Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

DofN

Geloof verandert mensen misschien wel, net als geloof in de tegel. De tegel an sich niet. Tegels hebben die eigenschappen niet, en het is niet redelijk om aan te nemen dat het wel zo is, of zou kunnen. Tenzij je erin gelooft-- maar dan is alle redelijkheid weg.






You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: doorofnight op mei 31, 2017, 10:02:12
...Tenzij je erin gelooft-- maar dan is alle redelijkheid weg.

Ach... Het vlees is zwak.


oud_account_1

Met een beetje tegel, kan je gehakt maken van mensen...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

#5253
Citaat van: Kwabbernoot op mei 31, 2017, 10:01:32
Ik had het ook over Hans en niet over jou. Ik weet dat jij er nooit zo diep in hebt gezeten als Hans.

Groeten...

Ik deel de mening van Baard. Misschien al wel langer als hem geen idee. Het is niet dat we het er dagelijks over hebben. Op een forum heb ik heb ik het wel eens gepost. Is al een tijdje lang geleden. Ik heb het dan puur over de wijze waarop er gesproken wordt en hoe ik meen te zien dan mensen anders gaan posten. Kan ook helemaal aan mij liggen.

Koen en Martijn ken ik ook al vrij lang...tijdspad heb ik niet meer in mijn hoofd. En mogelijk heeft het een ook wel het ander te maken.

Er liggen bij mij nu 2 tegeltjes onder de speakers en 1 onder de streamer. Die er liggen er met enige tegenzin. Raar...ben er nog niet uit waarom ik ze laat liggen. Misschien omdat ik wel in de intenties van bv een Berret geloof. En die ken ik eigenlijk niet. 1 keer gezien.



Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik geloof dat de schaal nu wel goed zichtbaar is.  :D

Even aanpassen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ik heb niet het gevoel dat ik er door veranderd ben. Maar misschien is dat van binnenuit ook wat lastig te bepalen.  :unsure:

Berret vind ik echt een aardige en goede kerel. Ik ben ooit bij hem thuis geweest.

Groeten...

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op mei 31, 2017, 10:55:51
Ik geloof dat de schaal nu wel goed zichtbaar is.  :D

Even aanpassen.

Laat je ARC nog steeds tot 400Hz corrigeren?

chansig

Ja...kan tot 5000 als ik me niet vergis...wordt het helemaal vlak.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

En de roomgain op 0? Ik zie weinig 'housecurve'?

Ik corrigeer nu maximaal, tot 5000Hz dus, en dat lijkt mijn voorkeur te genieten. Van de week weer eens wisselen.

chansig

#5259


Hier de met deken correctie.

Hoe maak je een 'housecurve' ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ziet er puik uit hoor! En leuk ook dat je het resultaat van die deken zo goed ziet.

De laptop is op dit moment even bezet... Voor zover ik het begrepen heb doet de ARC automatisch met housecurve corrigeren. Bij je instellingen kun je ergens de roomgain veranderen, die staat op 3ennogwat volgens mij. Bij 0 roomgain wordt het helemaal vlak.

Al zie ik nu ook vrij weinig housecurve in je plotjes....

Tjeb

De Gehakt religie is nu ongeslagennin de D&D religie lijkt... ;) :D

chansig

Is al lang geleden dat dat woord is gevallen.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: Tjeb op mei 31, 2017, 13:07:08
De Gehakt religie is nu ongeslagennin de D&D religie lijkt... ;) :D
Hoho Tjeppie, D&D is geen religie natuurlijk. Dat is wetenschap.  :laugh:

Ik snap de overgang ook wel, het zal best prettig babbelen zijn als je de wetenschap hebt dat de wetenschap in jouw hoek staat.

Groeten...


chansig

#5264
Het lijntje van de ARC is behoorlijk recht en dus klinisch, afstandelijk, digitaal randje etc. Wetenschappelijk goed, gelukkig ben ik mijn eigen gehakt en denk ik de natuurlijkheid er maar gewoon bij. Evenzo voor de bubble...zelfs het geluid verandert niet als er iemand voor de speaker staat. Maar om het laatste te horen moet ik heel erg gaan geloven.

Ik heb het idee dat mensen bovenstaande bij hun eigen set ook doen. Mijn overtuiging is alleen dat ik iets minder hard hoef te geloven. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Tjeb op mei 31, 2017, 13:07:08
De Gehakt religie is nu ongeslagennin de D&D religie lijkt... ;) :D

Klarde und Happers, johguh!

chansig

Dat was weer gezellig. Avondje bij Jerry. Mooie spullen gezien, mooie verhalen gehoord en mooie muziek geluisterd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Gisteren bij Jerry deze speakers gehoord. Ruim 30 jaar oud. Grote logge kasten. Helaas geen woofers maar dat werd opgelost met een sub. Klonk niet als een klokje maar zeker niet slecht. Moeten nog nagekeken worden. Mooie ruimte waarin ze stonden. Houtje touwtje kabels, Classe voorbakje, Spinkx eindbak en een Sony cd speler als ik me niet vergis.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Acoustic Research heeft fantastische speakers gebouwd. Ik begon mijn hifi met een AR2A icm een Leak 70 versterker......
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

i2Paq

Die AR9 zijn toch echt wel het summum...., als ze nog compleet en werkend zijn.

Kijk eens op de classic speaker pages voor meer info.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Jerry gaat een voeding voor me maken voor de Paradigm. Een overkill high-end one. Gaat nog wel even duren..maar gaat helemaal goed komen. Ik ben benieuwd of ik het verschil ga horen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Een betere voeding op de SQBT hoorde je indertijd toch ook niet?

Waarom denk je dat je dit wel zal horen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software