Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

#4150
Finetuning; op zoek naar een matchende digi coax. Met een schuin oog kijk ik naar de Cardas Parsec digital, daar ik wel geloof in het synergie verhaal (Cardas Crosslink ls kabel en Golden Cross ic in gebruik ). Echter een VdH Digicoupler heeft ook mijn aandacht.


Maar zijn daar verder nog andere digi coax (75ohm) welke de moeite waard zijn?
Hetgeen ik er max voor over heb is zo'n €200,- (nieuw dan wel gebruikt). Dat is de prijs voor een 1,5 m Parsec (new).


Momenteel heb ik een Siltech in gebruik, super betreft detaillering maar voor mijn smaak wat te neutraal spelend, wellicht ietwat aan de frisse kant van neutraal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

"frisse kant van neutraal"? Neutraal is neutraal. Warm neutraal of fris neutraal is niet neutraal. Tot hier mijn geneut(raal).  :tounge2:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Er staat niet fris neutraal, maar aan de frisse kant van neutraal ;).

Neutraal staat voor mij in het midden, voor velen wellicht de referentie, dan kan het voorts meer richting warm of de andere kant op, fris gaan.

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2016, 11:56:03
"frisse kant van neutraal"? Neutraal is neutraal. Warm neutraal of fris neutraal is niet neutraal. Tot hier mijn geneut(raal).  :tounge2:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

#4153
Citaat van: Xander32 op april 27, 2016, 11:42:40
Finetuning; op zoek naar een matchende digi coax. Met een schuin oog kijk ik naar de Cardas Parsec digital, daar ik wel geloof in het synergie verhaal (Cardas Crosslink ls kabel en Golden Cross ic in gebruik ). Echter een VdH Digicoupler heeft ook mijn aandacht.


Maar zijn daar verder nog andere digi coax (75ohm) welke de moeite waard zijn?
Hetgeen ik er max voor over heb is zo'n €200,- (nieuw dan wel gebruikt). Dat is de prijs voor een 1,5 m Parsec (new).


Momenteel heb ik een Siltech in gebruik, super betreft detaillering maar voor mijn smaak wat te neutraal spelend, wellicht ietwat aan de frisse kant van neutraal.

Ik heb met div. Chord coax digital kabels altijd erg goede ervaringen gehad; heerlijk ''muzikaal'' klinkend met nimmer scherpe randjes of ''fris'' klinkend.
Met een Chord Signature of een Indigo Plus heb je m.i. een topkabel in huis en deze zijn met een beetje zoeken ook nog wel (gebruikt) te vinden binnen het door jou aangegeven budget  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

sultankat

Ik speel met de Stereolab XV Ultra. Voordien met de Stereovox XV2. Allebei uit dezelfde stal van de fameuze Chris Sommovigo, heette eerst Stereovox, later Stereolab. De Stereolab gaat net nog wat verder in transparantie met behoud van het (voor mij) neutrale karakter. Moet je tweedehands voor ca 200-250 kunnen vinden. Echt een topkabel. Vond ik nog beter dan de Chord die ik ook heb gehad.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

JeroenGRT

Heb je een Apogee al eens geprobeerd? Vond het voor het geld een topkabel.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

... die zijn niet meer te verkrijgen in de door mij gewenste lengte (min. 1 m.).

Citaat van: JeroenGRT op april 27, 2016, 20:10:40
Heb je een Apogee al eens geprobeerd? Vond het voor het geld een topkabel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Thx, maar middels Google nog geen hits. Zal wel iets van de lange adem zijn. Enne nieuw; wat een prijzen  :omg:.

Citaat van: YamahaRXV op april 27, 2016, 13:02:38
Ik heb met div. Chord coax digital kabels altijd erg goede ervaringen gehad; heerlijk ''muzikaal'' klinkend met nimmer scherpe randjes of ''fris'' klinkend.
Met een Chord Signature of een Indigo Plus heb je m.i. een topkabel in huis en deze zijn met een beetje zoeken ook nog wel (gebruikt) te vinden binnen het door jou aangegeven budget  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik ga op onderzoek uit; thx  :thumbs-up:.

Citaat van: sultankat op april 27, 2016, 17:34:22
Ik speel met de Stereolab XV Ultra. Voordien met de Stereovox XV2. Allebei uit dezelfde stal van de fameuze Chris Sommovigo, heette eerst Stereovox, later Stereolab. De Stereolab gaat net nog wat verder in transparantie met behoud van het (voor mij) neutrale karakter. Moet je tweedehands voor ca 200-250 kunnen vinden. Echt een topkabel. Vond ik nog beter dan de Chord die ik ook heb gehad.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren in Alkmaar bij Spanjaard Hifi binnen gelopen. Daar ff, met de hete adem van hare maje in de nek, geluisterd naar een Octave V70 - Audiovector Si3 combi. Met als bron een CA streamer, het type is mij ontgaan. Dat klonk best aangenaam (met het geijkte Pink Floyd demo materiaal).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het gaat de Cardas worden.

Citaat van: Xander32 op april 27, 2016, 11:42:40
Finetuning; op zoek naar een matchende digi coax. Met een schuin oog kijk ik naar de Cardas Parsec digital, daar ik wel geloof in het synergie verhaal (Cardas Crosslink ls kabel en Golden Cross ic in gebruik ). Echter een VdH Digicoupler heeft ook mijn aandacht.


Maar zijn daar verder nog andere digi coax (75ohm) welke de moeite waard zijn?
Hetgeen ik er max voor over heb is zo'n €200,- (nieuw dan wel gebruikt). Dat is de prijs voor een 1,5 m Parsec (new).


Momenteel heb ik een Siltech in gebruik, super betreft detaillering maar voor mijn smaak wat te neutraal spelend, wellicht ietwat aan de frisse kant van neutraal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4161
De gehele middag al aan het genieten van een 70's Spotify playlist, via de SBT. Niets geen hd/dsd/flac/wav of wat dan ook, maar 'slechts' Spotify Premium kwaliteit en toch volop genieten :music:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Hier de hele - toch niet zo regenachtige - zondag gewoon FM-radio op staan, Arrow Classic Rock. De hele dag prima muziek; waarom doe ik zo moeilijk met CD's, LP's, streaming, downloads, internetradio, YouTube etc.?  :eh:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Tja, bijzonder deze hobby he ;D. En dan heb je daar die dikke installatie, welke prominent in de kamer aanwezig is en zit je vervolgens een gehele dag (internet-)radio te luisteren ...

Maar o zo herkenbaar. Internetradio draait hier ook met enige regelmaat.


Citaat van: pameijer op mei 22, 2016, 18:59:48
Hier de hele - toch niet zo regenachtige - zondag gewoon FM-radio op staan, Arrow Classic Rock. De hele dag prima muziek; waarom doe ik zo moeilijk met CD's, LP's, streaming, downloads, internetradio, YouTube etc.?  :eh:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robiwan

Citaat van: pameijer op mei 22, 2016, 18:59:48
Hier de hele - toch niet zo regenachtige - zondag gewoon FM-radio op staan, Arrow Classic Rock. De hele dag prima muziek; waarom doe ik zo moeilijk met CD's, LP's, streaming, downloads, internetradio, YouTube etc.?  :eh:

ha ha, ik ken het gevoel!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Xander32

Voor op de slaapkamer, voor in de badkamer, voor in de tuin, voor ...




JBL Xtreme
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Mooi dingetje wat verrassend goed klinkt.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Yep, klinkt echt verrassend volwassen, zowel op laag als hoog volume een voelbare bass, een helder hoog en duidelijke stemmen (mid). I.c.m. Spotify altijd en overal passende muziek.

Wij zijn er blij mee. En dankzij een rentepunten systeem van de bank, voor de helft van de gangbare winkelprijs.

Citaat van: Maro op mei 31, 2016, 23:11:00
Mooi dingetje wat verrassend goed klinkt.  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

H.M. is een weekendje weg met vriendinnen. Een uitgelezen moment om van de muziek te genieten op net wat meer volume dan normaliter  :music:. Sinds 14 uur de set aan staan en er zijn al de nodige kippevel momenten voorbij gekomen: wat geeft deze set de muziek heerlijk weer  :clapping: (flac > Na11 > PM11 > Glennies).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

beetle99

Mooi! Fijne rustige uitstraling heeft het geheel ook.

Maximus_Aurelius

Dat ziet er heel mooi uit  :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Sailor Jan

Blijven uniek mooie klassieke speakers!
Wees lief voor jezelf

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani