Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CZ79

Dat ben je wel maar daar hebben we het nog wel een keer over  :D Zullen we een Meridian/Burmester forum oprichten? :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

JeroenGRT

Mooi datje tevreden bent! Kun je op die dac eventueel nog een streamer aansluiten?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

thepioneer

Op de dac kunnen 4 bronnen aangesloten worden. Dus een streamer kan er ook bij op. De ingangen kun je via de afstandsbediening schakelen. Iets wat je niet vaak ziet op een dac. Ik heb hem eerder gebruikt om mijn dune media player te upgraden in mijn stereo setup. De dune pcm uit laten sturen en het is echt veel beter als de analoge dune uitgang.

Ook de digitale tv tuner had ik erop.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Citaat van: cz79 op februari 10, 2013, 10:08:23
Dat ben je wel maar daar hebben we het nog wel een keer over  :D Zullen we een Meridian/Burmester forum oprichten? :D

Neee joh, we blijven hier op 'low Profile' basis om te infiltreren tussen de onwetenden.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Soort 'undercover Meridian' (ipv Undercover Nederland)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: Maro op februari 10, 2013, 14:10:05
Neee joh, we blijven hier op 'low Profile' basis om te infiltreren tussen de onwetenden.. :D

Citaat van: cz79 op februari 10, 2013, 15:53:27
Soort 'undercover Meridian' (ipv Undercover Nederland)

Patsers zijn 't, met hun bling bling Meridian en/of Burmester :lookaround:.


:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Vind Marantz anders ook behoorlijk bling bling met dat nuttoloze blauwe licht op hun spulletjes.. :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#309
Citaat van: Maro op februari 10, 2013, 16:27:18
Vind Marantz anders ook behoorlijk bling bling met dat nuttoloze blauwe licht op hun spulletjes.. :angel:
... uitschakelbaar middels de remote. Probeer jij maar eens het zilver en goud van een Burmester "uit te zetten"  :smile:.

Maar zonder dollen, diens looks vind ik niets, maar dat zei ik een jaar geleden ook nog over mijn huidige Marantz componenten ;).
Betreft Burmester; de afwerkingsgraad is echt subliem, dat heb ik een tijdje terug met een paar B25 zuilspeakers mogen ervaren. De wijze van afwerken is echter smaakgevoelig, zoals zo vaak ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Afwerking en de klank is altijd smaak gevoelig. Heb bij Edwin in Groningen vorig jaar een complete Burmester set mogen beluisteren. Incl die  chrome CD speler...als je het als set ziet is het prachtig en zo klinkt het ook....alleen die prijzen... :nopompom:  als je de 956 in het echt ziet... :worship:  mooiere EV's heb ik nog nooit gezien...mijn smaak...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Ik vind ze ook erg mooi om te zien, maar de luidsprekers weer niet. Afwerking is subliem maar niet iedereens smaak, net als Meridian eigenlijk (vind ik ook nog niet het mooiste om te zien, alleen het geluid  :inlove:)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op februari 10, 2013, 16:40:39
Ik vind ze ook erg mooi om te zien, maar de luidsprekers weer niet. Afwerking is subliem maar niet iedereens smaak, net als Meridian eigenlijk (vind ik ook nog niet het mooiste om te zien, alleen het geluid  :inlove:)
... Ogen dicht en genieten!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Op proef heb ik een logée, namelijk de Nordost Frey XLR  :D

Ik zal deze eens direct vergelijken met de MIT kabel welke ik er nu tussen heb zitten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En vergelijk gedaan (nog niet klaar) het verschil is er maar wel heeeeeeeeeeel erg klein.

Ik had eigenlijk een groter verschil verwacht;

1. Nordost is gebalanceerd, deze manier van aansluiten heeft me meer dan eens winst gebracht
2. Geen lullige kabel met dito reputatie, MIT ook niet maar toch......


De MIT is zoals verwacht iets ruimtelijker en de Nordost wat directer, plaatsing misschien bij de Nordost iets mooier maar scheelt bar weinig.
Vanavond maar weer eens op mijn gemak luisteren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nordost is terug naar zijn baasje en ondertussen voor de proef even een Synergistic Research Alpha Sterling DS op de kop getikt, deze blijft en de MIT is verkocht. Het verschil is zo miniem dat ik beide kabels te koop heb aangeboden en een forumlid heeft nu de MIT overgenomen.

Mooie kabel ook de Synergistic Research XLR, ik had wel grotere verschillen verwacht maar goed nu blijkt dat de SR net zo lekker speelt in mijn set als de MIT dus hou ik nog wat geld over voor CD's  :D

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

rovinggecko

Mooi spul hoor dat Meridian ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

CZ79

#317
Zeker  :D

Maar wat weet jij daar nou van ? :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

rovinggecko

 :blush: Puur theoretisch, op basis van internet research, natuurlijk  :angel:

;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vanzomereng

#320
Citaat van: cz79 op maart 10, 2013, 12:42:23
Reviews  :D :D :D

Je moet toch ergens beginnen om een shortlist op te stellen...

Niet 1 enkele review is maatgevend maar proberen om vele reviews (engels, amerikaans, duits, nederlands, forumreviews)
te lezen en hier een rode draad in te herkennen en dan een voorselectie maken...

Uiteindelijk beslissen je eigen oren 

Mooiste zou zijn een dealer te vinden, die zo gek is, bij je thuis 10 merken speakers neer te zetten en dat hij zegt:
"probeer maar een maandje uit en als je uiteindelijk niks bij me koopt, even goede vrienden"  ;D

Kunnen we echt eens serieus met onze hobby bezig zijn  :D

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

rovinggecko

:)

Het next best alternatief is flink inlezen, wat luisteren en dan een goede 2de hands deal zien te scoren zodat je het zonder al te veel risico lekker thuis uit kunt proberen. Want het klinkt thuis toch altijd weer anders.

Mocht het dan toch niet 300% bevallen, dan kan ie weer door zonder al te grote verliezen.
Een veel toegepaste methodiek alhier op het forum volgens mij...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

CZ79

Tijd om wat foto's te plaatsen van de set met de nieuwe UcD's (oh ja en de nieuwe LS kabels, Z-Cord II, en de JvG's):

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Totaalplaatje:

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.