Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cyreg

Citaat van: Fred Mulder op augustus 15, 2015, 22:18:28
Vandaag de eerste uurtjes kunnen luisteren: Top!

Uitpakken: het eerste wat bij het uitpakken opviel was het formaat, een 'tikkeltje' groter dan de P3es-2. Ik denk dat qua volume er zo'n vier P3 in en C7 passen ::)

Situatie:  ik speel nog op een eenvoudige Marantz AV versterker die via hdmi is aangesloten op een 10 jaar oude (volgelopen) laptop, die de muziek van de NAS af haalt. Niet bepaald ideaal dus. (ivm verhuizing/bouw/kleine koter heeft muziek & audio even op een laag pitje gestaan)

Muziek!: vergeleken met de P3's op dezelfde Marantz versterker klinken de C7 beduidend beter. Meer muziek, een zalig midden zo lijkt: stemmen en akoestische instrumenten komen beter/natuurlijker over (ben nog niet echt tot andere muziek toegekomen). Ook is er natuurlijk meer bas aanwezig, zonder storend/overheersend te zijn. (hiernaast de indruk dat de huidige setup (met haar beperkingen) zelfs beter klinkt dan de vorige set, waarbij de P3's een betere voorkant hadden (SB3/Naim SN1). Het lijkt minder vermoeiend, maar kan ook zomaar te maken hebben met m'n gemoedstoestand   :inlove: )

Plaatsing: de geschikte plaats is relatief eenvoudig te vinden. Na wat heen en weer schuiven, al gauw goede plek gevonden. Finetunen komt later wel een keer, nu eerst weer lekker muziek luisteren.

Ben erg benieuwd naar het effect als de versterking als volgende schakel wordt aangepakt..  ;D

Mooi, veel plezier ermee Fred  ;) (hier staan ze al jaren op Ikea Oddvar krukjes)

Overigens heb ikzelf ook nog P3ES2's aan 'n Humax5050 en NadC316bee hangen voor TV en radio in de woonkamer; is ook prima  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Fred Mulder

Thanks, ik bladerde gisteren de Ikea folder nog door op zoek naar 'bijzettafels/krukjes' met eenzelfde bestemming. Maar kon ze niet vinden, wss staat in de folder een selectie van het assortiment. Fijn om nu op artikelnaam te kunnen zoeken [emoji106]

Fred Mulder

Zie zo, de eerste Oddvar staat in elkaar te drogen: Gelijmd en mooi op maat gemaakt (met dezelfde afmeting als de speakers). De standaard hoogte pakt ook goed uit, hij zit nu wss iets aan de bovenkant van de goede hoogte. Eraf halen kan altijd [emoji106]

Bijkomend voordeel is dat het grenen hout is: dit is makkelijk in kleur te beitsen en te combineren met een projectje voor de achterwand (smalle schapjes voor LP hoezen).


garmtz


twani

Citaat van: Maro op augustus 16, 2015, 08:01:49
Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding  :D
Alle grapjes over het uiterlijk van een Harbeth speaker zijn hier inmiddels al wel een keer gemaakt, dat is dus niet heel erg origineel meer Maro  :nowink:


Je zult er wel niets van begrijpen, maar er zijn hele volksstammen die het ingetogen voorkomen van de speaker juist mooi vinden.


Heeft ook iets met smaakontwikkeling te maken. Sommige mensen pakken het op, andere bereiken dat punt gewoon helemaal nooit.  Ook goed natuurlijk :)


Ik kan zelf namelijk best lang verliefd naar de Harbeths kijken. De feilloze afwerking, het prachtige fineer, de eenvoudige maar doeltreffende authentieke vormgeving, ik vind het allemaal prachtig.

tompj

 :withstupid:
Ik heb momenteel behoorlijk gestileerde luidsprekers, maar vind nog steeds de Harbeths die ik had gewoon erg mooi in al hun ogenschijnlijke eenvoud. Recht toe recht aan en prachtig in de details afgewerkt.

Los daarvan......briljant klinkende dingen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: twani op augustus 18, 2015, 08:02:22
Alle grapjes over het uiterlijk van een Harbeth speaker zijn hier inmiddels al wel een keer gemaakt, dat is dus niet heel erg origineel meer Maro  :nowink:


Je zult er wel niets van begrijpen, maar er zijn hele volksstammen die het ingetogen voorkomen van de speaker juist mooi vinden.


Heeft ook iets met smaakontwikkeling te maken. Sommige mensen pakken het op, andere bereiken dat punt gewoon helemaal nooit.  Ook goed natuurlijk :)


Ik kan zelf namelijk best lang verliefd naar de Harbeths kijken. De feilloze afwerking, het prachtige fineer, de eenvoudige maar doeltreffende authentieke vormgeving, ik vind het allemaal prachtig.
En alle tegenwerpingen daartegen zijn ook al wel een keer gemaakt. Als iemand niet voorbij uiterlijk kan kijken, bij welk ding/dier/mens dan ook, zij het zo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Fred Mulder

Inderdaad: Beauty is in the eye of the beholder. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Persoonlijk vind ik ze verdacht veel lijken op nette konijnen hokken. Geeft niet, het gaat me alleen om de muziek die er uit komt :-)

En gelukkig staan ze in een aparte ruimte (dus geen/minder afstemming mevrouw Mulder [emoji106])

Maro

Tjonge jonge, beetje humor mag hier ook al niet meer.  :o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2015, 16:23:29
En alle tegenwerpingen daartegen zijn ook al wel een keer gemaakt. Als iemand niet voorbij uiterlijk kan kijken, bij welk ding/dier/mens dan ook, zij het zo.

Ik weet niet of hier een terechtwijzing in zit verscholen, maar indien het geval is deze totaal misplaatst.

We zitten hier in het Harbeth topic. 

Meestal roep je om je het hardst dat indien je niets positiefs hebt toe te voegen je ook gewoon weg kunt blijven in een liefhebberstopic als dit. 

Geldt nu zeker niet.

twani


jpmoree

Citaat van: twani op augustus 18, 2015, 19:55:43
Humor wél ;)
Ik vind Harbeths prachtig om naar te kijken, maar het klinkt nergens naar 😂😂😂

Bas Akkerman

Citaat van: twani op augustus 18, 2015, 19:54:50
Ik weet niet of hier een terechtwijzing in zit verscholen, maar indien het geval is deze totaal misplaatst.

We zitten hier in het Harbeth topic. 

Meestal roep je om je het hardst dat indien je niets positiefs hebt toe te voegen je ook gewoon weg kunt blijven in een liefhebberstopic als dit. 

Geldt nu zeker niet.
Nee, zit zeker geen terechtwijzing in verscholen. Ben dat zich in kringetjes herhalende gehakketak over het uiterlijk gewoon beu.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 19, 2015, 20:47:03
Nee, zit zeker geen terechtwijzing in verscholen. Ben dat zich in kringetjes herhalende gehakketak over het uiterlijk gewoon beu.

Beste manier is je er gewoon niet aan te storen "gewoon beu" klinkt nogal heftig zeg, laat lekker gaan joh   :thumbs-up: :thumbs-up:
mainly British stuff

Xander32

Over smaak ... leven en laten leven!


Een SF Olympia kan ik bv. erg waarderen betreft verschijningsvorm, maar een willekeurige Harbeth in een mooi fineer net zo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 19, 2015, 20:47:03
Nee, zit zeker geen terechtwijzing in verscholen. Ben dat zich in kringetjes herhalende gehakketak over het uiterlijk gewoon beu.
Dan kun je het forum beter links laten liggen want als er één plek is wáár men in kringetjes draait.....

twani

Citaat van: Martin!!! op augustus 19, 2015, 22:03:00
Beste manier is je er gewoon niet aan te storen "gewoon beu" klinkt nogal heftig zeg, laat lekker gaan joh   :thumbs-up: :thumbs-up:

Exact :)

twani

Citaat van: Xander32 op augustus 20, 2015, 06:57:41
Over smaak ... leven en laten leven!


Een SF Olympia kan ik bv. erg waarderen betreft verschijningsvorm, maar een willekeurige Harbeth in een mooi fineer net zo.

Zo is het maar net :)

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op augustus 19, 2015, 22:03:00
Beste manier is je er gewoon niet aan te storen "gewoon beu" klinkt nogal heftig zeg, laat lekker gaan joh   :thumbs-up: :thumbs-up:
Haha, klinkt wel wat heftig ja. Ik vind het voor mij geen waarde toevoegen. Laat ik het zo zeggen.

Citaat van: twani op augustus 20, 2015, 07:03:49
Dan kun je het forum beter links laten liggen want als er één plek is wáár men in kringetjes draait.....
Niet alleen daar laat ik één en ander links liggen, ook op tv, radio, nieuws, gesprekken in de tram doe ik dat.
Maar ik blijf natuurlijk meelezen en -posten, mooie documentaires kijken, nieuwe muziek ontdekken, interessante perspectieven leren en boeiende verhalen horen.

Er is wat dat betreft genoeg moois, soms komt mijn ergernis aan een krasje naar boven. Dat is alles en die mening mag ik volgens mij ook best geven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 20, 2015, 09:14:39
Haha, klinkt wel wat heftig ja. Ik vind het voor mij geen waarde toevoegen. Laat ik het zo zeggen.
Niet alleen daar laat ik één en ander links liggen, ook op tv, radio, nieuws, gesprekken in de tram doe ik dat.
Maar ik blijf natuurlijk meelezen en -posten, mooie documentaires kijken, nieuwe muziek ontdekken, interessante perspectieven leren en boeiende verhalen horen.

Er is wat dat betreft genoeg moois, soms komt mijn ergernis aan een krasje naar boven. Dat is alles en die mening mag ik volgens mij ook best geven.

Ik vind het best wel vreemd dat jij van enthousiast (en gewaardeerd) véél-poster tot een kennelijk toch enigszins gefrustreerd toekijker bent gemuteerd Bas.

Daar is altijd een reden voor. Maw, het moderatorschap doet misschien veel van het forumplezier wegnemen, iets wat we van ex mods eerder hebben mogen vernemen. 

Wel goed dat er mensen zijn die zich deze hondenbaan tot hun taak willen rekenen.

Dus toch nog een complimentje op de valreep :)

Bas Akkerman

#4520
Citaat van: twani op augustus 20, 2015, 10:49:34
Ik vind het best wel vreemd dat jij van enthousiast (en gewaardeerd) véél-poster tot een kennelijk toch enigszins gefrustreerd toekijker bent gemuteerd Bas.

Daar is altijd een reden voor. Maw, het moderatorschap doet misschien veel van het forumplezier wegnemen, iets wat we van ex mods eerder hebben mogen vernemen. 

Wel goed dat er mensen zijn die zich deze hondenbaan tot hun taak willen rekenen.

Dus toch nog een complimentje op de valreep :)
Iets om over na te denken, maar ik denk niet dat het met mijn adminschap te maken heeft. Wel met mijn baan en alle verplichtingen ernaast. Ik heb simpelweg veel minder tijd dan twee jaar terug.
En ook heeft het te maken met mijn tevredenheid over mijn set, zodat ik weinig de behoefte voel naar verbeteringen op zoek te gaan. Minder 100+ pagina's over de zoektocht naar het ultieme wandbehang. Ontevredenheid leest nu eenmaal fijner dan tevredenheid. ;)

Dat ik minder post doel ik op, want ik voel me geenszins gefrustreerd hoor. Daar moeten jullie harder je best voor doen. ;D Mmm, ik voel me zo nu en dan wel gemuteerd... :alien:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

^dat is een perfect normale evolutie die ik zelf ook ervaar...  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

Citaat van: twani op augustus 20, 2015, 10:49:34
Ik vind het best wel vreemd dat jij van enthousiast (en gewaardeerd) véél-poster tot een kennelijk toch enigszins gefrustreerd toekijker bent gemuteerd Bas.

Daar is altijd een reden voor. Maw, het moderatorschap doet misschien veel van het forumplezier wegnemen, iets wat we van ex mods eerder hebben mogen vernemen. 

Wel goed dat er mensen zijn die zich deze hondenbaan tot hun taak willen rekenen.

Dus toch nog een complimentje op de valreep :)

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 20, 2015, 12:36:57
Iets om over na te denken, maar ik denk niet dat het met mijn adminschap te maken heeft. Wel met mijn baan en alle verplichtingen ernaast. Ik heb simpelweg veel minder tijd dan twee jaar terug.
En ook heeft het te maken met mijn tevredenheid over mijn set, zodat ik weinig de behoefte voel naar verbeteringen op zoek te gaan. Minder 100+ pagina's over de zoektocht naar het ultieme wandbehang. Ontevredenheid leest nu eenmaal fijner dan tevredenheid. ;)

Dat ik minder post doel ik op, want ik voel me geenszins gefrustreerd hoor. Daar moeten jullie harder je best voor doen. ;D Mmm, ik voel me zo nu en dan wel gemuteerd... :alien:
Verreweg de meeste topics "drijven" toch op aanschaffen of nieuwtjes.
De rest is inhoud. :hehe:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op augustus 20, 2015, 15:00:50
Verreweg de meeste topics "drijven" toch op aanschaffen of nieuwtjes.

Dat kun je goed aan het topic van MAZ zien.  Er wordt daar werkelijk niets inhoudelijks gepost, méér dan dat de meesten al lang weten/kennen van het forum.

Slechts allerlei méér of mínder glimmende apparatuur wordt daar kortstondig getoond, een paar keer ohhh en ahhh geroepen en weg is het weer.....

Geen diepgaandere info of achtergronden over deze apparatuur, helemaal niets, maar kennelijk zwaar fascinerend.  Het mág van mij, geen probleem verder.

En toch het meest bezochte topic hetgeen meteen de "inhoudelijke kaalheid" van het forum perfect weergeeft.

Ik voeg overigens zelf ook nauwelijks enige info van waarde toe aan het forum, kom ook niet verder dan wat foto`s van ouwe B&O rommel :D

Staaled

#4524
Ik beschouw muziek toch wel als inhoud. ;) :D

En tevredenheid als een kostbaar groot goed. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)