Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stef

Even de video beluisterd op de ipad. Voor mij duidelijk te horen.  Mijn gloednieuwe JL e-112 is doodstil dus dit lijkt me niet normaal.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

papaleo

Citaat van: jossie op november 12, 2017, 12:16:45
Leo, je hebt al je acties al duidelijk omschreven. Je brom is geen gevolg van een aardlus.

Er blijven drie mogelijkheden over:

Als er een ringkern in de voeding zit, kan die brommen, soms wat harder, soms wat zachter. Mogelijk zou een DC blokker dan een oplossing kunnen zijn. Overigens verwacht ik niet dat er een ringkern in zit.

Ten tweede kan er ook in schakelende voedingen sprake zijn van rammelende spoelen of trafotjes. Normaal hoor je die echter niet. Het is bij hoge vermogens wel gebruikelijk om 110/230 modellen te hebben. Kleine adapters zijn meestal wel one size fits all.

Tot slot kan er een defect onderdeel in de elektronica zitten waardoor er wat rammelt of trilt.

Ik neem aan dat je er geen last van hebt als de eerste tonen spelen? Als de brom in rust hoorbaar is op de hoofd luisterpositie is dat abnormaal en niet echt acceptabel. Zou jammer zijn...
Dit is precies wat ik probeer uit te leggen... :worship:
Het is mij gelegen dat ik niet een unit in handen heb die 'nog net niet' defect is,maar dat dit door die brom er wel aan zit te komen binnen afzienbare tijd....
Vandaar dat ik dit beter tè vroeg of ongegrond, dan te laat meld.

Ik heb soms het idee dat wanneer er iemand reageert,wat ik natuurlijk ten zeerste respecteer met al zijn goede bedoelingen...laat dit duidelijk zijn,ik met iemand van de ziggo support zit te praten.....;meneer zit de stekker wel in het stopcontact... :D

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

morca

Kapot gaan hoeft niet sommige ringkernen brommen .
Hebben me plateamps ook.
Maar is niet acceptabel voor jouw sub.
Voor mijn plates ok niet maar goed dat is een ander verhaal.

papaleo

#1103
Citaat van: RalphH op november 11, 2017, 17:58:41
kan ook nog DC zijn, had t hier op mijn eindversterkers. Heb een blocker, maar je zit niet om de hoek anders had je even kunnen testen. Als vik je kant nog opkomt mag ie m wel ff meenemen, hij  zit wel om de hoek namelijk ;)

@Vik
Wellicht dit n keer proberen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Er zit wel degelijk een ringkern in Jossie.

Het beste is gewoon om te beginnen even een stroomkabel  met volledige aarde (stekker en iec) aan te sluiten naar een geaarde groep die anders is dan waar de audio-video groep op zit. Gevolgd door wat andere testen.

Een trafo transformeert en het is mogelijk dat de een wat meer herrie maakt als de ander.

Als blijkt dat de JL defect is komen Leo en ik daar samen wel uit. Het aanspreek punt dat ben ik in dit geval en niemand anders. Dat komt allemaal goed.  ;)














Citaat van: jossie op november 12, 2017, 12:16:45
Leo, je hebt al je acties al duidelijk omschreven. Je brom is geen gevolg van een aardlus.

Er blijven drie mogelijkheden over:

Als er een ringkern in de voeding zit, kan die brommen, soms wat harder, soms wat zachter. Mogelijk zou een DC blokker dan een oplossing kunnen zijn. Overigens verwacht ik niet dat er een ringkern in zit.

Ten tweede kan er ook in schakelende voedingen sprake zijn van rammelende spoelen of trafotjes. Normaal hoor je die echter niet. Het is bij hoge vermogens wel gebruikelijk om 110/230 modellen te hebben. Kleine adapters zijn meestal wel one size fits all.

Tot slot kan er een defect onderdeel in de elektronica zitten waardoor er wat rammelt of trilt.

Ik neem aan dat je er geen last van hebt als de eerste tonen spelen? Als de brom in rust hoorbaar is op de hoofd luisterpositie is dat abnormaal en niet echt acceptabel. Zou jammer zijn...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#1105
Ik had het in den beginne ergens gezien,maar kon het niet bewijzen/hard maken...dat er wel degelijkeen ringkern in zit
Was er net nog naar opzoek op www maar kon het niet meer vinden..

Thx Vik ;)

Ik zal nogmaals op weer een andere groep het gaan uitproberen...
Dus kom hier later op terug.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Uiteraard geen probleem maar laten we eerst stap 1 eens doen om de sub helemaal uit te sluiten met de andere kabel op andere groep. Plan?


Citaat van: papaleo op november 12, 2017, 13:12:58
@Vik
Wellicht dit n keer proberen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Toppie  :thumbs-up:


Citaat van: papaleo op november 12, 2017, 13:17:09
Ik had het in den beginne ergens gezien,maar kon het niet bewijzen/hard maken...dat er wel degelijkeen ringkern in zit
Was er net nog naar opzoek op www maar kon het niet meer vinden..

Thx Vik ;)

Ik zal nogmaals op weer een andere groep het gaan uitproberen...
Dus kom hier later op terug.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#1108
Citaat van: vik op november 12, 2017, 13:19:49
Uiteraard geen probleem maar laten we eerst stap 1 eens doen om de sub helemaal uit te sluiten met de andere kabel op andere groep. Plan?
Deze stap,is toch om een aardlus uit te sluiten of juist te bevestigen,of heeft deze stap nog een meer waarde om te testen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jossie

#1109
Prima, er zit een trafo in. Het mechanisch brommen van dat ding heeft niets met aarding te maken. De trafo zou onbelast ook niet echt mogen brommen tenzij er DC op het net zit, ik zou eerst een DC blokker proberen.
Omni !

papaleo

#1110
Citaat van: jossie op november 12, 2017, 13:28:50
Prima, er zit een trafo in. Het mechanisch brommen van dat ding heeft niets met aarding te maken. De trafo zou onbelast ook niet echt mogen bromnen tenzij er DC op het net zit, ik zou eerst een DC blokker proberen.

Ook dit had ik al eerder geprobeerd duidelijk te maken (zie het stukje welke ik er uit heb gehaald) wbt het soort geluid/brom..

'...het lijkt niet op een lus maar meer een trafo geluid...'

Maar om toch alles uit te sluiten zal ik zsm de sub nogmaals aan een (weer) andere groep aansluiten dan dat ik al reeds heb geprobeerd...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#1111
Heb nu niet 1 maar 3 andere groepen hier thuis uitgeprobeerd maar de brom word er niet door geelimineerd.
Ik weet ook niet of dat dit wel zo goed is voor de sub wat ik nu aan het doen ben...,ik zet al uit voorzorg de dipswitch schakelaar op 'uit' wanneer ik de sub van het stroom afhaal en weer aansluit op een andere groep...?
Ik hoor namelijk elke keer dat ik dit doe een 'plop' uit de sub komen...terwijjl de schakelaar op uit staat...
Wat mij nu weer opvalt wanneer ik een andere groep probeer en de sub na het ploppende geluid weer aanzet via de schakelaar...de brom totaal verdwenen is,dit is maar voor een tiental seconden daarna komt de brom geleidelijk weer boven drijven....van niets neemt de brom geleidelijk weer aan volume toe.
Het lijkt er namelijk op dat door dat de trafo even van de spanning af is en daarna weer aan het stroom verbonden word de trafo een klein opdonderdje krijg om zich daarna weer te herstellen naar zijn oude nivo welke dan weer gepaart gaat met het brommend geluid.

Ik denk vermeld dit ook even dan kunnen de technici hier misschien een betere diagnose op los laten...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RalphH

je zou de buurman nog even kunnen vragen of je een stopcontactje mag lenen. Wellicht zit r een apparaat in huis wat t veroorzaakt. Hier was t o.a een pre, de brom was weg met de blocker totdat ik de pre in dezelfde slof inprikte.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

scoc

#1113
Je hebt nu echt wel alle mogelijke testen gedaan en als hij op een ander stopcontact zonder interconnects bromt dan heeft dit zoals je al aangeeft niks met aardlus te maken en is het 200% de voeding van de sub.
Je hebt voldoende bewijs en input vind ik om een support case te openen bij JL Audio.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

solitaire

Die plop kan ik ook niet verklaren. Dat een ringkern trafo na een paar seconden pas begint te gonzen heb ik vaker meegemaakt, en er is me toen uitgelegd dat er wellicht enkele wikkeling niet helemaal stabiel liggen, en dat de resonantie in die draden zich in die eerste paar seconden begint te vormen. Klonk mij aannemelijk, en het probleem was met een andere trafo verdwenen.

DC problemen kan best eens zijn, is een vaker voorkomend fenomeen icm. subs (iNet staat er 'vol mee'). Gewoon eens proberen met een blockertje.

succes



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kjelt

Gewoon de inrush current van de trafo. Ik heb hier een 1kW ringkern scheidingstrafo als ik die zonder softstart stroombegrenzing inschakel ligt de 16A automaat er uit  :D
Dus dat is heel normaal dat er in dit soort brute voedingen een softstart zit.
Brommen kan een ringkern trafo altijd doen, ik had dat in mijn dure Denon S versterker vroeger ook, ik heb toen de trafos nog laten vervangen door de importeur a raison van 500€ maar de brom bleef ook bij die trafos. Hopelijk kunnen ze het voor je oplossen , wellicht met betere mechanische ontkoppeling tov de kast oid.

vik

Ik heb even naar mijn F113 (eerste generatie) geluisterd, en als ik op mijn knieën ga zitten,  en met mijn oor richting de driver ga hoor ik ook een zachte brom. 20 cm er vanaf en ik hoor helemaal niets meer. Het is mij in al die jaren nog nooit opgevallen dus die test heb ik nog nooit gedaan.

Dat ploppen doen ze allemaal ook al staat hij uit. Op het moment dat je de stoom kabel aansluit hoor je een kleine plop. Ook de gereviseerde F112 van een vriend van mij.

Citaat van: papaleo op november 12, 2017, 14:13:58
Heb nu niet 1 maar 3 andere groepen hier thuis uitgeprobeerd maar de brom word er niet door geelimineerd.
Ik weet ook niet of dat dit wel zo goed is voor de sub wat ik nu aan het doen ben...,ik zet al uit voorzorg de dipswitch schakelaar op 'uit' wanneer ik de sub van het stroom afhaal en weer aansluit op een andere groep...?
Ik hoor namelijk elke keer dat ik dit doe een 'plop' uit de sub komen...terwijjl de schakelaar op uit staat...
Wat mij nu weer opvalt wanneer ik een andere groep probeer en de sub na het ploppende geluid weer aanzet via de schakelaar...de brom totaal verdwenen is,dit is maar voor een tiental seconden daarna komt de brom geleidelijk weer boven drijven....van niets neemt de brom geleidelijk weer aan volume toe.
Het lijkt er namelijk op dat door dat de trafo even van de spanning af is en daarna weer aan het stroom verbonden word de trafo een klein opdonderdje krijg om zich daarna weer te herstellen naar zijn oude nivo welke dan weer gepaart gaat met het brommend geluid.

Ik denk vermeld dit ook even dan kunnen de technici hier misschien een betere diagnose op los laten...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

In de E serie zit geen trafo.


Citaat van: Stef op november 12, 2017, 12:23:46
Even de video beluisterd op de ipad. Voor mij duidelijk te horen.  Mijn gloednieuwe JL e-112 is doodstil dus dit lijkt me niet normaal.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Stef

Citaat van: vik op november 13, 2017, 15:09:37
In de E serie zit geen trafo.

Ah merci voor deze info, Vik  ;)
stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Een kleine update van mijn kant als dealer van de JL Audio van Leo.

Ik heb achter de schermen wat mensen gevraagd die in het bezit zijn van een F112 en een F113, of zij een kleine luister test willen uitvoeren om te horen of diezelfde zachte brom te horen is. Het resultaat is "ja" en dat is inclusief mijn eigen F113 zoals jullie hebben kunnen lezen. Vanaf een cm of 20 is het niet meer hoorbaar dus ik vermoed de aard van het beestje.

De eigenaar van de andere F113 is forum lid HansGT3. Ik ga er vanuit dat dit geen defect is aangezien we nu praten over 2 generaties Fathom subwoofers met dezelfde eigenschap. Ik weet inmiddels ook hoe een Fathom klinkt waarvan de caps versleten zijn. Dat uit zich in een vervelende lage brom die hoorbaar is tot aan de luisterplek en ook de driver trilt dan lichtjes.

Dan zijn de leden ook op de hoogte  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

evilniek

Citaat van: vik op november 14, 2017, 22:36:15
Een kleine update van mijn kant als dealer van de JL Audio van Leo.

Ik heb achter de schermen wat mensen gevraagd die in het bezit zijn van een F112 en een F113, of zij een kleine luister test willen uitvoeren om te horen of diezelfde zachte brom te horen is. Het resultaat is "ja" en dat is inclusief mijn eigen F113 zoals jullie hebben kunnen lezen. Vanaf een cm of 20 is het niet meer hoorbaar dus ik vermoed de aard van het beestje.

De eigenaar van de andere F113 is forum lid HansGT3. Ik ga er vanuit dat dit geen defect is aangezien we nu praten over 2 generaties Fathom subwoofers met dezelfde eigenschap. Ik weet inmiddels ook hoe een Fathom klinkt waarvan de caps versleten zijn. Dat uit zich in een vervelende lage brom die hoorbaar is tot aan de luisterplek en ook de driver trilt dan lichtjes.

Dan zijn de leden ook op de hoogte  ;)

"It's not a defect, it's a feature" :D
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

Het is wel een bekend neven effect van een transformator die op 50Hz werkt.
Je kunt er allerlei maatregelen tegen nemen zoals rubbers voor de ophanging, geluidsisolatie rondom maar helemaal weg krijg je het nooit.

papaleo

Het hoeft er ook niet uit...,want je hoort het al niet meer wanneer je er 50cm van vandaan bent,het ging er mij om de zekerheid te hebben dat dit geen defect was aan mijjn unit.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike