The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: RalphH op januari 26, 2013, 16:30:49
Staar je enkel niet blind op de resultaten met ARC, vergelijken moet je naar mijn idee doen zonder EQ. Als het dan al een stuk beter klinkt, is ARC the icing on the cake ;) en naar mijn idee een stuk beter dan Audyssey omdat je tenminste kunt zien wat de EQ aanpast en dit nog kan finetunen.

Dat is precies wat ik bedoel. Ik wil met ARC zien wat de respons is van de speakers in de opstelling zoals ze nu staan. Eigenlijk wat we met jou via REW hebben gedaan. Daarna horen/zien wat ARC daaraan verandert en hoe :)

Citaat van: Martijn90 op januari 26, 2013, 17:14:30
Duidelijk verhaal :)

Ik was nog even een stap zijwaarts vergeten. Was ook erg benieuwd naar de Meridian + Cinepro combi van Frank. Helaas was deze verkocht voordat ik kon gaan luisteren.

Deze had als nadeel dat er geen HDMI op zat, maar als je daar met de HD621 apodizing en superieure surround voor terug krijgt had het me erg interessant geleken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rovinggecko

Citaat van: high-q op januari 26, 2013, 17:36:55
Ik was nog even een stap zijwaarts vergeten. Was ook erg benieuwd naar de Meridian + Cinepro combi van Frank. Helaas was deze verkocht voordat ik kon gaan luisteren.

Deze had als nadeel dat er geen HDMI op zat, maar als je daar met de HD621 apodizing en superieure surround voor terug krijgt had het me erg interessant geleken.

Tja, eh, wat zal ik zeggen? Da's mijn schuld.   :nopompom:

Komende week heeft frank z'n vervanger (een Anthem 700) als alles meezit en kan ik hem van z'n oude stoffige aftandse G68 af helpen.  :angel:

Een gemodde Octava is onderweg voor HDMI en (belangrijker) DTS-HD sound. Kan later nog een HD621 worden als ik er een voor een schappelijke prijs kan vinden (ze zijn wat aan de prijs en 2de hands dun gezaaid).

Sorry....

Als ie niet bevalt ben je de eerste die het hoort!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

high-q

Citaat van: rovinggecko op januari 26, 2013, 19:00:39
Tja, eh, wat zal ik zeggen? Da's mijn schuld.   :nopompom:

Komende week heeft frank z'n vervanger (een Anthem 700) als alles meezit en kan ik hem van z'n oude stoffige aftandse G68 af helpen.  :angel:

Een gemodde Octava is onderweg voor HDMI en (belangrijker) DTS-HD sound. Kan later nog een HD621 worden als ik er een voor een schappelijke prijs kan vinden (ze zijn wat aan de prijs en 2de hands dun gezaaid).

Sorry....

Als ie niet bevalt ben je de eerste die het hoort!

Kijk eens aan, mooi dat ie naar een forumgenoot gaat!
Kan je eens een beschrijving geven van de sound van de G68 met de Cinepro?

Ik was zelf ook al aan het zoeken gegaan naar de HD621 voor het apodizing
verhaal. Mooi dat je het splitten van audio em video eerst via de gemodde
Octava gaat doen, is zeker een fors verschil in prijs  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

hi Q,

Wat is jou ervaring met Rotel en Tannoy?

Klank weergave in stereo en HT.

high-q

Ik heb Maurits zijn D700's destijds aan mijn RC1090 voorversterker en RB1080 eindversterker gehad en vond dat een stuk minder klinken dan de Quad 33/303 die er zelf aan had hangen. Met surround heb ik helaas geen ervaring met deze combi.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Citaat van: high-q op januari 26, 2013, 19:54:11
Kijk eens aan, mooi dat ie naar een forumgenoot gaat!
Kan je eens een beschrijving geven van de sound van de G68 met de Cinepro?

Ik was zelf ook al aan het zoeken gegaan naar de HD621 voor het apodizing
verhaal. Mooi dat je het splitten van audio em video eerst via de gemodde
Octava gaat doen, is zeker een fors verschil in prijs  ;)

Na Frank zijn enthousiaste review ben ik ook wel benieuwd naar de sound ervan.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Citaat van: RubenV. op januari 26, 2013, 20:44:18
Na Frank zijn enthousiaste review ben ik ook wel benieuwd naar de sound ervan.

Ik kon zelf weinig informatie over de CinePro versterker vinden. De artikelen in het Engels gingen
vaak over de grotere broers van dit model en het enige artikel in het Nederlands was van Frank zelf.

Lars is trouwens net weg. We hebben een leuke sessie gehad met de Anthem MRX700. Ik zal straks
de meetresultaten eens posten.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Citaat van: high-q op januari 27, 2013, 19:24:26.
We hebben een leuke sessie gehad met de Anthem MRX700. Ik zal straks
de meetresultaten eens posten.

Pfff. Lekker belangrijk..... ;)
Hoe klonkt het???!!!  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

larzie

Was een erg leuke en interessante sessie en ik wacht nog even met reageren tot High-q zelf zijn bevindingen heeft gepost.
Ik weet wel dat de sessie zijn keus welke receiver de opvolger van zijn Marantz moet worden een stukje moeilijker heeft gemaakt weer :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

#1859
Citaat van: larzie op januari 27, 2013, 21:29:01
Was een erg leuke en interessante sessie en ik wacht nog even met reageren tot High-q zelf zijn bevindingen heeft gepost.
Ik weet wel dat de sessie zijn keus welke receiver de opvolger van zijn Marantz moet worden een stukje moeilijker heeft gemaakt weer :P

GemeEn hoor

high-q

Citaat van: clockwork op januari 27, 2013, 19:27:49
Pfff. Lekker belangrijk..... ;)
Hoe klonkt het???!!!  :D

Ik kan het niet in het kort beschrijven (ben ik niet zo goed in), maar in het heel kort: Anders :D
Denk dat ik morgen een poging ga wagen om te omschrijven hoe ik de sessie heb ervaren.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Another session @ The CinemaLounge

Zoals gezegd hebben we gisteren een leuke sessie gehad met Larzie zijn Anthem MRX700. Rond een uur of half twee stond hij
met een grote doos voor de deur.

Aansluiten en zo ...

Terwijl ik alvast aan de slag ging met het los halen van alle kabels uit de SR8002, kon
de MRX700 weer even lekker op temperatuur komen. Al snel kwamen we achter een paar kleine problemen:

*. De achterste twee (zone-2) kanalen van de Anthem MRX700 kunnen niet gebruikt worden om de fronts te bi-ampen
*. Ik had geen bruggen op mijn TD12's zitten omdat ik het bovenstaande wel doe op mijn SR8002
*. Larzie was de afstandsbediening van de MRX700 vergeten
*. Achteraf hadden we ook geen DB-meter om de kanalen handmatig te checken of aan te passen

Aangezien Larzie dicht in de buurt woont, kon hij snel even heen en weer rijden om de remote en zijn Kimber 8TC bruggen op te
halen. Ondertussen kon ik alvast aan de gang met het aansluiten van alle luidsprekerkabels op de MRX700. Aangezien dit vrij
snel voor elkaar was en Larzie nog niet terug was, heb ik ook maar gelijk de top-platen van de Atacama SL200 stands omgedraaid
zodat het er wat netter uit zag.


Atacama SL200 top plaat aangepast (omgedraaid)

Goed. Larzie weer terug, de boel was allemaal aangesloten: Let's go! Op de netbook die Larzie mee had genomen had hij alvast
de ARC software geïnstalleerd. Aangezien hierop ook een schone installatie van Windows 8 stond, was dit voor hem ook een mooie
test. In het Anthem topic stond namelijk dat iemand een probleem had met het uploaden naar de MRX700 nadat de metingen uit waren
gevoerd. Nadat we in hadden gevoerd dat we op zeven posities, voor zowel surround als stereo, gingen meten en dat de sub
meegenomen moest worden, kon de eerste meting beginnen. Ik was erg benieuwd wat hier uit zou komen. Ik had al eens eerder
aangegeven een probleem te hebben in het laag, maar volgens de mensen die hier al eens zijn geweest zou dat reuze meevallen.
Een ander punt wat ik vooraf benoemde had te maken met de surround bubble. Deze ervaar ik met mijn eigen opstelling als groot,
maar het geluid blijft een beetje langs de wanden plakken als het ware. Overgangen van voor naar achter en links naar rechts
sluiten mooi op elkaar aan, alleen komt het geluid niet echt naar me toe.

Meet opstelling:



Microfoon opstelling met de MRX op de achtergrond.



Laptop met ARC Software


ARC en zo ...

Na een aantal keer van meetpositie gewisseld te hebben en een flink aantal sweeps verder, konden de resultaten bekeken worden
en kon de geprocessde meet-data geüpload worden naar de MRX700. Bij de grafieken van de fronts valt op dat er bij zowel de linker
als de rechter speaker een flinke bult zit in het laag onder de 100HZ. Zelf denk ik dat dit te verklaren is door de plaatsing
van de speakers: In verhouding staan ze nog te veel in de hoeken. Misschien speelt het ook nog wel mee dat ik de foam pluggen niet
achterin de TD12's had zitten. Voor de meetsessie had ik al aangegeven de speakers iets meer naar voren en iets dichter bij elkaar te
willen plaatsen, maar we hadden deze middag te weinig tijd om zaken grondig aan te pakken.   

Ook bij de center valt op dat er onder de 100Hz twee pieken zitten die, net als bij de overige speakers, netjes door ARC
gecorrigeerd wordt. Bij de rear-speakers is te zien dat er vrij weinig gecorrigeerd hoeft te worden. Ik denk dat de respons van deze
speakers vrij goed is omdat ze zo goed als vrij staan in de ruimte. Dit is voor mij dan ook een reden om aan de slag te gaan
met een betere plaatsing van de fronts. Aangezien Lars geen subwoofer heeft en ik me niet had voorbereid op hoe ARC om gaat met
de meting van deze weergever, hebben we niks aan de parameters voor deze meting gewijzigd. Voor de overige speakers overigens ook
niet. Achteraf had het me wel interessant geleken om ook met de targets aan de slag te gaan, maar daar was in deze sessie helaas
te weinig tijd voor.

Hieronder de targets en de meetresultaten:


Targets



Meting Fronts & Surrounds



Meting Center & Sub




Luisteren en zo ...

Voor de luistersessie had ik graag willen beginnen met de Squeezebox Touch en de DAC. De SBT liep via coax naar de DAC welke
vervolgens aangesloten was op analoge ingang nummer zes op de MRX700. We hebben een poging gewaagd om de ingang van digitaal
naar analoog te krijgen via het menu op de receiver. Na wat proberen heb ik toch maar de projector aan geslingerd om de
instellingen via het OSD te bereiken.Hoewel dat een stuk gemakkelijker ging, is het ons uiteindelijk niet gelukt om muziek te
luisteren via de SBT + DAC. Ik zit me eigenlijk nog steeds af te vragen wat hier nou precies het probleem was, want: alle settings
waren goed, ik had verbinding met mijn SBT via iPad + iPeng welke netjes liet zien dat er iets werd afgespeeld.

Maar goed, inmiddels stond de projector aan, dus zijn we maar geswitcht naar de HTPC. Met XBMC aan hadden we beschikking tot mijn
muziekcollectie. Nadeel van deze manier van muziek luisteren vind ik toch wel het achtergrondgeluid van de projector en dat je
snel afgeleid kan worden door het beeld. We hebben bij dit onderdeel wat audiofragmenten langs laten komen die in elke geval één
van ons goed genoeg kende om er een oordeel over te geven. Een greep uit de selectie:

*. Jason Mraz - Love is a four letter word - I won't give up
*. Snow Patrol - Live at at Union Chapel - Run & About you now
*. Sara K. - Water Falls
*. Stockfisch Records - Are you Authentic - Tief Bas
*. Bruno Mars - Locked out of Heaven 
*. Wretched 32 ft Josh Kumra - Don't go
*. Passenger- Let her Go
*. Tron OST - Adagio
*. Etc.

Bij de eerste fragmenten werd al gelijk duidelijk wat anders was. Het meest opvallende wat ik vrijwel direct opmerk is dat het
geluid veel meer naar me toe komt. Bij de SR8002 blijft het geluid wat meer op afstand en is de soundstage breder dan diep. Bij
de MRX ervaar ik de soundstage als een stuk groter, dus breed en diep waarbij ook een pak meer detail te horen is. Aan vermogen
geen gebruik in ieder geval bij stereo, want het geheel klinkt gecontroleerd en mooi in balans. Een ander punt wat me op valt is
de correctie die ARC gedaan heeft in het laag. Naar wat ik gewend ben met de SR8002, is dit een stuk minder maar wel strakker.

Het hoog is scherper dan met de Marantz, maar niet schel. Het zit precies tussen de Primare en de Marantz in als ik
me even snel de laatste sessie voor de geest haal.Ht klinkt alsof er met de MRX700 een warm dekentje van de muziek af wordt
gehaald die de SR8002 eroverheen had gelegd. Het geluid klinkt een stukje koeler, maar niet koud. Over het algemeen klinkt het
erg aangenaam, alleen zit ik me af te vragen of ik niet snel moe ga worden van de "in your face" sound. Langzaamaan bouwen
we dit stuk van de sessie af en bereiden we ons alvast voor op het film geweld. Al met al vind ik het op muzikaal gebied een
dikke stap vooruit ten opzichte van de Marantz.

Film kijken en zo ...


Larzie kan niet wachten en probeert vanuit XBMC de film "The Art of Flight" op te zetten, omdat hier een ontzettend mooie intro
in zit en eigenlijk de hele film wel van referentiekwaliteit is. Helaas lukt dat niet met deze Bluray-Iso, dus schakelen we over
naar PowerDVD. We drukken op play en ... DAAR WORDT ME TOCH EEN BUBBLE NEERGEZET!! WOW, is mijn eerste reactie en dat was nog maar
de intro. Nu ben ik wel heel benieuwd naar de rest van wat ons te wachten staat. Alsof we de scene nog niet kennen, kijken we naar de
eerste fragmenten in de sneeuw. Prachtig beeld, maar vooral prachtig geluid. Net als met het stereo gedeelte klinkt het geheel
grootser met meer detail, komt het geluid meer op je af en blijft de controle ondanks het vermogen erg stabiel.

De volgende scene is de intro van Halo 4: Forward unto Dawn. Deze film heb ik pas geleden gezien en ik herinner me deze scene als
zeer ruimtelijk dat nog eens extra benadrukt wordt met een door de ruimte zwevende stem. Ook in deze scene klinkt het groter en
rijker aan detail dan via de Marantz. De bubble blijft ruimtelijk, maar het geluid kom meer naar je toe. Voor de mensen die deze
scene niet kennen en graag hun surround bubble willen testen is dit zeker een aanrader!

De tijd dringt en Larzie geeft aan dat hij zo weer richting huis moet. We bekijken een fragment die iedereen op dit forum zo
onderhand wel kent: De openingsscène van The Dark Knight. Het begint misschien wat eentonig te worden, maar ook hier wordt een
mooie ruimte bubble neergezet met, het laag is mooi strak en het geluid van rondvliegende kogels kunnen we beschrijven met:"Net
echt". Van deze scene vind ik dat er heel veel sfeer- en achtergrondgeluiden te horen zijn. Deze worden door de MRX700 ook goed
weergegeven.

We sluiten af met de beginscène van The Red Baron. Dit omschreef ik aan Larzie als een moeilijke scene, omdat er in de scene met
het luchtgevecht erg veel gebeurd: Je hoort de muziek, daaroverheen hoor je de vliegtuigen en daaroverheen hoor je nog eens al
het schietgeweld met de daarbij horende geluidseffecten. Wat je dan zoekt is een receiver die controle blijft houden en er niet
een versmeerde boel van maakt. Overigens heb ik deze scene nooit ergens goed gehoord, dus ik was er wel benieuwd naar. Voor een
goede test zou je voor deze scene eigenlijk de compleet lossless soundtrack in DTS HD MA of Dolby True HD moeten hebben. Van wat
we uiteindelijk te horen kregen was ik toch aardig onder de indruk. Hier en daar versmeerde het helaas nog wel een beetje, maar
dat kan ook heel goed aan de bron gelegen hebben.

Tijd om in te pakken. Nadat Larzie zijn spullen in heeft gepakt, sluit ik mijn ouwe vertrouwde SR8002 aan. Hier hoor ik meteen
weer het probleem in het laag terug en de surround bubble die wat aan de speaker en wanden blijft plakken. Voor mij is vandaag
duidelijk geworden wat de potentie is van de MRX700 en vooral wat de kracht is van ARC. Met dat laatste is voor mij in ieder
geval inzichtelijk gemaakt wat de respons van de speakers is in mijn ruimte en wat ik daar eventueel door middel van plaatsing
nog aan kan doen. Misschien dat er nog lezers zijn die de grafieken beter kunnen analyseren dan ik en daar ook een beter advies
over kunnen geven. We hebben in deze sessie in ieder geval gedaan wat we konden doen.

En dan nu de vraag of dit een opvolger zou kunnen zijn voor de SR8002. Heel eerlijk gezegd ben ik aan de ene kant erg onder de
indruk geraakt door deze sessie, maar zit ik me aan de andere kant af te vragen of ik na het optimaal plaatsen van de fronts wel
echt ARC nodig heb. Het is in dit stuk nog niet eerder naar voren gekomen, maar er is iets wat ik qua sound aan deze receiver mis.
Ik kan alleen niet precies aangeven wat dat is. Misschien had ik dat duidelijker voor mezelf kunnen krijgen als we langer hadden     
getest.



Opstelling compleet
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187


WickedGame

Goed uitgebreid verslag, maar ook wel apart dat je concludeert dat je toch iets mist. Het upfront baart mij wel iets zorgen, want dergelijke zaken levert bij mij op den duur wel luister moeheid op.

Stonden allen luidsprekers direct op de MRX aangesloten of werk je ook nog met een EV? Mocht alles op de MRx staan dan is het wel een potente receiver. Dat is iets waar ik zelf ook naar op zoek ben, namelijk een receiver die de 8xx serie van B&W kan aansturen.

RalphH

Leuk verslag weer, maar mis toch wel het vergelijk van beide versterkers met een vlakke EQ (geen Audyssey/ARC). ;D

Is er geluisterd met de amps op direct, of deed de sub bij stereo ook mee?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: Raymond187 op januari 28, 2013, 15:26:57
Mooi verslag  :thumbs-up:

Iets voor jou een Anthem? ;)

Citaat van: WickedGame op januari 28, 2013, 15:31:11
Goed uitgebreid verslag, maar ook wel apart dat je concludeert dat je toch iets mist. Het upfront baart mij wel iets zorgen, want dergelijke zaken levert bij mij op den duur wel luister moeheid op.

Stonden allen luidsprekers direct op de MRX aangesloten of werk je ook nog met een EV? Mocht alles op de MRx staan dan is het wel een potente receiver. Dat is iets waar ik zelf ook naar op zoek ben, namelijk een receiver die de 8xx serie van B&W kan aansturen.

Ik heb de termen autoriteit en stevig fundament wel eens gebruikt, maar weet niet of ik ze destijds juist heb toegepast. Ik denk dat dit is wat ik
mis. Wat betreft upfront en luistermoeheid zat ik me af te vragen wat de MRX700 gedaan had als ik mijn eigen DAC als bron had gebruikt ipv de
interne DAC van de receiver. Helaas hebben we dat ivm tijdgebrek niet kunnen testen. Ik neem de volgende keer mijn DAC en SBT wel mee naar
Larzie om dat bij hem eens te testen.

We hebben alleen getest met de MRX700. Ik zat ook eerst met het idee van de MRX700 + bijv. een A5 eindbak te spelen. Volgens mij zou dat juist een oplossing kunnen zijn voor dat specifieke wat ik nu mis met alleen de receiver, maar ik heb via Larzie gehoord dat je dan niet het optimale uit de eindbak haalt.

Citaat van: RalphH op januari 28, 2013, 15:36:04
Leuk verslag weer, maar mis toch wel het vergelijk van beide versterkers met een vlakke EQ (geen Audyssey/ARC). ;D
Is er geluisterd met de amps op direct, of deed de sub bij stereo ook mee?

Heel goed punt. Dit had ik zelf graag ook willen testen, maar daar zijn we deze sessie niet aan toe gekomen. Mijn SR8002 staat met stereo altijd
op direct, dus in deze modus hebben we ook geluisterd met de MRX700. Misschien dat Larzie hier wat aan kan vullen. Ik weet ook nog dat we heel even Anthem Logic aan hadden staan. Voor zo ver ik weet stond de sub bij muziek luisteren de hele tijd uit.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Als ze beiden op Direct stonden, zou je zeggen dat er geen EQ mee stond te doen, maar wellicht ff checken, anders geeft de test nogal een vertekend beeld.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Sorry, ik zeg het verkeerd. De Marantz stond op pure direct, dus geen sub en geen adsy. De Anthem stond op 2.0, dus geen sub maar wel ARC. We hebben beluisterd wat de MRX met ARC deed tov de Marantz zonder EQ om te horen welke verandering ARC bracht. Dat is inderdaad niet 1 op 1 en voor zo ver ik weet hebben we met de MRX700 niet gedraaid met de EQ op flat.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

mooi verslag, jammer dan je dan niet de 1 op 1 vergelijk hebt, arc en zonder arc en dit ook vs marantz.

bmateijsen

Citaat van: denoontje op januari 28, 2013, 19:08:27
mooi verslag, jammer dan je dan niet de 1 op 1 vergelijk hebt, arc en zonder arc en dit ook vs marantz.


In deze opstelling heeft hij ARC duidelijk nodig... De boost in het laag is flink! Dus conclusie is makkelijk te maken, kan ik zelfs zonder te luisteren ;D

Groet,

Bjorn

RalphH

Euh? Versterkers vergelijken in de huidige tijd moet gebeuren met EQ aan? Die kan ik even niet volgen.
Snap dat er in deze opstelling correctie nodig is, maar je maakt je keuze van apparatuur toch niet door de ene wel en de ander zonder EQ te laten spelen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Citaat van: RalphH op januari 28, 2013, 19:33:01
Euh? Versterkers vergelijken in de huidige tijd moet gebeuren met EQ aan? Die kan ik even niet volgen.
Snap dat er in deze opstelling correctie nodig is, maar je maakt je keuze van apparatuur toch niet door de ene wel en de ander zonder EQ te laten spelen?

Versterkers vergelijken doe je normaal zonder EQ, maar ..... in bovenstaande situatie, zorgt het laag voor zo'n verkleuring, dat EQ een must is, tenzij je dit passief corrigeert middels EQ.

M.a.w. iedere vergelijking gaat eigenlijk een beetje mank, totdat de akoestiek/ plaatsing op orde is. ;).

larzie

#1872
Mooi verslag heb je weer geschreven met mooie begeleidende foto's. Het was zeker een verhelderende middag en ik moet zeggen, vanwege mijn roommode klonk het bij jou nog een stuk beter.
Dat meer detail erin heeft bij mij in ieder geval nog niet gezorgd voor luistermoeheid. Dat kreeg ik juist meer bij de Marantz, omdat het laag zo ongecontroleerd was. Daarnaast wat je aangeeft is het hoog in ieder geval niet zo hoog als bijv. bij Primare en dat scheelt ook.

De Anthem had ook totaal geen probleem met de TD set van Tannoy, maar goed dit zijn zoals je al aangaf vrij makkelijk aan te sturen speakers.

@WickedGame: Je mag best een keer langskomen, maar als je zeker wil weten hoe de Anthem omgaat in jouw ruimte met jouw speakers dan lijkt het me handiger om zelf een demo aan te vragen bij Bjorn of Garmt.

@Ralph: Hebben we voor de volgende M&G nog wat over om te testen met en zonder EQ ;) We kunnen nu zo High-q's ARC settings activeren aangezien we de metingen al hebben gedaan.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Citaat van: bmateijsen op januari 28, 2013, 19:35:15
Versterkers vergelijken doe je normaal zonder EQ, maar ..... in bovenstaande situatie, zorgt het laag voor zo'n verkleuring, dat EQ een must is, tenzij je dit passief corrigeert middels EQ.

M.a.w. iedere vergelijking gaat eigenlijk een beetje mank, totdat de akoestiek/ plaatsing op orde is. ;).

Daar is natuurlijk wel wat voor te zeggen, vergelijken wordt dan enkel wel erg moeilijk voor de "simpele" thuisHTer/audio enthousiasteling ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Citaat van: larzie op januari 28, 2013, 20:05:45
@Ralph: Hebben we voor de volgende M&G nog wat over om te testen met en zonder EQ ;) We kunnen nu zo High-q's ARC settings activeren aangezien we de metingen al hebben gedaan.  :thumbs-up:

LEUK!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer