X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Zoals gezegd vond ik de demonstratie bij Solosound het beste klinken. Wel is dit een vreemde eend in de bijt. Deze electrostaten zijn niet full-range, maar werken pas vanaf 100 Hz. Op de vraag wat de oplossing van Solosound is om het te completeren, bleef antwoord uit. Je wilt toch niet verplichte winkelnering met de Lyngdorf zonder alternatieven? Het lastige is dat je actief zult moeten crossen en ook actief laag nodig hebt. Beetje moeilijk product om te verkopen dus.

Opvallend was ook dat de RoomCorrection in de Focus-stand slechts op de plek achter de bedoelde hotspot goed klonk. Op de voorste bank trok het geluidsbeeld enorm naar linksboven. Dat was trouwens ook in de Global-stand (die slechter klonk). Toen op verzoek de hele RoomCorrection werd uitgezet, veranderde de stem van de singer songwriter compleet, iets wat ik erg vreemd vond. Je zou zeggen dat het hoogstens de 'broer van' was in plaats van dezelfde persoon. Kennelijk verandert de correctie niet alleen het karakter van de kamer, maar ook van de persoon die zingt.

Sowieso viel mij deze show op dat alle systemen met RoomCorrection beter klonken als het werd uitgezet (waar de demonstrerende dealer/importeur het natuurlijk steeds niet mee eens was). Voor de neutralere klank lever je een hele hoop leven in. Minder natuurlijkheid, minder dynamiek, platter geluid (minder diepte). Niets voor mij (en Peerless Monster).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FvP

#226
Nu ik de foto's terug zie:

1) Spijtig dat ze de antelope audio rubicon niet aangesloten hadden, maar een zodiac gold ... op die manier weinig nieuwe animo voor een mooi merk.

2) Die akoestische kubussen, iemand een idee welk merk ? In de ruimte van TAD stond volgens mij ditzelfde merk van akoestische tweaks

De orgone tools, zie hieronder. Net bovenop elke speaker een orgone kegel gezet, vriendin kon direct een volumeverschil waarnemen. Was vrij frappant: cleaner, meer rust, .... en in verhouding met de speaker een spotgoedkope tweak.

Audiofiel

Citaat van: morca op oktober  2, 2012, 00:08:52
Wauw Audiofiel,dat is een mooie fotoshoot,mooie gepost ook    :thumbs-up:   thanks
leuke dag gehad?

Ja, Peerless Monster en ik hebben ons prima vermaakt (maar dat kwam niet zo zeer door de gedemonstreerde sets). ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LeonArdusS

Hulde nu baal ik nog meer dat ik niet ben geweest.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

morca

Citaat van: Audiofiel op oktober  2, 2012, 00:15:24
Ja, Peerless Monster en ik hebben ons prima vermaakt (maar dat kwam niet zo zeer door de gedemonstreerde sets). ;D
De set,s bespreken,en de demo van de bijbehorende persoon  ;)

:D

Audiofiel

Ik kan zeggen dat we voldoende kritische vragen hebben gesteld. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sailor Jan

Citaat van: Klinkt Beter op oktober  2, 2012, 00:14:19


2) Die akoestische kubussen, iemand een idee welk merk ? In de ruimte van TAD stond volgens mij ditzelfde merk van akoestische tweaks


Noisebusters
Wees lief voor jezelf

Sailor Jan

#232
Dubbel:Error in Tapatalk

Wees lief voor jezelf

Sailor Jan

#233
Dubbel:Error in Tapatalk
Wees lief voor jezelf

Sailor Jan

#234
Dubbel:Error in Tapatalk

Wees lief voor jezelf

Sailor Jan

#235
Dubbel:Error in Tapatalk

Zo kom ik wel aan mijn posts count

Als een mod wat kan deleten, gaarne!

Mijn excuses.
Wees lief voor jezelf

Bas Akkerman

Top foto's Audiofiel! Het verhaal met Lyngdorf is heel herkenbaar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Peerless Monster

#237
Citaat van: Audiofiel op oktober  2, 2012, 00:15:24
Ja, Peerless Monster en ik hebben ons prima vermaakt (maar dat kwam niet zo zeer door de gedemonstreerde sets). ;D

Zeker te weten!!
Ik heb echt de hele dag door kunnen genieten van Arjen zijn aanwezigheid.

