Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

#1525
Citaat van: vik op mei  4, 2013, 13:45:18
Waarom probeer je je speler niets eens schoon te maken? Klinkt als vuil. Het zijn namelijk 2 lenzen.

Ik heb dit pas geleden bij mijn Samsung speler gehad.
probleem is dat de drive moeilijk te bereiken is. Dat ding is helemaal vol gebouwd.

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op mei  4, 2013, 13:30:38
Ik zou kiezen voor een Oppo... 103 of 105. Regio modificatie is geen probleem.

Groet,

Bjorn
ja, heb ik ook naar gekeken maar ik vind hem te duur. Ik denk verder dat de voorsprong van oppo er niet meer is, zeker nu de prijzen de laatste jaren flink hoger zijn en veel firma's hun firmware op orde hebben. Want daar blonken ze in uit.
De Denon kan ik gewoon in de winkel voor 399 halen. Ik geef niets om het afspelen van rips etc, en blu-ray heb ik alleen maar regio europa.

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op mei  4, 2013, 14:56:49
ja, heb ik ook naar gekeken maar ik vind hem te duur. Ik denk verder dat de voorsprong van oppo er niet meer is, zeker nu de prijzen de laatste jaren flink hoger zijn en veel firma's hun firmware op orde hebben. Want daar blonken ze in uit.
De Denon kan ik gewoon in de winkel voor 399 halen. Ik geef niets om het afspelen van rips etc, en blu-ray heb ik alleen maar regio europa.

Ik ben benieuwd of de Denon de kwaliteit kan behalen van je Pioneer... ;). Volgens mij vond je tussen de Pioneer en Sony toen ook een verschil zitten met blu-ray toch?

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op mei  4, 2013, 14:58:38
Ik ben benieuwd of de Denon de kwaliteit kan behalen van je Pioneer... ;). Volgens mij vond je tussen de Pioneer en Sony toen ook een verschil zitten met blu-ray toch?
nee, het verschil was dat de Sony HDMI dropouts had. Ik vond dat eigenlijk de fijnste speler. Qua klank was de Pioneer wel beter.

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op mei  4, 2013, 15:01:34
Qua klank was de Pioneer wel beter.

Bedoel je dan met blu-ray film? Ik neem aan van wel... Verwacht je dan dat de Denon op hetzelfde niveau speelt?

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op mei  4, 2013, 15:18:16
Bedoel je dan met blu-ray film? Ik neem aan van wel... Verwacht je dan dat de Denon op hetzelfde niveau speelt?
Zowel met CD als met HD-surroundformaten via de analoge uitgangen. Maar dat gebruik ik al niet meer sinds ik op Classe ben overgestapt. Ik verwacht via HDMI geen verschil te horen met HD-surround. CD's ga ik hier niet op draaien.

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op mei  4, 2013, 17:12:03
Zowel met CD als met HD-surroundformaten via de analoge uitgangen. Maar dat gebruik ik al niet meer sinds ik op Classe ben overgestapt. Ik verwacht via HDMI geen verschil te horen met HD-surround. CD's ga ik hier niet op draaien.

Ik verwacht dat via HDMI er nog steeds verschil in zit ;).

Teejoo

#1532
Citaat van: bmateijsen op mei  4, 2013, 17:18:21
Ik verwacht dat via HDMI er nog steeds verschil in zit ;).
Ik ga het vanavond meemaken. Heb er zojuist een in Aken gehaald voor €369,-, 3 jaar garantie en nog een cadeaubon van een tientje. Het ziet er in elk geval netjes uit, en wat is dat ding snel! Dat is echt geen vergelijk met de Pioneer.

riwi

Jammer dat je Pioneer stuk is teejoo. Zonde van zo'n dure speler.

Ben benieuwd hoe de Denon (1713?) gaat bevallen.

Teejoo

#1534
Het is inderdaad de 1713:

http://www.areadvd.de/hardware/2012/denon_dbt_1713ud_test.shtml

Ik heb de afgelopen jaren al vaak over problemen met de drive gelezen. De reparatie is kostbaar vanwege de complexe opbouw van het apparaat. De drive zelf zal wel niets kosten. Ik zal desondanks ook eens zelf informeren wat het zou kosten, maar zolang hij nog CD's en DVD's slikt kan ik er ook mee leven.
De kwaliteit van de Denon is gewoon goed, zowel beeld als geluid. Ik kan niet echt een verschil zien of horen. De bouwkwaliteit is niet te vergelijken met de mooie Pioneer, maar dat ding kostte geloof ik ook iets van 2000 euro. En in feite is het ook niet nodig voor een blu-ray transport met alleen een digitale HDMI uitgang. Omdat je bitstream gebruikt zou je ook geen last moeten hebben van zaken als jitter.

Ik kan nu weer film kijken en heb nog wat geld over voor benzine  :devil:

denoontje


Former member 78

De 1713 is een prima speler, heb 'm zelf ook :)

Zal wel bij de Pioneer de lens laten schoonmaken, kans is groot dat hij het daarna weer doet.
Heb dat met de Oppo BDP83 ook gehad.

Teejoo

#1537
Omdat het weekend is begonnen onze zomerse remix van Positive Flow & Omar nu te downloaden voor de liefhebbers!

https://soundcloud.com/teejook/do-what-i-do-feat-omar-teejoo

Teejoo

Zo, na lang weer eens een vraagje voor het HTForum! Zijn er inmiddels goede vervangers voor de Pronto TSU-9600? Volgens mij heeft m'n accu alweer de geest gegeven. Ik wil wel een combi van touch en knoppen!

HTip

#1539
De reservebatterij kan je nog steeds kopen. Zoek maar eens op batteryupgrade.com. Kost minder dan €30 incl. verzenden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Daar had ik m'n vorige ook al van, maar ik vroeg me af of er inmiddels nieuwe alternatieve waren.

Teejoo

Super lang geleden dat ik iets in m'n eigen topic gepost heb... Komt natuurlijk dat er behalve wekelijks genieten van films weinig is gebeurt in de Teejooscoop. Zo zie je dat mijn upgradepad toch goed stand houd. Ik heb alleen een nieuwe lamp in de Sony gezet.

Verder wel omdat ik het toch niet kan laten eerst een Traktor S4, en daarna een Pioneer DDJ-RZ Controller gekocht!  Bewust niet meer terug naar de Technics SL1210's, maar meteen in de nieuwe wereld van digitaal DJ-en gedoken. Iets dat ontzettend veel leuke mogelijkheden biedt, waarbij ik natuurlijk kan leunen op de jarenlange analoge ervaring.

Check mijn mixcloud om te zien wat ik draai: https://www.mixcloud.com/Teejoo/


skyfox

Klinkt lekker! Nog steeds lekker aan het mixen?  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

#1543
Citaat van: skyfox op april 17, 2016, 20:46:07
Klinkt lekker! Nog steeds lekker aan het mixen?  O0
Yep! Iets minder kans gehad de afgelopen weken, maar ik plaats ze wel elke keer op mijn Mixcloud.

Teejoo

Morgen komt de nieuwe airco in de Teejooscoop! Die Einhell heeft z'n geld driedubbel opgebracht, maar was nooit te gebruiken onder de film vanwege de herrie.

Vanaf morgen een Fuji Electric die wel fluisterstil is. In totaal krijgen we 3 units voor het hele huis. Hadden we vandaag al goed kunnen gebruiken :-)

Teejoo

Geen HT, maar wel sound  8)

R

Pffft daarvoor ga je wel aan de kant als je die in je spiegel ziet. Welke uitvoering? Van harte met je aanwinst.

pvd_66

Mooie car, Pioneer controler erin en feestje  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Teejoo

Citaat van: R op juni 23, 2016, 21:46:59
Pffft daarvoor ga je wel aan de kant als je die in je spiegel ziet. Welke uitvoering? Van harte met je aanwinst.
Cayenne S Diesel (V8, 385pk, 850nm)

papaleo

Agresief uitziende stuk metaal...,doch met mooie ronde vormen  8) Feli  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels