Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Contour

#2600
Als je ergens een schop tegen aangeeft ben je niet normaal bezig, dus dat verbaast me niet. Echter bij mij ging het mis tijdens het synschroniseren met de laptop, dus wel gewoon normaal gebruik. Als je dan voor 3600 euro aan drivers erachter hebt hangen wordt je niet echt vrolijk van die rare bijgeluiden. Ik heb gelukkig nooit echts iets opgeblazen dankzij het passieve filter en daarmee de condensator die de tweeter beschermt. Volledig aktief is veel gevaarlijker voor een tweeter.

DofN

Wat was je dan precies aan het synchroniseren op je laptop?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: Contour op januari  2, 2016, 12:07:35
Als je ergens een schop tegen aangeeft ben je niet normaal bezig, dus dat verbaast me niet. Echter bij mij ging het mis tijdens het synschroniseren met de laptop, dus wel gewoon normaal gebruik. Als je dan voor 3600 euro aan drivers erachter hebt hangen wordt je niet echt vrolijk van die rare bijgeluiden. Ik heb gelukkig nooit echts iets opgeblazen dankzij het passieve filter en daarmee de condensator die de tweeter beschermt. Volledig aktief is veel gevaarlijker voor een tweeter.

En waren je tweeters kapot ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Nieuwe filter curve in de mini DSP laden!

Contour

Hallo Hans, nee dat niet, want ik heb gelukkig nog een passief filter tussen mid en hoog. Volledig aktief had echter een ander verhaal kunnen zijn!

chansig

Citaat van: Contour op januari  2, 2016, 12:11:18
Hallo Hans, nee dat niet, want ik heb gelukkig nog een passief filter tussen mid en hoog. Volledig aktief had echter een ander verhaal kunnen zijn!

Nou gelukkig dan maar.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op januari  2, 2016, 12:07:18
Nope staan er gewoon in. Maar ik vraag me ook af wat er nu gebeurt. Iets van latere zorg..nu even gewoon muziek luisteren en dan op weg naar familie

Weird...

Veel plezier met/bij de familie.

;)

chansig

Citaat van: Contour op januari  2, 2016, 12:10:02
Nieuwe filter curve in de mini DSP laden!

Eerst zeker weten dat ik "goed" meet. Als ik zie wat er aangepast is in de DSP dan zijn dat precies de gebieden waar de problemen gebieden zichtbaar zijn. Zoals bv bij de 48/50 Hz.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Baardmannetje op januari  2, 2016, 12:15:08
Weird...

Veel plezier met/bij de familie.

;)

Precies weird...lijkt alsof hij zonder correctie meet ?

Ach eerste doel was om een meting te doen en hier te plaatsen. Het klinkt overigens niet zoals het meet. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden

Je hebt toch wel een c voor je tweeter hangen ter (eventueel tijdelijke) beveiliging? Ikzelf heb ook slechte ervaringen met MiniDSP. Dat ging over de in/uitschakelplop en ruis. Ook vind ik dat het qua geluidskwaliteit niet is wat het zou moeten zijn, maar dat is misschien wel een smaakkwestie...
Ik heb het overigens wel over "oude" 2x4, zowel ongebalanceerd als gebalanceerd.

Dit gebeurde er als ik de MiniDsp in/uitschakelde. https://www.youtube.com/watch?v=YXP22ilXoqI

morca

Top dat hij het weer doet,het verloop ziet er idd minder goed uit.
Ik heb me ADSY mic bij iemand liggen,denken even afstanden overnieuw inmeten......
Dus gewone meten word vertraagd.....

martin778

#2611
Koen K had ooit zijn tweeters ermee om zeep geholpen. Ik dacht dat het een 2x4 was.

Ik gebruik naast UMIK en REW de DEQ2496 voor DSP, die staat al een maanden aan en werkt nog steeds perfect.
Bij de DEQ heb je tenminste signaalmeters voor je in/out dus je ziet al voordat je je amps aanzet of het apparaat goed functioneert.

Ik heb 2 maal meegemaakt hoe een DSP vastliep en daar word je niet vrolijk van, de 1e was mijn Krell DAC waarvan 1 van de processoren crashte en 1 kanaal allemaal rare geluiden ging maken. De 2e was een cambridge DAC dat als vv werkte, je schrikt je echt rot als hij uit het niets een soort blokgolf/zaagtand signaal uitstuurt op volle volume :o

chansig

Koen gaf aan dat het mogelijk ook in de audio driver van de compu zou kunnen zitten. Rare is dus dat de metingen lijken op de metingen zonder subs en dsp gebruik. Daarnaast dat de setting in de dsp juist de gebieden aanpakt die op de meting te zien zijn als probleemgebieden.

Raar dus. Nu zit ik in REW te kijken en er zijn dus ook mogelijkheden om de soundcard te kalibreren. Is dat nu wel/niet nodig. En dan nog wat anders...bij de umik kreeg ik 2 kalibratie files welke moet je gebruiken ? De "gewone" of die met hetzelfde nummer + _90deg ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Kaart calibreren zorgt er niet voor dat die bulten weggaan vermoed ik.
Het is wel aan te raden ivm andere zaken .

Voor de mic.
De gewone is met de mic naar voren meten .
Met die +90 gr file richt je hem naar het plafond.

chansig

Thanks...Koen gaat morgen nog even op zijn compu zoeken naar de metingen die hij gedaan heeft nadat hier de speakers kwamen staan.

Wachten we wel even af...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#2615
Ik zei toch dat je eerst op zoek moest gaan naar de juiste driver  :coffee:

Het lijkt me overigens sterk dat verschillen tussen drivers zo duidelijk gemeten worden. Aannemelijker is dat ergens een instelling verkeerd staat? Bijvoorbeeld een HT vinkje staat aan, of een surround, of een 3D effect?

Je moet sowieso niet de driver van je geluidskaart (zoals veel voorkomend een realtek driver) in je pc kiezen maar bijvoorbeeld een asio driver - als je ergens drivers kunt selecteren in je mediaserver.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Ik las pas al ergens dat je voor de nieuwe versie rew een goeie asio driver moet gebruiken.
Stom genoeg weet ik nu ook niet meer welke want ik moet ok vd week weer aan de gang.
Denk asio4all ofzo.

DofN

Als ik Java kies (REW 5.1), kiest REW nog steeds de standaard driver van Windows. In mijn geval een ASIO driver.
Als ik ASIO selecteer moet ik opeens handmatig in- en outputs selecteren, maar:

The Output and Input used will be those which have been selected in your soundcard's mixer. Make sure that the input is not feeding into the output signal in your soundcard's mixer and that monitoring is not enabled (if available).

Hier wordt het voor mij te ingewikkeld, want ik kan dan kiezen tussen 15 samples per in- en output en per reference in- en output. En ik kan niet terugvinden waar die samples voor staan. En het is vast te makkelijk om voor input sample 1 te kiezen en voor reference input sample 2? (en dat ook voor de output) Dus ik hou het bij Java, en dat werkt ook.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik merk dat ik bij ASIO al de weg kwijt raak. Is er geen Nederlandse instructie als het gaat om de uitleg, instellingen etc. ?

Engels is leuk...maar wel in mijn eigen vakgebied..als het te technisch wordt, is het erg lastig voor me. Dan moet ik het gaan zien...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Dat heb ik altijd last van met de Kama Sutra...

:blink:

chansig

 :D

Jij bent niet zo goed met plaatjes ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Plaatjes draaien ging me altijd wel goed af...

:crazy:

chansig

Gisteren nog even aan de slag geweest en ik krijg het geluidsniveau (geluidskaart + set) niveau niet goed geleveld. Zit een verschil tussen van ruim 10 dB.

In de set heb ik ook niet de mogelijkheid om het volume bij te stellen. De ev's staan allemaal vol open.....en bij terugdraaien van volume wordt het verschil alleen maar groter.

De DSP heeft wel een volume regeling maar dan in het programma zelf, waarmee je de afzonderlijke units/speakers harder/zachter kan laten spelen. Maar geen master knop. Ohh..wacht volgens mij wel...even uitzoeken weer. Koen heeft me dit ooit uitgelegd..nu nog terug zien te vinden hoe en wat.

Ws zit het probleem hier dus in. Regelen via de compu is niet de oplossing. Want als ik die harder laat uitsturen (en vervolgens wel geleveld is) dan gaat de boel clippen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Geen idee of je er iets aan hebt, maar de mini dsp kon je vroeger inwendig instellen op 2V of iets van 0.8V. Daarmee kon je de gain structuur beinvloeden.

Gr. Walter