Ik zou nog ff wachten.
Dat was ook een beetje het idee.

Teejoo

#4904
Zo, die PUNT op de i is ook geïnstalleerd..

Mijn JVC N7 was al een erg mooie projector. De NZ8 overtreft dat op diverse terreinen. Alleen was ik niet tevreden met de 'look' omdat hij nog niet gekalibreerd was. Ik mistte het zachtere filmische beeld en vond het ook wat vermoeiend kijken.

Dat was dus een belangrijk doel van vandaag: een correct gekalibreerd beeld wat weer rustgevend kijken is en waardoor de NZ8 optimaal tot z'n recht komt. 

Werner arriveerde rond 11.20 en vertrok tegen 18.00..

Ik heb de Envy boven in het rack geplaatst. Met het inschakelen was het meteen duidelijk dat hij voor mij toch net teveel geluid maakt. Het betreft de case fans, dus ik ga nog kijken hoe ik die via de bios stiller kan maken. Er komt een software update dat dit ook via de envy software kan, maar nu dus nog niet. Daar regel je nu alleen nog maar de fan van de processor en wellicht videokaart.

Aansluiten stelt niks voor. Wel vind ik het front teleurstellend. Ik vind het toch wel schandalig dat ik het oude weggepoetste Silvercrest logo nog een beetje kan zien. Voor dit geld mogen ze dat wel even opnieuw spuiten. Verder ziet het er uit als een industriële pc.

Tijdens de calibratie was meteen duidelijk dat mijn beeld idd teveel blauw had, wat denk ik ook voor de ogen inspannender is om naar te kijken. Dat werd samen met de andere kleuren tot vreugde van calibratie nerd Werner tot in perfectie rechtgetrokken. Er is is voor zowel SDR als HDR een 3DLut meting gedaan met enorm veel punten. Dit duurde ondanks de über Klein meter toch tussen 1-1,5 uur per meting. Maar dan heb je ook wat!

Nu ik een processor in mijn eigen HT aan het werk zie realiseer ik me dat het nog veel meer toevoegt dan ik had verwacht.
Allereerst de scaling en het feit dat hij alles real-time in mijn 21:9 scherm plaats. Echt super! En dan de vele non-lineair stretch opties: dat werkt toch wel erg goed.

De tonemapping is gewoon subliem. Niks geen geklooi met vaste settings in de JVC, maar frame-by-frame analyse waardoor je dus altijd het perfecte plaatje hebt.

Ik moet me er de komende tijd nog in gaan verdiepen, wat gelukkig eenvoudig is dankzij de heldere menu's en info. Dat is ook een van de redenen om voor de Envy te gaan.

Ik merk dat het toevoegen van de Envy me ook rust geeft, omdat het net als met de Trinnov nu ook qua beeld een perfect ingeregeld systeem hebt waardoor je focussed op de film ipv te zitten pielen.

Een scaler is ook een apparaat dat je in de tijd steeds meer gaat waarderen omdat je bij elke film weer gaat zien dat het toch nog een stap mooier kan.

Ik draai sdr nu op low laser iris -7, hdr op mid laser iris op -3. Met dat laatste ga ik wel nog kijken of ik het aantal nits verhoog in de envy waardoor ik de iris nog wat kan knijpen.

Het scherm ga ik de komende tijd beoordelen. Als er een alternatief komt zal dit een ST100 scherm worden.

De komende periode dus vooral nog wat spelen met de settings en vooral genieten van films!



anton

Is en blijft prachtig "speelgoed", geniet er van Teejoo  :pompom: :headbanging:

Valkyrie

De rust vinden en genieten, dat is het belangrijkste! Zo te lezen heb je met deze stap meer rust gecreeerd. :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

buckler

Citaat van: Teejoo op februari  9, 2022, 20:19:31
Zo, die PUNT op de i is ook geïnstalleerd..

