Op zoek naar gekwalificeerde audiogroep installateur

Gestart door Zodiac, augustus 29, 2014, 08:41:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zodiac

Citaat van: erik s. op oktober 30, 2014, 20:38:07
helaas.

Het frontje zou toch gewoon gespoten kunnen worden, neem ik even aan.
Als dat kan, dan wil ik er ook 2.
Dat regel ik tzt met een PM.

Eerst s kijken of we met Berry (de installateur) een goede afspraak kunnen maken.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

erik s.

Citaat van: Zodiac op oktober 31, 2014, 08:48:02
Het frontje zou toch gewoon gespoten kunnen worden, neem ik even aan.
Als dat kan, dan wil ik er ook 2.
Dat regel ik tzt met een PM.

Eerst s kijken of we met Berry (de installateur) een goede afspraak kunnen maken.
natuurlijk kan dat. ik heb nog 6 witte inlets voor deze blokken liggen, dan hoef je die niet te spuiten.
mocht er animo zijn voor witte blokken, kan ik die gewoon bestellen bij de fabriek.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Citaat van: erik s. op oktober 31, 2014, 09:02:23
natuurlijk kan dat. ik heb nog 6 witte inlets voor deze blokken liggen, dan hoef je die niet te spuiten.
mocht er animo zijn voor witte blokken, kan ik die gewoon bestellen bij de fabriek.

Ok, dus dat behoort ook tot de mogelijkheden. Mooi.
Laatste vraag. Is het verantwoord om 2 stekkerblokken parallel te schakelen. Of om een stekkerblok in een ander stekkerblok te prikken. Snap je wat ik bedoel?
Dat zou mij 1 groep kunnen schelen namelijk.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

erik s.

doorprikken beveel ik niet aan, maar 2 blokken aan een groep is wel te doen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Citaat van: erik s. op oktober 31, 2014, 09:21:39
doorprikken beveel ik niet aan, maar 2 blokken aan een groep is wel te doen.
M.a.w. Dan schakel je blok 1 parallel met blok 2?
(In blok 1 gaat een kabel in, en een kabel uit naar het volgende blok)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Han S

Hangt af van wat je er allemaal op gaat aansluiten. Als dat kleine verbruikers zijn kun je wel tien blokken in elkaar steken.

Zodiac

Citaat van: Han S op oktober 31, 2014, 12:41:35
Hangt af van wat je er allemaal op gaat aansluiten. Als dat kleine verbruikers zijn kun je wel tien blokken in elkaar steken.

In het ene stekkerblok een 180w klasse D Hypex monoblok en een bas-actieve Hypex speaker.
In het andere stekkerblok hetzelfde. Totaal 600W (piek!) belasting, die ik nooit volledig zal gebruiken.

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

quattronl

Koop dan 1 groot stekkerblok bij Marcel (ik heb 'm met 10 inlets).

Let wel dat het stekkerblok (of minimaal de kabel daarvan) vast aan de muur moet zitten als je geen WCD gebruikt maar de kabel van het stekkerblok direct met de kabels in de muurdoos verbindt.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Zodiac

Citaat van: quattronl op oktober 31, 2014, 13:29:39
Koop dan 1 groot stekkerblok bij Marcel (ik heb 'm met 10 inlets).

Let wel dat het stekkerblok (of minimaal de kabel daarvan) vast aan de muur moet zitten als je geen WCD gebruikt maar de kabel van het stekkerblok direct met de kabels in de muurdoos verbindt.

Dat zou ook kunnen, maar ik ben een estheet. Dus wil niet in het midden van mijn speakers een stekkerblok. Dank voor meedenken!
Trouwens, Marcel...is?
Groet!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Raphie

een groot blok is voor een apparaat exact hetzelfde als meerdere blokken achter elkaar
JBL PRX Power!

erik s.

Citaat van: Raphie op oktober 31, 2014, 14:07:26
een groot blok is voor een apparaat exact hetzelfde als meerdere blokken achter elkaar
naast elkaar in dit geval.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

JBL PRX Power!

Han S

Sommige mensen denken dat audio apparatuur ongeveer een stroomsterkte geneert van de kookplaat, frituur of wasmachine. Maar dat valt mee hoor, alleen een flinke eindversterker zal een kilowatt of zoiets trekken als hij op vol vermogen draait en dat kan zo'n stekkerblokje van de Action ook makkelijk aan.


erik s.

Citaat van: Raphie op oktober 31, 2014, 14:55:21
dat bedoel ik, achter :)
bij naast elkaar zit het 2de blok niet achter het eerste blok.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Citaat van: erik s. op oktober 31, 2014, 09:21:39
doorprikken beveel ik niet aan, maar 2 blokken aan een groep is wel te doen.


Ik zat te denken, als je 2 stekkerblokken achter elkaar wilt maken (parallel) (zie mijn schetsje enkele posts hierboven) en je gebruikt Belden kabel, kun je dan een 2e gaatje maken in de kopse kant van het stekkerblok, zodat je netjes met de Belden naar stekkerblok 2 kunt. Anders moet je met 6 aders door die ene sparing.
Makes sense?

En @Erik, kun jij dit mogelijkerwijs voor me voorbereiden bij koop van 2 stekkerblokken en kabel?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Staaled

Citaat van: Zodiac op oktober 31, 2014, 09:15:50
Ok, dus dat behoort ook tot de mogelijkheden. Mooi.
Laatste vraag. Is het verantwoord om 2 stekkerblokken parallel te schakelen. Of om een stekkerblok in een ander stekkerblok te prikken. Snap je wat ik bedoel?
Dat zou mij 1 groep kunnen schelen namelijk.
Serie. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


morca

Citaat van: Han S op oktober 31, 2014, 15:12:43
Sommige mensen denken dat audio apparatuur ongeveer een stroomsterkte geneert van de kookplaat, frituur of wasmachine. Maar dat valt mee hoor, alleen een flinke eindversterker zal een kilowatt of zoiets trekken als hij op vol vermogen draait en dat kan zo'n stekkerblokje van de Action ook makkelijk aan.
Das niet helemaal waar,die blokken laten mijn stoppen knappen met alles aanzetten.
Me 30 jaar oude blokken niet...of ouder hebben daar geen last van.
Ik heb me antieke blokken van nieuwe kabel voorzien  ;D

erik s.

Citaat van: Zodiac op oktober 31, 2014, 16:30:01

Ik zat te denken, als je 2 stekkerblokken achter elkaar wilt maken (parallel) (zie mijn schetsje enkele posts hierboven) en je gebruikt Belden kabel, kun je dan een 2e gaatje maken in de kopse kant van het stekkerblok, zodat je netjes met de Belden naar stekkerblok 2 kunt. Anders moet je met 6 aders door die ene sparing.
Makes sense?

En @Erik, kun jij dit mogelijkerwijs voor me voorbereiden bij koop van 2 stekkerblokken en kabel?
natuurlijk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Han S


morca

Citaat van: Staaled op oktober 31, 2014, 18:14:39
Je hebt gelijk verdorie. ;D :-[
Ach wat is gelijk.... samen een beter antwoord creeren klinkt beter   ;)

Of misschien heeft hij Amerikaanse app,dan klopt het weer wel.
Alhoewel .....in serie zetten van amp,s zullen ze ook wel niet zo goed werken .
Vreten ze bakken stroom op die ene aansluiting,en samen....niet goed ;D

Rusher

Erik, is jouw (onderstaand) stekkerblok geschikt voor 25A ?



erik s.

Citaat van: Rusher op november  1, 2014, 11:28:41
Erik, is jouw (onderstaand) stekkerblok geschikt voor 25A ?


ze zijn gekeurd voor 16A, de standaard groep.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Citaat van: erik s. op november  1, 2014, 11:30:42
ze zijn gekeurd voor 16A, de standaard groep.

@ Erik: Ben je bekend met de Bussmann zekeringhouder?
Jij verkoopt toch Siemens, zo'n dubbele?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *