Basstraps

Gestart door Blockbuster, februari 27, 2024, 10:28:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katwax

Citaat van: Blockbuster op februari 28, 2024, 17:00:37De topic is idd voor binnen akoestiek. Maar voordat ik gips tegen de want knal dacht ik Miss is er een optie om iets nog achter het gips te doen. Bv rubber of lijm voor meer demping naar buiten toe
Heb de theorie ooit onderzocht om mijn zolderruimte te doen, maar nooit in praktijk gebracht.
2 belangrijkste elementen om geluid naar buiten toe te reduceren is:
-Massa -> dikke muren, vloeren, ...
-ontkoppelen -> box in a box pricipe. Geluid kan makkelijk reizen van object naar object.

Of die rubbers dan beter of slechter zijn, geen idee eigenlijk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

ruud2

Citaat van: chansig op februari 29, 2024, 06:54:52Ah ik las 60. Ik ken de speakers. Heb ze ooit ook beluisterd. Was bij iemand in Amersfoort. Is al een jaar of wat terug.



Wat bedoel je met geen elektronische meuk ? Geen DSP oid ? Of niet streamen ?

Gr. Hans



zie onderschrift voor de meuk.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

Citaat van: Blockbuster op februari 28, 2024, 23:44:02Zojuist 2 pakken metisse katoen gekocht van 10cm dik voor in de nok te proppen. Wil graag die nok al gedaan hebben. Want als ik naderhand boven men speakers etc moet gaan klooien zoek ik niet echt  :blush:

Waarom dit materiaal ?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

nu we het toch over brandveiligheid hebben .......

gerecyclede jeans ! alles voor het millieu en je huis als risico inzetten ?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Blockbuster

Citaat van: ruud2 op februari 29, 2024, 09:43:15Waarom dit materiaal ?

Omdat heel erg geluidsdempend is. Maar idd brandveiligheid is idd niet top :withstupid:

Kan dan Miss beter voor dit gaan?
https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/isolatie/wandisolatie/iso-de-luxe-isolatieplaat-rd-waarde-1-03m2-k-w-35mm-50x100cm-2m2-4-stuks/10047069

Ik wil eigenlijk geen Rockwool boven men hoofd gebruiken ivm gezondheid als ik films ga kijken

ruud2

Citaat van: Blockbuster op februari 29, 2024, 11:08:06Omdat heel erg geluidsdempend is. Maar idd brandveiligheid is idd niet top :withstupid:

Kan dan Miss beter voor dit gaan?
https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/isolatie/wandisolatie/iso-de-luxe-isolatieplaat-rd-waarde-1-03m2-k-w-35mm-50x100cm-2m2-4-stuks/10047069

Ik wil eigenlijk geen Rockwool boven men hoofd gebruiken ivm gezondheid als ik films ga kijken

nee, dit materiaal is daar minder geschikt voor.
Maar er zijn voldoende topics op dit forum om eens te lezen en te kijken hoe anderen de ruimte hebben aangepakt.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Blockbuster

Citaat van: ruud2 op februari 29, 2024, 11:26:10nee, dit materiaal is daar minder geschikt voor.
Maar er zijn voldoende topics op dit forum om eens te lezen en te kijken hoe anderen de ruimte hebben aangepakt.

Wat denk je van houtvezelpplaten? Het gaat er mij om ik wil de dok voldouwen en dan afspannen met een ak doek. Maar ben bang door trillingen etc dat er stof doorheen / naar beneden kan vallen  :withstupid:

audiosurfer

Ik kreeg acoustifit van knauff als advies in soortgelijke ruimte voor zelfde doel.. ik voeg ook nog een zwevend plafond toe met dit spul
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.


Sjaak_Banaan

Laagje Dracon (of is het Dacron...?) aanbrengen tegel vezels zoals in de Blue Room:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=178010.msg3422119#msg3422119
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Blockbuster

Citaat van: audiosurfer op februari 29, 2024, 12:01:46Ik kreeg acoustifit van knauff als advies in soortgelijke ruimte voor zelfde doel.. ik voeg ook nog een zwevend plafond toe met dit spul

Verrek, dacht eerst dat het glaswol was. Maar dit geeft geen irritatie / stof  ^^  Dan ga ik dat ander spul annuleren, en dit halen bedankt!  :headbanging:

Logix

Citaat van: Blockbuster op maart  1, 2024, 12:37:31Verrek, dacht eerst dat het glaswol was. Maar dit geeft geen irritatie / stof  ^^  Dan ga ik dat ander spul annuleren, en dit halen bedankt!  :headbanging:

Ik heb dit ook tussen de wanden geplaatst en zover ik weet is dat gewoon glaswol en irriteert het behoorlijk bij het verwerken.


Sjaak_Banaan

Heb het Acoustifit glaswol hier ook in de koof zitten.
Misschien is het irriteren minder, maar het is er echt wel, zeker ook een mondkapje op bij het verwerken.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Blockbuster

Man man man dus we worden gwn voorgelogen.  :police:

audiosurfer

#65
Blijkbaar!

Desalniettemin heb ik net 11 pakken binnen gekregen ;)
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.