Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

contour3.0

Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op maart 30, 2014, 10:35:58
... ik weet met welke intentie jij vraagt; ook nu weer blijkt Tannoy prima te matchen met Marantz. Daar waar de Glennies wat goedmoedig zijn, brengt de Marantz combi wat extra pit.
Geen enkele intentie. Ik wist niet meer zeker of je de Glennies destijds met Marantz had getest.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2014, 12:14:10
Geen enkele intentie. Ik wist niet meer zeker of je de Glennies destijds met Marantz had getest.

intentie (zn): bedoeling, doel, inzicht, oogmerk, opzet, plan, voornemen, zin

Zonder intentie iets vragen lijkt mij onaannemelijk, dat bestaat m.i. niet. Maar je gaf in bovenstaande reply al zelf het antwoord; jij wou zeker weten of ik al dan niet de Glennies op (mijn eigen) Marantz gear heb beluisterd  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

wowww ziet er prachtig uit maaat, eindelijk....

en de tegels... zien er perfect uit onder de speakers...ze worden gedragen lijkt wel...

ziet er super uit, en zal zeer zeker super klinken ook.

feliciteerd, en veel luisterplezier ermee.
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op maart 30, 2014, 13:07:23
intentie (zn): bedoeling, doel, inzicht, oogmerk, opzet, plan, voornemen, zin

Zonder intentie iets vragen lijkt mij onaannemelijk, dat bestaat m.i. niet. Maar je gaf in bovenstaande reply al zelf het antwoord; jij wou zeker weten of ik al dan niet de Glennies op (mijn eigen) Marantz gear heb beluisterd  ;).
Dat was inderdaad mijn vraag.

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2014, 10:00:54
Gaaf Sander. Ze staan echt goed bij je! Niet om te stoken,  maar ik ben benieuwd hoe de match met de rest van je set is. Of had je dat destijds al beluisterd?

Verder hoop ik op slecht weer vandaag!
De intentie lag er juist in dat ik geen intentie had, ik wilde het alleen weten zonder dat je dacht dat ik het met een waardeoordeel vroeg.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Jij hebt duidelijk een andere definitie van "intentie" dan dat ik heb ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Een hoogrendements speaker als Tannoy doe je natuurlijk aan een buizenversterker. Mooi niet dus! Ik zou even twee keer nadenken of je Glennies aan buizen hangt. Aan een 15 inch Glenair klinkt het volkomen niet, die moeten echt een solid state versterker hebben. Waar het aan kan liggen? De impendantie van het hoog zakt bij de 15 inch onder de 1 ohm, wellicht hebben buizen, of in ieder geval de meeste, daar last van. Hoe het bij de kleinere Glennie is weet ik niet, maar neem alles niet als vanzelfsprekendheid aan.

twani

Citaat van: Mediator op maart 30, 2014, 21:49:08
Een hoogrendements speaker als Tannoy doe je natuurlijk aan een buizenversterker. Mooi niet dus! Ik zou even twee keer nadenken of je Glennies aan buizen hangt. Aan een 15 inch Glenair klinkt het volkomen niet, die moeten echt een solid state versterker hebben. Waar het aan kan liggen? De impendantie van het hoog zakt bij de 15 inch onder de 1 ohm, wellicht hebben buizen, of in ieder geval de meeste, daar last van. Hoe het bij de kleinere Glennie is weet ik niet, maar neem alles niet als vanzelfsprekendheid aan.
Dit klopt ;)

YamahaRXV

Mooie statige verschijningen van een mooi karaktervol merk Xander  :thumbs-up:  Nogmaals gefeliciteerd en die uitnodiging die je hier in het verleden heb uitgesproken wil ik zeker (indien mogelijk) eens ter harte nemen  ;D

Het lijkt mij een heerlijk klinkende combi:  Marantz - Tannoy  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: Mediator op maart 30, 2014, 21:49:08
Een hoogrendements speaker als Tannoy doe je natuurlijk aan een buizenversterker. Mooi niet dus! Ik zou even twee keer nadenken of je Glennies aan buizen hangt. Aan een 15 inch Glenair klinkt het volkomen niet, die moeten echt een solid state versterker hebben. Waar het aan kan liggen? De impendantie van het hoog zakt bij de 15 inch onder de 1 ohm, wellicht hebben buizen, of in ieder geval de meeste, daar last van. Hoe het bij de kleinere Glennie is weet ik niet, maar neem alles niet als vanzelfsprekendheid aan.
... dat is nou juist een groot verschil tussen de 15 en 10 inch. De 15 inch is een machtige speaker, mits goed aangestuurd; deze dipt idd. richting de 1 ohm ... Overigens wel in de hoge registers, niet in het laag. Hoe anders is de 10 inch in deze. Ik heb zelf al een demo gehad met de 10" op een buizenversterker en dat was heel erg fraai (bij een gerenomeerde Prestige dealer).

De Glennies lijken heel gemakkelijk aan te sturen; daar waar ik voorheen de Marantz mocht opstoken tot standje -40, behaal ik nu al een vergelijkbare geluidsdruk bij -52. Geen centje pijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op maart 30, 2014, 23:10:52
Mooie statige verschijningen van een mooi karaktervol merk Xander  :thumbs-up:  Nogmaals gefeliciteerd en die uitnodiging die je hier in het verleden heb uitgesproken wil ik zeker (indien mogelijk) eens ter harte nemen  ;D

Het lijkt mij een heerlijk klinkende combi:  Marantz - Tannoy  8)
Je weet ze fraai, diplomatiek?, te omschrijven ;D.


Die uitnodiging staat zeer zeker nog en daar zijn er het afgelopen half jaar ook heel wat bij gekomen; wees geduldig is het devies ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Citaat van: Xander32 op maart 29, 2014, 20:22:27
... over smaak.
En de Glenair is zeer zeker smaakgevoelig en aanwezig in een interieur. En dan betreft dit nog slechts de petite 10" 8).

Die gaan wel een keer komen. Voorlopig is inspelen het motto, de plaatsing optimaliseren en vooral mijn muziek herontdekken (en eindelijk al mijn nieuwe albums gaan beluisteren). En wanneer het weer is zoals vandaag ben ik vooral buiten te vinden ;).

Je bent al bijna op de helft met inspelen de heren die ze gebouwd hebben voor je zeggen 24 uur  :pompom:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op maart 31, 2014, 07:09:30
Je weet ze fraai, diplomatiek?, te omschrijven ;D.


Die uitnodiging staat zeer zeker nog en daar zijn er het afgelopen half jaar ook heel wat bij gekomen; wees geduldig is het devies ;).

Ja, goed hé... ;D

Komt verder goed hoor, hoor het wel als het een keertje uitkomt  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mediator

#1964
Citaat van: Xander32 op maart 31, 2014, 07:05:47
... dat is nou juist een groot verschil tussen de 15 en 10 inch. De 15 inch is een machtige speaker, mits goed aangestuurd; deze dipt idd. richting de 1 ohm ... Overigens wel in de hoge registers, niet in het laag. Hoe anders is de 10 inch in deze. Ik heb zelf al een demo gehad met de 10" op een buizenversterker en dat was heel erg fraai (bij een gerenomeerde Prestige dealer).

Dan heb je het goed uitgezocht, mocht je ooit aan de buizen willen  :clapping:

Ik vind de Tannoy's echt een aanwinst voor je huis, het zijn meubelstukken voor je interieur  :pompom: Maar ik ben bevooroordeeld  :D

Xander32

Citaat van: maz op maart 30, 2014, 20:15:23
wowww ziet er prachtig uit maaat, eindelijk....

en de tegels... zien er perfect uit onder de speakers...ze worden gedragen lijkt wel...

ziet er super uit, en zal zeer zeker super klinken ook.

feliciteerd, en veel luisterplezier ermee.
Thx Maz. Jouw exen doen het prima hier ;).

Citaat van: YamahaRXV op maart 31, 2014, 17:24:59
Ja, goed hé... ;D

Komt verder goed hoor, hoor het wel als het een keertje uitkomt  ;)
Je had een diplomaat kunnen zijn!

Citaat van: Mediator op maart 31, 2014, 21:09:15
Dan heb je het goed uitgezocht, mocht je ooit aan de buizen willen  :clapping:

Ik vind de Tannoy's echt een aanwinst voor je huis, het zijn meubelstukken voor je interieur  :pompom: Maar ik ben bevooroordeeld  :D
Ja, jij speelt met de grote broer, toch?

Eerlijk gezegd moest ik wel heel ff wennen aan het formaat van de speakers; daar staat nu wel ietwat anders (en vooral meer) dan met de Usher monitoren. Echter is het nu al alsof ze er altijd hebben gestaan :inlove:.


Zojuist ze gevoerd met Muse en Nirvana: wat een verslavende vette rocksound kunnen de Glennies er neerzetten :headbanging:. Muse (The 2nd Law) klinkt heerlijk vet en vol met een getergde Matthew Bellamy en Nirvana klinkt heerlijk vuig en rauw. Top.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Mooie speakers, eindelijk zijn ze dan uitgepakt en kun je genieten! Veel luisterplezier!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: John Wx op maart 31, 2014, 10:37:13
Je bent al bijna op de helft met inspelen de heren die ze gebouwd hebben voor je zeggen 24 uur  :pompom:
Klopt ja, dat geeft de folder aan 8).

Citaat van: JeroenGRT op maart 31, 2014, 21:54:23
Mooie speakers, eindelijk zijn ze dan uitgepakt en kun je genieten! Veel luisterplezier!
... van 17 januari tot 27 maart in de doos gestaan :wacko:. Maar nu haal ik de schade wel weer in.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Mooi feli

Maar waarom 4 spikes...3 is makkelijker stellen, of ben je bang dat ze omver worden gelopen?

Xander32

Citaat van: denoontje op maart 31, 2014, 22:52:31
Mooi feli

Maar waarom 4 spikes...3 is makkelijker stellen, of ben je bang dat ze omver worden gelopen?
... zou haast denken dat het een flauwe 1 april opmerking betreft ... Maar ik zal keurig antwoorden  :angel:; met vier staan ze meer stabiel en idd, het afstellen kost even wat aandacht, maar dat is wat mij betreft onderdeel van de hobby.

Wanneer ze zijn ingespeeld ga ik sowieso ook nog een keer experimenteren met de originele spikes en spikeloos. Daarnaast staan ze nu nog recht vooruit; ook met het indraaien ga ik nog aan het werk. Trial & error. Echter dat alles pas na het inspelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Nu we alle (welgemeende) felicitaties achter de rug hebben Xander.....hoe klinkt het? (Serieus benieuwd naar de Tannoys)

Xander32

Citaat van: twani op april  1, 2014, 08:05:17
Nu we alle (welgemeende) felicitaties achter de rug hebben Xander.....hoe klinkt het? (Serieus benieuwd naar de Tannoys)

>>>

Citaat van: Xander32 op maart 31, 2014, 21:21:15
...  Zojuist ze gevoerd met Muse en Nirvana: wat een verslavende vette rocksound kunnen de Glennies er neerzetten :headbanging:. Muse (The 2nd Law) klinkt heerlijk vet en vol met een getergde Matthew Bellamy en Nirvana klinkt heerlijk vuig en rauw. Top.


8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


Raymond187

Ik moet zeggen dat ik ze er mooier uit vind zien met stofkap.

Heb je geen originele Tannoy spikes erbij gekregen? De soundcare zijn vrij hoog (ik heb ze ook).

Luister je toevallig ook jazz en klassiek?

RubenV.

Citaat van: Xander32 op maart 31, 2014, 21:21:15
Zojuist ze gevoerd met Muse en Nirvana: wat een verslavende vette rocksound kunnen de Glennies er neerzetten :headbanging:. Muse (The 2nd Law) klinkt heerlijk vet en vol met een getergde Matthew Bellamy en Nirvana klinkt heerlijk vuig en rauw. Top.

Dat is pas genieten he  O0 Heerlijk hoe die Tannoys het "live gevoel" neer kunnen zetten.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie