Shift key probleem

Gestart door DofN, juni 28, 2023, 15:35:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DofN

Vanochtend hield eerst mijn rechter shift key ermee op, en daarna links. Alles geprobeerd, zoals nieuwe drivers, terug naar een herstelpunt en zelfs nieuwe installatie van Windows.. Toetsjes gecontroleerd op vuil.. Viruscheck. Toetsenbord -> juiste regio. Invoertaal gecontroleerd. Sticky functies uit.. Ik gebruik nu een extern toetsenbord.. Asus vertelde mij dat de laptop door hun reparatiecentrum kan worden opgehaald, maar dat is de allerlaatste optie.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen? Ik gebruik een ASUS vivobook S14/15 met Windows 11.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mikekiwi

Als je Powertoys installeert kun je andere toetsen als Shift-toets "mappen". Ik zeg niet dat dat een ideale situatie is, maar het is wellicht even een fix voor de kort termijn om bijv. ctrl of windows toets als shift in te zetten:

Schermafbeelding 2023-06-28 154039.jpg

DofN

Dank je, in ieder geval handig om tijdelijk te gebruiken ipv een extern toetsenbordje. Ik zou het ongelooflijk zonde vinden om deze hele laptop weg te flikkeren om zo'n ogenschijnlijk stom en klein probleem.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Ik heb ooit een keer een oudere keyboard driver teruggezet... Wellicht verhelpt dit het issue..

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Sjaak_Banaan

Op Google en YouTube zijn er veel tips te vinden om het softwarematig te proberen om te fixen.

Mocht het hardwarematig zijn, dan kost een nieuw keyboard zo'n 35 euro.
Weet niet of dit een 'moeilijk' model is, maar meestal kun je de onderzijde losschroeven en de bovenkant er uiteindelijk vanaf klikken. Daarna het toetsenbord losmaken en vervangen. Ook daar zijn video's van, wanneer je die erbij houdt kan iedereen dat zelfstandig doen. Succes!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: Sjaak_Banaan op juni 28, 2023, 18:46:44Op Google en YouTube zijn er veel tips te vinden om het softwarematig te proberen om te fixen.

Mocht het hardwarematig zijn, dan kost een nieuw keyboard zo'n 35 euro.
Weet niet of dit een 'moeilijk' model is, maar meestal kun je de onderzijde losschroeven en de bovenkant er uiteindelijk vanaf klikken. Daarna het toetsenbord losmaken en vervangen. Ook daar zijn video's van, wanneer je die erbij houdt kan iedereen dat zelfstandig doen. Succes!

ik vind het lastig te geloven dat het een hardware probleem is, want dan is het wel heel toevallig dat alleen de beide shift keys het opeens niet meer doen.

bij 1 toets had ik me dat kunnen voorstellen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

eduard

Als het sofware is dan kan je vermoedelijk veel uitsluiten om rebooten naar bios. En hopelijk kan je daar wel de shift key gebruiken. Of misschien booten via usb naar een ligt OS.

Sjaak_Banaan

Citaat van: eduard op juni 28, 2023, 19:31:22Als het sofware is dan kan je vermoedelijk veel uitsluiten om rebooten naar bios. En hopelijk kan je daar wel de shift key gebruiken. Of misschien booten via usb naar een ligt OS.

Verwacht ook software, zeker wanneer je de klacht Googled.

Inderdaad, of effe een Ubunto-sticky maken o.i.d. en daar vanaf booten.

Wilde alleen aangeven dat weggooien zonde is, zelfs wanneer het wel hardwarematig is, is het vast te fixen. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

DofN

ik zie geen mogelijkheden om in bios mijn shift keys te checken/gebruiken. heb je tips?

helaas heb ik ook geen shift als ik opstart in de commandbox, ook niet in de veilige modus. ik ben inmiddels toch wel uitgedokterd en het moet dan toch hardware zijn. ik zal er eens over nadenken of ik nog 40 euro ga investeren met als risico dat het nog steeds niets oplost.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

LittleNinja

Damn. Hopelijk een oplossing aan de horizon.

Ik heb hier een mooi Apple toetsenbord dat ik afgenomen hem met een ietwat vochtig doekje.. Dat bleek funest te zijn geweest en nu werkt er een lettertje niet meer.  :nopompom: 
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rowdy


DofN

dank je voor de tip. nee, werkt ook niet. ik heb me erbij neergelegd; het is hardware. ik ga maar niet nadenken over de leeftijd van deze laptop en hoe snel ik hem vervang. zo zonde. was geen goedkope jongen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

toch gedaan... 28-9-2020
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software