Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

RonG


Madhouse

Citaat van: HTip op januari 25, 2017, 21:00:08
Een tijdje geleden had ik iets geschreven over een niet-stereo/niet-HT-aanwinst. Gisteren is dat definitief geworden en worden Annet en ik de trotse eigenaren van een prachtige Zwitserse Witte Herder. Gisteravond (nog geen dag na de geboorte) hebben we de pupjes op de hand mogen hebben en het was vertederend, schattig en gewoonweg fantastisch. Over 9 weken is het zover en dan wordt de Chamber of Dreams wat minder vaak bezocht ;D

Het was voor de hand liggend natuurlijk  ;D

Mooie hond ook, volgens mij ook een heel erg mooi karakter. Ik neem aan dat fikkie ook mee gaat op wandeltochten ed. omdat de keus op dit ras is gevallen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: frankp op januari 26, 2017, 07:41:21
Wordt dit dan voortaan de playlist tijdens een M&G:

Beethoven
Lady & de Vagebond
101 Dalmatiërs
Turner & Hooch
Benji
Air Bud
Lassie

:D :D :D

Maar alvast gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Frank en Frey niet te vergeten :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RonG



LuPo

Alvast gefeliciteerd met deze upgrade Philip! :thumbs-up: :shaun: :shaun: :shaun:

Maximus_Aurelius

Philip op Audiomarkt staan een mooi setje Note 9  ;D. Kun je als rear luidsprekers gebruiken  :D

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=1826225601&

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Citaat van: RonG op januari 26, 2017, 11:09:26
De toekomstige HT van Philip :D

:laugh: :worship:

Volgens mij wordt dit een upgrade waar je misschien nog wel het meeste plezier aan gaat beleven...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Wat een mooie hond krijgen jullie! Heel veel plezier en mooie momenten gewenst met de lieve viervoeter [emoji2]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: vik op januari 25, 2017, 21:57:43
Lief! Gefeliciteerd met de nieuwe "upgrade"  :inlove:
Dank je Vik! Ze hebben inderdaad een lief karakter. De kunst is het om dat te behouden ;)

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 26, 2017, 01:04:09
Proficiat met jullie aanwinst. Flink goed africhten dat hij of zij goed waakt over the chamber  ;D.

Uiteraard niet te goed africhten want anders kunnen er geen M&G meer plaatsvinden. Komt men er niet meer in of uit  :D.
Dank je Nico! Ik denk dat we het alarm sowieso alleen nog aan hoeven te doen als hij met ons mee gaat ;D
De komende tijd zal er geen tijd zijn voor een M&G. Die van 4 maart is voorlopig even de laatste...

Citaat van: Maikel_audionerd op januari 26, 2017, 04:47:11
Gefeliciteerd met jullie nieuwe pup, leuk zeg!
Veel plezier dit weekend
Dank je Maikel! We hebben er nu al plezier aan. :pompom: Enerzijds de tijd bij de fokker, de komende 9 weken gaan we iedere week een keer daar heen. Anderzijds bij het uitzoeken van een naam, de voorbereidingen, etc.

Dit weekend gaan we ook veel plezier hebben, maar dat lees je binnenkort :music: :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: frankp op januari 26, 2017, 07:41:21
Wordt dit dan voortaan de playlist tijdens een M&G:

Beethoven
Lady & de Vagebond
101 Dalmatiërs
Turner & Hooch
Benji
Air Bud
Lassie

:D :D :D

Maar alvast gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Dank je Frank! Ook bedankt voor de playlist :D Geen van de films heb ik en dat wil ik graag zo houden :angel: :D

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 26, 2017, 08:25:07
:D :D
Marley and Me
K9
Nog 2 die we niet hebben :D We zijn overigens een boek van Cesar Milan aan het lezen en daar komt de film Marley and Me regelmatig voorbij. Het voorbeeld zoals het niet moet ;D

Citaat van: Etiennevh op januari 26, 2017, 10:56:50
Frank en Frey niet te vergeten :D
Waar halen jullie ze vandaan? In ieder geval heb ik erg gelachen om jullie reacties ;D ;D ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: RonG op januari 26, 2017, 09:12:06
Gefeliciteerd ;D, minder HT, meer wandel :D
Dank je Ron! We wandelen al veel, maar dat wordt straks inderdaad nog meer. Geen idee hoe dat gaat met film kijken en de hond boven. Gaan we allemaal ontdekken :thumbs-up:

Citaat van: Madhouse op januari 26, 2017, 10:03:35
Het was voor de hand liggend natuurlijk  ;D

Mooie hond ook, volgens mij ook een heel erg mooi karakter. Ik neem aan dat fikkie ook mee gaat op wandeltochten ed. omdat de keus op dit ras is gevallen?
;D Het is een prachtige hond. Toen we op zoek waren naar een hond en we zagen dit ras hadden Annet en ik meteen zoiets van wow, wat een prachtig beest. Daarna pas naar het karakter gekeken en dat past heel erg goed bij ons. Het zijn eigenlijk hele grote schoothonden ;D

Hij gaat inderdaad mee op wandeltochten, alleen nog niet in het begin, want dat schijnen we langzaam te moeten opbouwen. Maar uiteindelijk willen we hem zelfs meenemen naar de bergen, als dat kan.

Citaat van: RonG op januari 26, 2017, 11:09:26
De toekomstige HT van Philip :D


Hebben we heel erg om moeten lachen Ron! :clapping:

Citaat van: LuPo op januari 26, 2017, 12:28:26
Alvast gefeliciteerd met deze upgrade Philip! :thumbs-up: :shaun: :shaun: :shaun:
Dank je Peter! Betekent wel dat de M&G "North meets South" nog even on hold moet gaan ;)

Citaat van: Bas Akkerman op januari 26, 2017, 19:37:28
:laugh: :worship:

Volgens mij wordt dit een upgrade waar je misschien nog wel het meeste plezier aan gaat beleven...
Zeker Bas! De HT is af en toe, maar de hond is er altijd. We kijken er nu al naar uit, maar we moeten nog meer dan 8 weken wachten...

Citaat van: skyfox op januari 26, 2017, 20:48:16
Wat een mooie hond krijgen jullie! Heel veel plezier en mooie momenten gewenst met de lieve viervoeter [emoji2]
Dank je Richard! Het is én een mooie én een lieve hond. We gaan er alles aan doen om dat karakter te behouden :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 26, 2017, 15:08:04
Philip op Audiomarkt staan een mooi setje Note 9  ;D. Kun je als rear luidsprekers gebruiken  :D

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=1826225601&


En weer terug naar de andere hobby :D

Erg leuk Nico! Prachtige speakers zo in het zilver, maar ik vrees dat ze net iets te groot te zijn voor achteren. Tenminste als we er zelf ook nog langs willen kunnen lopen ;D

Zou denk ik wel een unieke set zijn, Note 9 surround set :headbanging:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog 1 nachtje slapen en dan is het weer tijd voor een dagje onder de grond. Voor degenen die gemist hebben wat we precies gaan doen, Viktor van CineMike Benelux komt hier naartoe met de absolute referentiespeler van CineMike, de Denon DBT-3313 CM. Deze is digitaal gelijk aan mijn Marantz UD-7007 CM. De Denon is echter stufe 4, de maximale modificatie, en mijn Marantz is "slechts" stufe 2.

Daarnaast neemt Viktor een volledig getunede eindversterker mee, om het potentieel van de gemodificeerde Marantz PM-11S3 te laten ervaren.

Tot slot ook nog een stekkerblok om te vergelijken met mijn PS Audio Power Plant Premier.

Genoeg te doen dus :thumbs-up: en ik heb er natuurlijk weer zin in!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#16689
Nog even iets heel anders :angel:, onze buurvrouw kan jullie hulp goed gebruiken. Zij kan namelijk Miss Flandrienne worden, een verkiezing van de Vlaamse Wielrijders Bond. Het is een nek-aan-nek race en wij willen natuurlijk dat onze buurvrouw wint :pompom:

Als je wil helpen, stuur dan een mail met als onderwerp "MISS ANJA" naar [email protected].

Heel erg bedankt namens onze buurvrouw :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Citaat van: HTip op januari 25, 2017, 21:00:08Gisteren is dat definitief geworden en worden Annet en ik de trotse eigenaren van een prachtige Zwitserse Witte Herder. Gisteravond (nog geen dag na de geboorte) hebben we de pupjes op de hand mogen hebben en het was vertederend, schattig en gewoonweg fantastisch. Over 9 weken is het zover en dan wordt de Chamber of Dreams wat minder vaak bezocht ;D

Feli, leuk!

maar dat is natuurlijk geen ht kleur[emoji48]. Dus zwart capeje aan petje op  als ie mee naar beneden mag om de zwartwaardes in orde te houden tijdens het film kijken. [emoji190]



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

frankp

#16691
Citaat van: HTip op januari 27, 2017, 21:15:40
Nog even iets heel anders :angel:, onze buurvrouw kan jullie hulp goed gebruiken. Zij kan namelijk Miss Flandrienne worden, een verkiezing van de Vlaamse Wielrijders Bond. Het is een nek-aan-nek race en wij willen natuurlijk dat onze buurvrouw wint :pompom:

Als je wil helpen, stuur dan een mail met als onderwerp "MISS ANJA" naar [email protected].

Heel erg bedankt namens onze buurvrouw :wub:

Je hebt een link naar een bol.com track&trace erin gezet. Lijkt me een foutje?

HTip

Citaat van: frankp op januari 28, 2017, 10:43:53
Je hebt een link naar een bol.com track&trace erin gezet. Lijkt me een foutje?
Zeker een foutje. Ik heb het aangepast. Bedankt Frank! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#16693
Citaat van: denoontje op januari 27, 2017, 21:47:39
Feli, leuk!

maar dat is natuurlijk geen ht kleur[emoji48]. Dus zwart capeje aan petje op  als ie mee naar beneden mag om de zwartwaardes in orde te houden tijdens het film kijken. [emoji190]

Hahaha, erg leuk gevonden Thuur! We hebben al een zwart pakje voor hem in bestelling wat kan meegroeien, dus nu alleen  de basstrap nog [emoji2][emoji23][emoji106]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Verslag testdag CineMike

Afgelopen zaterdag wilde Viktor weer komen eten 😃 en dat betekent dat hij het een en ander moet meenemen :D Of was het nu juist andersom? :unsure:

In ieder geval kwam Viktor weer niet met lege handen. Na aankomst eerst de auto uitgepakt en wat kwam daaruit?
- Denon DBT-3313CM stufe 4
- Advanced Acoustics X-A160 CM
- Diverse netkabels van CineMike
- Stekkerblok zelfbouw Bamboe

Na weer het nodige geklets, we hadden elkaar al meer dan een maand niet gezien en zeker 5 dagen niet geappt, was het tijd voor de eerste test.

Marantz UD-7007CM stufe 2 vs Denon DBT-3313CM stufe 4
Zoals altijd test ik slechts 1 verandering tegelijk, omdat je anders niet weet waardoor de eventuele verandering (verbetering/verslechtering) wordt veroorzaakt. Om het verschil tussen beide spelers en dus modificatieniveau's te kunnen testen hebben we tijdens de test alleen de speler gewisseld.

Om een eerlijk vergelijk te kunnen maken hebben we alle muziek geluisterd via HDMI met de Denon AVR-X7200WA CM stufe 3 als stereo VV met de Marantz PM-11S3 als stereo EV. De Denon DBT-3313 heeft namelijk niet de XLR-uitgang, die de Marantz UD-7007 wel heeft.

Natuurlijk eerst samen een referentie vastgesteld met diverse muziek. Viktor weet nu waarom we bepaalde nummers gebruiken bij het testen. Bijvoorbeeld "Allison Krauss & Union Station – It Doesn't Matter", waarbij je heel snel een indruk krijgt over de weergave van het laag en de weergave van de details.

Over de test kan ik heel veel schrijven, maar het risico bestaat dat ik in herhaling val, dus ik hou het bij de conclusie. Het klopt helemaal wat CineMike op de website schrijft dat je het moeilijk kunt beschrijven, maar zelf moet beleven. En wat voor beleving was het? Prachtig! Viktor en ik zaten allebei te genieten. Het was alsof de muziek danste in de ruimte en de Notes het heel erg naar hun zin hadden.

Op enig moment kwam Annet vragen of we kwamen eten. Zonder er erg in te hebben waren we al meer dan anderhalf uur aan het luisteren :o

Na de lunch Annet gevraagd om ook te komen luisteren. Bij de eerste klanken van Mammagamma van Alan Parsons Project (192/24) zag ik dat ze het net zo beleefde als ik. Wie het nummer kent, weet dat het een bijzondere beleving is, waarbij het geluid snel afwisselend (als het ware staccato) door de linker en rechter speaker wordt afgespeeld met vederlichte en luchtige bekkens.

Een paar nummers later, was Annet om. Later zei ze dat eigenlijk bij de eerste klanken al heel erg onder de indruk was. Wat een vrouw :wub:

Maar er stond nog veel meer op het programma, dus we gingen verder met de volgende stap, waar ik eerlijk gezegd nog meer naar uitkeek dan naar de speler...

Marantz PM-11S3 vs Advanced Acoustics X-A160 CM
Omdat we mooie referentie hadden opgebouwd met de Denon-speler en met de Marantz PM-11S3, zou een vergelijk met de gemodificeerde AA X-A160 goed mogelijk zijn.

Dus de Marantz werd verruild voor de AA. Ondanks dat we met behoorlijk volume hadden gespeeld was de Marantz niet eens handwarm, hooguit een beetje lauw. Blijf ik bijzonder vinden.

Na alles aangesloten te hebben was het moment aangebroken om te luisteren. Maar er gebeurde niets, alleen een heel klein beetje geluid uit de DD-18. Meteen alles uit om te kijken of we geen fout hadden gemaakt. Viktor liep alles na en op het eerste gezicht was er geen probleem, maar nog steeds geen geluid. De versterker speelt in de set van Viktor altijd balanced, maar dat kan de Denon AVR niet, dus moest de AA unbalanced worden aangesloten. En daar zat waarschijnlijk het probleem. Ondanks allerlei pogingen om het probleem te verhelpen (iedereen bij CineMike werd gemobiliseerd, de kast is zelfs open geweest) mocht het niet baten. Helaas! Ik zal dus moeten wachten totdat mijn PM gemodificeerd is.

Viktor baalt er waarschijnlijk nu nog van dat het niet is gelukt is, maar het heeft gewoon niet zo mogen zijn. Ik moest denken aan de wijze woorden van de Russische spion uit Bridge of Spies... "Does it help?" op de vraag van Tom Hanks of hij zich geen zorgen maakte ;)

Er was nog genoeg te testen, dus we zijn verder gegaan. Maar daar kom ik in deel 2 op terug. Om een tipje van de sluier op te lichten, de conclusie was een verrassende :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HansGT3

Philip Als eerste gefeliciteerd met je  met jullie aanschaf  Zwitsers herdershond   .
En ben reuze benieuwd naar de rest van  de test 👌

Grt Hans

LuPo

Mooi eerste deel van het verslag van de testdag. Jij weet de spanning wel op te bouwen zeg :clapping:

Maikel_audionerd

Citaat van: LuPo op januari 31, 2017, 08:48:38
Mooi eerste deel van het verslag van de testdag. Jij weet de spanning wel op te bouwen zeg :clapping:
Nou inderdaad zeg!  :colgate:
Leuk verslag, ben benieuwd naar deel 2
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: HansGT3 op januari 31, 2017, 08:47:08
Philip Als eerste gefeliciteerd met je  met jullie aanschaf  Zwitsers herdershond   .

Grt Hans
Dank je Hans! We zijn net terug van de fokker en hebben allebei een pup mogen knuffelen :wub: Waren al flink gegroeid, maar dat is de volgende keer niet anders :D

Citaat van: HansGT3 op januari 31, 2017, 08:47:08
En ben reuze benieuwd naar de rest van  de test 👌
Ik ook ;D

Citaat van: LuPo op januari 31, 2017, 08:48:38
Mooi eerste deel van het verslag van de testdag. Jij weet de spanning wel op te bouwen zeg :clapping:
Dank je Peter! Als ik meteen de conclusie verklap is het niet meer leuk ;D

Citaat van: Maikel_audionerd op januari 31, 2017, 09:43:02
Nou inderdaad zeg!  :colgate:
Leuk verslag, ben benieuwd naar deel 2
Dank je Maikel! Deel 2 volgt in de loop van de week...

En zoals gezegd met een verrassende conclusie, of moet ik zeggen conclusies :unsure:?

P.S. Vergeten jullie mijn buurvrouw niet? :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De afgelopen week heeft voornamelijk in het teken gestaan van de komst van onze hond. Dus al het overige schiet er een beetje bij in, zo ook het forum. Dinsdag weer de pups mogen knuffelen en verder zijn we de bijkeuken aan het aanpassen zodat de hond een plekje, nou ja, zeg maar beter plek kan krijgen. Als we klaar zijn is de bijkeuken a great room, not too big, but still great, it's gonna be fantastic, it's true :D :D :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive