The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xynyx

Citaat van: GTDesign op november 11, 2011, 07:10:26
Heb gisteren deze ruimte live mogen bewonderen...Het eerste kwartier was het stil, daarna moest ik mijn kaak op de vloer gaan zoeken...prachtige ruimte waarbij alles klopt.  :worship:

Mooier compliment is er niet!

By the way.... Ge's nieuwe avatar

Jean Sibelius

Citaat van: GTDesign op november 11, 2011, 07:10:26
Heb gisteren deze ruimte live mogen bewonderen...Het eerste kwartier was het stil, daarna moest ik mijn kaak op de vloer gaan zoeken...prachtige ruimte waarbij alles klopt.  :worship:
Hoi Gé, dank je wel voor dit schitterende compliment O0
Heb hem zojuist ook Angelie laten lezen en die moest er hartelijk om lachen :D

Citaat van: xynyx op november 11, 2011, 09:45:07
Mooier compliment is er niet!
Klopt. Gé is toch wel de bouwer en geestelijk vader van de ruimte die ik nog steeds zie als mijn referentieproject qua afwerking.
Als je dan zo'n compliment krijgt :wub:

Verder nog een andere belangrijke knoop doorgehakt. Liep al een tijdje te twijfelen met betrekking tot het lichtbesturingssysteem: Lutron of mogelijk toch iets anders? Daarom voor beide oplossingen contact gezocht met een mogelijke leverancier. Lutron zou me, na eerder telefonisch contact, binnen 1 dag een offerte opsturen, zodra ik had doorgestuurd en gespecificeerd wat ik exact wilde hebben (net overzicht opgestuurd in *.xls + bijbehorende Powerpoint / Foto's, et cetera). Verder had ik nog wel wat additionele vragen en ik wilde graag een gespecificeerde offerte. Vanuit Lutron kwam na twee weken toch een half gespecificeerde offerte van ruim 4500 Euro :crazy:, met nog steeds wat open eindjes. Van de andere leverancier heb ik nooit een reactie ontvangen :-\ (schijnbaar gaat het erg goed in dat wereldje).

Ik had ondertussen Gé benaderd met dezelfde vragen en hij kwam met een Marmitek oplossing uit de professionele tak (die aanzienlijk goedkoper is).
Binnen 2 dagen (en na verschillende e-mails over en weer, wist ik exact waar ik aan toe was) :headbanging:

Heb Lutron vervolgens nog een extra e-mail gestuurd met het verzoek om een toelichting/aanvulling te geven op de open eindjes, maar tot op heden (alweer ruim 2 weken geleden) nog steeds niets gehoord.
Ik ben, na veel goede maar ook wat slechtere ervaringen met toeleveranciers opgegaan te hebben (mede namens dit project), een beetje klaar met die bedrijven die de hoofdprijs durven te vragen en vervolgens een service van 'lik mijn vestje' geven.
Dus helemaal klaar met Lutron. Over een paar jaar is er vast wat anders op de markt en dan ga ik nog wel eens kijken naar een alternatief (mocht ik daar uberhaupt behoefte aan hebben).

Heb gisteren voor de aparte lichtgroepen 10 x Marmitek Dinrail modules besteld.
Dat werkt zoals in meerdere HT's die ik heb bezocht (o.a. eerder genoemde referentieproject), ook goed
Met het geld wat ik hiermee bespaar ga ik die comfortabele stoelen kopen, die ik al eerder had gezien om lekker in te relaxen (dat heb ik ondertussen wel verdiend :)).

Dus binnenkort licht in dit theater!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eduard

Jean
Vraagje je schrijft hier boven Marmitek professionele tak. De din rail dimmers die jij besteld hebt zijn dat de D11?
Of heeft Marmitek nog andere dail rail dimmers. Ik was namelijk van plan omdeze te gaan gebruiken in mijn HT ik heb er al een aantal en ben hier opzich best tevreden mee. Maar als er een betere versie is van de dinrail dimmer dan hoor ik dat graag.

Mvg
Eduard

xynyx

Jan,

Hou je er rekening mee om eea aan te sturen met je (dure) Pronto. Ik weet niet of dit kan met 10x van Mamitek. Beetje zonde als je diverse AB's nodig gaat hebben.......

Jean Sibelius

Citaat van: eduard op november 13, 2011, 00:09:01
Vraagje je schrijft hier boven Marmitek professionele tak. De din rail dimmers die jij besteld hebt zijn dat de D11?
Of heeft Marmitek nog andere dail rail dimmers. Ik was namelijk van plan omdeze te gaan gebruiken in mijn HT ik heb er al een aantal en ben hier opzich best tevreden mee. Maar als er een betere versie is van de dinrail dimmer dan hoor ik dat graag.
Ik bedoel inderdaad de LD11 (daarmee kan ik alle verlichting aansturen die ik in de ruimte heb hangen).
Ik heb ze ondertussen in bedrijf gezien en dat zag er al erg goed uit. Op de vraag wat bv. Lutron extra kan bieden heb ik nooit antwoord gehad, maar gezien het enorme prijsverschil wil ik dat eigenlijk ook niet meer weten :).

Citaat van: xynyx op november 13, 2011, 00:13:17
Hou je er rekening mee om eea aan te sturen met je (dure) Pronto. Ik weet niet of dit kan met 10x van Mamitek. Beetje zonde als je diverse AB's nodig gaat hebben.......
Dit zijn inderdaad andere modules. Er zijn pronto scripts waarmee je de eerder genoemde DL11's kunt aansturen, dus dat moet goedkomen :)

We zullen het (hopelijk) binnenkort meemaken :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Ik moest ook erg lachen om Gé's reactie. Als hij dat al heeft, dan zullen buitenstaanders (die jouw ruimte nog nooit in het echt hebben gezien) dat zelfde hebben, maar alleen binnen één minuut :D Prachtig compliment van iemand die al het nodige heeft gezien in zijn tijd :worship:

Goed dat je de knoop hebt doorgehakt met de verlichting. Ik ben ook sneller dan vroeger klaar met leveranciers die niet reageren na herhaaldelijke verzoeken. Die hebben waarschijnlijk geen last van de crisis :unsure:

En die stoelen heb je zeker verdiend!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Hmm, ik was erg blij dat ik verlost was van marmitek. Wellicht is het verbeterd, maar van 0% naar 50% gaan in zeg 1 minuut gaat uitstekend met lutron. Met marmitek was het: 100% kort, dan 0% en dan snel naar iets wat geschat 50% is.
Dat is waardeloos als je irisen vol open staan na 2 uur film kijken.

Ik zou een garantie van de leverancier vragen dat het werken gaat zoals jij wilt.
Zo niet, inleveren en geld terug.
X10 werkt meestal met IR en als je dan macros wilt moet je de afstandbediening 1 minuut blijven richten etc.

Ik zou minimaal willen:
Traploos dimmen omhoog en omlaag.

Geheugenstand (zodat de dimmer aan schakelt op de stand waarop hij uit ging)

Maar je hebt wel gelijk met lutron support, ik heb ook ooit een offerte voor een zwart frontje van mijn grafikeye gevraagd en nooit antwoord gekregen (locale dealer in Almere)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

GTDesign

Citaat van: jaco op november 13, 2011, 08:38:02
Hmm, ik was erg blij dat ik verlost was van marmitek. Wellicht is het verbeterd, maar van 0% naar 50% gaan in zeg 1 minuut gaat uitstekend met lutron. Met marmitek was het: 100% kort, dan 0% en dan snel naar iets wat geschat 50% is.
Dat is waardeloos als je irisen vol open staan na 2 uur film kijken.

Ik zou een garantie van de leverancier vragen dat het werken gaat zoals jij wilt.
Zo niet, inleveren en geld terug.
X10 werkt meestal met IR en als je dan macros wilt moet je de afstandbediening 1 minuut blijven richten etc.

Ik zou minimaal willen:
Traploos dimmen omhoog en omlaag.

Geheugenstand (zodat de dimmer aan schakelt op de stand waarop hij uit ging)

Maar je hebt wel gelijk met lutron support, ik heb ook ooit een offerte voor een zwart frontje van mijn grafikeye gevraagd en nooit antwoord gekregen (locale dealer in Almere)

Werkt gewoon op RF... Traploos dimmen doet ie gewoon, geheugenstand heeft ie ook. Waarschijnlijk heb je dan vroeger het marmitek huis en tuin spul gehad en niet de serie uit de prof. sector.  ;)

jaco

Ik heb LD10 en LD11 modules gebruikt. Volgens mij had de 10 geen geheugenstand en de 11 wel.

Het voordeel van de lutron voor mij:
- scenarios(16) dat is een stand van alle groepen (6 op mijn unit maximaal) en de tijd die nodig is om uit een ander scenario te komen (van 1 seconde tot 1 uur of zo)
- eu schakelaar paneel met off, 4 scenarios en up/down voor bij de entree.
- ir en rs-232 te bedienen (2weg met rs-232)


Het nadeel is dat het duur is, maar 6* een LD module met een ir/rf ontvanger is ook niet goedkoop denk ik.

Verder is het bedrijf x10 gestopt met het product, ik weet niet of marmitek er afhangkelijk van is.
Smarthome was een van de grootse leveranciers in de USA van X10. Nu is X10 Europa wel wat anders wellicht.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik werk zelf al jaren met X10 Marmitek en heb zo een 20-tal modules...werk met macro's en Pronto's en het geeft me zelden een probleem.
een enkele keer slaat hij een commando over of is het even onbenaderbaar.
Maar gezien het feit dat ik alles maximaal benut en belast en de priojs hoor je mij niet klagen.
Ik heb dimmer/schakelaars, dinrail modules, telecontroller, 2 interfaces, electrisch scherm you name it.
En voor die prijs had ik waarschijnlijk een aan/uit schakelaar van Lutron  :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Prijzen in de uk:
grafixeye controller 6 zone £ 500.
wand contact panelen 4 zone/uit/dim/bright £ 150

Dan heb je nog een box nodig om de controller in/op een muur te verwerken: 4 gang van £ 37,95
Verder heb je een kabel met 4 aders nodig om de systeembus tussen de lutron onderdelen te maken. Ik gebruikt UTP, met 4 * 2 draden.

Totaal iets van £700 ( 850 euro ?) en dan kun je 6 verschillende groepen besturen, en het licht bij de ingangsdeur d.m.v. een normale schakelaar ook nog bedienen (niet op zoek naar je remote in de donkere ruimte)


Een LD11 module kost inderdaad maar ongeveer 40 Euro.
Maar als je een wandpaneel wilt om X10 signalen te sturen moet je een TWM4 kopen die 80 Euro kost, en dan nog eens een geschikte schakelaar om hem aan te sturen.

Vergelijk voor 6 groepen (tot 6 kun je met 1 grafixEye uit)

LD-11 * 6 a 40 = 240
TWM4          =  80
IRRF7243      =  49,95
           
Totaal 370 Euro.

Dus je kunt niet een hele X10 setup vergelijken met een Lutron wandpaneel.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Hoi Jaco. Bedankt voor het meedenken en het nog ff nakijken
(we hebben natuurlijk in het verleden al het nodige via PM contact gehad).

Leek me in dit geval handig om in ieder geval een contactpersoon/bedrijf in NL te hebben gezien de hoge kosten van het systeem.
Het sommetje wat jij laat zien is heel wat anders dan de offerte die ik heb ontvangen, maar er moet een veklaring zijn voor die factor 6 verschil (zo hoog is de BTW hier ook weer niet) ;)
Dat was ook de reden waarom ik de offerte gespecificeerd wilde hebben. Schijnbaar vonden ze dat te lastig en verdienen ze nu helemaal niets.

Heb ondertussen 10 x LD11 in bestelling staan (en deels aanbetaald).
Heb deze modules alweer een tijdje geleden in bedrijf gezien en dat zag er toch wel erg gelikt uit.
We gaan het gewoon proberen en ik vertrouw Gé op zijn woord dat alles zonder problemen gaat werken :) (dat moet ook wel, want volgens mij gebruikt hij thuis een vergelijkbaar systeem als wat ik hier ga krijgen).

Ter info als bijlage de *.xls waarin de groepen verder gespecificeerd staan.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

GTDesign

Alvast wat plaatjes snel gemaakt met de iphone... ;)



Jean Sibelius

Citaat van: GTDesign op november 15, 2011, 19:00:04
Alvast wat plaatjes snel gemaakt met de iphone... ;)
Best lekker als er aan c.q. voor de ruimte gewerkt wordt, terwijl ik gewoon aan het werk ben bij 'mijn baas' :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: GTDesign op november 15, 2011, 19:00:04
Alvast wat plaatjes snel gemaakt met de iphone... ;)

Waarnaar kijken we hier?

Gelukkig ben je weer operationeel!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op november 15, 2011, 20:48:51
Waarnaar kijken we hier?

Dit worden de lamphouders aka koven (zie onderstaande plaatje :)
Er zijn er hier nog 3 per wand getekend, maar dat worden er straks 2 per wand (en nog eentje voor op de achterwand tussen de CD-racken).
Ik heb vandaag de Akotherm binnengekregen om de koven op te vullen.

Citaat van: HTip op november 15, 2011, 20:48:51
Gelukkig ben je weer operationeel!
Inderdaad, fijn dat Gé weer zo snel aan de slag kon :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Prachtig toch die tekening en die koven breken mooi de lange muur en dienen ook nog eens de akoestiek. Wat je nog meer? Mooie verlichting ook!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op november 15, 2011, 20:58:07
Prachtig toch die tekening en die koven breken mooi de lange muur en dienen ook nog eens de akoestiek. Wat je nog meer? Mooie verlichting ook!
R heeft destijds inderdaad prachtig werk geleverd (en er is wat dat betreft weinig veranderd mbt de oorspronkelijke plannen) => alleen de kleuren waren op dat moment nog 'under investigation'.

De koven worden voorzien van fineer in 'Confidence Cherry' om te voorkomen dat er teveel en onderling afwijkende kleuren in de ruimte komen.
Deze combinatie met de vloer en de muur is in ieder geval erg geslaagd (althans dat vinden de betrokkenen) ;)

Na wat meten vorige week is besloten dat de wandlampen op circa 1.75 m van de vloer opgehangen worden.
Het concept van een wandlamp die zowel naar boven als naar beneden schjnt is ook gehandhaafd.
Kan wat dat betreft niet wachten tot de koven klaar en de lampen zijn aangesloten en getest :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Citaat van: Jean Sibelius op november 15, 2011, 21:09:08
Kan wat dat betreft niet wachten tot de koven klaar en de lampen zijn aangesloten en getest :D

Dat kan ik me erg goed voorstellen. Volgens mij komen nu de leukste klussen aan de beurt na de 'slavenarbeid' van de laatste maanden.

Wat een geweldige ruimte gaat dit worden!  :worship: :worship: (letterlijk).

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Erik van Voorst (in memoriam)

Ge wat heb je toch een heerlijke werkplek.... 8)

Telkens als ik zo een werkplaatsfoto zie wil ik eigenlijk vanmiddag nog mijn (kantoor)job opzeggen... :hehe:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

high-q

Wat een joekel van een projector trouwens op de achtergrond!  Die Barco(?) lijkt wel even groot te zijn als de pallet waar die op staat  :omg:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Die koven gaan mooi worden! Ik vraag me alleen af hoe je die precies tegen de muur vastzet (vroeg de klusleek  :D)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

GTDesign

Citaat van: high-q op november 16, 2011, 12:07:24
Wat een joekel van een projector trouwens op de achtergrond!  Die Barco(?) lijkt wel even groot te zijn als de pallet waar die op staat  :omg:

tja dat was nog de Barco tijd...  :D Bij een klant van me had ik een Sony VW95 geleverd, en hij wilde er graag vanaf...Na het beeld gezien te hebben van de Sony was ie erg blij dat ie er vanaf was... :D

Maar goed nog een update...Fineer op maat gesneden en het fineren kan beginnen...


larzie

Gé je maakt er weer een kunstwerk van! Schitterende ruimte  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT