Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lars_Portman

Citaat van: John Wx op februari 19, 2014, 22:42:35
Ik zou voor de Fadel Art gaan

als je "echte" info wil over die CASIO bla bla per PM Chris  8)


Ik vind de Fadel Art ook erg leuk. Heb niet voor niets tussen mijn streamer en DAC.




Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nieuwste aanwinst:

Mark Levinson No.28 Voorversterker met bijbehorende PLS-228 voeding.

Overgenome van Martin en speelt zoals het nog niet eerder heeft geklonken, ik had er slechts een paar minuten voor nodig en zat met een grote grijns (en verbazing) te luisteren, dus een blijvertje (voorlopig)  :inlove:

Thule voorversterker was binnen een dag verkocht  ;D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Lars_Portman

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

AbZ


CZ79

Correct, ik zal snel eens een foto maken van de set zoals deze er nu bij staat. Erg happy mee en ik was de luidsprekers ook binnen een paar tellen 'kwijt' nadat ik mijn ogen dichtdeed toen de muziek opstond en dat is een goed teken.

Mooi rijk middengebied, goede bas en goede hoogweergave, dynamisch maar zeker niet scherp. Stuk minder tam dan de thule pre, de ML heeft meer pit maar is erg muzikaal dus een mooie deal ( al zeg ik het zelf).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Thx.

Je cd's zijn onderweg, morgen krijg je de details van me
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778


CZ79

Jij kan het weten, jammer dat het voor jou even niet uitpakt zoals je wilt. Laat me weten wat het wel wordt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

martin778

Trafo Volume Control?

Ik heb nu die ECSPre van Nahpets maar die matcht totaal niet met de rest. Heb nog 2 opties over: ARC LS-17 en Krell KRC-HR.

dre73

En een TVC.
Hiet gaat ie in ieder geval niet meer weg. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

martin778

Is zo'n ding volledig gebalanceerd en heeft een AB mogelijkheid?  ::)

twani

Citaat van: cz79 op maart  1, 2014, 19:51:45
Nieuwste aanwinst:

Mark Levinson No.28 Voorversterker met bijbehorende PLS-228 voeding.

Overgenome van Martin en speelt zoals het nog niet eerder heeft geklonken, ik had er slechts een paar minuten voor nodig en zat met een grote grijns (en verbazing) te luisteren, dus een blijvertje (voorlopig)  :inlove:

Thule voorversterker was binnen een dag verkocht  ;D
Mooi!  Ik hecht zelf ook veel waarde aan een kwalitatief excellente vóórversterking, is echt het halve werk ;)

AbZ

Citaat van: martin778 op maart  1, 2014, 20:46:13
Is zo'n ding volledig gebalanceerd en heeft een AB mogelijkheid?  ::)
Die combi (met AB) heb ik nog nooit gezien.  Verdedigbaar compromis is om een basisvolume met de TVC in te stellen, en dan de fijnregeling digitaal te doen in je dac of pc, als je daar wel een AB voor hebt.  Maar er zijn natuurlijk enorm veel pre amps dus de beperkte keuze (tussen de opties die je noemt en evt een TVC) snap ik niet.

martin778

Mijn beperkte keuze wordt bepaald door aanbod en die is gewoon klein. Bovendien heb ik totaal geen zin in exotische apparaten die daarna niet te verkopen zijn voor een normaal bedrag.

AbZ

Begrijpelijk en verstandig  :thumbs-up:  maar dan is het aanbod nog niet beperkt tot twee opties, zou ik denken.

martin778

Natuurlijk, ik kijk elke dag op de bekende advertentiesites en ook bij de dealers!  :)

Lars_Portman

Citaat van: martin778 op maart  1, 2014, 22:17:35
Natuurlijk, ik kijk elke dag op de bekende advertentiesites en ook bij de dealers!  :)

Waar moeten ze mee gaan matchen?

Je zoekt alleen een PRE voor die Krell?

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

sultankat

Prima aanwinst en ook behoorlijk waardevast. Gefeliciteerd Chris.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.