Klankverschillen apparatuur, is er verschil tussen werkelijkheid en perceptie?

Gestart door MAW, september 26, 2016, 12:09:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raphie

Ik wacht op jouw reactie op o.a. deze post, waar je nu wéér probeert deze van je af te laten glijden.
Citaat van: Raphie op oktober 26, 2016, 19:03:39
Ejorne, wat klopt er volgens jou niet aan onderstaand verhaal?


Citaat van: Ejorne op oktober 26, 2016, 19:32:15
Citaat van: Raphie op oktober 26, 2016, 19:29:38
Erjorne, laat mij wat delen uit een scriptie die ik recent ondersteund heb, mischien herken je er iets in, ik denk dat het wel toepasbaar is.
Citaat
Hoe kan ik neutraler, zonder belemmeringen, kijken;

Mijn uitdaging is om slechts te observeren, zonder direct te oordelen. In de theorie (Scharmer, 2013) kwam ik drie belemmeringen (innerlijke stemmen) tegen die een proces voor vernieuwing en transformatie in de weg staan, namelijk:
1. Voice of judgement (oordelen)
Onze oordelen belemmeren om werkelijk waar te nemen wat er is en goed te luisteren naar anderen. Oordelen kleuren de werkelijkheid. Vanuit oordelen ga je op zoek naar een bevestiging daarvan: hetgeen je verwacht te zien en te horen.
2. Voice of cynism (cynisme)
Cynisme wil tegenwerpen en negatieve voorspellingen doen. Het gaat uit van onmogelijkheden en blokkades. Cynisme belemmert om nieuwe ideeën en nieuwe dingen uit te proberen. Cynisme is gestoeld op oude ervaringen en emoties uit het verleden.
3. Voice of fear (angst)
Angst belemmert het open staan voor veranderingen. Angst ontstaat vaak vanuit faalervaringen of bij de mogelijkheid om iets te verliezen. Bijvoorbeeld het verliezen van controle, of het bekende. Zowel bij loslaten, als bij nieuwe inzichten toelaten, speelt angst een rol. Angst vraagt om controle en controle creëert meer van hetzelfde.


Waar wacht je op?
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2016, 19:33:27
ok, dus jouw kleurtjes "theorie" is slechts jouw mening, net zoals je "grijs gebied" ?
Dan is het misschien handig om dat dan ook als dusdanig te vermelden. Blijft nog over de rare kwinkslag naar hersenonderzoek.
Dus eigenlijk ben jij iets van mening en op basis van deze mening verwerp je de realiteit? Is dát wat je zegt? Zodat we het maar helder hebben.....

Maak ook dat maar tot feit. Feiten maken die er niet zijn is precies iets voor jou.  :tounge:

Raphie

Citaat van: Ejorne op oktober 26, 2016, 19:35:36
Maak ook dat maar tot feit. Feiten maken die er niet zijn is precies iets voor jou.  :tounge:
ok, ik zie je tongetje weer, die komt altijd wanneer je het even niet meer weet, leuk, na na nanana....  maar nu even een serieus antwoord?
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2016, 19:34:43
Ik wacht op jouw reactie op o.a. deze post, waar je nu wéér probeert deze van je af te laten glijden.

En wij wachten op heeeeeeeeel veel reacties van jou die jij ontwijkt. Wat is nu dan je punt?

Raphie

Citaat van: Ejorne op oktober 26, 2016, 19:37:47
En wij wachten op heeeeeeeeel veel reacties van jou die jij ontwijkt. Wat is nu dan je punt?
ik heb alles beantwoord, kan jij mij aangeven waar ik iets heb laten liggen?
Nogmaals: wat is jouw reactie op bovenstaande falsificatie? Hier is je kans om je mening te verdedigen.
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2016, 19:37:02
ok, ik zie je tongetje weer, die komt altijd wanneer je het even niet meer weet, leuk, na na nanana....  maar nu even een serieus antwoord?

Serieus antwoord? Serieus? En jij dan?
Snap je het nog niet, je komt er hiermee niet. Je valt in herhaling. Ik heb alles al gezegd en als je het nog een keer wil lezen dan moet je even terug bladeren.
Jij daarentegen laat elke belangrijke vraag open en ga je weer op kabeltjes voortborduren...
Hoe lang ga je nog door?

Ejorne

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2016, 19:40:08
ik heb alles beantwoord, kan jij mij aangeven waar ik iets heb laten liggen?
Nogmaals: wat is jouw reactie op bovenstaande falsificatie? Hier is je kans om je mening te verdedigen.

:yawnee:

Mensen vinden het al langer vervelend worden. waarom ga je de confrontatie niet aan met Anton?
Te moeilijk voor je?

Raphie

Citaat van: Ejorne op oktober 26, 2016, 19:40:19
Serieus antwoord? Serieus? En jij dan?
Snap je het nog niet, je komt er hiermee niet. Je valt in herhaling. Ik heb alles al gezegd en als je het nog een keer wil lezen dan moet je even terug bladeren.
Jij daarentegen laat elke belangrijke vraag open en ga je weer op kabeltjes voortborduren...
Hoe lang ga je nog door?
je draait zaken om, ik hoef nergens mee "weg te komen" ik wacht alleen nog op 3 kabels.
Ik hoef bij jouw geen ja te halen, want je trekt iedere weer je keutel in.
Jij bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag en het omlijsten van je mening. Wanneer je dit niet kán, vertelt dat meer over jou dan over mij, of iedere andere kortzichtige "die het niet ziet" (we hebben over horen, dat zien willen we juist niet, daar gaat het fundamenteel dus al mank.)
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Ejorne op oktober 26, 2016, 19:41:41
:yawnee:

Mensen vinden het al langer vervelend worden. waarom ga je de confrontatie niet aan met Anton?
Te moeilijk voor je?
heb ik gisteren al gedaan, alle vragen beantwoord. Mis je nog iets?
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2016, 19:46:36
heb ik gisteren al gedaan, alle vragen beantwoord. Mis je nog iets?

Ja je mist iets. Je beantwoordt de vragen niet maar je praat er om heen of je zegt eenvoudig dat het niet klopt. Je geeft aan dat je denkt dat het niet klopt maar dat zie je niet. Je brengt het als feit. Maar enige onderbouwing is ver te zoeken.

En zinnige onderbouwing van andere schuif je af als onzin. Waarom denk je dat je niets bereikt in dit topic? Behalve dan de gelijke mening van een handje vol andere kortzichtigdenkenden?

Rusher

Ik zou in eerste instantie geen kabelvergelijk doen, want dat valt per definitie niet onder het in het topictitel genoemde apparatuur!

Versterkers vergelijken valt daar wel onder!

Raphie

Citaat van: Rusher op oktober 26, 2016, 19:55:20
Ik zou in eerste instantie geen kabelvergelijk doen, want dat valt per definitie niet onder het in het topictitel genoemde apparatuur!

Versterkers vergelijken valt daar wel onder!
eens, die eerste instantie laat ik, daarom over aan anderen, omdat versterkers zich niet lenen voor winABX tenzij ze een aux en rec out hebben.
Over diverse kabels is er hier ook voldoende euforia. En deze lenen zich uitstekend om testfiles via het forum te verdelen.
JBL PRX Power!

op eigen verzoek verwijderd.

Ik heb het al een keer of wat gemeld (...) maar Jacco heeft een zeer gedegen schakelkast gebouwd waarmee onder andere versterkers professioneel te ABX-en zijn...

morca

Citaat van: Rusher op oktober 26, 2016, 19:55:20
Ik zou in eerste instantie geen kabelvergelijk doen, want dat valt per definitie niet onder het in het topictitel genoemde apparatuur!

Versterkers vergelijken valt daar wel onder!
Juist dit en onderstaande geeft aan wat al eerder genoemd is.
JJ raphie neemt de regie van het topic over en maakt ervan wat hij wil.
En ziet dat zelf niet eens gezien boverstaande post.

Ik maak een schakel box om de luidspreker te switchen tussen de amps.
Mits het lukt de relais te lenen.
Aux of rec out is helemaal niet nodig.

Mocht het lukken de spullen te lenen zal ik daar een apart topic voor aanmaken .
En bij voorbaad met forumbeheer overleggen dat elke vorm.van kabels of commentaar op de schakelbox niet gepast is.
Anders heeft dat topic ook geen zin want je probeerd de regie van elke test onder vuur je leggen lijkt het .
En dan de regie over te nemen zoals jij denkt dat het hoort.
Dan heeft de test ook geen zin,en de moeite ook niet als alles moet zoals jij zegt,en eindeloze discussies aangAat.

Ps mijn uitnodiging trek ik in.
Jj en jeroen in mijn huis gaat niet goed komen.
En zal de test ook geen goed doen.

Raphie

Citaat van: Baardmannetje op oktober 26, 2016, 20:09:33
Ik heb het al een keer of wat gemeld (...) maar Jacco heeft een zeer gedegen schakelkast gebouwd waarmee onder andere versterkers professioneel te ABX-en zijn...
klopt, maar ik hoef geen heel circus thuis, dat laat ik graag aan anderen over, ik kom wel graag.
JBL PRX Power!

morca

Citaat van: Baardmannetje op oktober 26, 2016, 20:09:33
Ik heb het al een keer of wat gemeld (...) maar Jacco heeft een zeer gedegen schakelkast gebouwd waarmee onder andere versterkers professioneel te ABX-en zijn...
Ik heb er 1 voor luidsprekers nodig,en die set te wisselen van amps op de speaker uitgang.
Anders had ik je al een pm gestuurd .

Raphie

Citaat van: morca op oktober 26, 2016, 20:20:00
Ik heb er 1 voor luidsprekers nodig,en die set te wisselen van amps op de speaker uitgang.
Anders had ik je al een pm gestuurd .
je wilt toch juist de versterker met identiek signaal voeden?
JBL PRX Power!

chansig

Wat gaat er nu getest worden ?  :D

Jossie heeft ook een mooie kast...tenminste dat schat ik zo in.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2016, 20:21:08
je wilt toch juist de versterker met identiek signaal voeden?
Idd dat wil ik.
Daarom ga ik de luidsprekers wisselen dmv een schakeling op de uitgangen vd amp zodat beide amps met hetzelfde signaal gevoed worden.
De sr5006 intern,tegen de Denon poa6600 op 1 set speakers,en op mijn eigen luister niveau .

Als je het hier bij voorbaad al niet mee eens bent zeg dat dan nu.
Dan steek ik de moeite er niet in om de kast en het topic te maken.
Ik ben technisch genoeg om dit goed te bouwen.
Dus wil geen geneuzel daarover in dat topic.
En zal dit overleggen met 1 vd mods.
Als hij dit ook een goede schakelkast/methode vind wil ik geen woord over de kast of over kabels horen in dat topic.
Alleen uitslagen van testpersonen.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Hoe ga je via luidsprekerterminals de andere versterker voeden? Ik snap niet hoe je dat wil doen?

Citaat van: morca op oktober 26, 2016, 20:36:35
Idd dat wil ik.
Daarom ga ik de luidsprekers wisselen dmv een schakeling op de uitgangen vd amp zodat beide amps met hetzelfde signaal gevoed worden.
De sr5006 intern,tegen de Denon poa6600 op 1 set speakers,en op mijn eigen luister niveau .

Als je het hier bij voorbaad al niet mee eens bent zeg dat dan nu.
Dan steek ik de moeite er niet in om de kast en het topic te maken.
Ik ben technisch genoeg om dit goed te bouwen.
Dus wil geen geneuzel daarover in dat topic.
En zal dit overleggen met 1 vd mods.
Als hij dit ook een goede schakelkast/methode vind wil ik geen woord over de kast of over kabels horen in dat topic.
Alleen uitslagen van testpersonen.
JBL PRX Power!

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: morca op oktober 26, 2016, 20:20:00
Ik heb er 1 voor luidsprekers nodig,en die set te wisselen van amps op de speaker uitgang.
Anders had ik je al een pm gestuurd .

Huh?

Je bedoeling is toch twee versterkers op één paar speakers? Je gaat toch versterkers ABX-en?

Daar is dat kastje van Jacco uitermate geschikt voor, want voor gemaakt...

Ejorne

Citaat van: Raphie op oktober 26, 2016, 20:44:13
Hoe ga je via luidsprekerterminals de andere versterker voeden? Ik snap niet hoe je dat wil doen?

De marantz is tevens voorversterker voor de denon eindblokken.
Dus de bron zit sowieso op de marantz. De eindblokken en de eigen eindtrap van de marantz moeten dus geschakeld worden in zijn situatie.

jossie

Mijn schakeldoos woont in Delft.
Jullie mogen 'm lenen hoor. Alle bekabeling zit er aan vast om twee versterkers te testen op één paar luidsprekers. Je kunt op ongeveer 3-4 meter afstand in je stoel omschakelen.

Maar mogelijk werkt de doos niet goed vanwege de Tasker kabels en Hirschman bananen... en mijn vriezer komt niet beneden de -18.

Omni !

Ejorne

Citaat van: jossie op oktober 26, 2016, 21:12:15
Mijn schakeldoos woont in Delft.
Jullie mogen 'm lenen hoor. Alle bekabeling zit er aan vast om twee versterkers te testen op één paar luidsprekers. Je kunt op ongeveer 3-4 meter afstand in je stoel omschakelen.

Maar mogelijk werkt de doos niet goed vanwege de Tasker kabels en Hirschman bananen... en mijn vriezer komt niet beneden de -18.

De temp daalt wel tot beneden het vriespunt met een dergelijke toevoeging die je doet.
Is dat de insteek?