Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris1971

#2950
Citaat van: AbZ op juli 13, 2013, 11:43:59
Nou ik schrijf wel vaker een beetje archaisch; kans dat Xander mijn taalgebruik beinvloedt is heel gering.
Fyi, dankzij de syntaxis hoeft "voorkomen" niet aan ambiguiteit te lijden.  Homoniem is het niet (fonologie is anders).

Ik heb bij jou vaak de indruk dat je wilt laten zien dat je een hoge opleiding hebt genoten door met dure woorden te smijten... Pak bovenstaande posting maar eens.

Archaisch, syntaxis, ambiguiteit, honomien, fonologie

Hoe krijg je het allemaal je strot uit...

AbZ

Citaat van: Joris1971 op juli 13, 2013, 22:27:51
Ik heb bij jou vaak de indruk da je wilt laten zien dat je een hoge opleiding hebt genoten door met dure woorden te smijten... Pak bovenstaande posting maar eens.

Archaisch, syntaxis, ambiguiteit, honomien, fonologie

Hoe krijg je het allemaal je strot uit...
Het is idd een vreselijke posting  ;D  Zoveel opleiding heb ik niet hoor.  Het kan wel kloppen dat ik soms raar schrijf.  Keyser kwam met homoniem.  Hij kan er wel tegen denk ik.

Xander32

Het blijkt vaak veel meer een kunst om iets complex in Jip en Janneke taal uit te kunnen leggen aan een ander ... In mijn werkomgeving heb ik van doen met veel hoog opgeleide mensen, die vaak allerlei dure woorden en vaktermen gebruiken. Als je vervolgens verduidelijking vraagt in gewoon begrijpelijk Nederlands, blijkt dat vaak (te) lastig ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dr.Bedlo

Woordenboeken...meer heeft dat niet nodig.
Quad vintage.

Joris1971

Citaat van: AbZ op juli 13, 2013, 22:35:07
Het is idd een vreselijke posting  ;D  Zoveel opleiding heb ik niet hoor.  Het kan wel kloppen dat ik soms raar schrijf.  Keyser kwam met homoniem.  Hij kan er wel tegen denk ik.

Hahaha ok dan  :P ;)

Deleted member

Citaat van: Joris1971 op juli 13, 2013, 22:27:51
Ik heb bij jou vaak de indruk dat je wilt laten zien dat je een hoge opleiding hebt genoten door met dure woorden te smijten... Pak bovenstaande posting maar eens.

Archaisch, syntaxis, ambiguiteit, honomien, fonologie

Hoe krijg je het allemaal je strot uit...

Dat gedrag is vaak meer van 'archetypische snobs', dan werkelijk hoog opgeleiden meer het plebs sordida dus!  ;) :D

Deleted member

#2956
Voorts post nog steeds niemand hier on topic!  :D

Back on topic!  ;)

YamahaRXV

Citaat van: Antoine op juli 14, 2013, 00:00:19
Dat gedrag is vaak meer van 'archetypische snobs', dan werkelijk hoog opgeleiden meer het plebs sordida dus!  ;) :D

Meer een soort van ''image building'' dus...?  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Oei, ik wist niet dat jullie daar ook al overgevoelig voor waren.
Jullie hebben het maar druk met al die dingen waar jullie slecht tegen kunnen.

twani

#2959
Citaat van: AbZ op juli 14, 2013, 01:15:29
Oei, ik wist niet dat jullie daar ook al overgevoelig voor waren.
Jullie hebben het maar druk met al die dingen waar jullie slecht tegen kunnen.
:laugh:  en eigenlijk kunnen de meeste posters hier ook niet tegen Harbeths :D




Zoooo, weer even ontopic sturen...  (Is een van mijn specialiteiten :D)

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op juli 14, 2013, 01:15:29
Oei, ik wist niet dat jullie daar ook al overgevoelig voor waren.
Jullie hebben het maar druk met al die dingen waar jullie slecht tegen kunnen.

LOL  Zal wel mee vallen denk ik zo....althans als je mijn persoontje onder ''jullie'' beschouwd ? (kan niet over een ander oordelen natuurlijk)
Er zijn trouwens veel leukere en nuttigere dingen te verzinnen om tijd in te steken lijkt mij  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: AbZ op juli 14, 2013, 01:15:29
Oei, ik wist niet dat jullie daar ook al overgevoelig voor waren.
Jullie hebben het maar druk met al die dingen waar jullie slecht tegen kunnen.

Kijk dit is wel te volgen...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Citaat van: maz op juli  7, 2013, 01:57:45
Harbeth is naar mijn mening high end geluid. Muziek, beleving, en emotie.
Snaren die trillen alsof het voor je speelt, drumstel die je doet geloven dat je privé voorstelling krijgt, geluid dat je laat zitten en genieten van muziek. En steeds nummer naar nummer je versteld doen staan met wat je hoort.
Kippenvel krijgen als je je favoriete  cd opzet.
Dat is voor mij high end,  en ik heb sets van over 2 ton gehoord die dat niet konden creëren bij mij.
En harbeths wel,
Het is ook een Questie van smaak. High end is maar een definitie,

Sommige zien high end in bedragen,  sommige in design, anderen in bouw kwaliteit, merk bekendheid en sommige in puur geluid en beleving of simpelweg Muziek,.

Ik ben iemand dat all deze combinaties samen probeer te voegen,  dat is voor mij  (high end).

Gr maz

:clapping: :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

ChrisV

+2, al heb ik nooit een set van 2 ton gehoord ;)

Ben trouwens wel benieuwd naar de 40.1, maar of het verstandig is iets te beluisteren dat je niet kan betalen...

Jumping Jack

Als je het toch niet kan betalen, is er toch geen enkel risico?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ChrisV

Ok, vooruit, ik kan het wel betalen maar wil het niet :)

Joris1971

#2967
Citaat van: ChrisV op juli 14, 2013, 19:22:58

Ben trouwens wel benieuwd naar de 40.1, maar of het verstandig is iets te beluisteren dat je niet kan betalen...

Staat een set op MP, voor rond de 7500 euro

Jumping Jack

Citaat van: ChrisV op juli 14, 2013, 19:47:49
Ok, vooruit, ik kan het wel betalen maar wil het niet :)

Dan is er idd een risico...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op juli 14, 2013, 20:00:18
Dan is er idd een risico...
Welnee, dit is juist een goeie tijd om een groter huis te kopen.

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op juli 14, 2013, 19:36:22
Als je het toch niet kan betalen, is er toch geen enkel risico?
Juist leuk om te horen.
Dan weet je dat de prijs echt niet bepalend is voor goed muziek.
Het is grotendeels de prestige die je in huis haalt en exclusiviteit.
Niets mis mee,
Er moet toch voor ieder wat te vinden zijn op zijn leef niveau.

Alleen dat wilt niet zeggen dat het bete r klinkt dan iemand met een goedkopere set.
Dar is mij nu bewezen.
Je kan qua geluid heel ver komen met een set van rond 10 000.
Als je maar je set goed samen kan stellen. nog belangrijker is je  OPSTELLENG.
Wat je met duurdere sets behaal qua resultaat, is niet in verhouding tot prijs /kwaliteit.
Grote prijsverschuivingen voor relatief kleine stappen.
Tis ma net hoe hoog je het lat legt.
Voor mij is het nu genoeg. Ik heb alles binnen een jaar opgesteld en het is nu eindelijk op de niveau die ik wilde.
Dus ik ga nu alleen nog maar lekker genieten van muziek.
Misschien ooit een gooie streamer als ik beetje heb gespaard weer.

Gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

Joris1971

@maz: jij hebt echt een prachtset

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op juli 15, 2013, 17:41:27
@maz: jij hebt echt een prachtset
Ah, al gehoord!? ;) Maar begrijp wat je bedoelt hoor Joris.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op juli 15, 2013, 17:41:27
@maz: jij hebt echt een prachtset
Dankjewel maat. 
Met liefde samengesteld.
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Citaat van: maz op juli 15, 2013, 19:24:44
Dankjewel maat. 
Met liefde samengesteld.

Is er wel eens een luisterbezoek bij jou geweest?