Mijn JVC N7 was al een erg mooie projector. De NZ8 overtreft dat op diverse terreinen. Alleen was ik niet tevreden met de 'look' omdat hij nog niet gekalibreerd was. Ik mistte het zachtere filmische beeld en vond het ook wat vermoeiend kijken.

Dat was dus een belangrijk doel van vandaag: een correct gekalibreerd beeld wat weer rustgevend kijken is en waardoor de NZ8 optimaal tot z'n recht komt. 

Werner arriveerde rond 11.20 en vertrok tegen 18.00..

Ik heb de Envy boven in het rack geplaatst. Met het inschakelen was het meteen duidelijk dat hij voor mij toch net teveel geluid maakt. Het betreft de case fans, dus ik ga nog kijken hoe ik die via de bios stiller kan maken. Er komt een software update dat dit ook via de envy software kan, maar nu dus nog niet. Daar regel je nu alleen nog maar de fan van de processor en wellicht videokaart.

Aansluiten stelt niks voor. Wel vind ik het front teleurstellend. Ik vind het toch wel schandalig dat ik het oude weggepoetste Silvercrest logo nog een beetje kan zien. Voor dit geld mogen ze dat wel even opnieuw spuiten. Verder ziet het er uit als een industriële pc.

Tijdens de calibratie was meteen duidelijk dat mijn beeld idd teveel blauw had, wat denk ik ook voor de ogen inspannender is om naar te kijken. Dat werd samen met de andere kleuren tot vreugde van calibratie nerd Werner tot in perfectie rechtgetrokken. Er is is voor zowel SDR als HDR een 3DLut meting gedaan met enorm veel punten. Dit duurde ondanks de über Klein meter toch tussen 1-1,5 uur per meting. Maar dan heb je ook wat!

Nu ik een processor in mijn eigen HT aan het werk zie realiseer ik me dat het nog veel meer toevoegt dan ik had verwacht.
Allereerst de scaling en het feit dat hij alles real-time in mijn 21:9 scherm plaats. Echt super! En dan de vele non-lineair stretch opties: dat werkt toch wel erg goed.

De tonemapping is gewoon subliem. Niks geen geklooi met vaste settings in de JVC, maar frame-by-frame analyse waardoor je dus altijd het perfecte plaatje hebt.

Ik moet me er de komende tijd nog in gaan verdiepen, wat gelukkig eenvoudig is dankzij de heldere menu's en info. Dat is ook een van de redenen om voor de Envy te gaan.

Ik merk dat het toevoegen van de Envy me ook rust geeft, omdat het net als met de Trinnov nu ook qua beeld een perfect ingeregeld systeem hebt waardoor je focussed op de film ipv te zitten pielen.

Een scaler is ook een apparaat dat je in de tijd steeds meer gaat waarderen omdat je bij elke film weer gaat zien dat het toch nog een stap mooier kan.

Ik draai sdr nu op low laser iris -7, hdr op mid laser iris op -3. Met dat laatste ga ik wel nog kijken of ik het aantal nits verhoog in de envy waardoor ik de iris nog wat kan knijpen.

Het scherm ga ik de komende tijd beoordelen. Als er een alternatief komt zal dit een ST100 scherm worden.

De komende periode dus vooral nog wat spelen met de settings en vooral genieten van films!

Lekkkahhhh....
By the way, staat je fan op 'silent mode' ?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op februari  9, 2022, 21:05:14
Lekkkahhhh....
By the way, staat je fan op 'silent mode' ?
Of course.. maar het gaat om de case fans.

papaleo

#4909
Zò...'de cirkel ⭕️ is rond'  :popcorn: bijna dan... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Veel kijkplezier Theo!: :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Elke keer denk ik, het is af, maar je hebt altijd weer iets wat je aanpakt ;)

Gaaf dit!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

netjes hoor!

Maar waarom wil je de iris knijpen?

Teejoo

Citaat van: denoontje op februari  9, 2022, 22:18:17
netjes hoor!

Maar waarom wil je de iris knijpen?
Omdat je zo het contrast nog eens flink kunt verbeteren.

Teejoo

Citaat van: blue-eyes op februari  9, 2022, 22:15:27
Elke keer denk ik, het is af, maar je hebt altijd weer iets wat je aanpakt ;)

Gaaf dit!
Ja, gaaf is idd wel het woord. Ik heb vanavond geen tijd meer gehad, maar als ik scenes van een film als Lucy bekijk (die ik kan dromen omdat ik heb veel gebruik hebt voor geluidstesten) ziet dat er gewoon fenomenaal uit. Ik zie nu ook pas het volle potentieel van zo'n apparaat omdat je het in je eigen omgeving kunt gebruiken.

Het is zoals vaak met de laatste procenten verbetering erg kostbaar, maar ik heb wel de juiste keuze gemaakt om voor de NZ8 combi + Envy te gaan ipv de NZ9 voor ongeveer hetzelfde geld.

PascalP

Heel mooi Teejoo  :pompom:
En anders gewoon een paar Noctua of BeQuiet fans erin, zullen nog wel de stock Silverstone fans zijn lijkt me?

Maar voor iemand waar geluid op 1 staat en beeld ergens op 2 doe je het niet slecht ;)  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

riwi

Gefeliciteerd met de Envy Teejoo

Deze kast gebruiken ze volgens mij : https://www.silverstonetek.com/product.php?pid=330&area=en
Misschien kan je de afdek fan filter dingen weg laten. Dan kan ie vrijer blazen met waarschijnlijk minder geluid.

Bij mijn zelfbouw madvr PC laat ik het deksel van de kast anders gaat de grafische kaart fan nogal heftig blazen.

buckler

Silvercrest? Serieus? Dat wist ik ook niet... inderdaad tegenvallend ja.
Oke ik vind hem er toch wel gaaf uitzien maar nu ik dit weet valt het zeker wat tegen en al helemaal voor dat geld.
Hmmmmm :nopompom:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

riwi

Silverstone is het. En dat is wel zo ongeveer de enige met serieuze HTPC kasten.

buckler

Citaat van: riwi op februari 10, 2022, 16:14:35
Silverstone is het. En dat is wel zo ongeveer de enige met serieuze HTPC kasten.

aha oke, dan is het logisch dat ze daar op uit komen dus.
Maargoed het gaat natuurlijk in de eerste plaats om de prestaties van het apparaat...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: riwi op februari 10, 2022, 15:37:32
Gefeliciteerd met de Envy Teejoo

Deze kast gebruiken ze volgens mij : https://www.silverstonetek.com/product.php?pid=330&area=en
Misschien kan je de afdek fan filter dingen weg laten. Dan kan ie vrijer blazen met waarschijnlijk minder geluid.

Bij mijn zelfbouw madvr PC laat ik het deksel van de kast anders gaat de grafische kaart fan nogal heftig blazen.
Je hebt helemaal gelijk, het is Silverstone. De kast is zoals ik al aangaf verder een degelijke industriële pc, dus dat is prima. Ik zal eens kijken naar de filters. Maar de curve in de bios aanpassen zou voldoende moeten zijn. 

Teejoo

Citaat van: PascalP op februari 10, 2022, 06:09:12
Maar voor iemand waar geluid op 1 staat en beeld ergens op 2 doe je het niet slecht ;)  :devil:
:D

Valkyrie

Ik ben ook best benieuwd hoe de binnenkant eruit ziet en welke hardware ze verder toepassen in de MadVR. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

#4924
Citaat van: Valkyrie op februari 10, 2022, 18:58:20
Ik ben ook best benieuwd hoe de binnenkant eruit ziet en welke hardware ze verder toepassen in de MadVR. ;)
Ik zou zeggen koop er een en schroef hem open. Volgens mij vervalt de garantie als je hem opent. Maar het is echt gewoon een professionele dikke PC met een gecertificeerde HDMI capture card en dikke grafische kaart.

Het draait ook hier primair om de software.