Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

... versterkers dus, daar hadden we het over 😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koen K


Rob_Dingen

Citaat van: Koen K op maart 10, 2021, 20:55:55
Ja, hèhè, natuurlijk heb ik met de 8c te maken. De aangehaalde meting van de 8c (en jouw simplistische conclusie) zegt alleen niks over de toekomstige speakers van Hans.
Ik praat nergens over de speakers van Hans die hij krijgt, ook trek ik nergens een conclusie zelfs geen simplistische conclusie.
Dat is schijnbaar wat jij denkt te lezen in mijn opmerkingen.

Citaat van: Xander32 op maart 10, 2021, 21:52:12
... versterkers dus, daar hadden we het over 😏
Sorry Xander, zal er mee ophouden en on topic te blijven.

Rob

Xander32

Zojuist heb ik in een mailtje uit Den Bosch gelezen, dat de Aries de komende week binnen zal komen.

Maarre, ben ik de enige waarbij de naam 'Aries' associaties op roept met Das Reich  :butbut:
Niet echt een neutrale naam wat mij betreft.

Citaat van: Hannibal_ op maart 10, 2021, 17:31:59
Hoe staat het eigenlijk met de blijde verwachting?

De Aries dusssss ....?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Leeuwarden

Wat ver gezocht... De man met de snor had het over "arisch".

Jumping Jack

#6055
Zo, cancel-cultuur slaat toe op het forum  ;D.

Aries is de latijnse benaming van het sterrenteken ram...

Ook de andere apparaten van Auralic verwijzen naar astrologie.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Mijn latijns is ietwat roestig  ;)

Citaat van: Jumping Jack op maart 12, 2021, 15:40:18
Zo, cancel-cultuur slaat toe op het forum  ;D.

Aries is de latijnse benaming van het sterrenteken ram...

Ook de andere apparaten van Auralic verwijzen naar astrologie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

#6058
Ik ben tweetalig opgevoed, Achterhoeks en ABN. Maar dat laatste lukt nu na jaren oefenen nog steeds niet accentloos  ;D

Weer terug on topic; de set staat de gehele dag al aan en zelfs internetradio via de BSN 2 klinkt heerlijk. Er staat een klassiek georiënteerd kanaal op, het geluid komt geheel los van de speakers, heeft veel kleur, het geheel klinkt ontspannen, vloeiend. Ja, er ontbreekt wat microdetail en dynamiek t.o.v. cd of flac, maar het luistergenot is er niet minder om.

Wat kan/gaat de Auralic nog toevoegen  ::)


Citaat van: brt op maart 12, 2021, 16:36:35
En je Oostenrijks?  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ik denk dat je verbaasd zult zijn
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rob46

Dat denk ik ook. Lijkt mij erg sterk dat dit niet een succes zal worden. De uitslag is al bekend.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

We'll see. Mijn ervaring tot op heden is dat vooral de dac het verschil maakt en die blijft hetzelfde.
Ik ga er vanuit dat het er iig niet slechter op zal worden  ;D

Citaat van: frank2 op maart 12, 2021, 19:06:53
Ik denk dat je verbaasd zult zijn

Citaat van: Rob46 op maart 12, 2021, 19:14:00
Dat denk ik ook. Lijkt mij erg sterk dat dit niet een succes zal worden. De uitslag is al bekend.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Ik vind het visueel al een genot (en geen gekke Associates bij de naam trouwens).

Gaat inderdaad niet minder klinken ook.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Wanneer straks de basis er staat, ga ik het geheel nog ietwat tweaken, omdat het kan.

Ik heb hier nog zes netsnoeren liggen om mee te experimenteren (1 Kemp Reference en 5 stuks Furutech). En de nas, router en tv decoder ga ik voorzien van Ifi power. Die tv decoder zit op dezelfde groep als al hetgeen van de hifi set. Geen enkele verwachting heb ik betreft het presteren van die cheap ass KPN tv decoder, maar wel van het minder vervuilen van het stroomnet door het vervangen van de bij de decoder horende schakelende voeding.