Ik liet overigens even mijn pols zien bij de Live Cables, om de dikte aan te geven.
De kabels waren 30K op een set van Boston speakers van 2400 eur...
Het geheel klonk niet heeeeeel slecht, maar zoals ik hier ergens gelezen had, ik vond het geheel wat gemaakt boxerig klinken.
Maar dat lag meer aan de speaker dan aan de apparatuur die werd gebruikt.

Als laatst toch een compliment gegeven aan de Solosound meneer.
Ik vond het geheel op zich de best klinkende en muziekale set.
Vooral omdat ik mijn CD van Angus en Julia Stone mocht draaien (A book like this).

Maar goed, toen ik thuis was, nog even snel J en A gedraaid en opgelucht ademgehaald...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Arden

#239
Citaat van: Klinkt Beter op oktober  2, 2012, 00:14:19
[...]


2) Die akoestische kubussen, iemand een idee welk merk ? In de ruimte van TAD stond volgens mij ditzelfde merk van akoestische tweaks

[...]

Dat werd door ons verzorgd met de jongens van Noisebusters. Stuur me even een e-mail (via mijn profiel kom je wel op onze site waar je ons e-mailadres kunt vinden), dan breng ik ze met je in contact. Aan TAD hebben we idd nog wat van onze spullen afgestaan zodat er daar nog enige vorm van demping kon worden aangebracht. We hopen ook dat dit voor alle deelnamers een wijze les was, pak die ruimtes akoetisch wat aan, kost niet veel, doet een hoop!

Peerless Monster

Citaat van: Arden op oktober  2, 2012, 08:34:31
Dat werd door ons verzorgd met de jongens van Noisebusters. Stuur me even een e-mail (via mijn profiel kom je wel op onze site waar je ons e-mailadres kunt vinden), dan breng ik ze met je in contact. Aan TAD hebben we idd nog wat van onze spullen afgestaan zodat er daar nog enige vorm van demping kon worden aangebracht. We hopen ook dat dit voor alle deelnamers een wijze les was, pak die ruimtes akoetisch wat aan, kost niet veel, doet een hoop!

Ze staan als banner hierboven vernoemd: www.noisebusters.nl
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

CZ79

Mooie foto's en wederom wel apart, want ik vond de demo bij Solosound echt heel erg slecht, geen laag en mid alleen maar hoge tonen en toen de muziek aanging liep gelijk 40% (incl. mezelf) de zaal uit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

citac

Jammer dat de grote merken ontbraken , B&W , KEF , Tannoy , Avalon , Wilson audio.
Vooral die laatste 2 had ik graag willen horen.
Volgend jaar niet meer voor mij, ga wel gewoon naar een audiozaak in de buurt.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

bmateijsen

Citaat van: citac op oktober  2, 2012, 09:19:35
Jammer dat de grote merken ontbraken , B&W , KEF , Tannoy , Avalon , Wilson audio.
Vooral die laatste 2 had ik graag willen horen.
Volgend jaar niet meer voor mij, ga wel gewoon naar een audiozaak in de buurt.

Wij hebben Wilson Audio staan, mocht je het misschien niet weten ;). Je bent natuurlijk van harte welkom!

Groet,

Bjorn

FvP

Citaat van: Arden op oktober  2, 2012, 08:34:31
Dat werd door ons verzorgd met de jongens van Noisebusters. Stuur me even een e-mail (via mijn profiel kom je wel op onze site waar je ons e-mailadres kunt vinden), dan breng ik ze met je in contact. Aan TAD hebben we idd nog wat van onze spullen afgestaan zodat er daar nog enige vorm van demping kon worden aangebracht. We hopen ook dat dit voor alle deelnamers een wijze les was, pak die ruimtes akoetisch wat aan, kost niet veel, doet een hoop!

Yep, beetje akoestiek doet zeer veel, doet me denken aan onze eerste show toen in Belgiƫ er ook nog dealershows georganiseerd werden in o.a. Antwerpen en Brugge. Heb weken voor de show alle ruimtes getest op flutterecho en de haalbaarheid van akoestiek aanpak

http://www.klinktbeter.be/index.php/Home/9-Frontpage-News/25-pictures-from-sound-and-vision-brugge-2007

Men bleef uren plakken en sommige kwamen na sluitingsuur nog terug. Als ik deze foto's nu terugzie herken ik al twee mensen die bij ons klant zijn geworden :)

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op oktober  2, 2012, 08:26:16
Zeker te weten!!
Ik heb echt de hele dag door kunnen genieten van Arjen zijn aanwezigheid.

Ik liet overigens even mijn pols zien bij de Live Cables, om de dikte aan te geven.
De kabels waren 30K op een set van Boston speakers van 2400 eur...
Het geheel klonk niet heeeeeel slecht, maar zoals ik hier ergens gelezen had, ik vond het geheel wat gemaakt boxerig klinken.
Maar dat lag meer aan de speaker dan aan de apparatuur die werd gebruikt.

Als laatst toch een compliment gegeven aan de Solosound meneer.
Ik vond het geheel op zich de best klinkende en muziekale set.
Vooral omdat ik mijn CD van Angus en Julia Stone mocht draaien (A book like this).

Maar goed, toen ik thuis was, nog even snel J en A gedraaid en opgelucht ademgehaald...

jou kennende zal je kritisch hebben geluisterd. Ik heb altijd bij die beursen een dubbel gevoel, ten eerste het is allemaal pracht en praal maar door volle kamers, veel gebabbel, muziek keus is het voor mij vaak weer een net niet verhaal. Wel goed dat ze jou cd lieten horen, dat getuigd wel van een mooi blijk van de leverancier om muziek smaken te laten wisselen.

Misschien een tip voor leveranciers om een selectie van muziekstukken te maken die compleet wisselend is. Want niet iedereen luistert tingel, tangel muziek of rock of klassiek of jazz etc. etc. En ik vind persoonlijk dat een set in staat moet zijn op alle soorten muziek een goed geluidsbeeld neer te zetten.

Aan audiofiel mijn complimenten voor de foto's! Top! Enerzijds jammer dat ik niet kon :(

En Rens, ga je nu bij mijn MIT ook je pols erbij houden  :P

GPO

#246
Ik was altijd een fervent bezoeker van de VAD-show, dus een X-fi show op dezelfde locatie leek me wel wat.

Wat me bijgebleven is -->

- Teveel saaie muziek (tingeltangel/klassiek/jazz). Kan ik geen speakers op beoordelen. Waarom ook niet gewoon een goed stuk rock of pop muziek? Zijn ze soms bang dat hun speakers voor geen meter daarop klinken..... volgens mij zijn er niet zo heel veel mensen die die muziek echt waarderen, maar mss heb ik het mis.

- PMC ..... erg goed. Zowel de grootste als de kleinste systemen klinken daar gewoon prima in balans met een strakke bas!

- Boston Acoustics (de M350 geloof ik).... ook mooi aan het spelen zo met die Marantz combi. En nog enigzins betaalbaar.

- Indiana Line: zo goed kan 'goedkoop' klinken. Ik vond het in ieder geval prima klinken en die set versloeg alle andere sets op basis van prijs/kwaliteit verhouding.

- Cabasse; lelijke bollen, maar ik vond het laagfundament van die sub die erbij stond wel goed en dieper dan verwacht van dat formaat.

- dieptepunt vond ik wel 1 of andere zaal met zgn oplossingen voor 'elektrosmog'. Dat is m.i. pure oplichterij.

- Verder miste ik een paar goede surround-sets met bijbehorend demo-materiaal. Het was wat dat betreft een echte hifi-show....

Denk dat ik volgend jaar ook niet ga, ik ben niet zo'n audiofiel in die zin en ik krijg kippevel bij het idee die neuzel-muziek dan weer te moeten aanhoren. Bovendien mis ik gewoon leuke surround-demo's. Dat bood de VAD-show wel....

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Streamz

Dat dempende materiaal, in regenboogkleuren: welk merk is dat ook al weer?

FvP

Citaat van: GPO op oktober  2, 2012, 09:46:05
- dieptepunt vond ik wel 1 of andere zaal met zgn oplossingen voor 'elektrosmog'. Dat is m.i. pure oplichterij.
GPO

Hoe komt je tot die conclusie ?

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler