Het Pink Floyd topic

Gestart door Joris1971, november 30, 2013, 08:48:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jurrien1962

Prachtig, al deze verschillende eerste ervaringen.

Spoort mij in ieder geval aan om het album te blijven beluisteren en de kans te geven om te groeien.

Keep up the good work, lads!

Thanatos

Ben nu op de helft. Tot nu toe boeiend en luistert goed weg.

Luister nu via Spotify. Ga hem wel kopen in goed formaat.

PuNkEnStEiN

Ik ben er nog niet uit, maar op de een of andere manier vind ik het nergens echt spannend worden, sterker: nogal teleurstellend. Neem Anisina; het begint als een soort Us and Them, dus dan zijn de verwachtingen hooggespannen, maar dan volgt een nogal supermarktachtig pianostukje en iets wat gespeeld lijkt door een Pink Floyd-coverbandje dat denkt ook wel iets in die sfeer te kunnen schrijven. Ik vind het album over het geheel een beetje nietszeggend en misschien is het ook niet voor niets dat deze nummers toentertijd op de plank zijn blijven liggen.
Hopelijk brengen nog wat luisterbeurten verandering in mijn mening, maar ik heb sterke twijfels...
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Paul1967

Gisteravond opnieuw opgezet en ben er toen aandachtig naar gaan luisteren aan één stuk.
Kwartje viel nu wel  ;). Dit is echt een album die je in zijn geheel moet beluisteren zoals meerdere PF albums.
Hoor veel invloeden van ouder werk terug (Animals, DSOTM en WYWH).
Track 7(Anisina) vind ik wel wat weg hebben van Us and Them, mooi met die saxofoon.
Autumn 68 met die orgelsolo van Richard die de oude tijden (TPATGOD en ASOS) voor mij doet herleven had alleen veel langer mogen duren dan die 1.35min.

Deleted member

#154
Citaat van: PuNkEnStEiN op november  8, 2014, 18:08:45
Ik ben er nog niet uit, maar op de een of andere manier vind ik het nergens echt spannend worden, sterker: nogal teleurstellend. Neem Anisina; het begint als een soort Us and Them, dus dan zijn de verwachtingen hooggespannen, maar dan volgt een nogal supermarktachtig pianostukje en iets wat gespeeld lijkt door een Pink Floyd-coverbandje dat denkt ook wel iets in die sfeer te kunnen schrijven. Ik vind het album over het geheel een beetje nietszeggend en misschien is het ook niet voor niets dat deze nummers toentertijd op de plank zijn blijven liggen.
Hopelijk brengen nog wat luisterbeurten verandering in mijn mening, maar ik heb sterke twijfels...
Precies wat ook mijn idee was, maar met meer luisteren wordt 'ie steeds beter. Ik moet zeggen dat met name de geluidskwaliteit me fascineert. Een van de eerste dingen die me opviel en nu nog steeds.

De 5.1 surround-verie op de bluray doet het overigen helemaal niet voor me. Deze muziek moet naar mijn idee in stereo beluisterd worden; surround voegt hier niets toe. Ik blijf dat gek vinden: een gitaarsolo linksachter weergeven... Die hoort gewoon lekker op de fronts afgespeeld te worden. Toms die van voor naar achter gaan. Het zal, maar van mij hoeft het niet.

Surroundkanalen zijn voor effecten, wat mij betreft.
Stereo-fan for life!

br@m

Ik vind het een saai album, niet vernieuwend en ook voor PF geen stap vooruit.  Het is eerder muzak dan muziek. Maar ja wat wil je de heren zijn rijp voor het bejaardentehuis. Kennelijk is hun pensioen onvoldoende dat dit nog wordt uitgebracht.

Ik houd het maar bij mijn favorieten van weleer, Meddle, Atom Heart Mother, DSOTM en Animals.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Joris1971

#156
Citaat van: br@m op november  8, 2014, 19:46:33
Ik vind het een saai album, niet vernieuwend en ook voor PF geen stap vooruit.  Het is eerder muzak dan muziek. Maar ja wat wil je de heren zijn rijp voor het bejaardentehuis. Kennelijk is hun pensioen onvoldoende dat dit nog wordt uitgebracht.

Sorry hoor maar wat een onrespectvolle posting. >:(
Dit album was een ode aan Richard Wright.

Je zou willen dat je de muzikaliteit en het talent had van deze heren.

Ps als je denkt dat ze het voor het geld gedaan hebben dan heb je miz totaal geen idee hoe groot Pink Floyd is geweest.

zoldar

Citaat van: br@m op november  8, 2014, 19:46:33
Ik vind het een saai album, niet vernieuwend en ook voor PF geen stap vooruit.  Het is eerder muzak dan muziek. Maar ja wat wil je de heren zijn rijp voor het bejaardentehuis. Kennelijk is hun pensioen onvoldoende dat dit nog wordt uitgebracht.

Ik houd het maar bij mijn favorieten van weleer, Meddle, Atom Heart Mother, DSOTM en Animals.

Dat zie je verkeerd. Voor het geld hoeven zij het al lang niet meer te doen.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Deleted member

Citaat van: Joris1971 op november  8, 2014, 20:21:42
Sorry hoor maar wat een onrespectvolle posting. >:(
Dit album was een ode aan Richard Wright.

Je zou willen dat je de muzikaliteit en het talent had van deze heren.
Eens! Deze legendes verdienen respect, ook al is het laatste album anders dan men blijkbaar verwacht (incluis mezelf).

Bovendien hebben deze heren dusdanig veel albums verkocht, dat ze het voor het geld niet hoeven te doen (en ook de komende 3 generaties in de familie niet...)
Stereo-fan for life!

PuNkEnStEiN

De heren van Pink Floyd hebben absoluut mijn respect. Het album is niet anders dan ik had verwacht (geen idee wat ik moest verwachten), maar wel minder goed dan ik gehoopt had. Maar ik ben blij voor de fans die ervan kunnen genieten.  :music:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

RonK.

Ga ik vanavond eten bij een vriend zet hij Pink Floyd op,..... een prachtig boxje met dvd had hij gekocht.


Zegt mijn vriendin na de eerste 2,5 minuut van het eerste nummer in al haar naiviteit, is dat zo'n CD'tje uit een reformwinkel  :D :clapping: :D


We kwamen niet meer bij.

jurrien1962

Citaat van: technative op november  8, 2014, 20:41:52
Eens! Deze legendes verdienen respect, ook al is het laatste album anders dan men blijkbaar verwacht (incluis mezelf).

Bovendien hebben deze heren dusdanig veel albums verkocht, dat ze het voor het geld niet hoeven te doen (en ook de komende 3 generaties in de familie niet...)
Respect, uiteraard. Dat hoort sowieso en naar iedereen toe.

Maar dat betekent niet dat je niet eerlijk naar de cd mag luisteren en zeggen wat je er van vindt.
Op grond van hun status en muzikaal talent mochten we meer verwachten dan dit.

Ik heb de cd nu drie maal integraal beluisterd maar het komt maar niet op gang. De verwoording van Punkenstein kan ik alleen maar onderschrijven en de opmerking over 'reform-winkel-muziek' spreekt boekdelen wat mij betreft.

Uiteraard hoort 'ie in mijn collectie maar het zal beslist niet de meest gedraaide of veel gedraaide cd van PF worden. Daarvoor is het verschil met de andere (ook die met Gilmour alleen aan het PF-roer) gewoonweg te groot naar mijn mening.

We blijven luisteren ...

ajbeefde

Citaat van: RonK. op november  8, 2014, 22:50:00
Ga ik vanavond eten bij een vriend zet hij Pink Floyd op,..... een prachtig boxje met dvd had hij gekocht.


Zegt mijn vriendin na de eerste 2,5 minuut van het eerste nummer in al haar naiviteit, is dat zo'n CD'tje uit een reformwinkel  :D :clapping: :D


We kwamen niet meer bij.

:clapping:
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted member

Citaat van: jurrien1962 op november  9, 2014, 08:37:37
Respect, uiteraard. Dat hoort sowieso en naar iedereen toe.

Maar dat betekent niet dat je niet eerlijk naar de cd mag luisteren en zeggen wat je er van vindt.
Op grond van hun status en muzikaal talent mochten we meer verwachten dan dit.

Ik heb de cd nu drie maal integraal beluisterd maar het komt maar niet op gang. De verwoording van Punkenstein kan ik alleen maar onderschrijven en de opmerking over 'reform-winkel-muziek' spreekt boekdelen wat mij betreft.

Uiteraard hoort 'ie in mijn collectie maar het zal beslist niet de meest gedraaide of veel gedraaide cd van PF worden. Daarvoor is het verschil met de andere (ook die met Gilmour alleen aan het PF-roer) gewoonweg te groot naar mijn mening.

We blijven luisteren ...
Helemaal eens. Het was meer de bewoording van Br@m waar ik op doelde.

Voor mij geldt ook dat TER geen topper is, hoewel ik 'm met meer luisteren wel meer lijk te gaan waarderen. Dit was ook de stijl van Wright; rustig, kalmpjes, beheersd. Zo waren zijn solo albums immers ook. Als je met dat perspectief luistert klopt het wel. Maar om dan te roepen dat de heren geldkloppers zijn en in een bejaardentehuis horen gaat me wat te ver.
Stereo-fan for life!

Lightspeed

Ofwel... het lijkt alsof Gilmour wat inspiratie opgedaan heeft tijdens zijn samenwerking op dit album van The Orb.
:smile:

The Orb feat. David Gilmour - Metallic Spheres - 2010

http://www.davidgilmour.com/metallic/



Uiteraard kun je het allemaal niet mooi/leuk vinden qua muziek maar PF heeft in de jaren70 toch genoeg met synthesizers bewerkte instrumentale stukken muziek op hun albums laten horen omdat het juist iets toevoegde aan het complete geluid van zo'n album.
En als dit nieuwe album 'een ode aan Richard Wright' is dan klopt het dus gewoon qua muziekstijl.
Like it or leave it!  ;)
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

brtram

Citaat van: Joris1971 op november  8, 2014, 20:21:42
Sorry hoor maar wat een onrespectvolle posting. >:(
Dit album was een ode aan Richard Wright.

Je zou willen dat je de muzikaliteit en het talent had van deze heren.

Ps als je denkt dat ze het voor het geld gedaan hebben dan heb je miz totaal geen idee hoe groot Pink Floyd is geweest.

De pot verwijt de ketel dat er een bord voor zit  ;)
Zijn jouw bijdragen in andere topics altijd respectvol?

Als het als een ode was bedoeld, en niet als een rondje cashen, hadden ze het wel wat goedkoper mogen uitbrengen.

We kunnen al vast in de agenda zetten dat we over 5, 10 en 20 jaar deze release gaan vieren met geremasterde en immersion uitgaven.
Natuurlijk niet voor het geld, maar als extra ode aan Richard Wright  :angel:

Deleted member

#166
Eh... misschien heb ik iets gemist, maar... het is geen verplichting om aan te schaffen hoor... als je niet wilt of kunt koop je het toch gewoon niet? :)
Stereo-fan for life!

Maro

Nu ook beluisterd. Persoonlijk vind ik het een van de saaiste platen die ik ooit gehoord heb. Wat een inspiratieloos gedrocht. Na The Wall zowiezo niks fatsoenlijks meer van gehoord. Puur cashen op hun oude dag. Snel vergeten dit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Richi

Zo, dat zijn allemaal duidelijke meningen. Ik zal hem ook maar eens opzetten nu en er eens goed voor gaan zitten. Kijken of ik er wakker bij blijf.  >:D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maro

Citaat van: Richi op november  9, 2014, 22:01:31
Zo, dat zijn allemaal duidelijke meningen. Ik zal hem ook maar eens opzetten nu en er eens goed voor gaan zitten. Kijken of ik er wakker bij blijf.  >:D

Welterusten  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Richi

Ik ben nog steeds wakker. Het album kan mij wel bekoren.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Denon Focal

Ik heb The Endless River nu 4 keer integraal beluisterd en ben blij dat ik hem gekocht heb.
Uiteraard is het geen echte Pink Floyd, daavoor heb je alle leden nodig, Gilmour, Waters, Mason en Wright (los van early PF met Syd) en dat is imho voor het laatst op Animals het geval. En dat staat los van royalties maar puur de muziekale inbreng.

Wat het voor mij wel is: een passend eerbetoon aan Richard Wright die zeker een belangrijk aandeel heft gehad in PF albums. Gilmour en Waters verdienen respect maar Wright zeker ook.
Het album luister is met plezier, opname kwaliteit is subliem (zeker in deze tijd waarin MP3 de norm wordt met veel loudness).
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

buizesmurf

,moet hem nog kopen.Morgen is het hier een feestdag.Dus woensdag naar de mediamarkt,hopelijk hebben ze hem daar met blue ray...

maximus79

Citaat van: Maro op november  9, 2014, 19:27:26
Nu ook beluisterd. Persoonlijk vind ik het een van de saaiste platen die ik ooit gehoord heb. Wat een inspiratieloos gedrocht. Na The Wall zowiezo niks fatsoenlijks meer van gehoord. Puur cashen op hun oude dag. Snel vergeten dit.

Kortzichtig......David Gilmour heeft een geschat vermogen van 130 miljoen..........welterusten.

Geweldig album btw.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Richi

Ik vind het ook een mooi album. Hoewel ik er vanmiddag inderdaad wel bij in slaap viel (in het vliegtuig, dat wel). Ik was gewaarschuwd... :tounge2:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a