Voorts ga ik nog experimenteren met het aansluiten van de Aries in het netwerk; lan of wlan. Indien middels wlan er geen verschil te horen is (dan wel een positief verschil) en er zijn geen haperingen, gaat daar mijn voorkeur naar uit. Indien het toch middels een draadje moet, dan komt er als proef een lan isolator tussen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ja, het is zeker waar dat een Aries meer hoogwaardig oogt dan een Node  8)

Al ben ik van begin af aan enthousiast over die BSN. Deze is compact, sober doch strak afgewerkt en de bediening (BluOs) is feilloos en zeer gebruikersvriendelijk.

Citaat van: Hannibal_ op maart 13, 2021, 05:59:05
Ik vind het visueel al een genot (en geen gekke Associates bij de naam trouwens).

Gaat inderdaad niet minder klinken ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Ergens deze week zou die binnen moeten komen in het "dorp" alwaar dhr. de Groot z'n bollen bakt. Dan verwacht ik hem eind deze week/begin de volgende week in huis te hebben.

Citaat van: Mitch-- op maart 15, 2021, 18:41:30
Is de Auralic er al eens??
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op maart 15, 2021, 19:03:41
Ergens deze week zou die binnen moeten komen in het "dorp" alwaar dhr. de Groot z'n bollen bakt. Dan verwacht ik hem eind deze week/begin de volgende week in huis te hebben.

Het mocht ff duren...  :(
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Achja, geen probleem, ik zit niet zonder bron he. De BSN doet het tot op heden heel verdienstelijk 🎶 Meer dan prima om de E-480 en DAC-50 een heel eind in te spelen.

Ter illustratie; een eerst volgende levering van Accuphase zou pas in Mei a.s. zijn ... Door het corona lopen een aantal zaken op dit moment wat anders dan dat we gewend zijn.


Citaat van: Mitch-- op maart 15, 2021, 19:17:37
Het mocht ff duren...  :(
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Je had em inmiddels beter 2e hands van Huub kunnen kopen, had een hoop pegels gescheeld
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

 ;D  Bij hem weet je dat er weer spoedig iets in de verkoop gaat, maar wat en wanneer is steeds weer spannend.

Daarnaast, het is een ander apparaat in een andere prijsklasse  ;) Die van hem betreft een dac met streamer functie, die van mij is een pure streamer. Een dac bezit ik al.

Citaat van: brt op maart 15, 2021, 22:18:44
Je had em inmiddels beter 2e hands van Huub kunnen kopen, had een hoop pegels gescheeld
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 15, 2021, 19:03:41
Ergens deze week zou die binnen moeten komen in het "dorp" alwaar dhr. de Groot z'n bollen bakt. Dan verwacht ik hem eind deze week/begin de volgende week in huis te hebben.


Ohhhhh.... dan wordt het dubbel genieten als tie er is.
Als het de bolletjes zijn die ik denk dat het zijn.

Lekker er voor gaan zitten, zo'n bolletje er bij en uit je bolletje gaan  :coffee:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Citaat van: Xander32 op maart 16, 2021, 06:40:03
Daarnaast, het is een ander apparaat in een andere prijsklasse  ;) Die van hem betreft een dac met streamer functie, die van mij is een pure streamer. Een dac bezit ik al.

Aha, dat had ik even niet helder.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Die bolletjes gaan het niet worden, ik ga namelijk niet halen maar laat bezorgen 😉

Citaat van: Hannibal_ op maart 16, 2021, 08:02:48

Ohhhhh.... dan wordt het dubbel genieten als tie er is.
Als het de bolletjes zijn die ik denk dat het zijn.

Lekker er voor gaan zitten, zo'n bolletje er bij en uit je bolletje gaan  :coffee:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT