SVS plate amp stuk

Gestart door clicquot, januari 21, 2024, 23:33:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clicquot

Hey HT-Vriendjes,

Probleemje: mijn 17 jaar oude SVS PB12-plus gaf er vandaag de brui aan.  >:( Ik vermoed dat de plate amp (bash 525watt) de geest heeft gegeven. Nu ja, heeft het lang uitgehouden, maar toch doet het zeer  ;D
Heb een dual setup, deze PB12-plus samen met PB12-plus/2 (ook al redelijk oud) - maar was tot hier toe goed tevreden over deze monsters.



Zou zo'n plate amp nog ergens te scoren zijn? Of is het nog de moeite om dit na te laten kijken en eventueel te herstellen? Ik lees dat schema's voor deze SVS amps moeilijk of niet te vinden zijn, dan wordt het natuurlijk misschien wat moeilijker degelijk te herstellen? Apart amp aansluiten of andere merk plate amp inbouwen is in principe geen issue, maar moet daar geen rekening gehouden worden met de bouw van de sub, specifieke crossovers etc... daar heb ik ook geen benul van dus...

Situatie: deze subs zijn aangesloten op een minidsp. Daar zit sowieso een compressor geactiveerd in de house curve, om zaken wat te "beschermen". Maar bon, er is hier blijkbaar iets stuk gegaan. De amp reageert niet op stroom. Het groene powerlichtje blijft uit. Ik heb de zekering aan de ingang van de powerstekker gecheckt, is niet doorgebrand. Heb ze eens vervangen, zonder resultaat.

Vraag me wel af, gezien de leeftijd van de subs, of het wel de moeite loont hier nog centen in de stoppen? Mijn ervaring bij het laten herstellen van wat oudere eindversterkers was niet echt positief en misschien is het beter toestellen die de 20 jaar benaderen gewoon te gaan swappen. Temeer omdat er misschien wel beter op de markt is.

Is de nieuwe rp reeks van Klipsch misschien wel wat? Dan vraag ik me af, als ik minstens hetzelfde wil (en als het kan beter?)dan die oude bakbeesten van SVS - kijk in dan uit naar de 1400-SW of 1600-SW bijvoorbeeld? Kleiner en minder loemp dan wat er nu staat zou aardig meegenomen zijn, maar hoeft niet. Die zijn redelijk betaalbaar, vandaar. Geen idee van andere merken...

In het achterhoofd heb ik altijd al iets van GSG willen aanschaffen, zelf knutselen - maar dat wordt import waar ik dan weer tegen opzie, doe je weer geen "voordeel" mee. Is er in EUR iets gelijkaardig beschikbaar, qua "flat packs" die echt de moeite waard zijn?

Dank voor jullie input!




jossie

Nou, heel verhaal dus dan kan ik kort zijn.

Tot nu toe allemaal kunnen herstellen. Beter om zo'n sub origineel te houden, verkoopt tzt ook veel makkelijker.

Mocht je interesse hebben hoor ik het wel!
Omni !

clicquot

Citaat van: jossie op januari 22, 2024, 00:06:36Nou, heel verhaal dus dan kan ik kort zijn.

Tot nu toe allemaal kunnen herstellen. Beter om zo'n sub origineel te houden, verkoopt tzt ook veel makkelijker.

Mocht je interesse hebben hoor ik het wel!

Dank je Jossie - heb je even pm gezonden.

clicquot

Kleine update - dank @jossie om de amp terug in zijn glorie te herstellen  :D  :worship:

Een paar slechte/defecte condensatoren in zowel de voeding als de versterker werden vervangen.

Top service, dikke merci!  :pompom:

 

Mario D


Goede keuze om hem te laten herstellen, de oude SvS reeks met Bash vond ik de best klinkende.  :headbanging: